تجربه ای لوکس از   تور استانبول  همراه با ایوار
ترکیه

۱۲ مکان از بهترین جاهای دیدنی ترکیه 

اجاره ماشین در دبی
تور ترکیه سلام پرواز تور لحظه آخری

بهترین جاهای دیدنی ترکیه کجاست ؟

در این مقاله شما را با 12 مکان از بهترین جاهای دیدنی ترکیه آشنا خواهیم کرد پس اگر قصد سفر به کشور ترکیه را دارید حتما تا آخر این مقاله با مجله گردشگری تاپ تراول همراه باشید

ار آنجای که کشور ترکیه یکی از مقاصد محبوب گردشگران خارجی و ایرانی بشمار می رود بر آن آمدیم تا به معرفی برخی از دیدنی های ترکیه بپردازیم که امیدواریم مورد پسند شما کاربران قرار گیرد

مختصری درباره کشور ترکیه بدانید :

ترکیه کشوری اوراسیایی می باشد که بخش بزرگ این کشور یعنی آناتولی یا آسیای کوچک در جنوب غرب آسیا و خاورمیانه واقع شده است و بخش کوچکی نیز به نام تراکیه در منطقهٔ بالکان (منطقه‌ای در جنوب شرق اروپا) قرار دارد.


 لیدوما    

             | اجاره ویلا در رامسر | اجاره سوئیت در کیش


اقامتگاه بوم گردی

ترکیه داز شرق با کشورهای ایران، جمهوری آذربایجان (نخجوان)، ارمنستان، و گرجستان؛ و از جنوب شرقی با عراق و سوریه؛ و در شمال غربی (بخش اروپایی) با بلغارستان و یونان همسایه است. همچنین ترکیه از شمال با دریای سیاه، از غرب با دو دریای کوچک مرمره و اژه، و از جنوب غرب با دریای مدیترانه مرز آبی دارد. دو تنگهٔ راهبردی بسفر و داردانل نیز در اختیار ترکیه است.

استانبول (به ترکی استانبولی: İstanbul) یا قسطنطنیه بزرگ‌ترین شهر کشور ترکیه و مرکز فرهنگی و اقتصادی آن است. این شهر در کنار تنگه بسفر و دریای مرمره قرار دارد. تنگهٔ بسفر دو قارهٔ آسیا و اروپا را ازیکدیگر جدا می‌کند و استانبول تنها شهر بزرگ جهان است که در دو قاره قرار دارد. بندر طبیعی شاخ طلایی یا خلیج در این شهر واقع است

بزرگ ترین شهر این کشور استانبول می باشد . استانبول یکی از بزرگترین شهرهای ترکیه است. استانبول تنگهٔ بسفر دو قارهٔ آسیا و اروپا را ازیکدیگر جدا می‌کند و تنها شهر بزرگ جهان است که در دو قاره قرار دارد.استانبول یکی از مقاصد گردشگری کشور ترکیه است که سالانه گردشگران زیادی از سراسر جهان مخصوصا از ایران به این شهر سفر می کنند  هتل های استانبول دارای تنوع زیادی است و گردشگران انتخاب های زیادی دارند اما اکثر گردشگران دنبال یک هتل شیک و ارزان قیمت هستند تا یک سفر ارزان قیمت داشته باشند ما به شما توصیه میکنم حتما به این شهر دیدنی و زیبا سفر کنید

آنتالیا : که به زبان ترکی استانبولی: Antalya گفته می شود . نام مرکز استان آنتالیا و از شهرهای مهم و توریستی کشور ترکیه است. این شهر که به عنوان مرکز گردشگری و تفریحی در ترکیه محسوب می شود دارای جاذبه‌های فراوان می‌باشد. در این شهر بلوارهای زیبا با درختان نخل و لنگرگاه‌ها خود نمائی می‌کند. در این شهر و در بخش قدیمی و تماشائی آن منطقه قلعه‌ایچی (درون قلعه) قرار دارد. بافت خاص منطقه که شامل خیابانهای کم عرض و پیچ در پیچ بوده به همراه خانه‌های قدیمی که توسط دیوارهای قدیمی محصور شده، بسیار جلب توجه می‌کند.

