تجربه ای لوکس از   تور استانبول  همراه با ایوار
دیدنی های آنتالیا

از جاهای دیدنی آنتالیا در ۲۴ ساعت دیدن کنید |Antalya 

اجاره ماشین در دبی
تور ترکیه سلام پرواز تور لحظه آخری

تور آنتالیا در یک روز

در این مقاله از معرفی دیدنی های کشور ترکیه تصمیم گرفتیم تا شما را با بهترین جاهای دیدنی آنتالیا که میشود در یک روز بازدید کرد آشنا کنیم .

 آنتالیا که به زبان ترکی استانبولی: Antalya گفته می شود . نام مرکز استان آنتالیا و از شهرهای مهم و توریستی کشور ترکیه است. این شهر که به عنوان مرکز گردشگری و تفریحی در ترکیه محسوب می شود دارای جاذبه‌های فراوان می‌باشد. در این شهر بلوارهای زیبا با درختان نخل و لنگرگاه‌ها خود نمائی می‌کند. در این شهر و در بخش قدیمی و تماشائی آن منطقه قلعه‌ایچی (درون قلعه) قرار دارد. بافت خاص منطقه که شامل خیابانهای کم عرض و پیچ در پیچ بوده به همراه خانه‌های قدیمی که توسط دیوارهای قدیمی محصور شده، بسیار جلب توجه می‌کند.

دروازه هادریان

«دروازه هادریان» (Hadrian) بدون شک یکی از مهم‌ ترین جاذبه‌ های تاریخی آنتالیا به شمار می‌رود. این دروازه به سال ۱۳۰ میلادی تعلق داشته و برای گرامیداشت بازدید امپراطور قدرتمند رومی هادریان ساخته شد. در آن زمان آنتالیا به نام «آتالیا» (Attaleia) شناخته می‌شد و کتیبه‌های تزئین شده دروازه مرمری و گرانیتی با موتیف‌های گیاهی حکاکی شده بودند. قرنیزها یادآورهای تصویری دورانی کاملاً متفاوت از تاریخ هستند. این واقعیت که دروازه هادریان ورودی محله قدیمی شهر محسوب می‌شود بسیار برازنده و زیبا است.

جاهای دیدنی آنتالیا
جاهای دیدنی آنتالیا

محله کالیچی

حال که از بازدید محله قدیمی صحبت کردیم باید یادآور شویم که حتماً تمام گوشه‌های «محله کالیچی» (Kaleiçi) معروف‌ترین محله آنتالیا را هم بگردید. در امتداد خیابان‌های سنگفرش باریکش پیاده‌روی کنید و از تماشای خانه‌های قدیمی سنگی و چوبی لذت ببرید. حتی می‌توانید از مغازه‌های سوغاتی فروشی متعددی که در این محله قرار دارند یادگاری‌هایی از سفر دلچسبتان تهیه کنید. هر وقت آماده رفتن به کنار دریا بودید به سمت پلکان تاریخی «کیرکمردوان» (Kırkmerdiven) بروید که ونیزی‌ها برای ارتباط بین کالیچی و بندر آن را ساختند.


 لیدوما    

             | اجاره ویلا در رامسر | اجاره سوئیت در کیش


اقامتگاه بوم گردی
جاهای دیدنی آنتالیا
جاهای دیدنی آنتالیا

صبحانه ترکی واقعی

وقتی در ترکیه هستید، هر روزتان را باید با یک صبحانه ترکی لذیذ آغاز کنید که شامل پنیرهای گوناگون، زیتون، مارمالاد، شیرینی‌های مختلف و چای‌‌ ترکی می‌شود. یکی از گزینه‌های محبوب ما برای صبحانه «بیگ من» (Big Man) در منطقه «لارا» (Lara) است که مانند نام جذابش صبحانه‌ های خوشمزه با مناظری حیرت انگیز از دریا و کوهستان‌ های آنتالیا را به شما هدیه می‌کند.

جاهای دیدنی آنتالیا
جاهای دیدنی آنتالیا

موزه آنتالیا

اگر به جنبه‌های تاریخی هر چیز علاقه دارید باید حتماً از «موزه آنتالیا» دیدن کنید تا حسی واقعی از گذشته شهر به دست آورید. اینجا یکی از بزرگ‌ترین موزه‌های ترکیه به شمار می‌رود و می‌توانید مجموعه‌ای عالی را در سالن‌های نمایشگاهی سیزده‌گانه آن تماشا کنید. این مجموعه شامل مجسمه‌ای از دوران رومی، موزائیک‌ کاری‌های دوران بیزانس و نسخ خطی دوران عثمانی می‌شود.

