تجربه ای لوکس از   تور استانبول  همراه با ایوار
راهنمای سفر, راهنمای مراکز خرید

آشنایی با مراکز خرید دهلی و راهنمای خرید در دهلی 

اجاره ماشین در دبی
تور ترکیه سلام پرواز تور لحظه آخری

بهترین مراکز خرید دهلی کجاست ؟

در این مقاله از معرفی جاهای دیدنی هند شما را با مراکز خرید دهلی آشنا خواهیم کرد . یکی از لذت بخش ترین کارها در هنگام سفر خرید کردن می باشد پس تا آخر این مقاله با ما همراه باشید.

مختصری درباره کشور هندوستان بدانید :

هند یا هندوستان با نام رسمی جمهوری هندوستان کشوری در جنوب آسیا است که پایتخت آن دهلی نو می‌باشد. هند از شمال غربی با پاکستان؛ از شمال با چین، بوتان، نپال و تبت؛ و از شمال شرقی با برمه و بنگلادشهمسایه‌است. همچنین هند از باختر با دریای عمان و خلیج فارس، از خاور با خلیج بنگال، و از جنوب نیز با اقیانوس هند مرز آبی دارد. بیشتر سرزمین هند پست و هموار است و رشته‌کوه هیمالیاکه در شمال کشور قرار دارد باعث شده‌است که رطوبت و ابرهای باران‌زا به شمال آسیا نفوذ نکند و در نتیجه هند کشوری پرباران و مرطوب و دارای خاک بسیار حاصلخیز است. این موضوع باعث شده‌است که این کشور بتواند جمعیّت بسیاری را در خود جای دهد.

دهلی نو یکی از کلان شهرهای جهان می باشد که پایتخت هندوستان می باشد و جزء شلوغ ترین شهرهای هندوستان است این شهر به سبک معماری بریتانیایی در سده بیستم ساخته شد. دهلی دارای مراکز خرید فراوان است مسافران و گردشگرانی که به دهلی می آیند بدون شک به مراکز خرید دهلی می روند و از بازارهای دیدنی دهلی دیدن و خرید میکنند تا هم سفری با خرید خوب و هم در از بازارچه های متنوع آن دیدن کنید . در این مقاله با ما همراه باشید تا بازارهای متنوع دهلی را برای شما معرفی کنید و اینکه در کدام قسمت دهلی قرار دارند و زمان کار انها چه ساعتی است.


 لیدوما    

             | اجاره ویلا در رامسر | اجاره سوئیت در کیش


اقامتگاه بوم گردی

اگر بخواهیم همه‌ی بازارهای دهلی را معرفی می‌کنیم، فهرست بلند بالایی می‌شود که در سفر چند روزه به دهلی، سر زدن به همه‌ی آنها امکان‌پذیر نیست. فرقی نمی‌کند که توریست باشید یا از اهالی شهر، عاشق خرید باشید یا قصد خرید نداشته باشید، تحت هر شرایطی ، گشت و گذار در این بازارچه‌ها ، فعالیت لذت‌ بخش و متفاوتی است.

بازار دیلی هات (Dilli Haat)

 دیلی هات یک بازار روباز غذا و صنایع دستی در دهلی است که توسط شرکت توسعه گردشگری و حمل‌و‌نقل دهلی اداره می‌شود. برخلاف سایر بازارهای سنتی هفتگی، این بازار، دائمی است و در مراکز تجاری جنوب دهلی قرار دارد. برخی از غرفه‌های بازار، دائمی هستند اما برخی از آنها هر ۱۵ روز یک بار تغییر می‌کنند. در این بازار محصولات مختلفی مانند صنایع دستی چوبی، انواع پارچه‌های ابریشمی و پشمی، جواهرات، صنایع دستی فلزی، ظروف برنجی و… به فروش می‌رسد. در این بازار یک بخش نمایشگاهی هم وجود دارد که به نمایش آثار هنری و صنایع دستی اختصاص دارد.

 این بازار از طریق ایستگاه متروی INA قابل دسترسی است و هفت روز هفته از ساعت ۱۰:۳۰ صبح تا ۱۰ شب فعالیت می‌کند.

