تجربه ای لوکس از   تور استانبول  همراه با ایوار
اروپا, هلند

جاهای دیدنی هلند – Netherlands 

اجاره ماشین در دبی
تور ترکیه سلام پرواز تور لحظه آخری

دیدنی‌های کشور آسیاب های بادی و گل های لاله

در این مقاله از وب سایت مجله گردشگری تاپ تراول شما را با جاهای دیدنی هلند کشور گله های لاله و رز آشنا خواهیم کرد. پس اگر تور هلند رزرو کرده اید تا انتهای این مقاله با ما همراه باشید.

هُلند (به هلندی: Netherlands (تلفظ: نـِیدِرلانت)) کشوری است کوچک از قلمروهای پادشاهی هلند در شمال غربی اروپا با شانزده و نیم میلیون جمعیت که بیشترشان مسیحی پروتستان هستند. جمعیت مسلمانان هلند نزدیک به یک میلیون نفر است. پایتخت هلند شهر آمستردام است، اما به منظور تمرکززدایی بسیاری از وزارتخانه‌ها و سفارتخانه‌ها در شهر لاهه یا پیرامون آن مستقر شده‌اند.

زبان رسمی هلند، هلندی است . این زبان شاخه‌ای از زبان‌های ژرمنی است و به آلمانی شباهت‌هایی دارد. برخی واژگان فرانسوی نیز از دوره‌های تسلط فرانسویان بر این منطقه، در زبان هلندی جذب شده‌اند.


 لیدوما    

             | اجاره ویلا در رامسر | اجاره سوئیت در کیش


اقامتگاه بوم گردی

در کشور هلند در حدود ۳۰ هزار فارسی‌زبان ایرانی سکونت دارند، ۳۵ هزار نفر از کشور افغانستان هستند که آنها به زبانهای فارسی دری، پشتو، اردو، ترکی ازبکی صحبت می‌کنند.

میانگین قد مردان هلندی ۱۸۴ سانتی‌متر است که کشور هلند را در رتبه اول بلند قامت‌ترین مردمان جهان قرار داده‌است، پس از هلند مردان نروژ نیز با ۱۸۳ سانتی‌متر در جایگاه دوم جای دارند.

کانال پرنسس آمستردام

کانال آبی پرنسس سومین و بیرونی‌ترین کانل آبی آمستردام به شمار می‌رود. این سه کانال یک پروژه‌ی گسترده با حجم عظیمی از سرمایه‌گذاری بودند که در سال ۱۶۱۲ ساخت آن‌ها شروع و ۵۰ سال بعد به اتمام رسید.

 

وقتی که این پروژه پایان یافت، آمستردام ۴ برابر اندازه‌ی اصلی اش رشد کرد. کانال پرنسس در سال ۲۰۰۹ به عنوان میراث جهانی به ثبت رسید. کانالی بسیار زیبا و ناحیه‌ای ساکت که برای قدم زدن فوق العاده به شمار می رود. همچنین اگر مایل باشید می توانید با پرداخت مبلغی سوار یکی از کشتی های کروز شوید و در طول این کانال همزمان با میل کردن یک وعده ناهار دلچسب، به تماشای شهر بپردزاید.

دیدنی های هلند
جاهای دیدنی هلند

بازارچه محلی آلبرت

بازارچه محلی آلبرت بهترین مکان برای شناخت و تجربه روح زندگی مردم در آمستردام است. این بازارچه یکی از مهم‌ترین جاذبه‌های گردشگری هلند و در عین حال بزرگ‌ترین بازار روز در سراسر اروپا به شمار می‌رود که در آن اقلام مختلفی از کشورهای مختلف جهان به فروش می‌رسد. همچنین، رستوران‌های کوچک محلی نیز در جایجای غرفه‌های بازارچه دایر هستند.

دیدنی های هلند
جاهای دیدنی هلند

 موزه ونگوگ

موزه ونگوگ نگارخانه‌ای در آمستردام هلند است که به آثار نقاش هلندی، ونسان ون گوگ و معاصرانش اختصاص دارد. این موزه در میدان موزه‌ای قرار دارد که در آن، موزه‌های دیگری چون موزه امپراتوری، موزه اشتدلیک آمستردام و تالار کنسرت آمستردام قرار دارند. موزه ون گوگ در ۲ ژوئن ۱۹۷۳ افتتاح شده است. طراحان ساختمان آن، گریت ریتفلد و کیشو کوروکاوا هستند. این موزه همین‌طور بزرگ‌ترین مجموعه از آثار نقاشی ون گوگ در جهان را در خود جای داده است.

دیدنی های هلند
جاهای دیدنی هلند

 موزه امپراطوری

موزه امپراطوری یکی از بزرگترین موزه‌های هلند و نیز یکی از مطرح‌ترین موزه‌های اروپا محسوب می‌شود که در حدود یک میلیون اثر اثر متعلق به تاریخ و هنر هلند در آن نگهداری می‌شوند و فقط ۸۰۰۰ قطعه از این آثار در معرض نمایش عمومی قرار دارد. عمده این آثار متعلق به سال‌های ۱۲۰۰ تا ۲۰۰۰ میلادی هستند.

دیدنی های هلند
جاهای دیدنی هلند

وندل پارک

وندل پارک مشهورترین پارک آمستردام است که سالانه در حدود ۱۰ میلیون نفر از آن بازدید می‌کنند. این پارک در سال ۱۸۶۵ در فضایی به وسعت ۴۷ هکتار احداث شده و از جمله امکانات رفاهی آن می‌توان به آمفی تئاتر فضای باز، زمین بازی و هرکا (Horeca) – هتل، رستوران و کافه – اشاره کرد.

