تجربه ای لوکس از   تور استانبول  همراه با ایوار
ترکیه, دیدنی های استانبول

آکواریم های استانبول یکی از تفریحات سرگرم کننده در استانبول 

اجاره ماشین در دبی
تور ترکیه سلام پرواز تور لحظه آخری

آکواریم های استانبول 

در این مقاله از معرفی تفریحات در استانبول درباره آکواریم های استانبول سخن خواهیم گفت این آکواریم یکی از مکانهای است که هر توریستی که به استانبول سفر می کند به آن پیشنهاد داده می شود و در ازای بازید از آن مبلغ های بالای دریافت میکنند به همین منظور تصمیم گرفتیم تا آکواریم  های استانبول را به شما معرفی کنیم تا در هزینه های سفرتان صرفه جویی کنید پس با مجله گردشگری تاپ تراول تا آخر این مقاله همراه باشید

اگر بار اولتان است به کشور ترکیه و شهر استانبول سفر میکنید بد نیست که مختصری درباره ترکیه و استانبول بدایند :

ترکیه کشوری اوراسیایی می باشد که بخش بزرگ این کشور یعنی آناتولی یا آسیای کوچک در جنوب غرب آسیا و خاورمیانه واقع شده است و بخش کوچکی نیز به نام تراکیه در منطقهٔ بالکان (منطقه‌ای در جنوب شرق اروپا) قرار دارد.

ترکیه از شرق با کشورهای ایران، جمهوری آذربایجان (نخجوان)، ارمنستان، و گرجستان؛ و از جنوب شرقی با عراق و سوریه؛ و در شمال غربی (بخش اروپایی) با بلغارستان و یونان همسایه است. همچنین ترکیه از شمال با دریای سیاه، از غرب با دو دریای کوچک مرمره و اژه، و از جنوب غرب با دریای مدیترانه مرز آبی دارد. دو تنگهٔ راهبردی بسفر و داردانل نیز در اختیار ترکیه است.


 لیدوما    

             | اجاره ویلا در رامسر | اجاره سوئیت در کیش


اقامتگاه بوم گردی

استانبول (به ترکی استانبولی: İstanbul) یا قسطنطنیه بزرگ‌ترین شهر کشور ترکیه و مرکز فرهنگی و اقتصادی آن است. این شهر در کنار تنگه بسفر و دریای مرمره قرار دارد. تنگهٔ بسفر دو قارهٔ آسیا و اروپا را ازیکدیگر جدا می‌کند و استانبول تنها شهر بزرگ جهان است که در دو قاره قرار دارد. بندر طبیعی شاخ طلایی یا خلیج در این شهر واقع است

بزرگ ترین شهر این کشور استانبول می باشد . استانبول یکی از بزرگترین شهرهای ترکیه است. استانبول تنگهٔ بسفر دو قارهٔ آسیا و اروپا را ازیکدیگر جدا می‌کند و تنها شهر بزرگ جهان است که در دو قاره قرار دارد.استانبول یکی از مقاصد گردشگری کشور ترکیه است که سالانه گردشگران زیادی از سراسر جهان مخصوصا از ایران به این شهر سفر می کنند  هتل های استانبول دارای تنوع زیادی است و گردشگران انتخاب های زیادی دارند اما اکثر گردشگران دنبال یک هتل شیک و ارزان قیمت هستند تا یک سفر ارزان قیمت داشته باشند ما به شما توصیه میکنم حتما به این شهر دیدنی و زیبا سفر کنید

آکواریم استانبول | Istanbul Aquarium 

یکی از جذاب ترین پارک های موضوعی استانبول ، آکواریوم استانبول می باشد که به عنوان بزرگ ترین آکواریوم موضوعی در دنیا نیز محسوب می شود . قسمت عمده و جالب توجه این مکان آکواریومی دو طبقه با مخازن بزرگ و کوچکی ست که در مجموع شامل  ۱۷۰۰۰ جاندار دریایی در ۱۵۰۰ گونه متفاوت می شود. البته امکانات آکواریوم استانبول تنها به دیدن این موجودات خارق العاده محدود نمی شود و علاوه بر آن، چندین استخر سرباز و سرپوشیده، سالن ماساژ، رستوران هایی با منظره بی نظیری رو به دریا و مرکز خرید بزرگی در آکواریوم استانبول وجود دارد.

یکی از نکات خارق العاده این آکواریوم وسیع، شبیه سازی ۱۷ منطقه و زیست بوم جهانی است که در آن میان می توان مکان هایی چون دریای سرخ، سیاه، اژه و مدیترانه و مرمره را دید. از دیگر تفریحات این مجموعه هیجان انگیز می توان به: غذادهی به جانوران دریایی، غواصی کنار کوسه ها، ماجراجویی در هزارتوی آینه ای، شبیه ساز flyride و برگزاری مراسم های مختلف در آکواریوم اشاره کرد.