مراکز خرید دهلی
مراکز خرید دهلی

بازار پالیکا (Palika) و بازارچه‌ی Janpath

 بازار Janpath یکی از بازارهای قدیمی و مشهور دهلی است. این منطقه بیشتر مورد توجه جوانان قرار دارد زیرا بیشتر محصولاتی مانند زیورآلات و لباس زنانه و مردانه دارد. در این بازار حتی با کمترین بودجه هم می‌توانید چیزی مناسب برای خریدن پیدا کنید. این بازار علاوه بر توریست‌های داخلی و اهالی دهلی، برای گردشگران خارجی هم بسیار جذاب است. علاوه بر لباس و زیورآلات، کالاهای متنوعی چون ساعت، کفش‌های ورزشی و وسایل دکوری هم در این بازار پیدا می‌شود.

 بازار پالیکا یک بازار زیرزمینی است که در حدود ۳۸۰ غرفه دارد. محصولات مختلفی در این بازار به فروش می‌رسد اما بیشتر غرفه‌ها به فروش لوازم الکترونیکی و لباس اختصاص دارد. این بازار اواخر دهه‌ی ۱۹۷۰ ساخته شده است اما از حدود سال ۱۹۸۰ استقبال از آن بسیار کم شده است زیرا تعداد زیادی مرکز خرید بزرگ و مدرن در سراسر دهلی افتتاح شده‌اند.

این بازار در لحظه از ۱۵ هزار نفر میزبانی می‌کند و بسیاری از گردشگران خارجی هم از آن بازدید می‌کنند. در واقع این بازار به عنوان مکانی برای خرید ارزان شناخته می‌شود. البته به این نکته توجه کنید که در این بازار جنس‌های تقلبی هم به وفور یافت می‌شود مثل اجناس دزدی، محصولات غیرقانونی، برندهای تقلبی، سی‌دی‌ها و نرم‌افزارهای قلابی و… . با وجود اینکه پلیس چند وقت یک بار این بازار را بازرسی می‌کند تا از فروش محصولات غیرقانونی و جعلی جلوگیری شود، باز هم خرید و فروش غیرقانونی در این بازار وجود دارد.

بهتر است که از این بازار لوازم الکترونیکی نخرید چرا که احتمال تقلبی بودن آنها وجود دارد. محصولاتی که از نظر ظاهری تفاوتی با نمونه‌ی اصل ندارند اما معمولا برخی از قطعات داخلی آنها جابه‌جا شده است.

نزدیک‌ترین ایستگاه مترو بازار Janpath ایستگاه Janpath و نزدیک‌ترین ایستگاه مترو به بازار پالیکا ایستگاه Rajiv Chowk است.

مراکز خرید دهلی
مراکز خرید دهلی

بازار South Extension

 این بازار یکی از شیک‌ترین بازارهای جنوب دهلی است. این بازار به دو قسمت تقسیم می‌شود؛ South Ex-I و South Ex-II. فروشگاه‌های زیادی از برندهای مشهور بین‌المللی و داخلی هند در این بازار وجود دارند. اینجا مکانی عالی برای عاشقان خرید است که البته برای خرید بودجه‌ی کافی دارند. این بازار، دوشنبه‌ها تعطیل است. نزدیک‌ترین ایستگاه‌های مترو به این بازار، ایستگاه‌های Jangpura و AIIMS هستند.

مراکز خرید دهلی
مراکز خرید دهلی

 بازار خان

 این بازار در سال ۱۹۵۱ پایه‌گذاری شده و به افتخار خان عبدالجبار خان، یکی از فعالان جنبش استقلال‌طلبی هند، نام‌گذاری شده است. این منطقه یکی از گران‌ترین مراکز تجاری در دهلی است و در سال ۲۰۱۰ به عنوان بیست‌و‌یکمین خیابان گران دنیا انتخاب شده است.

این بازار بیشتر محل رفت‌و‌آمد و خرید طبقات مرفه هند و گردشگران خارجی مرفه است. در این بازار انواع کالاها از قبیل پوشاک قومی و محلی، لوازم خانگی، وسایل ورزشی و… عرضه می‌شود. تعداد زیادی کافه و رستوران هم در این مرکز وجود دارند. این بازار تقریبا در مرکز شهر و نزدیک دروازه‌ی هند واقع شده است. اطراف آن را مجتمع‌های مسکونی دولتی و خصوصی در بر گرفته‌اند. برای دسترسی به این بازار می‌توانید از مترو استفاده کنید. نزدیک‌ترین ایستگاه مترو به این بازار، به همین نام یعنی بازار خان، نام‌گذاری شده است.

