تجربه ای لوکس از   تور استانبول  همراه با ایوار
آسیا, هند

راهنمای سفر به گوا | با بهشت هندوستان بیشتر آشنا شوید 

اجاره ماشین در دبی
تور ترکیه سلام پرواز تور لحظه آخری

راهنمای سفر به گوا

در این مقاله از وب سایت تاپ تراول شما را با بهشت هندوستان آشنا خواهیم کرد تا در سفر به گوا هندوستان بیشتر با جاذبه های گردشگری گوا , هزینه سفر , مراکز خرید گوا , رستوران های گوا , هتل های این شهر بیشتر آشنا شوید .

راهنمای سفر به گوا

راهنمای سفر به گوا

آشنای با شهر ساحلی گوا


گوا نام شهری بندری و ایالتی در حاشیه جنوب غربی هندوستان است. گوا شامل بندر گوا و شهر گوای کهنه یا شهر قدیمی گوا در فاصله حدوداً ۴۰ کیلومتری آن می‌باشد.


 لیدوما    

             | اجاره ویلا در رامسر | اجاره سوئیت در کیش


اقامتگاه بوم گردی

طبیعت گوا با تپه‌های بسیار سبز در کنار رودهای فراخ با کشتزارهای برنج، نخل‌های فراوان و سایر درختان گرمسیری جلوه بسیار زیبایی دارد. وسیع‌ترین سواحل و مراکز تفریحی ساحلی هند در گوا قرار دارد و این شهر سالانه از صدها هزار گردشگر داخلی و خارجی پذیرایی می‌کند. سواحل گوا پهناور بوده و آفتابی درخشان و زیبا دارد. ۴۵۱ سال حکومت پرتغال بر این منطقه، باعث شده که تمام شهرها و حتی روستاهای گوا فرهنگی خاص داشته باشند.

بندر گوا در اکثر روزهای سال هوایی گرم و شرجی دارد ؛ که برای استفاده از دریا مناسب است. ماه می گرمترین هوا را داراست که دمای هوا تا ۳۵ درجه سانتی گراد می‌ رسد . فصل بارانهای موسمی یا مانسون از ماه ژوئن تا سپتامبر را در بر می‌گیرد اما اوج بارندگی‌ها مربوط به ژوئیه و اوت می‌باشد. گوا یک فصل سرما کوتاه مدت از اواسط دسامبر تا اواخر فوریه دارد که در شبها درجه حرارت حدود ۲۰ درجه سانتی گراد است.

بندر گوا منطقه بسیار زیبایی است که سواحل شنی وسیع، زیبا، آرام و لذت بخشی دارد. طبیعت سرسبز، نخل‌ها، زیباترین سواحل و مراکز تفریحی ساحلی و امکانات مطلوب گردشگری با هزینه نسبتاً کم از مهمترین عوامل جذب گردشکران به این منطقه است. افزون بر محیط طبیعی کلیسای بوم ژیزوس همراه با مومیایی زاویر مقدس در منطقه گوای کهنه شهرت و جذابیت ویژه‌ای دارد

۱- بر خلاف آن چه انتظار می رود، زبان رسمی مردمان گوا، کونکنی می باشد. البته باید بدانید که زبان رسمی هر کدام از ایالت های کشور هند، مخصوص به خودش می باشد و در این مورد کل کشور هماهنگ نیستند. از دیگر زبان های مرسوم این ایالت می توان به پرتغالی و انگلیسی اشاره کرد.

۲- ساعت رسمی کشور هند ۱ ساعت از ایران جلوتر است.

۳- واحد پول رسمی کشور هند، روپیه هندی می باشد.

۴- اغلب ساکنان و مردمان گوا، پیروی دین هندو می باشند، پس از آن مسیحیان در رده دوم قرار داشته و مسلمانان نیز سومین جمعیت اقلیت مذهبی گوا را تشکیل می دهند.

۵- پیش شماره و شماره های ضروری:

پیش شماره کشور هند: ۶۴+

پیش شماره شهر: ۹۱

شماره پلیس: ۱۰۸

شماره آتش نشانی: ۱۰۰

آمبولانس: ۱۰۱

خط کمک به بانوان: ۱۰۹۱

۶- پایانه هوایی: فرودگاه بین المللی گوا | Goa International Airport، تنها فرودگاه ایالت گوا بوده که در ۴ کیلومتری شهر مارگاو قرار دارد و روزانه هزاران مسافر برای جا به جایی از آن استفاده می کنند.

