تجربه ای لوکس از   تور استانبول  همراه با ایوار
بانکوک, تایلند

با باغ وحش دوزیت بانکوک آشنا شوید 

اجاره ماشین در دبی
تور ترکیه سلام پرواز تور لحظه آخری

باغ وحش دوزیت بانکوک

در این مقاله از وب سایت مجله گردشگری تاپ تراول شما با یکی دیگر از جاذبه های کشور تایلند به نام باغ وحش دوزیت بانکوک آشنا خواهیم کرد که در ادامه کاملا به آن خواهیم پرداخت .

مختصری درباره کشور تایلند بدانید :

تایلند با نام رسمی پادشاهی تایلند و نام سابق سیام، کشوری در شبه‌ جزیره هند و چین واقع در جنوب شرقی آسیاست. این کشور از شمال با برمه و لائوس، از شرق با لائوس و کامبوج، از جنوب با مالزی و خلیج تایلند، و از غرب با برمه و دریای آندامان همسایه‌است. زبان رسمی کشور تایلندی، پایتخت و همچنین پرجمعیت‌ترین شهر آن بانکوک و مذهب حدود ۹۵ درصد مردم بوداییاست.

چون تایلند به دریا نزدیک است بیشتر مواقع دارای یک آب هوای معتدل می‌باشد کشور تایلند در موقعیت استراتژیکی جنوب شرقی آسیا قرار داشته و بسیار حاصلخیز می‌باشد. شمال کشور کوهستانی و دارای جنگلهای بسیاری است و نواحی مرکزی آن پوشیده از شالیزارهای سرسبز برنج است. قسمت غرب و شرق سرزمین دارای باغهای میوه، درختان کائوچو، جنگلهای همیشه سبز و ساحل شنی سفید است. علاوه بر آن دارای جزایر بسیاری است که هر کدام، گویی تصویری از بهشت را برای گردشگران به نمایش می‌گذارد. اما بهترین فصل تایلند از نظر کم بودن گرما و باران در تایلند، بین ماه‌های نوامبر تا فوریه و در فصل سرماست. دمای هوا تایلند در این فصل روزها ۲۸درجه سانتیگراد و شب‌ها ۱۲ درجه سانتیگراد است و هوا کم‌ترین رطوبت را دارد. پس از آن فصل گرما آغاز می‌شود که آوریل گرمترین ماه آن است و جشن آب در تایلند نیز به همین دلیل در نیمه این ماه برگزار می‌شود.


 لیدوما    

             | اجاره ویلا در رامسر | اجاره سوئیت در کیش


اقامتگاه بوم گردی

بانکوک یا بانگکوک پایتخت کشور تایلند می باشد .بانکوک دارای بیشترین تعداد توریست در مقایسه با دیگر شهرهای جهان است.


مقالات بیشتر درباره تایلند بخوانید :

آشنایی با کاخ بزرگ Grand Palace بانکوک

مناسب ترین زمان برای سفر به تایلند چه ماهی است ؟

آشنایی با چند نوع از غذاهای تایلندی

آشنایی با پارک کاویای تایلند

هزینه سفر به پاتایا – تایلند | آشنایی با هزینه های سفر

معرفی هتل های لوکس پاتایا تایلند


بانکوک یکی از بهترین مکانهای تفریحی و توریستی برای مسافران و علاقه مندان به این شهر است بانکوک دارای بیشترین توریست و گردشگر در جهان در مقایسه با شهرهای به اندازه خود دارد که این امر برای تایلند بسیار سودآوری دارد و باعث رونق اقتصادی تایلند می شود.

نه تنها بانکوک بلکه تمام شهرهای تایلند نیز دارای ویژگی های گردشگری بسیار بالا هستند که در منطقه آسیای شرقی زبانزد هستند و هرساله گردشگران بسیار از کشورهای آُسیایی و اروپایی به این کشور و شهرهای آن از قبیل بانکوک ، پاتایا و … سفر می کنند.

باغ وحش دوزیت بانکوک
باغ وحش دوزیت بانکوک

باغ وحش دوزیت که قدیمی‌ترین باغ وحش بانکوک به حساب می‌آید،‌ می‌تواند انتخابی مناسب خانواده‌ها باشد. مهم‌ترین ویژگی این پارک که از بخش‌های مختلف تشکیل شده، تنوع حیوانات آن است.

باغ وحش دوزیت (Dusit) یا «کَو دین» (Khao Din) در شهر بانکوک یک پارک حیوانات ‌کامل با امکاناتی مانند بیمارستان حیوانات، موزه‌ی حیات وحش،‌ مرکز آموزشی، تراموا برای گشت زدن در پارک و زمین بازی است. این پارک در تایلند از ۱۶۰۰ حیوان محلی و جهانی، همچون گوزن‌های آلبینو و ببرهای سفید بنگال میزبانی می‌کند. باغ وحش دوزیت پیشنهادهای متعددی برای ساخت یک برنامه‌ی جذاب خانوادگی دارد. در عین حال که برای کودکان بسیار جالب و خاطره‌ساز است، بزرگسالان هم از قدم‌زدن در پارک لذت می‌برند. بهتر است برای گشت زدن در این فضای مفرح، یک روز کامل را به آن اختصاص دهید.

