تجربه ای لوکس از   تور استانبول  همراه با ایوار
اروپا, ایتالیا, راهنمای سفر

حقایق جالب درباره ونیز ، ایتالیا | Venice 

اجاره ماشین در دبی
تور ترکیه سلام پرواز تور لحظه آخری

حقایق جالب درباره ونیز

در این مقاله از وب سایت مجله گردشگری تاپ تراول درباره  حقایق جالب درباره ونیز ، ایتالیا ، سخن خواهیم گفت.

 وِنیز (Venezia) ، جزیره‌ای در شمال ایتالیا که در خلیجی از تالاب ونتزیا در نزدیکی دریای آدریاتیک قرار گرفته‌است و بصورت جزیره های کوچک است که جزیره‌ها به وسیلهٔ کانال‌هایی از هم جدا شده‌اند و تردد در شهر به وسیله قایق صورت می‌گیرد.

شهر ونیز یکی از شهرهای گردشگرپذیر جهان است و سالانه میلیون‌ها گردشگر به این شهر می‌روند. از دیدنی‌های این شهر می‌توان به میدان سن مارکو محل دفن مرقس یکی از حواریون عیسی مسیح که به سن مارکو مشهور است، اشاره کرد.


 لیدوما    

             | اجاره ویلا در رامسر | اجاره سوئیت در کیش


اقامتگاه بوم گردی

شهر ونیز یکی از عجیب‌ترین و درعین‌حال زیباترین مناطق دنیا است که به‌خاطر سبک و ساختار شهری سالانه میلیون‌ها گردشگر را جذب می‌کند. ونیز در خلیجی از تالاب ونتزیا در نزدیکی دریای آدریاتیک قرار دارد و به شکل جزیره‌ای کوچک بوده، جزیره‌ها به‌وسیله کانال‌هایی از هم جدا می‌شوند و تردد در این شهر به‌وسیله قایق‌ها انجام می‌شود.

ونیز
حقایق جالب درباره ونیز ، ایتالیا

ونیز از بسیاری جهات در لیست مهم‌ترین شهرهای گردشگر پذیر قرار دارد. تنها یکی از دلایل توریستی بودن ساختار جالب این شهر است، دلایل مهم‌تری مثل بناهای تاریخی، جشنواره‌های متنوع و جشنواره‌های فیلم معتبر این جزیره را به منطقه‌ای مهم تبدیل کرده است.

شهر ونیز به‌صورت امروزی، ۸۰۰ سال بعد از میلاد به وجود آمد. تالاب ونیز در ۸۰۰ سال بعد از میلاد مسیح کم‌کم به شکل امروزی درآمد. با آمدن رومیان به این منطقه مشاغل رونق بیشتری می‌گیرد و بندرها ساخته می‌شود؛ کیوجا اولین بندر ساخت رومیان در نزدیکی ونیز است. آثار متعددی که هنوز هم پای برج است، در همین دوران ساخته می‌شود و بنا بر شواهدی رومیان از ونیز به‌عنوان تفرجگاه برای نیز استفاده می‌کردند. بنا بر نظر کرونیکن آلتیللانته تاریخ‌نویس قرن ۱۱ میلادی، برای اولین بار در ۲۵ مارس ۴۲۱ با افتتاح کلیسای سن جاکومتو روی پل ریآلتو شهر ونیز به‌طور رسمی ایجاد شد. بعدها ساکنان نواحی اطراف با پناه آوردن به ونیز بعد از حملات مکرر لونگو باردی‌ها در سال میلادی ۵۶۸ به جمیعت شهر افزودند.

ونیز
حقایق جالب درباره ونیز ، ایتالیا

در این مطلب به سراغ حقایق جالب درباره ونیز رفته‌ایم.

۱. ونیز از حدود ۱۱۷ جزیره کوچک تشکیل شده و آب‌های بیشتر نقاط شهر، کم‌عمق است.

۲. وسیله نقلیه در شهری که بر روی آب قرار دارد، چیزی جز قایق نیست. قایق‌هایی با نام‌های گوندولا وجود دارد که در ونیز حدود ۷۵۰ قایق اینچنینی وجود دارد.

ونیز
حقایق جالب درباره ونیز ، ایتالیا

۳. گوندولاها حدود ۱۱ متر طول و وزنی برابر با ۶۰۰ کیلو دارند.

۴. تا سال ۲۰۱۰ زنان حق استفاده از گوندولا را نداشتند و نمی‌توانستند گوندولا را هدایت کنند. برای اولین بار در سال ۲۰۱۰ یک زن هدایت گوندولای خود را در دست گرفت.

ونیز
حقایق جالب درباره ونیز ، ایتالیا

۵. یکی از مشخصه‌های ونیز، پل‌های زیبای آن است. ونیز ۴۱۷ پل دارد.

۶. تا قرن شانزدهم پل‌های ونیز پله نداشتند و افراد برای گذشتن از پل‌ها از روی سطح شیب‌دار با اسب گذر می‌کردند.

ونیز
حقایق جالب درباره ونیز ، ایتالیا

۷. پل سایقز، زندان قدیمی ونیز را به شهر متصل می‌کرد، یکی از افراد مشهوری که مدتی در این زندان بود، جاگومو کازانووا، نویسنده قرن ۱۸ میلادی است.

۸. بر اساس یک رسم قدیمی در ونیز، عروس و داماد سوار گوندولا می‌شوند و از زیر پل‌های داخل شهر عبور می‌کنند.

ونیز
حقایق جالب درباره ونیز ، ایتالیا

۹. ونیز یکی از قدیمی‌ترین شهرهای دنیا است، ولی بااین‌حال بافت شهری بسیار زیبا و تمیزی دارد و با گشتی در شهر حس نمی‌کنید در یک شهر قدیمی در حال رفت و آمد هستید.