۷- گوا از نظر بهداشتی در چند سال گذشته پیشرفت زیادی داشته اما از بین بردن جنگل ها و استخراج بی رویه از معادن وضعیت سلامت ساکنان را به خطر انداخته است.

۸- پیش از سفر به گوا لازم است نسبت به بیماری های هپاتیت A، هپاتیت B، فلج اطفال، سل، هاری و مننژیت واکسینه شده باشید.

وضعیت آب و هوایی گوا 

راهنمای سفر به گوا
راهنمای سفر به گوا

وضعیت آب و هوایی که در اینجا ذکر می‌کنیم به طور میانگین برای پایتخت گوآ یعنی پانجی در نظر گرفته شده است که در موقعیتی تقریبا داخلی‌تر قرار دارد، بنابراین ممکن است در نواحی ساحلی دمای هوا مقداری کمتر باشد. در طول فصل‌های پر گردشگر یعنی دسامبر تا آوریل هوا بسیار مطلوب است. اگرچه ممکن است حتی بدون بارش باران، نسبتا مرطوب باشد. ماه آوریل واقعا گرم است، و در ماه موسمی ژوئن بارش باران‌های شدید شروع می‌شود که تا اواسط ماه اوت (آگوست) ادامه دارد. بهتر است در طول این ماه‌ها به طوری جدی از مسافرت به گوا اجتناب کنید، مگر اینکه به طور ویژه‌ای دوست داشته باشید باران‌های شدید و جریان‌های سیل آسا را به تماشا بنشینید.

بهترین زمان برای رزرو هتل

ممکن است در گوا قیمت‌ انواع هتل در طی فصل‌های مختلف تغییرات بزرگی را به خود ببیند. در طول فصل‌های گران و پرگردشگر یا به اصطلاح High-season که گردشگران زیادی از ساسر اروپا به این ناحیه سرازیر می‌شوند (از ماه نوامبر تا مارس و به طور عمده در طی هفته‌های منتهی به جشن کریسمس و سال نو)، هتل‌های گوا گاهی قیمت‌ها را تا دو و حتی سه برابر بالا می‌برند، با این وجود هنوز هم مشکل بتوان اتاق خالی پیدا کرد. بنابراین به یاد داشته باشید حتما قبل از سفر به این منطقه به صورت آنلاین جا رزرو کنید. در طول ماه‌های آوریل و مه هم بیشتر گردشگران داخلی از این منطقه دیدن می کنند. و در نهایت از ماه‌های ژوئن تا اوت به دلیل بارش باران‌های شدید موسمی گوا به طور عمده خالی از گردشگر می‌شود.

برای اطلاع کامل از هرینه سفر به گوا کلیک کنید :

+ هزینه سفر به گوا چقدر است 

جاهای دیدنی گوا

گوا یکی از مقصدهای گردشگری محبوب به خصوص برای دوستداران ساحل است. البته گوا غیر از ساحل، آفتاب، شن و دریا، جاذبه‌های دیگری هم دارد. پس، اگر روزی به گوا سفر کردید، فقط دنبال جاذبه‌های ساحلی نباشید و برای سر زدن به سایر دیدنی‌های این شهر بندری هم وقت بگذارید.

در ادامه با چند مورد از جاذبه‌های گردشگری گوا آشنا می‌شویم.

ساحل Calangute ، متفاوت از همه‌ی ساحل‌هایی که دیده‌اید

ساحل Calangute یکی از محبوب‌ترین سواحل گوا و بزرگترین ساحل در شمال ایالت گوا است. این ساحل، یکی از مهم‌ترین جاذبه‌های گردشگری این منطقه است و هم اهالی منطقه و هم گردشگران بین‌المللی از آن استقبال می‌کنند. در ماه‌های شلوغ گردشگری، این ساحل پر از گردشگر می‌شود که هر کدام از گوشه‌ای از این کره‌ی خاکی، به این منطقه سفر کرده‌اند؛ یکی از شلوغ‌ترین و تجاری‌ترین سواحل هند. در این ساحل، انواع متعددی از تفریحات آبی را می‌توانید تجربه کنید و از نظر امکانات تفریحی و سرگرمی‌های آبی، هیچ محدودیتی در این ساحل وجود ندارد.