آنتالیا داردی حدود ۴۰۰ ساحل می باشد که دو مورد از آن ها بسیار معروف هستند، یکی لارا و دیگری کنیالتی (یا کنی آلتی)

از آنجای ترکیه یکی از کشور های نزدیک به کشور ایران می باشد و جزء کشورهای دیدنی جهان نیز محسوب می شود که سیل عظیمی از گردشگران را به خود جذب می کند ترکیه کشوری است که تا چند سال گذشته پرطرفدارترین مقصد گردشگری ایرانی بوده است .

ترکیه کشوری است که از موقعیت ویژه ای برخوردار است بطوری که در دو قاره اروپا و آسیا قرار گرفته است  . دارا بودن  معماری‌های ارزشمند و باشکوه، سواحل زیبا، آب‌وهوای عالی در برخی نقاط، طبیعت قابل توجه و فرهنگ‌ عامه‌ی مردم که در کوچه خیابان‌های این کشور حکفرماست،

جذابیت دوچندانی به آن بخشیده‌اند. به نوعی می‌توان آنتالیا و استانبول را دو مقصد اصلی در سفر به این کشور نام برد که البته دلایل آن به خوبی مشخص است. سواحل زیبای آنتالیا و معماری‌های باشکوه استانبول و جو خاصی که در این شهر وجود دارد هرکسی را برای بازدید دوباره از این شهرها وسوسه می‌کند.

1- ایاصوفیه

این مسجد  به مدت ۱۰۰۰ سال بعنوان کلیسای مسیحیت مورد استفاده قرار گرفته است دارای معماری خاص  و باشکوه‌ خود شهرت جهانی پیدا کرده است.ایاصوفیه یا هاگیا صوفیا بعد از تصرف استانبول توسط ترک‌های عثمانی به مسجد ایاصوفیا تبدیل و به دستور سلیمان اول با پوشاندن نقاشی‌ها و نگارگری‌های معرف دین مسیحی اولین نماز جمعه بعد از ۳ روز در آن اقامه شد.این مسجد در قرن ۶ میلادی مورد بازسازی و مرمت قرار گرفت.

بعد از جمهوری‌شدن کشور ترکیه رییس جمهور وقت مصطفی آتاتورک این مسجد را به موزه‌ای تاریخی تبدیل کرد. این بنا یکی از با‌ارزش ترین نمونه‌های به جا مانده از معماری دوره‌ی بیزانس است.

دیدنی های ترکیه و راهنمای سفر به ترکیه
دیدنی های ترکیه

+ آشنایی با مسجد ایاصوفیه شهر استانبول

2- شهر تاریخی افسوس ( Ephesus ) 

یکی دیگر از دیدنی های ترکیه شهر افسوس می باشد . افسوس شهری تاریخی و باستانی در آناتولی کشور ترکیه بوده که امروزه یکی از مهم‌ترین جاذبه‌های گردشگری و توریستی  کشور ترکیه به حساب می آید. شهر مذکور در سه کیلومتری شهر سلجوک واقع در استان ازمیر قرار دارد. بسیاری از مردم عقیده دارند که اصحاب کهف (هفت خفتگان افسوس) در این شهر زندگی می‌کردند. معبد مشهور آرتمیس در این شهر واقع شده است.

دیدنی های ترکیه
دیدنی های ترکیه

3- کاپادوکیا

کاپادوکیه یک مکان تاریخی مهم می باشد که بسیار زیبا و حیرت انگیز به نظر می‌رسد. انسان‌ها از شش قرن پیش از میلاد مسیح در این مکان ساکن شده‌ اند. امروزه کاپادوکیه به خاطر دودکش‌های افسانه‌ای مشهور شده است که خود یک شگفتی طبیعی واقعی به حساب می آید.

چنین دودکش‌هایی تنها در معدود نقاطی از دنیا وجود دارند. بهترین راه برای تماشای چشم‌اندازهای زیبای این ناحیه سوار بر بالون است. خوشبختانه تورهای بالون هوای داغ در این منطقه برگزار می‌شوند که یکی از هیجان انگیزترین تجربه‌های ممکن را در اختیار علاقمندان می‌گذارد.به شما توصیه می کنیم  در سفر به ترکیه حتما این مورد را تجربه کنید.

دیدنی های ترکیه
دیدنی های ترکیه

کاپادوکیا شهر صخره ای ترکیه

4- کاخ توپ قاپی (Topkapı Sarayı)

یکی از مکان های محبوب‌ جاذبه‌های گردشگری و توریستی شهر استانبول کاخ توپ‌قاپی می باشد. قصر توپکاپی که در زمان امپراطوری عثمانی مرکز اداری بوده است به دستور سلطان محمد فاتح بنا شد. این قصر در زمان عثمانی علاوه بر مرکز اداری، محل حرم سلطنتی نیز بود.

