تجربه ای لوکس از   تور استانبول  همراه با ایوار
اجاره ماشین در دبی
تور ترکیه سلام پرواز تور لحظه آخری

بهترین شهربازی‌ های جهان

در این مقاله از وب سایت مجله گردشگری تاپ تراول درباره  بهترین شهربازی‌ های جهان ، سخن خواهیم گفت.

در حال حاضر شهربازی‌ها با جلب توجه میلیون‌ها نفر، در مقیاسی جهانی برای جذب دوستداران آدرنالین رقابت می‌کنند. هیچ جایگزینی برای پرتاب شدن با سرعت 115 کیلومتری در دو ثانیه یا قرارگرفتن در یک ترن‌هوایی با سرعت خیلی بالا وجود ندارد. بنابراین با هم به بهترین شهربازی‌های جهان نگاهی می‌اندازیم.

باغ‌ های تیوولی ، دانمارک

باغ‌ های تیوولی (Tivoli Gardens) در دانمارک، شهر کپنهاگ یکی از قدیمی‌ترین شهربازی‌ها در جهان به شمار می‌آید که پذیرای عاشقان هیجان از سال 1843 میلادی بوده است. این پارک علاوه بر گردشگران، مردم محلی نیز را به سمت باغ‌های سرزنده‌اش جذب می‌کند که با جاذبه‌های یک شهربازی تلفیق شده‌اند. ترن‌هوایی اصلی پارک، «روچبن» (Rutschebanen)، بهترین ترن‌هوایی این پارک است که از مسیر کوهستان و اطراف آن می‌گذرد. اگر به دنبال سواریِ مدرن‌تری هستید، رولر کوستر «دمون» (Dæmonen) را به شما پیشنهاد می‌کنیم.


 لیدوما    

             | اجاره ویلا در رامسر | اجاره سوئیت در کیش


اقامتگاه بوم گردی
بهترین شهربازی‌ های جهان
بهترین شهربازی‌ های جهان

یونیورسال استودیوز، فلوریدا

با دو شهربازی «یونیورسال استودیوز فلوریدا» (Universal Studios Florida) و «جزایر ماجراجویی یورنیورسال» (Universal’s Islands of Adventure)، یونیورسال ترکیبی هیجان‌انگیز را با استفاده از شخصیت‌های به یاد ماندنی، از E.T گرفته تا سیمپسون‌ها، به‌ وجود آورده است. اگرچه اخیراً بیشتر توجه پارک به‌ سمت شخصیت‌های هری پاتر جلب شده که در این راستا بخش «دنیای جادوگری هری پاتر» (Wizarding World of Harry Potter) را تأسیس کرده‌اند.

بهترین شهربازی‌ های جهان
بهترین شهربازی‌ های جهان

دیزنی‌ لند توکیو، ژاپن

وقتی از دیزنی‌ لند توکیو، مشهورترین شهربازی ژاپن در توکیو و سومین پارک مورد توجه جهان، صحبت می‌شود، هیچ مرز زبانی‌ای وجود ندارد. حالا دیزنی لند توکیو در ۳۳مین سال فعالیتش بسیاری از جاذبه‌های اصلی دنیا‌ی اصلی دیزنی را داراست؛ از دزدان دریایی کارائیب گرفته تا پیتر پن و نمایش‌های میکی و دوستان.

بهترین شهربازی‌ های جهان
بهترین شهربازی‌ های جهان

پارک افتلینگ ، هلند

«پارک افتلینگ» (Efteling Park) در هلند با تداعی اساطیر و افسانه‌های باستانی، هیجان مورد نیاز یک سالتان را تأمین خواهد کرد. بعد از تأسیس آن در سال 1953میلادی ، پارک افتلینگ با شش ترن‌هوایی عظیم در میان 35 وسیله‌ی سواری، حدود ۴.۶ میلیون بازدیدکننده را هر ساله به خود جذب می‌کند. برای تجربه‌ی هیجان نهایی پارک به سراغ ترن‌هوایی «بارون 1989» بروید.