هر کسی که به گوا سفر می‌کند، حتما برای سر زدن به این ساحل وقت می‌گذارد. این ساحل در بین مردم با نام ملکه‌ی ساحل‌ها مشهور است.

قلعه‌ی آگوادا (Aguada) ، سفری به قلب تاریخ

راهنمای سفر به گوا
راهنمای سفر به گوا

این قلعه‌ی قرن هفدهمی پرتغالی، که به خوبی حفظ و نگهداری شده است، در ساحل سینکریم در شمال گوا قرار دارد. این قلعه که به عنوان یک قلعه‌ی دفاعی در برابر هلندی‌ها ساخته شده بود، یکی از مهم‌ترین و حیاتی‌ترین قلعه‌های نظامی پرتغالی‌ها بود. اطراف این قلعه با برج و باروهای مستحکم و خندق‌های خشک، احاطه شده است. درون این قلعه دو جاذبه وجود دارد که باید ببینید؛ یکی برج فانوس دریایی ۱۳ متری که در سال ۱۸۶۴ ساخته شده است و دیگری یک آب‌انار طاق‌دار که ظرفیت ۱۰ میلیون لیتر آب را دارد. از این آب انبار، آب آشامیدنی مورد نیاز برای کشتی‌هایی که در ساحل توقف می‌کردند، فراهم می‌شده است.

راهنمای سفر به گوا
راهنمای سفر به گوا

برخی از بناهای تشکیل‌دهنده‌ی قلعه، شکل و شمایل اصلی خود را حفظ کرده‌اند. بعضی از آنها در یک دوره‌ی زمانی، به عنوان زندان مورد استفاده قرار می‌گرفتند و بزرگترین زندان گوا را تشکیل داده بودند. قلعه‌ی آگوادا یکی از مهم‌ترین جاذبه‌های گردشگری گوا است.

قلعه‌ی چاپورا (Chapora) ، قلعه‌ی محبوب بالیوود

این قلعه به عنوان یک قصر در فیلم‌برداری فیلم‌های بالیوود مورد استفاده قرار گرفته است و بیشتر اهالی هند، آن را با فیلم Dil Chahta Hai می‌شناسند. این قلعه در دهانه‌ی رود چوپا به عنوان یک قلعه‌ دفاعی ساخته شده است. امروزه بخش‌های زیادی از این قلعه رو به نابودی است اما هنوز هم چشم‌اندازهای زیبایی از خط ساحلی دارد. همین چشم‌اندازها به تنهایی کافی است تا مشتاقان عکاسی، برای بازدید از این قلعه، وقت بگذارند.

کلیسای Bom Jesus ، نمادی از تنوع مذهبی در گوا

وجود کلیساها در گوا، نشانه‌ای از دوران استعمار پرتغال است. این بناهای تاریخی، بخش مهمی از تاریخ و فرهنگ این منطقه را تشکیل می‌دهند. کلیساهایی که طی قرن‌ها ساخته شده‌اند و معماری آنها بسیار شگفت‌انگیز است و این بناهای دیدنی را به جایی فراتر از یک پرستشگاه ساده تبدیل کرده است. یکی از محبوب‌ترین کلیساهای گوا، کلیسای Bom Jesus، یکی از آثار به ثبت رسیده در فهرست میراث جهانی یونسکو است.

غارهای پانداوا (Pandava) و آبشار Arvalem ، تماشای زیبایی طبیعت

در ۹ کیلومتری جنوب Bicholim، در شمال گوا، مجموعه‌ی آبشار و غارها قرار گرفته‌اند. آبشار ارتفاعی معادل ۵۰ متر دارد. در کنار آبشار یک پارک ساخته شده که چشم‌انداز زیبایی از آبشار را می‌توانید در آن تماشا کنید.

معبد Mangeshi

راهنمای سفر به گوا
راهنمای سفر به گوا

گوا زمانی مستعمره‌ی پرتغال بوده و به همین دلیل کلیساهای مشهور زیادی دارد. علاوه بر کلیسا، در گوا، معابد زیبا و مساجد دیدنی متعددی هم دیده می‌شود. منطقه‌ی پوندا در گوا، به خاطر یک مسجد قرن شانزدهمی به نام Safa Shahouri مشهور است. علاوه بر این مسجد، یک معبد به نام معبد Mangesh دارد که به شیوا یکی از خدایان آیین هندو، تقدیم شده است.

