تجربه ای لوکس از   تور استانبول  همراه با ایوار
آسیا, چین

چاکا یکی از زیباترین دریاچه‌های نمک دنیا 

اجاره ماشین در دبی
تور ترکیه سلام پرواز تور لحظه آخری

 چاکا یکی از زیباترین دریاچه‌های نمک دنیا 

دریاچه نمک چاکا در نزدیکی شهر چاکا یکی از زیباترین دریاچه ها در استان چینگهای در شمال غرب چین قرار دارد. که به آینه آسمان معروف شده است که میتوانید چهره خود را مثل آینه در این دریاچه نمک ببیند این دریاچه یکی از زیباترین و شگفت انگیزترین دریاچه های نمک در دنیا است.چاکا در واقع یک دشت نمک بزرگ است که حدود ۹ کیلومتر طول و ۱۵ کیلومتر عرض دارد و با یک پوسته ضخیم نمکی پوشیده شده است. در طول فصول خشک سال دریاچه بسیار کوچکتر می شود و تنها زمانی که باران می بارد به اندازه طبیعی خود گسترش می یابد. دریاچه بسیار کم عمق است، در بعضی جاها تنها به عمق یک مچ پا است و این به بازدیدکنندگان اجازه می دهد روی دریاچه راه بروند.پس با ما همراه باشید تا بیشتر با این دریاچه زیبا آشنا بشید.

دریاچه نمک چاکا
دریاچه نمک چاکا

مقالات بیشتر بخوانید :

دریاچه نمک چاکا، در نزدیکی شهر چاکا در وولان (wulan) یکی از زیباترین دریاچه‌های استان چیانگهای در چین است که علاوه بر زیبایی اهمیت اقتصادی فراوانی دارد. این مکان گردشگری گردشگران زیادی را به خود جذب می‌کند. اگر قصد رفتن به دریاچه چاکا را داشتید عینک دودی و کلاه را فراموش نکنید.

آینه آسمان

چاکا یکی از زیباترین دریاچه‌های نمک دنیا
دریاچه نمک چاکا

این دریاچه در واقع یک دشت نمک به وسعت ۹ کیلومتر طول و ۱۵ کیلومتر عرض، پوشیده از لایه‌های ضخیم نمک است.


 لیدوما    

             | اجاره ویلا در رامسر | اجاره سوئیت در کیش


اقامتگاه بوم گردی
چاکا یکی از زیباترین دریاچه‌های نمک دنیا
دریاچه نمک چاکا

اندازه این دریاچه در فصل‌های خشک کوچک‌ شده و تنها به هنگام بارندگی به وسعت آن افزوده می‌شود.

چاکا یکی از زیباترین دریاچه‌های نمک دنیا
دریاچه نمک چاکا

زمانی که آسمان بسیار زیبا و رویایی است، آب کریستالی و آبی دریاچه چون آینه‌ای بی انتها بر زمین، آسمان لاجوردی را منعکس می‌کند

دریاچه چاکا به قدری کم عمق است (آب گاهی تنها تا زانو می‌رسد) که بازدیدکنندگان می‌توانند به راحتی در آن قدم بزنند.

زمانی که آسمان بسیار زیبا و رویایی است، آب کریستالی و آبی دریاچه چون آیینه‌ای بی انتها بر زمین، آسمان لاجوردی را منعکس می‌کند. همین امر باعث شده تا لقب آیینه آسمان را به دریاچه چاکا بدهند. همچنین چاکا را پسرعموی کوچک سالار دی یونی (بزرگ‌ترین کویر نمک دنیا در بولیوی) می‌دانند.

چاکا یکی از زیباترین دریاچه‌های نمک دنیا
دریاچه نمک چاکا

منطقه کنونی دریاچه زمانی دریای کم عمقی بود که در اثر حرکات صفحه‌ای زمین (زمین‌ساخت صفحه‌ای) این قسمت به ارتفاع ۳۰۰۰ متر بالا آمد و فلات چیانگهای- تبت را به وجود آورد. باقی‌مانده‌های آب دریا به دریاچه‌های آب شوری تبدیل شدند که یکی از آن‌ها دریاچه نمک چاکا است. بیشتر نمک طی باران و رودهای فصلی از کوهستان به دریاچه سرازیر می‌شود به همین دلیل  میزان نمک چاکا در فصل‌های بارانی افزایش می‌یابد. درحال حاضر بیش از ۵ متر نمک در این دریاچه وجود دارد.

بیش از ۳۰۰۰ سال است که از دریاچه‌های حوضه (فرورفتگی) کایدم (Qaidam) نمک استخراج می‌شود. طی دوران سلطنت سلسله هان، مردم محلی از نمک این دریاچه‌ها استفاده می‌کردند و به آن وابسته بودند. همچنین نمک این دریاچه از مناطق دیگری چون دریاچه چینگهای و دریاچه نمک در جینچن می‌آید.

چاکا یکی از زیباترین دریاچه‌های نمک دنیا
دریاچه نمک چاکا

بیشترین بهره‌برداری از نمک دریاچه در نیمه دوم قرن ۱۸ صورت گرفت. به دلیل ذخیره‌ عظیم، استخراج نمک (بدین صورت که لایه بالایی دریاچه را برمی‌دارند) به هیچ وجه کار سختی نیست.

دیدنی های چین

امروزه استخراج عظیم نمک به صورت مکانیکی انجام می‌شود و سالانه کارخانه‌ نمک چاکا صدها تن نمک با کیفیت بالا تولید می‌شود که به چین فروخته و از آن جا به ژاپن، نپال و خاورمیانه صادر می‌شود.



   تبلیغات    

                 تور کیش


مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

بخش های ضروری علامت گذاری شده اند *