قرول باغ (Karol Bagh)

 قرول باغ یک منطقه‌ی تجاری و مسکونی در دهلی است که به خاطر خیابان‌های خریدش شهرت دارد. از میان این خیابان‌ها می‌توان به بازار غفار و خیابان اجمل خان اشاره کرد.

 این بازار محصولات متنوعی برای سلیقه‌های مختلف دارد. تقریبا هر چیزی که فکر کنید در این محدوده پیدا می‌شود. اگر به دنبال برندهای مشهور بین‌المللی و پوشاک مد روز هستید، به خیابان اجمل خان سر بزنید. اگر می‌خواهید کتاب بخرید یا کتاب‌های قدیمی خود را بفروشید، از خیابان Arya Samaj دیدن کنید. در خیابان Bank Street هم می‌توانید انواع زیورآلات و جواهرات را خریداری کنید. بازار غفار که در نزدیکی این منطقه قرار دارد، یکی از محبوب‌ترین بخش‌های شهر دهلی برای خرید محصولات وارداتی است.

نزدیک‌ترین ایستگاه مترو به این منطقه، ایستگاه قرول باغ است.

مراکز خرید دهلی
مراکز خرید دهلی

چاندنی چوک (Chandni Chowk)

 چاندنی چوک یکی از مشهورترین و قدیمی‌ترین بازارهای دهلی است. این بازار شلوغ و رنگارنگ از بخش‌های مختلفی تشکیل شده است که انواع محصولات متنوع را عرضه می‌کنند. بازار کاترا نیل (Katra Neel) انواع پارچه از جمله ابریشم، ساتن، کرپ، نخ و چیت موصلی دارد. Bhagirath Palace، بزرگ‌ترین بازار محصولات الکترونیکی در آسیا است. انواع تجهیزات پزشکی هم در این بخش عرضه می‌شود. علاقه‌مندان به ادویه‌جات باید از بازار Khari Baoli دیدن کنند.

 غرفه‌های متعددی در چاندنی چوک، غذاهای لذیذ و خیابانی عرضه می‌کنند. رستوران‌ها و کافه‌های زیادی در این محدوده وجود دارند که با توجه به ذائقه و سلیقه‌ی خود می‌توانید یکی از آنها را انتخاب کنید. نزدیک‌ترین ایستگاه مترو به این بازار، ایستگاه چاندنی چوک است.

این بازار یکی از قدیمی‌ترین بازارهای دهلی است که در نزدیکی ایستگاه قطار دهلی قدیم قرار دارد. ویژگی اصلی این بازار، اصالت و تنوع کالاهای آن است. غذاهای محلی، بیش از ۱۰۰۰ نوع شیرینی، انواع ساری و هر محصولی که شما را به یاد سفر به هند بیاندازد در این بازار پیدا می‌شود. محصولات چرمی، وسایل الکترونیکی، کفش و حتی کتاب هم برای فروش در این مجموعه عرضه شده است.

مراکز خرید دهلی
مراکز خرید دهلی

بازار ساروجینی ناگار (Sarojini Nagar)

ساروجینی ناگار منطقه‌ای در جنوب غربی دهلی است. این منطقه در نزدیکی فرودگاه Safdarjung قرار دارد و از طریق ایستگاه متروی INA قابل دسترسی است. این منطقه بهترین مکان برای خرید لباس و انواع پارچه است. علاوه بر فروشگاه‌ها و نمایشگاه‌های بزرگ برندهای داخلی و بین‌المللی، خیابان‌هایی که اطراف آن را مغازه‌های مختلف فروش لباس در بر گرفته است، این بازار را تشکیل می‌دهند. در این مغازه‌ها می‌توانید طیف وسیع و متنوعی از لباس‌ها را در اندازه‌ها، مدل‌ها و رنگ‌های گوناگون خریداری کنید. این بازار از چهار بخش بزرگ تشکیل شده است؛ بازار بابو (Babu)، بازار سوبزی (Subzi)، بازار مرکزی و ماندیر والی ساید (Mandir wali side).