راهنمای سفر به گوا
راهنمای سفر به گوا

این معبد قدیمی ۴۵۰ ساله، جاذبه‌های متعددی دارد از جمله برج فانوس ۷ طبقه، یک محفظه‌ی آب بزرگ و فضای داخلی و تزیینات معبد. این معبد، روی تپه‌ای کوچک واقع شده و یکی از بزرگترین معابد گوا است. به خاطر تعدد کلیساها و معابد، گوا یکی از مقصدهای گردشگری محبوب برای سفرهای زیارتی است.

آبشار دودهساگار (Dudhsagar)

راهنمای سفر به گوا
راهنمای سفر به گوا

نام این آبشار را اگر تحت‌اللفظی ترجمه کنیم، به معنای دریای شیر است. این آبشار، چهارمین آبشار بلند در هندوستان است و در ۴۶ کیلومتری از Madgaon قرار دارد. بعد از فصل بارندگی یا مانسون، زمانی که این آبشار حسابی با آب باران تغذیه می‌شود، به اوج شکوه و زیبایی خود می‌رسد. یک پل خط آهن در این منطقه وجود دارد که درست از مقابل آبشار می‌گذرد.

راهنمای سفر به گوا
راهنمای سفر به گوا

قطارهای مسافربری هنگام حرکت از مقابل این آبشار سرعت خود را کم می‌کنند تا مسافران بتوانند منظره‌ی زیبای آبشار را ببینند و لذت ببرند. متاسفانه هیچ سکوی بازدید یا مکانی برای گردشگران در نظر گرفته نشده است که بتوانند چشم‌اندازی زیبا و کامل از این آبشار را تماشا کنند. برخی از افراد در ایستگاه قطار Dudhsagar پیاده می‌شوند و مسافتی را به عقب برمی‌گردند تا به آبشار برسند.

سواحل Ashwem و Arossim ، لذت بردن از آفتاب ساحل

بعضی از افراد سواحل شلوغ را دوست دارند و جای خلوت و دنج را ترجیح می‌دهند. اگر شما از این دسته هستید، ساحل Ashwem برای شما مناسب است و چون واهه‌ای خلوت، در گوشه‌ای دنج و آرام قرار گرفته است. این ساحل در شمال گوا قرار داد و با دیگر سواحل این منطقه کاملا متفاوت است. سواحل شنی زیبا، تمیز و آرام در کنار رستوران‌ها و هتل‌های ساحلی در این منطقه منتظر حضور گردشگران است.

ساحل Arossim یکی دیگر از سواحل آرام گوا است که در مناطق جنوبی قرار داد. این ساحل در ۱۲ کیلومتری Margao قرار دارد؛ بهشتی آرام با شن‌های سفید و درختان نخل. علاوه بر زیبایی‌های طبیعی، کلبه‌های ساحلی این منطقه مشهور است. این کلبه‌ها علاوه بر چشم‌اندازهای زیبا، به خاطر غذای فوق‌العاده‌ی هندی و بین‌المللی شهرت دارند.

موزه‌ی هوانوردی دریایی

این موزه که برای بسیاری از گردشگران، ناشناخته است، یکی از معدود نمونه‌های موزه‌های هوانوردی دریایی در آسیا و تنها نمونه در هند است. این موزه به دو بخش روباز و سرپوشیده تقسیم می‌شود. انواع مختلف هواپیما، موشک، بمب، اسلحه، ابزارهای حفاظتی، چتر نجات و لباس‌های خلبانان در این مجموعه نگهداری می‌شود. اگر به صنایع دفاعی علاقه دارید، در سفر به گوا حتما برای بازدید از این موزه وقت بگذارید.

پارک ملی مولم (Mollem) ، در جست و جوی گربه‌های وحشی

پارک ملی مولم، در منطقه‌ی Ghats غربی، قرار گرفته و در وسعتی معادل ۲۴۰ کیلومترمربع، گسترده شده است. این پارک، میزبان گونه‌های متعددی از گربه‌های وحشی، پرندگان، انواع مار و حتی تنوع وسیعی از پروانه‌ها است. علاوه بر حیات وحش، این پارک به داشتم مسیرهای پیاده‌گردی جذاب شهرت دارد و به خاطر معبدی به نام Tambdi Surla Mahadev که قدمت آن به قرن دوازدهم میلادی برمی‌گردد.

