تجربه ای لوکس از   تور استانبول  همراه با ایوار
قشم

دره ستارگان از عجایب هفتگانه قشم| Stars Valley 

اجاره ماشین در دبی
تور ترکیه سلام پرواز تور لحظه آخری

دره ستارگان قشم

در این مقاله از معرفی جاهای دیدنی قشم تصمیم گرفتیم تا شما را با دره ستارگان که از عجایب هفتگانه جزیره زیبای قشم و از دیدنیهای جنوب ایران بشمار میرود آشنا کنیم. پس اگر تور قشم رزو کرده اید پیشنهاد میکنیم حتما از این شگفتی قشم دیدن کنید در ادامه با ما همراه باشید تا بیشتر درباره این دره حیرت انگیز و زیبا بدانید.

دره ستارگان از مشهورترین عجایب هفت‌گانه قشم به شمار می‌رود که در فهرست آثار ملی و میراث جهانی یونسکو به ثبت رسیده است. این دره یکی از  پدیده‌های منحصربه‌فرد زمین‌شناسی است که با قدمتی بیش از دو میلیون سال، هر بیننده‌ای را متحیر می‌کند. دره ستارگان یکی از جاذبه‌ های اسرارآمیز و جالبی است که شامل مخروط‌ های نوک‌تیز، ستون‌ های عظیم و دیواره‌ های بلند می‌شود. این پدیده طبیعی در اثر فرسایش ناشی از رگبارهای فصلی، آب‌ های سطحی و تندبادها شکل گرفته‌ است و وجود لایه و حفره‌های متعدد در درون هر ستون این دره سبب می‌شود تا هوا به‌راحتی به درون آن‌ ها نفوذ کند.

دره ستارگان


 لیدوما    

             | اجاره ویلا در رامسر | اجاره سوئیت در کیش


اقامتگاه بوم گردی

دره ستارگان کجاست ؟

دره ی ستارگان، پدیده ای زمین شناسی می باشد که بر اثر فرسایش خاک در جزیره ی قشم و نزدیکی روستای برکه خلف شکل گرفته است. بومیان این منطقه بر این باورند که در سالیان دور شهاب سنگی به این ناحیه برخورد کرده و سبب شکل گیری دره ای با اشکال نامتعارف شده است و از همین روی نام ستارگان بر این دره گمارده اند. پیشینه ی این جاذبه ی طبیعی شگفت انگیز که نزدیک به ۱۵ متر عمق دارد، به حدود ۲ میلیون سال پیش می رسد و به عنوان بخشی از مجموعه ی ژئو پارک قشم، به ثبت جهانی یونسکو رسیده است.

هنگامی که قدم به درون پیچ و تاب های این دره می گذارید، هیبت چشم انداز طبیعی مقابلتان، حسابی شما را بهت زده خواهد کرد. با سکوتی که بر منطقه حاکم است می توانید مدتی را در آرامش به عظمت جهان هستی بیاندیشید و از زیبایی دیواره های دره لذت ببرید. در اطراف دره ی ستاره ها امکانات اولیه همانند سرویس بهداشتی، مغازه و سوپر مارکت، غرفه های کوچک فروش صنایع دستی قشم و … وجود دارد. پس از وارسی دره، می توانید از موزه ی سنگی که در همان محدوده قرار دارد دیدن کنید.

  •  آدرس : جزیره قشم، روستای برکه خلف، دره ستارگان
  •  ساعت کاری : ۸:۰۰ – ۱۸:۰۰

دره ستارگان

بازدید از روستای برکه خلف: روستای برکه خلف که از آن به‌عنوان تمیزترین روستای قشم یاد می‌کنند، در جوار دره ستارگان واقع شده است. در کوچه‌های این روستا به‌سختی زباله پیدا می‌شود؛ زیرا زنان محلی از قدیم، هفته‌ای یک یا دو بار کل روستا را تمیز می‌کنند. علاوه بر تمیزی معابر و خانه‌های روستا، مجموعه لباس‌های سنتی و رنگارنگ هنر دست زنان جزیره در گوشه‌ای از روستا نگهداری می‌شود که نه‌تنها به فروش می‌رسند، بلکه امکان اجاره آن‌ها نیز وجود دارد.

در صورتی که به تزیینات حنا روی بدن علاقه دارید، در این روستا می‌توانید به‌ سراغ بانوان هنرمندی بروید که نقوش ذهنی زیبایی را برایتان نقش خواهند زد

 


مقالات بیشتر بخوانید :



   تبلیغات    

                 تور کیش


مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

بخش های ضروری علامت گذاری شده اند *