بازار بابو در شمال غربی بازار ساروجینی ناگار قرار دارد. این بازار چهار ردیف مغازه‌ی سرپوشیده دارد که روبه‌روی هم قرار گرفته‌اند. بیشتر مغازه‌ها به فروش انواع پوشاک اختصاص دارند. فروشگاه مشهور Mahindra Sweets در این بخش قرار گرفته است. این مغازه سال‌ها است که در این بازار به صورت موروثی اداره می‌شود. خریداران بازار جلوی این مغازه صف می‌کشند تا زولبیا و سمبوسه بخرند. علاوه بر پوشاک، فروشگاه‌های متعدد دیگری هم در این بخش از بازار وجود دارد. آرایشگاه مردانه، فروشگاه کفش، اسباب‌بازی، قصابی و حتی دندانپزشکی هم در این قسمت وجود دارد. خرید کردن در این بازار در روزهای گرم تابستانی کار سختی است چون دمای هوا بین ۴۵ تا ۴۸ درجه‌ی سانتیگراد است. غروب‌ها، این بخش از بازار که روبه‌روی بازار مرکزی قرار دارد، بسیار پرجنب‌و‌جوش و جذاب است. دست‌فروش‌ها، فروشندگان غذای خیابانی و جمعیت زیادی از مردم در بازار رفت و آمد می‌کنند. یکی از بزرگ‌ترین مشکلات این بازار، نداشتن پارکینگ است.

 در جنوب ساروجینی ناگار، بازار سوبزی قرار دارد. سوبزی در واقع کلمه‌ی هندی رایج برای سبزی است. در این بازار، میوه‌ و سبزی تازه به فروش می‌رسد. فروشندگان تلاش می‌کنند تا نظر خریداران را با نحوه‌ی صدا کردن و ریتم صدای‌شان جلب کنند. حتی اگر قصد خرید میوه و سبزی ندارید، بازدید از این بخش از بازار را از دست ندهید.

روبه‌روی بازار سبزی، بازار مرکزی قرار دارد. در این بازار محصولات متنوعی برای فروش عرضه می‌شود و البته دستفروش‌ها هم دیده می‌شوند. در این مجموعه فروشگاه‌های معروف دهلی در زمینه‌های گوناگون به فعالیت اقتصادی مشغول هستند.

بازار ساروجینی ناگارا از ساعت ۱۱ صبح آغاز به کار می‌کند و تا ساعت ۸ الی ۹ شب باز است. این بازار روزهای دوشنبه تعطیل است.

مراکز خرید دهلی
مراکز خرید دهلی

لاجپات ناگار (Lajpat Nagar)

این بازار یکی از مکان‌های مشهور خرید هم برای گردشگران و هم برای اهالی شهر است. بیشتر محصولات این بازار به پوشاک بانوان اختصاص دارد. زیورآلات و اکسسوری متنوع، انواع پوشاک، کفش و کیف و انواع ساری را با بهترین کیفیت می‌توانید از این بازار بخرید. لباس‌های با کیفیت با گلدوزی دستی از مشهورترین محصولات این بازار هستند. اگر در چانه زدن مهارت داشته باشید، می‌توانید تخفیف‌های بسیار خوبی از فروشندگان بگیرید. حنانگاری روی دست هم در بخشی از این بازار انجام می‌شود که طرفداران زیادی دارد. این بازار روزهای دوشنبه تعطیل است. نزدیک‌ترین ایستگاه مترو به این بازار ایستگاه لاجپات ناگار است.

مراکز خرید دهلی

 بازار گریتر کیلاش (Greater Kailash)

 این بازار که به اختصار GK هم نامیده می‌شود یکی از بازارهای مشهور هند است که به دو بخش GK-I و GK-II تقسیم می‌شود. این بازار شیک در جنوب دهلی قرار دارد. فروشگاه‌های برندهای برتر بین‌المللی و داخلی در این بازار قرار گرفته‌اند. هر برندی که تصور کنید در این مجموعه شعبه دارد. رستوران‌ها و کافه‌های متعدد در این بازار پذیرای خریداران هستند. بازار سه‌شنبه‌ها تعطیل است. از طریق ایستگاه متروی Kailash Colony می‌توانید به این بازار دسترسی داشته باشید.

 مرکز تجاری Connaught Place

این بازار که به اختصار CP هم نامیده می‌شود یکی از مشهورترین و شیک‌ترین بازارهای دهلی است. هر کسی که در دهلی زندگی می‌کند، آوازه‌ی این بازار بزرگ را شنیده است. اگر به دنبال خرید از برندهای مشهور و بزرگ هستید به این بازار سر بزنید. از طریق ایستگاه متروی Rajiv Chowk می‌توانید به این بازار دسترسی داشته باشید.


   تبلیغات    

                 تور کیش


مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

بخش های ضروری علامت گذاری شده اند *