تجربه ای لوکس از   تور استانبول  همراه با ایوار
ترکیه, راهنمای سفر

راهنمای خرید سیم کارت در ترکیه برای گردشگران 

اجاره ماشین در دبی
تور ترکیه سلام پرواز تور لحظه آخری

خرید سیم کارت در ترکیه

در این مقاله از وب سایت مجله گردشگری تاپ تراول تصمیم گرفتیم تا شما را با راهنمای خرید سیم کارت در ترکیه آشنا کنیم. پس اگر به دنبال خرید سیم کارت در ترکیه هستید تا انتهای این مقاله با ما همراه شوید تا بتوانید از بین 3 اپراتور این کشور بهترین گزینه را انتخاب کنید.

تُرکیه (به ترکی استانبولی: Türkiye) با نام رسمی جمهوری ترکیه (به ترکی استانبولی: Türkiye Cumhuriyeti)، کشوری اوراسیایی است که بخش بزرگ کشور یعنی آناتولی یا آسیای کوچک در جنوب غرب آسیا و خاورمیانه واقع است و بخش کوچکی نیز به نام تراکیه در منطقهٔ بالکان (منطقه‌ای در جنوب شرق اروپا) قرار دارد.زبان رسمی ترکیه، ترکی (استانبولی) است که در گذشته با خط عربی (عثمانی) نوشته می‌شد و از زمان تشکیل جمهوری ترکیه توسط آتاترک در سال ۱۳۰۲ هجری شمسی (۱۹۲۳) با خط لاتین نوشته می‌شود.

معمولا وقتی گردشگران وارد یک کشور خارجی می‌شوند، خرید یک سیم کارت مناسب با قیمت و خدمات مناسب، برای تماس خارجی با اعضای خانواده و آشنایان خود و استفاده از اینترنت همراه جهت یافتن مسیرها و اطلاعات ضروری، مهم‌ترین و شاید اولین دغدغه آن‌ها باشد.

در ترکیه هم مانند هر کشور دیگری سیم‌ کارت‌هایی تحت عنوان سیم کارت گردشگری با قیمتی مقرون‌ به‌ صرفه و خدمات مناسب، از سوی اپراتورهای مختلف از جمله ترک‌ سل (Turkcell) و ترک تلکام (Turk Telecom) و ودافون عرضه می‌شود که در ادامه یکی از بهترین این نوع سیم کار ت‌ ها را معرفی می‌کنیم؛ این سیم کارت می‌تواند تمام نیازهای ارتباطی گردشگران در  طول اقامت آن‌ها در ترکیه را برطرف کند.


 لیدوما    

             | اجاره ویلا در رامسر | اجاره سوئیت در کیش


اقامتگاه بوم گردی
ترکیه
راهنمای خرید سیم کارت ترکیه برای گردشگران

سیم‌ کارت گردشگری اپراتور شناخته‌ شده ودافون (Vodafone) تحت‌ عنوان ودافون توریست لاین (Vodafone Tourist Line) که با قیمت مناسب، خدمات بسیار خوبی را ارائه می‌دهد، گزینه بسیار خوبی جهت استفاده از خدمات مخابراتی در ترکیه است.

خدمات مکالمه اپراتورها

ترکسل ( Turkcell )

ترکسل بزرگترین اپراتور ترکیه می باشد، سیم کارت ترکسل، بهترین سیم کارت ترکیه به حساب می‌آید. پوشش شبکه خوبی دارد و اینترنت پرسرعت نیز ارائه می دهد. با سیم کارت ترکسل می توان بهاینترنت ۲G ، ۳G و ۴G/LTE دسترسی داشت.

سیمکارت های از قبل آماده شده را می توانید از مغازه های رسمی بخرید.. قیمت سیم کارت ترکسل از 50 لیر آغاز می‌شود و با توجه حجم اینترنت و اعتباری که دارد، تا 150 لیر نیز افزایش می‌یابد. نحوه اعتبار سنجی با کد USSD یعنی *۱۲۳# انجام میشود. نرخ استاندارد دیتا برای هر ۱۰۰ کیلوبایت برابر با ۱ لیر ترکیه است. برای خرید شارژ سیم کارت ترکسل و البته بسته اینترنتی، بایستی کد ۲۲۲۲ را شماره گیری کنید.  هنگامی که کد ۲۲۲۲ را می گیرید، در ادامه باید واژه «EVET» به معنای بله را به عنوان پاسخ بفرستید تا درخواست شما ثبت شود.

راهنمای خرید سیم کارت در ترکیه برای گردشگران

ودافون ( Vodafone )

دومین اپراتور بزرگ ترکیه و رقیب اصلی ترکسل می باشد. سیم کارت ودافون نیز یکی از بهترین سیم کارت های ترکیه است. این شرکت اینترنت خوبی با سرعت بالا ارائه می دهد. پوشش آن میز نسبتا خوب است؛ البته ممکن است در مناطق دورافتاده با مشکل مواجه شوید. اینترنت ۲G، ۳G و ۴G/LTE قابل دسترسی است و شما سیم کارت های از قبل آماده شده را تنها از فروشگاه های رسمی می توانید خریداری کنید. سیم کارت  Vodafone Holiday با پرداخت ۷۰ لیر خریداری می شود و در آن ۵۰ لیر اعتبار هست.

