تجربه ای لوکس از   تور استانبول  همراه با ایوار
راهنمای مراکز خرید, مالزی

خریدی به یادماندنی در بازارهای خیابانی کوالالامپور 

اجاره ماشین در دبی
تور ترکیه سلام پرواز تور لحظه آخری

در این مقاله از وب سایت تاپ تراول شما با بازارهای خیابانی کوالالامپور مالزی آشنا خواهیم کرد تا در سفر به مالزی برای خرید به این خیابان ها سر بزنید پس در ادامه با ما همراه باشید .

مالزی کشوری در جنوب شرقی آسیا و پایتخت آن کوالالامپور است. سازمان‌های دولتی و وزارت‌خانه‌های این کشور در شهر جدید پوتراجایا(پایتخت اداری) این کشور واقع است. مالزی عضو سازمان ملل متحد و اتحادیه کشورهای همسود است. این فدراسیون شامل سیزده ایالت در جنوب شرقی آسیا است. نام «مالزی» زمانی انتخاب شد که فدراسیون مالایا؛ سنگاپور، صباح و ساراواک یک اتحادیه متشکل از ۱۴ ایالت را تشکیل دادند. در سال ۱۹۶۵ سنگاپور از مالزی جدا شد و به کشوری مستقل تبدیل گردید.

مالزی دربردارنده دو ناحیه جغرافیائی است و دریای جنوبی چین آن‌ها را از هم جدا می‌کند . ساکنین کشور مالزی از سه نژاد مالایی (۶۰٪)، چینی (۲۷٪)، هندی (۱۲٪) و غیره (۱٪) تشکیل شده‌است.


 لیدوما    

             | اجاره ویلا در رامسر | اجاره سوئیت در کیش


اقامتگاه بوم گردی

شبه جزیره مالزی به سبب داشتن سواحل بیشمار و گوناگون در بخش‌های مختلفش، یکی از بزرگترین و مهمترین مکانهای غواصی در دنیا شمرده می‌شود. محدوده ساراواک به سبب داشتن آبهای شفاف و گوناگونی ماهی‌ها از زیباترین جاذبه‌های مالزی به شمار می‌رود.

طبیعت زیبا و استوایی مالزی مکانهای متعددی را برای گردشگران علاقه‌مند به طبیعت ارائه می‌کند. تامان نگارا[۹] یا جنگل ملی مالزی از قدیمی‌ترین جنگلهای جهان به شمار می‌رود.

سواحل شرقی شبه جزیره مرکزی مالزی، دارای جزایر بسیار دیدنی و بکر می‌باشند که از آن جمله عبارتند از: جزایر پرهنتیان، جزیره ردانگ، جزیره تیومان. همچنین می‌توان به جزیرهٔ لنکاویLangkawi اشاره کرد که در شمال غربی مالزی واقع شده‌است

دانستنی هایی از مالزی و شهر کوالالامپور

۱) گرچه زبان رسمی مردم مالزی، مالایی است، اما از آن جا که شهر کوالالامپور بسیار مورد توجه و گردشگرپذیر است، افراد بسیار زیادی را خواهید دید که به زبان انگلیسی تسلط داشته باشند.

۲) تفاوت ساعت مالزی با ایران دقیقا ۳ ساعت و ۳۰ دقیقه است و ساعت مالزی از ایران جلوتر می باشد.

۳) کشور، مالزی دولتی سکولار دارد که دین رسمی آن اسلام می باشد و ۶۱% از جمعیت مردم را مسلمانان تشکیل می دهند. با این حال طبق قوانین موجود در این کشور، آزادی دینی قابل توجهی در مالزی و کوالالامپور به چشم می خورد.

۴) خوب است بدانید بیماری هاری در مالزی بسیار شایع است، بنابراین هرگونه گازگزفتگی از سوی حیوانات را جدی بگیرید و برای مداوای آن حتما به پزشک مراجعه کنید. در جنگل های بارانی و گرمسیری مالزی، حیوانات بعضا خطرناکی وجود دارد که باید پیش از شرکت در تورهای طبیعت گردی از آن ها اطلاع داشته باشید. به طور مثال زالوها، مارها (برخی از مارها بسیار سمی و کشنده اند)، ماکاک ها (نوعی میمون کوچک که گاهی کیف قاپی می کنند) و اورانگوتان (گاهی حمله می کنند) از آن جمله اند. خوب است بدانید در مصب های گل آلود احتمال حمله تمساح آب شور وجود دارد، در صورتی که به زیر کشیده شوید، احتمال خطر مرگ هم وجود دارد.