منطقه‌ی Fontainhas ، ورود به یک دنیای جدید

محله‌ی لاتین گوا یا Fontainhas، انگار به گوشه‌ای دیگر از دنیا تعلق دارد، شاید اروپا ولی هر چه که هست، انگار از هند جدا است. خیابان‌های باریک و پرپیچ و خم، ساختمان‌های رنگ آمیزی شده با رنگ‌های روشن و زیبا با بالکن‌های دیدنی و بام‌های قرمز، منظره‌ای زیبا را در این گوشه از گوا ایجاد کرده است. حتی پلاک خانه‌ها، مثل تابلوهای کوچک و هنری زیبا است. حال و هوای مدیترانه‌ای در سراسر این محله وجود دارد. اسم این محله از عبارت Fonte Phoenix گرفته شده است؛ نام مخزن آبی که در دوران استعمار پرتغال اینجا ساخته شده بود.

قلعه‌‌ی Reis Magos

این قلعه، قدیمی‌ترین قلعه در گوا است که اخیرا مرمت شده و شکوه سابق خود را باز یافته است. این بنا در آغاز به عنوان محل اقامت اشراف و بزرگان مورد استفاده قرار می‌گرفته و بعدها به قلعه‌ی نظامی تبدیل شده است. برای مدتی تا همین اواخر، از قلعه به عنوان زندان استفاده می‌کردند. دیوارهای قرمز رنگ این بنا را احاطه کرده‌اند و برج‌های بازبینی به سبک پرتغالی بخشی از این قلعه است. از فراز این قلعه می‌توانید چشم‌اندازهای زیبایی از محیط اطراف را تماشا کنید. کلیسایی به همین نام، در نزدیکی قلعه قرار دارد.

بازار شبانه‌ی Arpora

در این شهر ساحلی زیبا، گشت و گذار در بازارهای محلی، بخش مهمی از تجربه‌ی گردشگران را تشکیل می‌دهد. این بازار شبانه امروزه به یکی از محبوب‌ترین مقصدهای گردشگران گوا تبدیل شده است؛ بازاری که هر هفته شنبه‌ها از ۶ بعدازظهر تا اواخر شب، فعالیت می‌کند. در این بازار می‌توانید غرفه‌های فروش غذا را ببینید که تنوع بی‌نظیری از غذاهای خیابانی را عرضه می‌کنند. یک استیج مرکزی در بازار وجود دارد که محل برگزاری نمایش‌ها و کنسرت‌های زنده است.

شهر پانجی

راهنمای سفر به گوا
راهنمای سفر به گوا

پانجی، مرکز ایالت گوا، یکی از مقصدهایی است که سر زدن به آن، به همه‌ی گردشگران ایالت گوا، توصیه می‌شود. این شهر میزبان سواحل، رستوران‌ها، باغ‌ها و بازارهای محلی شلوغ است. این شهر جمعیتی در حدود ۴۰ هزار نفر دارد. به قدر کافی بزرگ هست که برای سفر به آن برنامه‌ریزی کنید و البته آن‌قدری نیست که در آن گم نشوید.

ساحل Palolem

راهنمای سفر به گوا

این ساحل بکر و زیبا در جنوب گوا قرار دارد. ساحلی هلالی شکل که در گوشه و کنار آن، کلبه‌های ساحلی زیبا دیده می‌شود.

راهنمای سفر به گوا

جریان‌های آب در این ناحیه بسیار ملایم است و همین مسئله باعث شده که جای مناسبی برای شنا کردن باشد. علاوه بر گردشگران، اهالی این منطقه و ماهیگیران محلی از این ساحل استقبال می‌کنند.

بازار محلی Anjuna

راهنمای سفر به گوا

اگر در سفر به گوا دوست دارید گشتی در بازارهای محلی بزنید و خرید کنید، این بازار محلی بهترین انتخاب است. بازار روزهای چهارشنبه برپا می‌شود. پر از غرفه‌های رنگارنگ و شلوغ است و کالاهای متنوعی برای فروش عرضه می‌شود.

راهنمای سفر به گوا
راهنمای سفر به گوا

از ادویه‌جات، وسایل تزیینی و خرت و پرت آشپزخانه گرفته تا لباس و ماهی و غذای تازه. علاوه بر خرید کردن، در این بازار از خوردن غذای لذیذ و گوش دادن به موسیقی لذت می‌برید. این بازار در فصل گردشگری گوا یعنی از اکتبر تا آوریل برپا می‌شود.