توجه داشته باشید که با توجه به تورم کشور ترکیه احتمال تغییر قیمت بلیط نیز وجود دارد

آکواریم استانبول
آکواریم استانبول

اطلاعات اضافی این مکان :

ساعات بازدید:

هر روز: ۱۰ تا ۱۹

آخر هفته ها: ۱۰ تا ۲۲

هزینه ورود:

افراد عادی: ۵۳ لیر

کودکان ۲ تا ۱۲ سال: ۳۵ لیر

کودکان ۰ تا ۲ سال: رایگان

آدرس: استانبول، فلوریا، خیابان یسیلکوی هالکالی، منطقه سنلیککوی

Address: Senlikköy district, Yesilköy Halkali Street. No:۹۳ Florya-Istanbul


مقالات بیشتر بخوانید : 


ویا سی تما پارک | ViaSea Tema Park

ویا سی که با تکنولوژی های به روز و استاندارد دنیا ساخته شده و ۳۵ بخش تفریحی و بازی مختلف دارد، یکی از بزرگ ترین و قابل توجه ترین شهربازی های اطراف شهر استانبول است که با این شهر ۱ ساعت فاصله دارد. از ویژگی های منحصربفرد ویا سی، وجود طولانی ترین تونل آکواریومی در استان استانبول بوده  که در آن آکواریوم طیف رنگارنگ و مختلفی از موجودات دریایی در محیط طبیعی خود در معرض دید عموم قرار گرفته اند.

از دیگر جاذبه های مهم این شهربازی، ترن هوایی رد فایر است که پنجمین ترن هوایی سریع و بزرگ قاره اروپاست. به گونه ای که این ترن هوایی در طی ۲ ثانیه به نهایت سرعت خود یعنی ۱۱۰ کیلومتر در ساعت می رسد. طول مسیر ترن رد فایر ۹۸۰ متر است و در هر بار حرکت ۱۲ نفر را در خود جای می دهد. بیش ترین ارتفاعی که رد فایر طی می کند، ۵۵ متر است.

از دیگر ویژگی های این مجموعه تفریحی ، برگزاری کنسرت رایگان شبانه در ساعت ۲۰ هر شب است.

ساعات بازدید:

دوشنبه تا شنبه: ۱۲ تا ۲۴

یکشنبه: ۱۴ تا ۲۴

هزینه ها:

ورودی پارک: ۵ لیر

ترن هوایی رد فایر: ۲۵ لیر

آدرس: استانبول، توزلا، خیابان بالیکچیلار ۲۰، کامی

Address: Cami, Balıkçılar Sk. No:۲۰, ۳۴۹۴۰ Tuzla/İstanbul, Turkey

آکواریوم تورکوآ زو | TurkuaZoo

آکواریوم تورکوآ زو، نخستین آکواریوم عمومی ساخته شده در استانبول است که البته این آکواریوم یکی از بزرگترین آکواریوم ها در اروپاست. طول راهرو این آکواریوم ۸۳ متر است که به هنگام راه رفتن در آن زاویه دیدی ۲۷۰ درجه برای تماشای موجودات دوست داشتنی دریایی در اختیار دارید. به طور کلی ۲۱ ناحیه و منطقه مختلف در این اکواریوم به چشم می خورند که در آن ها ۱۵۰۰ ماهی و موجود دریایی در معرض دید گردشگران و بازدیدکنندگان قرار گرفته است.

از جمله مجموعه های تورکوا زو می توان به موارد زیر اشاره کرد:

بزرگ ترین مجموعه کوسه اروپا

راهرو اقیانوسی و زیر ابی تورکوآزو

لمس ستارگان دریایی یا خرچنگ ها در استخر تجربه

تماشای غذادهی با ماهی ها

بخش تفریح و سرگرمی کودکان: کودکان در این بخش ماهی رویایی و خلاقانه خود را نقاشی و رنگ آمیزی می کنند، سپس با اسکن گرفتن از نقاشی در اسکنر چند رسانه ای، ماهی خود را که به صورت انیمیشنی و چد بعدی در آکواریوم دیجیتال به حرکت در می آید، می بینند.

آکواریوم تورکوآزو در مرکز خرید فروم استانبول قرار دارد.

ساعات بازدید:

شنبه یک شنبه: ۱۰ تا ۲۰

باقی روزهای هفته: ۱۰ تا ۱۹

هزینه ورود:

بزرگسالان: ۱۳۱ لیر

خانوادگی: ۱۴۰ لیر

آدرس: استانبول، بایرام پاشا، محله کوکاتب، فروم استانبول

Address: Forum İstanbul Avm, Kocatepe Mah., Paşa Cad., ۳۴۰۴۵ Bayrampaşa/İstanbul, Turkey


   تبلیغات    

                 تور کیش


مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

بخش های ضروری علامت گذاری شده اند *