این بنای باعظمت بر روی تپه‌ای مشرف بر دریای مرمره، تنگه‌ی بسفر و شاخ طلایی (مدخلی که بخش اروپایی استانبول را به دو بخش تقسیم می‌کند) قرار دارد.

قدمت این سرا به ۱۵ قرن می‌رسد و دارای بخش‌هایی چون کتابخانه، اتاق‌های کارمندان، آشپزخانه، حرمسرا و… است. این مکان که اندکی بعد از دولت عثمانی به موزه تبدیل شد امروزه میزبان آثار گرانقدری چون الماس معروف ۸۶ قیراطی کاسیکچی (spoon maker) است. از آنجایی‌که در موزه‌ی توپقاپی آثار ادبی و فرهنگی بسیاری مربوط به ایرانیان نگهداری می‌شود، ممکن است بازدید از این موزه برای ایرانیان جذابیت خاص خود را داشته باشد.

دیدنی های ترکیه
دیدنی های ترکیه

 5- پاموکاله (Pamukkale)

پاموک‌کاله یا قلعه پنبه‌ای  این چشمه‌های تراسی‌شکل به حدی در بین گردشگران محبوب هستند که هر ساله مورد بازدید گردشگران خیلی زیادی از سراسر دنیا قرار می‌گیرند. این تراس‌های تراورتنی با آب داغ از چشمه‌های طبیعی پر شده‌اند و سرشار از مواد معدنی می باشند,

که دارای خاصیت درمانی فراوان است. از این چشمه‌ها به مدت چند قرن به‌عنوان حمام استفاده می‌شد. پاموک‌کاله بخشی از فهرست میراث جهانی یونسکو به شمار می‌رود. همچنین چشم‌اندازهای این ناحیه واقعا زیبا هستند که در هنگام حمام کردن تجربه‌ای فراموش نشدنی را برایتان رقم می‌زنند.

دیدنی های ترکیه
دیدنی های ترکیه

6- صومعه سوملا

صومعه‌ی سوملا با حدود ۱۶۰۰ سال قدمت در کوه ملا (Melá) حجاری شده است. این مکان چشم‌اندازهای زیبا و عمیق را در پایین دست‌سازه‌های باستانی ارایه می‌دهد که واقعا چشم انداز بسیار زیبای دارد.

صومعه‌ی یاد شده شامل یک کلیسا، یک کلیسای کوچک، یک کتابخانه و تعدادی اتاق خواب می‌شود که همه‌ی آن‌ها چشم‌اندازی به سوی این مناظر دارند. مسیری که به این صومعه منتهی می‌شود بسیار دیدنی است. مسیر مذکور همچنین برای قدم زدن مناسب به شمار می‌رود که این کار خود نوعی زیارت به حساب می‌آید.

دیدنی های ترکیه
دیدنی های ترکیه

7- کوه نمرود

یکی از حیرت انگیزترین مکان‌ها کوه نمرود است. قله‌ی ۲۱۳۴ متری این کوه بلند با سر مجسمه‌های باستانی ساخته شده توسط شاه آنتیوخوس اول در سال ۶۲ قبل از میلاد مزین شده‌اند. تاثیرات یونانی و فارسی در سبک این سازه به خوبی قابل مشاهده است. کوه نمرود به عنوان میراث جهانی یونسکو فهرست شده است .

دیدنی های ترکیه
دیدنی های ترکیه

8- شهر باستانی آنی

شهر آنی یکی از مهم‌ترین جاذبه‌های تاریخی تمام ترکیه به حساب می آید . این شهر در زمان سلطنت اولین پادشاه باگراتونی به شهری توسعه یافته تبدیل شد. میزان این توسعه به حدی بود که حاکمان وقت از آن برای نگهداری خزانه‌ی سلطنتی استفاده می‌کردند. شهر یاد شده در طول تاریخ تحت سلطه‌ی حکومت‌های بزرگی همچون سلجوقیان و مغول‌ها قرار گرفته است.

سنگ بنای نابودی این شهر از اواخر قرن سیزدهم میلادی (مغول‌ها) زده شد. بر اثر ظلم‌ها و چپاول‌های مکرر مغول‌ها مردم شهر به مرور و به اجبار آن را ترک گفته و به سوی اروپای شرقی، مجارستان و لهستان مهاجرت کردند.