دیدنی های هلند
جاهای دیدنی هلند

بازارچه واترلوپلین آمستردام

بازارچه واترلوپلین نام بازارچه‌ای است که در میدانی به همین نام در نزدیکی رود آمستل در مرکز آمستردام قرار دارد و قدمت برپایی آن به قرن نوزدهم باز می‌گردد.

دیدنی های هلند
جاهای دیدنی هلند

باغ گیاه شناسی آمستردام

باغ گیاه شناسی هورتوسیکی از قدیمی‌ترین باغ‌های گیاه شناسی در جهان و از جمله مهمترین جاذبه‌های گردشگری هلند است. این باغ در سال ۱۶۳۸ و به عنوان منبع تامین دارو برای پزشکان و داروسازان احداث شده و در حال حاضر، در حدود شش هزار گونه گیاهی و درخت در آن موجود است.

دیدنی های هلند
جاهای دیدنی هلند

کاخ سلطنتی آمستردام

کاخ سلطنتی آمستردام یکی از سه کاخ هلند است که در اختیار خاندان سلطنتی قرار دارد. این کاخ در قرن هفدهم ساخته شده و در سمت غربی میدان دام – در مرکز آمستردام – و در مقابل یادبود جنگ قرار دارد.

دیدنی های هلند
جاهای دیدنی هلند

موزه آمستردام

موزه آمستردام تا سال ۲۰۱۱ «موزه تاریخی آمستردام» نام داشت و وجه تسمیه آن نگهداری کلیه اشیا و اسناد مربوط به تاریخ، از قرون وسطی تا عصر حاضر، آمستردام است. موزه آمستردام فعالیت خود را از سال ۱۹۲۶ آغاز به کار کرده و از سال ۱۹۶۰ به مکان فعلی خود نقل مکان کرده است.

دیدنی های هلند
جاهای دیدنی هلند

باغ گل کوکنهوف

باغ گل کوکنهوف، هر سال فقط دو ماه در فصل بهار به روی عموم باز است تا بهترین گل‌های لاله، زعفران، نرگس (لاله یا نرگس زرد) و سایر گل‌های پیازدار هلندی را در معرض نمایش عمومی بگذارد. باغ گل کوکنهوف از معروف‌ترین باغ‌های دنیا و از زیباترین باغ‌های گل جهان به شمار می‌آید. این باغ یکی از برترین پارک‌های کشور هلند است. تنوع گل‌ها و رنگ‌ها در باغ گل کوکنهوف، اعجاب‌انگیز است. هر سال حدود ۷ میلیون پیاز گل در این باغ ۸۰ هکتاری مشهور کاشته می‌شود. برخی از بهترین و جالب‌ترین گل‌های لاله در غرفه‌های سرپوشیده این باغ نگهداری می‌شوند. این غرفه‌ها، جایگاهی هستند که در آن می‌توانید شاهد گل‌های لاله از هر رنگ و نوعی که تصورش را بکنید، باشید و این غرفه‌ها در کل مدت برگزاری جشنواره، غرق در گل هستند. این غرفه‌ها همواره رنگ‌ها و انواع جدیدی از گل‌های لاله را تجربه می‌کنند. می‌توانید شاهد یک یا دو شاخه گل لاله با رنگ‌های حیرت‌انگیز و باورنکردنی باشید. در این باغ تمامی گل‌ها با دست و بدون کمک ماشین‌آلات کاشته می‌شوند. در صورتی که به گل‌های لاله یا در کل به گل یا باغبانی علاقه‌مند هستید، حتماً از باغ گل کوکنهوف خوشتان خواهد آمد.

دیدنی های هلند
جاهای دیدنی هلند

مرکز خرید مگا پلازا آمستردام

مگا پلازا مهم‌ترین مرکز خرید آمستردام است که معماری نئو گوتیک آن توجه همگان را به خود جلب می‌کند. در واقع این این ساختمان جزو ۱۰ بنای مهم دولت آمستردام به شما می‌رود. حتی داخل این مرکز خرید نیز دارای فضای تاریخی است. این مرکز خرید ۴ طبقه شامل مغازه‌های مد و لوازم آرایشی و بهداشتی با برندهای معروف است. قیمت‌های کالاهای این مرکز خرید به نسبت استانداردهای آمستردام متوسط هستند. دو مغازه عالی در این مرکز وجود دارند که مسافران به راحتی می‌توانند انواع سوغاتی‌های مورد نظر را از این مغازه‌ها تهیه کنند.

دیدنی های هلند
جاهای دیدنی هلند

مرکز خرید کالورستون آمستردام

مرکز خرید کالورستون در نزدیکی برج مانت (Munt) قرار گرفته است. این مرکز خرید کوچک و شیک ۴ طبقه مجموعه‌ای از مغازه‌هایی چون اچ اند ام (H & M)، هما (HEMA)، گس (Guess)، سواچ (Swatch)، دیکسون (Dixon) و بسیاری دیگر است. یکی از بهترین ویژگی‌های این مرکز رستوران بلو (Blue) است که در طبقه آخر قرار دارد. صرف غذا در این رستوران به معنای غذای خوشمزه و چشم‌اندازی بی‌نظیر است. شما می‌توانید تمام آمستردام را در زیر پای خود ببینید. بسیاری از برج‌های کلیساها بسیار نزدیک و واضح هستند.

دیدنی های هلند
جاهای دیدنی هلند

مقالات بیشتر بخوانید :


   تبلیغات    

                 تور کیش


مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

بخش های ضروری علامت گذاری شده اند *