۱۰. پیدا کردن آدرس در ونیز کار بسیار سختی است، مناطق سکونت در این شهر بر اساس شماره تلفن تفکیک شده است و خبری از اسم خیابان و کوچه نیست!

ونیز
حقایق جالب درباره ونیز ، ایتالیا

۱۱. در سال‌های اخیر قانونی در ونیز وضع شده که در طول جشنواره‌های هنری یا فرهنگی استفاده از تزئینات گران‌قیمت، چه از طرف دولت و چه از طرف مردم، ممنوع است.

۱۲. هرسال ۱۸ میلیون توریست از ونیز بازدید می‌کنند، یعنی چیزی حدود ۵۰ هزار نفر در روز از این شهر زیبا به‌عنوان گردشگر دیدن می‌کنند.

۱۳. در سال ۱۶۰۸، استفاده از ماسک برای پوشاندن کامل صورت در جشنواره‌ها در ونیز ممنوع شد و در آن سال‌ها برخوردهای سختی با افراد خاطی صورت می‌گرفت.

ونیز
حقایق جالب درباره ونیز ، ایتالیا

۱۴. بالا آمدن آب دریا به غیاز مد معمولی است، به این معنی که در ونیز به‌ویژه در بهار و پاییز سطح آب به‌اندازه‌ای بالا می‌آید که رفت و آمد را مختل می‌کند و کوچه‌پس‌کوچه‌های شهر پر از آب می‌شود، درست مثل سیل. مد معمولی هنگامیکه با طوفان و امواج همراه باشد، موجب بالا آمدن آب بیش‌ازحد معمول می‌شود که این مسئله در ونیز یک مسئله عادی است و همه به آن عادت دارند. از سال ۲۰۰۳ به بعد پروژه عظیم سد دریایی متحرک که در نوع خودش بی‌نظیر است، در دست اجرا بوده تا به این وسیله با پدیده بالا آمدن آب مبارزه کنند.

ونیز
حقایق جالب درباره ونیز ، ایتالیا

۱۵. بیش از ۱۷۷ کانال آب در ونیز وجود دارد.

۱۶. کانال بزرگ S مانند در ونیز، یکی از بزرگ‌ترین و محبوب‌ترین کانال‌های آب این شهر است. این کانال شهر را به دو قسمت تقسیم می‌کند.

۱۷. بیش از ۱۷۰ سازه آبی در زیر کانال بزرگ ونیز قرار دارد.

۱۸. کانال‌ها راه‌های اصلی ارتباطی در ونیز هستند و اگر در هتلی اقامت کردید، به کانال‌های ارتباطی و مسیرهای اصلی دقت کنید.

ونیز
حقایق جالب درباره ونیز ، ایتالیا

۱۹. در ونیز بیش از ۴۵۰ مجتمع مسکونی لوکس قرار دارد.

۲۰. خانه‌های لوکس و سلطنتی در ونیز ترکیبی از سبک‌های بیزانس، گوتیک و باروک هستند.

۲۱. دودکش‌های زیاد بر روی خانه‌ها، شکل ونیز را به‌نوعی زیبا کرده است.

۲۲. برج ناقوس کلیسای سنت مارکو ونیز در قرن ۱۲ میلادی ساخته شد و در سال ۱۹۰۲ بخشی از این برج فروریخت. برج پس از تخریب بلافاصله بازسازی شد و دقت بازسازی به‌گونه‌ای بود که هیچ تفاوت ظاهری میان برج قدیمی و برج جدید دیده نمی‌شد.

ونیز
حقایق جالب درباره ونیز ، ایتالیا

۲۳. ساختار ساختمان‌های بلند در ونیز، بیشتر بر پایه چوب است.

۲۴. سطح آب‌های ونیز هر سال حدود ۱ الی ۲ میلی‌متر بالاتر می‌آید؛ ونیز آرام‌آرام در حال غرق شدن است!

ونیز
حقایق جالب درباره ونیز ، ایتالیا

۲۵. ونیز ۱۱۸ جزیره، ۴۱۶ پل، ۱۷۷ کانال و ۱۲۷ میدان دارد.

۲۶. تالاب ونیز ۱۵ متر عمق دارد.

۲۷. جمعیت ونیز در ۵۰ سال گذشته از ۱۲۰۰۰۰ نفر به ۶۰۰۰۰ نفر رسیده است.

۲۸. بر اساس باور برخی کارشناسان ونیز تا سال ۲۰۳۰ به شهر ارواح تبدیل شده و خالی از سکنه می‌شود. تنها افرادی برای بازدید از مناطق تاریخی به ونیز سر می‌زنند.

ونیز
حقایق جالب درباره ونیز ، ایتالیا

۲۹. یکی از ترس‌های همیشگی راجع به ونیز، غرق شدن شهر است!

۳۰. در بازه جزر و مد شدید آب بسیاری از توریست‌ها به ونیز می‌آیند تا از این پدیده بازدید کنند، ولی بسیاری از بومیان ونیز ترجیح می‌دهند در این زمان از شهر خارج شوند.

۳۱. نگهداری از خانه‌های قدیمی در ونیز بسیار گران‌قیمت است.

ونیز
حقایق جالب درباره ونیز ، ایتالیا

۳۲. سن شهر ونیز، حدود ۱۵۰۰ سال است.

۳۳. جمهوری ونیز بین سال‌های ۱۳۰۰ تا ۱۵۰۰ یکی از قدرتمندترین جمهوری‌های منطقه بوده است.

۳۴. غذا دادن به کبوترها در ونیز ممنوع است.


   تبلیغات    

                 تور کیش


مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

بخش های ضروری علامت گذاری شده اند *