بهترین شهربازی‌ های جهان
بهترین شهربازی‌ های جهان

شهربازی بتو کاررو ورلد ، برزیل

بزرگترین پارک برجسته‌ی آمریکای لاتین در برزیل، «بتو کاررو ورلد» (Beto Carrero World) با مساحت تقریبی ۳۵۰۰ هکتار خانواده‌ها و عاشقان هیجان را با محیطی رنگارنگ به سمت خود می‌کشاند. میهمانان با ورود به این پارک با ساختمان رنگارنگ «کاستلو داز ناسویس» (Castelo das Nações) روبه‌رو می‌شوند که غرفه‌ی بلیط‌فروشی و فروشگاه‌ها و کافه‌های مختلف را در خود جای داده است. پارک هفت منطقه‌ی مجزا با چهار ترن‌هوایی دارد یکی از آن‌ها رولر کوستری معلق با سرعت 96.5 در ساعت است. به دلیل همکاری با استودیوی دریم‌ورکس و یونیورسال، طراحی نمایش مسابقه‌ی ماشین‌ها را از سری فیلم‌های «سریع و خشن» الهام گرفته‌اند.

بهترین شهربازی‌ های جهان
بهترین شهربازی‌ های جهان

شهربازی یوروپا ، آلمان

«پارک یوروپا» (Europa Park) بزرگترین شهربازی آلمان و دومین شهربازی مشهور اروپا بعد از دیزنی‌ لند پاریس است که جاذبه‌ای بین‌المللی با دوازده ترن‌هوایی و بخش‌های جهانی با تم‌های مختلف محسوب می‌شود. بیش از 5.5 میلیون نفر عاشق که هیجان هستند سالیانه از دروازه‌های چهل ساله‌ی آن عبور می‌کنند تا محدودیت‌ سرعت و هیجان را پشت سربگذارند.

بهترین شهربازی‌ های جهان
بهترین شهربازی‌ های جهان

شهربازی لوته ورلد ، کره جنوبی

«لوته ورلد» (Lotte World)، بزرگترین مرکز سرگرمی در کره جنوبی و شهر سئول، مقصدی جالب‌ توجه است که شامل بزرگ‌ترین شهربازی فضای بسته و یک شهربازی روباز به نام «جزیره‌ی جادویی» (Magic Island) می‌شود. لوته ورلد مبلغ قابل‌توجهی برای ایجاد بعضی از جاذبه‌های مشهور دیزنی‌ لند سرمایه‌گذاری کرده که افراد مشتاق می‌توانند شباهت‌های بسیاری بین این دو شهربازی کشف کنند. برای شروع به سراغ «فاروز فیوری» (Pharaoh’s Fury) بروید که شباهت زیادی به «ماجراجویی ایندیانا جونز» (Indiana Jones) در دیزنی‌ لند دارد. حتی «ماجراهای سنباد» (Adventures of Sinbad) هم شبیه به قایق سواری «دزدان دریایی کارائیب» است.

لوته ورلد کره جنوبی
بهترین شهربازی‌ های جهان

 پارک گاردالند ، ایتالیا

«پارک گاردالند» (Gardaland Park) در ایتالیا، هرساله میزبان سه میلیون بازدیدکننده بوده که برای دیدن بیشتر از ۳۰ جاذبه به آنجا می‌روند.از جدیدترین ترن‌هوایی پارک می‌توان به «کونگ فو پاندا مَستر» اشاره کرد که از استیل ساخته شده و از همان شخصیت دوست داشتنی انیمیشن پاندای گونگ فوکار آن را الهام گرفته‌اند.

پارک گاردالند ایتالیا
بهترین شهربازی‌ های جهان

شهربازی دیزنی‌ لند ، کالیفرنیا

مشهورترین موش جهان، یعنی میکی و دوستانش از سال 1955 تا کنون خیابان اصلی آمریکا در شهر آناهایم را به خود اختصاص داده‌اند. پارک اصلی که توسط والت دیزنی طراحی شده بود، به خوبی نوستالژی را با تکنولوژی روز ترکیب کرده است. برای تجربه این نوستالوژی ناب، به سوی سواری «پیتر پنز فلایت» بروید که ارزش دارد در صف طولانی‌اش منتظر بمانید. سپس به سراغ بخش «ماجراجویی ایندیانا جونز» رفته و یکی از سواری‌های رام نشده در عمق معبد نفرین شده را تجربه کنید.

دیزنی‌ لند کالیفرنیا
بهترین شهربازی‌ های جهان

شهربازی اوشن پارک ، چین

«اوشن پارک» (Ocean Park) در چین یک تم پارک فوق‌العاده است که سه جاذبه اصلی دارد: شهربازی، پارک دریایی و باغ‌وحشی 225 هکتاری در جنوب هنگ کنگ. چهار ترن‌هوایی و دو سواری آبی نیز در میان هشتاد سواری و جاذبه در این پارک به چشم می‌خورند.

اوشن پارک چین
بهترین شهربازی‌ های جهان

   تبلیغات    

                 تور کیش


مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

بخش های ضروری علامت گذاری شده اند *