دقت کنید که این سیم کارت ها تنها برای گردشگران به مدت ۱۲۰ روز فعال است. یعنی افراد بومی نمی توانند از آن استفاده کنند. برای افزایش اعتبار شماره ۷۵۰۰ را زده، شماره ۱۲ رقمی را وارد کنید، سپس کلید # را فشار داده، سپس شماره ۵ رقمی، و بعد # را فشار دهید. دیتای استاندارد این سیم کارت در ترکیه، ۰.۱۲ لیر به ازای ۱۰ کیلوبایت است. برای چک کردن اعتبار خود می توانید واژه  SORGU  را به ۳۶۳۶ بفرستید و برای خرید بسته ۳۶۳۶ را شماره گیری کنید.

ترک تلکام ( Turk Telecom )

کوچکترین اپراتور در ترکیه است. این شرکت خدماتی مثل پوشش سراسری و اینترنت پر سرعت را به مشتریان ارائه می دهد. این اپراتور نیز اینترنت ۲G، ۳G و ۴G/LTE ارائه می کند. قیمت سیم کارت ترک تلکام، از ۵۰ لیر آغاز می‌شود که داخل آن ۲۰ لیر اعتبار وجود دارد. هرچه که اعتبار و حجم اینترنت افزایش یابد، قیمت سیم کارت نیز زیاد می‌شود. شما برای فعال سازی سیم کارت شماره ۸۰۹۰ را شماره گیری می کنید و پس از فعال سازی است می توانید بسته های ترکیبی تهیه کنید. نرخ داده استاندارد ۰.۲ لیر به ازای ۱۰ کیلوبایت است. بسته ها را می توانید تهیه کنید و برای فعال سازی باید شماره ۵۵۵۵ را بگیرید. برای فعال سازی سیم کارت ترک تلکام  باید به ۵۵۵۵ پیامک بفرستید که پس از آن، پاسخی از  ۲۴۳۸ برایتان خواهد آمد. شما برای فعالسازی باید کلمه EVET  را ارسال کنید.

مدارک لازم برای خرید سیم کارت در ترکیه

خرید سیم کارت در ترکیه بسیار آسان است و دردسری ندراد. مدارک لازم جهت خرید سیم کارت، به قرار زیر است.

  • پاسپورت
  • پر کردن فرم خرید (برای خرید سیم کارت، همانطور که گفتیم کافی است به نمایندگی‌های سطح شهر مراجعه کنید، پاسپورت خود را ارائه دهید و فرم مخصوص را تحویل بگیرید.)

البته فراموش نکنید که:

  • خرید سیم کارت دائمی در ترکیه، تنها در صورت اخذ شهروندی ترکیه و یا اقامت دائم آن ممکن است.
  • توریست‌ ها تنها می‌توانند از انواع سیم کارت اعتباری در ترکیه استفاده کنند.
  • اگر قصد دارید بیش از یک ماه در ترکیه بمانید، باید گوشی خود را رجیستر کرده و سیم کارت را ثبت و مالیات آن را بپردازید.

جلوگیری از غیرفعال شدن سیم کارت ترکی

اگر سفر بعدی شما به ترکیه در کمتر از 6 ماه باشد، مشکلی وجود ندارد و می توانید از سیم کارت موقتی که خریدید استفاده کنید. اما در صورتیکه 6 ماه بیشتر برای سفر دوم وقفه بیفتد، ممکن است سیم کارت غیر فعال شود. در این بین شما دو راه دارید:

  • سیم کارت خود را به یک شخص معتمد بسپارید تا با آن فعالیت کند.
  • دومین راه فعال کردن رومینگ سیم کارت در ایران می باشد. اگر هر چند وقت یکبار از سیک کارت استفاده کنید، از غیر فعال شدن آن جلوگیری به عمل میاید.

سیم کارت‌ ها چقدر اعتبار دارند؟

باید بدانید به مجرد این که از ترکیه بیرون بیایید، سیم کارت باطل می شود. ، سیم کارت ترکی، تنها در ترکیه اعتبار دارد. سیم کارت ها در ترکیه ۳ ماه یا ۱۲۰ روز معتبر هستند. چنانچه پس از این مدت شارژ نشوند، باطل خواهند شد.

راهنمای خرید سیم کارت در ترکیه برای گردشگران

نکات تکمیلی درباره خرید سیم کارت در ترکیه

  • قسمتی از ترکیه در قاره اروپا واقرار دارد، اما این کشور جزوی از اتحادیه اروپا نیست. بنابراین از رومینگ رایگان سیم کارت‌های اروپایی در این منطقه نمی توان استفاده کرد.
  • قیمت سیم کارت‌های ان‌جوی در تمام شهر برابر است. اگر فروشگاه ههای ان جوی شلوغ بود، می توانید از فروشگاه های کوچکتر آن را خریداری کنید.
  • مکالمه‌های رایگانی که در بسته‌های سیم کارت ها دارید شامل مکالمه با خارج از کشور نخواهد شد.
  • قیمت خرید سیم کارت در ترکیه، در فرودگاه بسیار بیشتر از حالت معمولی است.
  • اقامت در ترکیه کمتر از 2 ماه، نیازی به رجیستر موبایل، ثبت و پرداخت مالیات سیم کارت ندارد.

   تبلیغات    

                 تور کیش


مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

بخش های ضروری علامت گذاری شده اند *