منطقه‌ی قدیمی گوا

قدمت این منطقه‌ی قدیمی شهر به دوران استعمار پرتغال برمی‌گردد. این بخش، برای مدت چند قرن، پایتخت بوده و اکنون میزبان صومعه‌ها و کلیساهای متعدد است. بخش قدیمی گوا توسط یونسکو به عنوان میراث جهانی برگزیده شده است. هر ساله هزاران توریست و زائر، به این منطقه سفر می‌کنند.

پناه‌گاه پرندگان دکتر سلیم علی

گوا مملو از پرندگان مختلف است و همین موضوع از آن مکانی عالی برای سپری کردن یک صبح نشاط آور به همراه دوربین دوچشمی ساخته است. یکی از این نقاط پناه‌گاه پرندگان دکتر سلیم علی است که به افتخار پرنده‌شناس برجسته‌ی گوایی به این نام خوانده می‌شود.  بهترین راه برای گشت و گذار در این منطقه استفاده از یک قایق است. شما باید از میان جنگل‌های مردابی عبور کنید تا به پرندگان برسید. در سر راه ممکن است با کروکودیل‌ها هم برخورد کنید! بهترین زمان برای تماشای پرندگان اوایل صبح،  در ماه‌های نوامبر تا  فوریه است. (به خصوص برای مهاجرت زمستانی پرندگان)

راهنمای سفر به گوا
راهنمای سفر به گوا

رژیم غذایی

گوا، ترکیبی از شرق و غرب است؛ این نکته را علاوه بر فرهنگ، در آشپزی این کشور هم می‌توان دید. اگر به نواحی روستایی سفر کنید، خواهید دید که اهالی روستاها هنوز هم از ظروف گلی و هیزم برای پخت و پز استفاده می‌کنند. گرچه امکانات مدرن برای آشپزی وجود دارد، شیوه‌های سنتی، عطر و طعم دیگری به غذاهای گوا می‌دهد.

راهنمای سفر به گوا
راهنمای سفر به گوا

در آشپزی این منطقه، دمای آتش، اهمیت زیادی دارد. بعضی از غذاها با شعله‌ی ملایم و بعضی از آنها با شعله‌ی بسیار زیاد آماده می‌شوند. مواد اولیه‌ی غذایی، تنوع زیادی دارند؛ از میگو گرفته تا گوشت گوساله، مرغ و انواع سبزیجات. غذاهای گیاهی زیادی در رژیم غذایی این منطقه وجود دارد. در گوا، با وجود تنوع غذایی، مطمئنا از غذا خوردن لذت می‌برید و طعم‌های متفاوت و جدید را تجربه خواهید کرد.

در ادامه با چند غذای مشهور منطقه‌ی گوا اشنا می‌شویم که در سفر به گوا، این فرصت را دارید تا آنها را امتحان کنید و لذت ببرید.

Bebinca

مشهورترین شیرینی گوا، Bebinca نام دارد. دسری متشکل از کیکی چند لایه که از تخم‌ مرغ، شیر نارگیل، شکر و روغن حیوانی تهیه می‌شود. تهیه کردن این دسر به بهترین شکل ممکن، یک هنر در بین اهالی گوا محسوب می‌شود. برای تهیه‌ی آن، صبر و حوصله‌ی زیادی نیاز است. چون زمانی می‌توان یک لایه به کیک اضافه کرد که لایه‌ی قبلی کاملا پخته باشد. این دسر را هم سرد و هم گرم سرو می‌کنند و به طور سنتی معمولا در کریسمس آماده می‌شود.

Ambot Tik

این غذای لذیذ، مانند بسیاری از غذاهای هندی، پرادویه و طعم‌دار است. برای طعم دادن به این غذا، از فلفل چیلی قرمز خشک شده و تمر هندی استفاده می‌کنند. این غذا با ماهی درست می‌شود و معمولا از کوسه ماهی یا گربه ماهی استفاده می‌کنند. این غذا غالبا با برنج سرو می‌شود.

Crab Xec Xec

در گوا می‌توانید انواع و اقسام غذاهای دریایی را نوش جان کنید. در بیشتر مناطق گوا، غذای دریایی به راحتی پیدا می‌شود به خصوص در نواحی ساحلی. این خوراک دریایی هم با پودر نارگیل، گشنیز و انواع ادویه‌های دودی طعم‌دار می‌شود. این غذای لذیذ و پرادویه را معمولا با برنج سرو می‌کنند یا با نان می‌خورند.