این باغ وحش دیدنی در زمینی به مساحت ۱۸۸,۸۰۰ مترمربع احداث شده است. دوزیت، اولین باغ وحش تایلند بوده و نزدیک به ۶۰ سال از عمرش می‌گذرد. این جاذبه‌ی دیدنی، در مرکز اداری واقع شده که در مسیر بسیاری از جاذبه‌ های شهر بانکوک قرار دارد و با اماکن مهمی چون کاخ-موزه‌ی آنانتا ساماکوم (Ananta Samakhom)، ساختمان پارلمان و کاخ چیترالادا (Chitralada) احاطه شده است.

باغ وحش دوزیت بانکوک
باغ وحش دوزیت بانکوک

مهم ترین بخش های باغ وحش دوزیت

حیوانات بسیاری از دور و نزدیک در باغ وحش دوزیت وجود دارند. انواع مختلفی از میمون‌ها،‌ اسب آبی، تمساح،‌ ببر، شیر، همه در کنار بعضی از گونه‌های نادر -البته در تایلند- مانند پنگوئن، شتر و کانگورو در این مکان نگهداری می‌شوند.

از دیگر بخش‌های مهم باغ وحش، قسمت ساوانای آفریقا (Savana) است که زرافه‌ها و شترمرغ‌ها در آن زندگی می‌کنند. همچنین خوب است سری به خانه‌ی حیوانات شب‌زی، اتاق گورخرها، خانه‌ی خزنده‌ها، تالار پرندگانی چون قرقاول،‌ نمایشگاه باز و شاهین و خانه‌ی فیل‌ها بزنید. در گوشه‌ای از پارک هم، یک زمین بازی برای تفریح و سرگرمی کودکان ساخته شده است.

باغ وحش دوزیت بانکوک
باغ وحش دوزیت بانکوک

یکی از ویژگی‌های جالب باغ وحش دوزیت، امکان غذا دادن به حیوانات است. در روز چند بار می‌توانید به زرافه‌ها، گورخرها و بزها غذا بدهید. همچنین پارک، یک دریاچه‌ی دیدنی دارد که با پرداخت مبلغی اندک، از سواری با قایق و همزمان غذا دادن به ماهی‌ها لذت می‌برید. یک پناهگاه زیرزمینی هم در کنار استراحتگاه اسب‌های آبی وجود دارد که برای علاقه‌مندان به تاریخ جالب توجه خواهد بود. این مکان، تاریخ جنگ دوم جهانی را روایت می‌کند. به شدت توصیه می‌کنیم که به فودکورت این باغ وحش سری بزنید. چون یک کافه تریای بزرگ دارد که در آن می‌توانید از غذاهای متنوع و دسرهای محلی لذت ببرید.

باغ وحش دوزیت بانکوک
باغ وحش دوزیت بانکوک

نقشه کلی پارک

در وسط پارک یک دریاچه‌ی مصنوعی ساخته شده که بخش‌های مربوط به حیوانات مختلف در اطراف آن قرار دارد. درختان بزرگ و خط سبزی از گیاهان که در دو طرف راه وجود دارد، امکان استراحت در سایه‌ را برای شما فراهم می‌آورد. همچین رستوران‌های معروفی چون کی‌اف‌سی ‌و فروشگاه‌های بستنی و کیک‌های خوشمزه هم در باغ وحش خواهید دید. شما حتی می‌توانید غذای خود را همراهتان بیاورید و یک پیک نیک کامل در سایه‌ی باغ‌ها و روی نیمکت‌های تعبیه شده در آن داشته باشید.

باغ وحش دوزیت بانکوک
باغ وحش دوزیت بانکوک

پس از پرداخت هزینه‌ی ورودی،‌ نقشه‌ای شامل جزئیات جاذبه‌ها و امکانات پارک دریافت خواهید کرد. باغ وحش دوزیت، جزو مکان‌های گردشگری گران محسوب می‌شود،‌ پس اگر زمان محدودی دارید، بهتر است از روی نقشه، جاذبه‌های مورد علاقه‌ی خودتان را پیدا کرده و مستقیم به همان‌جا بروید. به عنوان مثال می‌توانید سوار تراموا شوید و با قطار کوچکی ظرف ۲۰ دقیقه دور پارک بچرخید. اما اگر محدودیت زمانی ندارید، مطمئن باشید که با یک پیاده‌روی آرام در جهت عقربه‌های ساعت همه‌ی جاذبه‌های پارک را خواهید دید. باغ وحش دوزیت از ساعت هشت صبح تا شش بعد از ظهر باز است. اگر ترجیح می‌دهید از گرمای هوا، شلوغی و کودکان بازیگوش در امان باشید،‌ صبح زود به این پارک بیایید. حتماً کلاه، عینک آفتابی و آب زیاد همراهتان باشد.


   تبلیغات    

                 تور کیش


مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

بخش های ضروری علامت گذاری شده اند *