۵) سالانه جشنواره ها و رویدادهای مختلفی در شهر کوالالامپور رخ می دهد که از جمله جشنواره های آن می توان به مواردی چون: جشن سال نوی چینی (۲۸ ژانویه تا ۱۱ فوریه – ۹ تا ۲۳ بهمن)، جشن تایپوسام در غارهای باتو (۹ فوریه – ۲۱ بهمن)، جشنواره بالن (۱۰-۱۲ مارس – ۲۰ تا ۲۲ اسفند)، جشنوراه راک کوالالامپور (آوریل و می – فروردین و اردیبهشت)، جشنواره بین المللی جاز (می – اردیبهشت)، حراج بزرگ مالزی (انتهای ژوئیه تا آگوست – اواسط تیر تا انتهای مرداد) و … اشاره کرد.

هزینه سفر به کوالالامپور
بازارهای خیابانی کوالالامپور

 یکی از جاهای دیدنی و دوست داشتنی کوالالامپور مراکز خرید آن است که در آن اجناسی با قیمت ها مناسب و زیبا وجود دارد. گردش در این بازارها جدا از دیدنی های بسیار ، شما می توانید با فرهنگ مردم کوالالامپور نیز آَشنا شوید با نحوه تغذیه ، پوشاک ، رفتارها و هر آنچه را که در این بازارها می بینید. سفر به مالزی را فراموش نکنید و در سفر به این کشور از بازارهای آن دیدن کنید.

این بازارها از زمان طلوع آفتاب تا نیمه‌های شب باز هستند. این‌گونه بازارها که در فضای باز قرار دارند، محیطی گرم و مرطوب دارند به همین دلیل توصیه می‌شود برای چرخ زدن در این بازارها لباس و کفش راحتی بپوشید و آب زیاد بنوشید. از منطقه‌ی پتالینگ تا بازار چوکیت بهترین بازارهای کوالالامپور جای دارند که در مرکز شهر هستند و دسترسی به آن‌ها از طریق وسایل نقلیه‌ی عمومی امکان‌پذیر است.

۱. خیابان پتالینگ (Petaling Street)

بازارهای خیابانی کوالالامپور
بازارهای خیابانی کوالالامپور

محبوب‌ترین بازار خیابانی در کوالالامپور در خیابان پتالینگ است. بازاری شلوغ و پر جنب‌وجوش در محله‌ی چینی‌ها است که در آن انواع خرده‌فروشی‌هایی قرار دارد که لوازم را با قیمت مناسب می‌فروشند. محوطه‌ای با محیطی سرسبز که تمام خیابان را پوشش می‌دهد. یک سایبان سبز بزرگ کل خیابان را می‌پوشاند تا از فروشندگان و بازدیدکنندگانی که در حال خرید کیف دستی، ساعت و لباس‌های بدلی هستند، در برابر گرمای سوزان آفتاب و باران پشتیبانی کنند. بهترین قسمت این است که می‌توان با چانه‌زنی قیمت‌ها را کم‌تر هم کرد. خیابان پتالینگ پر از رستوران‌های غذاهای محلی، غذاهای چینی و دریایی است. همین‌طور می‌توانید فروشندگان دوره‌گرد را در کوچه‌های این خیابان ببینید که مخلوطی از عطر‌های خوشبو را در هوا پراکنده می‌کنند که مقاومت در برابر آن‌ها غیر ممکن است.