البته برخی عقیده دارند که زلزله عامل اصلی نابودی آنی بوده است. کلیسای نجات دهنده مقدس (کلیسای آنی) یکی از مشهورترین بناهای به جا مانده از تاریخ پرشکوه این شهر است.

دیدنی های ترکیه
دیدنی های ترکیه

9- اسپندوس

مجموعه‌ی ۲۰۰۰۰ نفری تئاتر اسپندوس که صحنه‌ی آن تا به امروز بکر و دست نخورده باقی مانده است، در ۴۰ کیلومتری آنتالیا و در ۸ کیلومتری شهر سریک واقع شده است . این مجموعه در سال ۱۵۵ بعد از میلاد در زمان پادشاهی امپراتور رومی، مارکوس اورلیوس ساخته شده است. زمانی این مکان مهم‌ترین مرکز تجاری شهر آنتالیا و بزرگ‌ترین مرکز پرورش اسب به شمار می‌رفت. امروزه از آسپندوس برای برگزاری جشنواره‌های مهم هنری استفاده می‌شود.

جاهای دیدنی ترکیه
جاهای دیدنی ترکیه

10- پرگامون 

شهر پرگامون زمانی میزبان یکی از مهم‌ترین کتابخانه‌های دنیای باستان (دومین کتابخانه‌ی بزرگ جهان پس از اسکندریه) بود. اتمسفر فوق العاده‌ای که بر این مکان حاکم است شما را به جستجوی هرچه بیشتر در میان خرابه‌ها ترغیب می‌کند. این شهر تاریخی پایتخت امپراطوری پرگامن بود. «جالینوس» طبیب مشهور نیز در این مکان به دنیا آمده است.

جاهای دیدنی ترکیه
جاهای دیدنی ترکیه

11- اولودونیز (Oludeniz)

محبوب ترین مقصد برای تعطیلات مردم ترکیه و گردشگران به شمار می‌رود که برای حمام آفتاب و شنا کردن مردم زیادی را به سوی خود جذب می‌کند. با این وجود، این منطقه در میان پاراگلاید سواران هم طرفداران بی‌شماری دارد. تجربه‌ی انجام این ورزش و تماشای چشم اندازهای جذاب آب‌های نیلگون و تالاب‌های زیبای این ناحیه همگان را به تحسن وا می‌دارد.

تورهای خوبی توسط خلبانان حرفه‌ای برگزار می‌شود که می‌توانید در یکی از آن‌ها شرکت کنید. اولودنیز آب‌‌وهوایی مطلوب و مناظری زببا را ارایه می‌دهد که نباید از دست داد.

جاهای دیدنی ترکیه
جاهای دیدنی ترکیه

12 – آب انبار باسیلیکا Basilica Cistern

شهر استانبول چون در دوره‌های مختلف غالبا در محاصره بوده‌ پس بنابراین نیاز به یک منبع آب شیرین برای شهر ضروری بوده. از این رو چندین مخزن رو باز و زیرزمینی در دوره بیزانس در استانبول ساخته شد و آب از طریق آبراه‌هایی از مسافت‌های زیاد به این منابع سرریز می‌شده  آب‌انبار باسیلیکای استانبول در سال ۵۳۲ میلادی به دستور امپراتور یوستینیانوس اول برای کاخ بیزانس و زمین‌های اطراف آن حفر و ساخته شده است.

این آب‌انبار، تقریبا دو‌ هزار مخزنی بزرگترین آب انبار موجود در دوره بیزانس است و در زیر شهر استانبول یا همان قسطنطنیه، قرار دارد. دلیل این نام‌گذاری، ستون‌های ردیفی آن است. به این آب‌انبار همچنین «سارای»، که به زبان ترکی به معنای «مکان» است،

گفته می‌شود. امروزه در این آب انبار علاوه بر دیدن ستون‌ها، سقف‌های طاقی شکل و سازه‌های هنری بسیار زیبا، اغلب صدای اجراهای موسیقی و رقص را می‌توانید بشنوید که بر جذابیت این مکان خاص می‌افزاید.

جاهای دیدنی ترکیه
جاهای دیدنی ترکیه


   تبلیغات    

                 تور کیش


مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

بخش های ضروری علامت گذاری شده اند *