جاهای دیدنی آنتالیا
جاهای دیدنی آنتالیا

خوردن بورک در بورکچی توفیک

وقتی زمان ناهار فرارسید و حسابی گرسنه شدید، حتماً برای خوردن «بورِک» (پیراشکی‌ های مغزدار) به سراغ «تِوفیک بی» (Tevfik Bey) بروید که از دهه ۱۹۳۰ مشغول فعالیت است. در «بورکچی توفیک» (Börekçi Tevfik) خمیرهای بسیار نازک خیلی ماهرانه رول می‌شوند و داخل آن موادی مانند پنیر سفید، پنیر ترکی با جعفری یا گوشت خرد شده می‌گذارند. سپس این رول‌ها را می‌پزند تا ترد و خوشمزه شود. پیراشکی‌های شیرینی که با پودر قند پوشیده شده‌اند از گزینه‌های محبوب اینجا هستند.

جاهای دیدنی آنتالیا
جاهای دیدنی آنتالیا

ساحل کونیالتی

قطعاً هیچ سفری به آنتالیا بدون شنا کردن در دریای خنک و ریلکس کردن زیر آفتاب گرم به پایان نمی‌رسد. یکی از معروف‌ترین سواحل شهر «کونیالتی پلاژی» (Konyaaltı Plajı) است که ۷ کیلومتر امتداد داشته و شن سفید و جذابش در کنار آب‌های آبی روشن شما را شگفت زده خواهد کرد. علاوه بر این می‌توانید در یکی از‌ کافه‌ ها و کلوب‌ های شبانه آن نزدیکی هم کمی تفریح کنید و غذا بخورید.

جاهای دیدنی آنتالیا
جاهای دیدنی آنتالیا

 


جاذبه های گردشگری آنتالیا

ویرانه های رومی در اسپندوس

اسپندوس در 50 کیلومتر مرکز شهر قرار دارد. اکثر افراد به بازدید تئاتر شگفت انگیز می روند که مورخان بهترین بازمانده های جهانی آن را می نامند. این منطقه که در دامنه تپه جای گرفته است، طنین انداز خاصی از صدای طبیعت است و اپرای آنتالیا و انجمن بالت در آنجا فعالیت می کنند. این بنا که در قرن 2 بعد از مسیح ساخته شد و 20000 نفر را در خود جای می دهد، بسیار تاثیر گذار است. سایر جذابیت های اسپندوس عبارتند از آکروپلیس و قنات. خیلی از مردم سفرهای درون شهری به فروشگاه ها را رزرو می کنند تا بیشتر روز خود را در آن بگذارند و داشتن راهنمای سفر عالی می تواند اطلاعات بی نظیری درباره تاریخ منطقه در اختیار شما قرار دهد.

جاهای دیدنی آنتالیا

آبشارهای دودن ، ماناوگات و کورسنلو

برای چشم انداز خارق العاده دریا، به آبشارهای پایین دودن بروید که به دریای مدیترانه جاری می شوند. اگر روی پایتان هستید، می توانید تصاویر فوق العاده ای را ثبت کنید. با این وجود فکر می کنیم که بهترین راه برای تماشای آبشار، قایق است. بسیاری از مراکز گردشگری سفرهای نصف روز را می فروشند که همراه با نوشیدنی است و موقع برگشت امکان شنا هم دارید. اگر این آبشارها از شگفتی دهانتان را باز نگه داشت، به بخش بالایی دودن، کورسنلو در انتهای بزرگراه آنتالیا-سریک-آلانیا یا ماناوگات ، در شهر بعدی بروید. در طول تابستان، گرما و رطوبت کاهش می یابد، اما زمان فوق العاده برای بازدید از این منطقه، بهار است.

جاذبه های آنتالیا

بهترین سواحل استان

یکی از دلایل موفقیت آنتالیا، مقصد تعطیلات ساحلی در ترکیه است. امتدادهای جذاب شنی ساحل، میزبان صدها بازدید کننده در سال است، از جمله سواحل زیبای کلئوپاترا در آلانیا، لارا و کونایالتی در مرکز شهر، کاپوتاس در امتداد بزرگراه D400 و پاتارا به عنوان بزرگترین غروب خیره کننده خورشید که همه را به حیرت وا می دارد. فروشندگان ساحلی نیز به فروش چتر و زیرانداز آفتابگیر می پردازند و وقتی شرایط شنا نیست، به مراکز ورزش های آبی بروید تا از جت اسکی و پدالو لذت ببرید.

ساحل کنیالتی

دره کپرول

دره کپرول با 366 کیلومتر به عنوان پارک ملی بهشت علاقمندان و گردشگران است. اکثر افراد به سراغ قایقرانی در آب های خروشان می روند. پس از تجهیز خود به وسایل و ابزارهای ایمنی، آماده جوش و خروش در آب های پُر سرعت شوید که آدرنالین خون تان را بالا می برد. در امتداد رودخانه که 14 کیلومتر است، رستوران های سنتی شام با قزل آلای تازه می دهند. خیلی دیگر اینجا را برای پیاده روی و تماشای مناظر جذاب پل قدیمی رومی انتخاب می کنند.

 


   تبلیغات    

                 تور کیش


مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

بخش های ضروری علامت گذاری شده اند *