۲. کاستوریواک (Kasturi Walk)

بازارهای خیابانی کوالالامپور
بازارهای خیابانی کوالالامپور

بازار مرکزی واقع در پیاده‌روی کاستوری محل فروش کیف‌های دستی، ساعت و تی‌شرت‌های تقلبی است. تعدادی خرده‌فروش میوه‌های محلی  و تنقلات نیز در میان این جمعیت دیده می‌شوند. تنها با ۵ دقیقه پیاده‌روی از ایستگاه پاسارسنی (Pasar Seni LRT station) می‌توان به بازار رسید. از ویژگی‌های این خیابان پوششی از مواد قلعی و سربی است. همچنین بادبادک سنتی مالایا که شبیه پروانه است نیز در این خیابان قابل تشخیص است. معاملات در این پیاده‌رو به گستردگی خیابان پتالینگ یا بازار مرکزی نیست، کالاهای این مکان قیمت مناسب دارند و قدرت چانه‌زنی در این مکان بهتر است. این پیاده‌رو هم‌چنین میزبان برنامه‌های فرهنگی مرتبط با فستیوال‌های شهر است.

۳. بازار چوکیت (Chow Kit Market)

بازارهای خیابانی کوالالامپور
بازارهای خیابانی کوالالامپور

بازار چوکیت بزرگ‌ترین بازار مرطوب کوالالامپور است که خوراک و غذاهای متنوع این کشور را ردیف به ردیف به نمایش می‌گذارد. غذاهای دریایی، گوشت، سبزیجات تازه، میوه‌های محلی، ادویه‌جات و ترشی از این دسته‌اند. افرادی که اراده‌ی ضعیفی دارند ممکن است در بخش ماهی‌های زنده که در همان محل قصابی می‌شوند، بی‌میل شوند اما وقتی از این قسمت عبور می‌کنید، خیابانی از غذاهای لذیذ که با چتر‌های بزرگ و رنگارنگ پوشیده شده‌اند، انتظارتان را می‌کشد. بخش خشک بازار چوکیت، بسیار تمیز و مناسب گردشگران است و این محوطه شامل مغازه‌های لباس، کفش، لوازم الکتونیکی و منسوجات با قیمت‌های مناسب و معقول است.

۴. بازار خیابان لامبی (Jalan Imbi Market)

بازارهای خیابانی کوالالامپور
بازارهای خیابانی کوالالامپور

بازاری صبحگاهی که در قلب در خیابان لامبی است. این بازار هم خوراکی‌های محلی مانند گوشت، میوه، ادویه وترشی‌جات تازه را دارا است. اما این مکان، محلی مناسب برای خوردن صبحانه که حاوی خوراکی‌های خوشمزه و معتبر محلی که بسیار ارزان قیمت است به شمار می‌آید. میز و صندلی‌های پلاستیکی فراوانی در داخل بازار دیده می‌شوند و کافی است نزد یکی از فروشنده‌های دوره‌گرد آنجا رفته و ناسی-لیماک، قهوه هاینانی، پاپیا (رولت گوشت و مرغ و سبزیجات)، کونجی، وانتان-می و چار-کوئی-تئو نوش جان کنید. شیرینی‌های تازه‌پخت چینی‌ مانند تخم‌مرغ‌های لذیذ، پفک‌های کایا و پای گوشت یکی از غدا‌هایی است که در این بازار باید امتحان کنید.

۵. یکشنبه‌بازار کامپونگ بارو (Kampung Baru Sunday Market)

بازارهای خیابانی کوالالامپور
بازارهای خیابانی کوالالامپور

بازار کامپونگ بارو عمدتا توسط جامعه‌ی مالایی (ساکنان شبه جزیره‌ی مالایا) مدیریت می‌شود. این بازار محل مناسبی برای افرادی است که به دنبال پوشاک مالایی سنتی مانند سارونگ یا سنگکک (نوعی پوشش)، جواهرات یا صنایع دستی هستند. نام این بازار کمی گیج‌کننده است زیرا این بازار از عصر روز یکشنبه شروع به کار می‌کند. بازار در سال ۱۸۹۹ تاسیس شد و پناهگاهی از مواد غذایی محبوب شهر است، بازدید کنندگان می‌توانند از ماهی‌های کبابی، روجاک (غذایی که از میوه‌ی تند و سالاد سبزیجات) که غذایی محلی است و ساتایز (satays) که گوشت کبابی سیخی، همین‌طور از ناسی لماک (nasi lemak) و کوایه (kuih) رنگارنگ (نوعی غذا) لذت ببرند.


   تبلیغات    

                 تور کیش


مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

بخش های ضروری علامت گذاری شده اند *