برنج و کاری ماهی

این غذا یکی از غذاهای اصلی در گوا است و در زبان محلی به آن xitt coddi می‌گویند. خوراکی که رنگ زرد و قرمز دارد و این رنگ جذاب و اشتهابرانگیز به خاطر وجود زردچوبه و چیلی است. این غذای پرادویه و تند و تیز، با انواع ماهی‌ها تهیه می‌شود اما ماهی خال‌خالی از سایر انواع ماهی برای تهیه‌ی این غذا، محبوب‌تر است. این غذای سنتی گوایی، با برنج سفید دم کرده سرو می‌شود.

Chicken Cafreal

این خوراک پرادویه‌ی مرغ با موادی مانند گشنیز، لیمو، چیلی سبز، فلفل قرمز و نعنا طعم‌دار می‌شود. آن را هم در فر و هم در ماهیتابه می‌پزند و در واقع سرخ می‌کنند. اصلیت این غذا برای آفریقا است و معمولا آن را با انواع سالاد سبزیجات سرو می‌کنند.

Mackerel Reacheado

این غذا در واقع نوعی ماهی شکم‌پر است. برای تهیه‌ی آن، بخشی از بدن ماهی را برش می‌زنند و با ادویه‌ای شامل چیلی تند پر می‌کنند. این ادویه غیر از چیلی چیزهای دیگری مثل زنجبیل و سیر هم دارد. در نهایت، ماهی را بعد از طعم‌دار کردن، در ماهیتابه سرخ می‌کنند.

Sanna

این نان سفید و حجیم با نارگیل تهیه می‌شود. ماده‌ی اصلی تشکیل‌دهنده‌ی آن آرد برنج است. خمیر این نان را بعد از آماده شدن، می‌پزند. این نان را معمولا برای مهمانی‌ها و موقعیت‌های خاص آماده می‌کنند. نان را با بیشتر خوراک‌های گوایی یا با فنجانی چای هندی می‌توان سرو کرد.

رستوران‌های گوا

راهنمای سفر به گوا

گوا یک منطقه‌ی توریستی محبوب است. در نتیجه، در آن انواع رستورن‌ها پیدا می‌شود. هم غذاهای اصیل گوا و هم بهترین غذاهای بین‌المللی در این رستوران‌ها سرو می‌شود. چند نمونه از رستوران‌های گوا را معرفی می‌کنیم.

رستوران Upper House

این رستوران شیک و مجلل در مرکز گوا قرار دارد و متخصص انواع غذاهای سنتی و اصیل گوا است. این رستوران، سه تالار و یک کافه‌تریا مشرف به خیابان‌های شلوغ شهر دارد. در این رستوران می‌توانید مشهورترین غذاهای اصیل گوا و غذاهای متاثر از فرهنگ پرتغالی را نوش جان کنید.

رستوران Hotel Venite

این رستوران افسانه‌ای از سال ۱۹۵۵، یکی از محبوب‌ترین و مشهورترین رستوران‌های گوا است که غذای سنتی سرو می‌کند. انواع غذاهای دریایی، غذاهای متاثر از فرهنگ پرتغالی و غذاهای گیاهی لذیذ در منوی این رستوران وجود دارد. تراس‌های کوچک این رستوران با نوری ملایم به زیبایی روشن و تزیین می‌شود. دیوارهای رستوران با نقاشی‌های زیبا و هنر گوایی، مزین شده‌اند.

باغ‌های توسکانی (Tuscany Gardens)

اگر از غذاهای پرادویه جنوب هند خسته شدید، می‌توانید در این رستوران دنج و رمانتیک، بهترین غذاهای ایتالیایی را نوش جان کنید. این رستوران در سال ۲۰۰۷ افتتاح شده است. پیتزاهای لذیذ و انواع پاستاهای خانگی تنها غذاهایی نیستند که در منوی این رستوران دیده می‌شود. انواع غذاهای سنتی و دریایی هم در منوی باغ‌های توسکانی وجود دارد. قیمت غذاهای رستوران کاملا معقول است.

رستوران Bhatti Village

این رستوران که به صورت خانوادگی اداره می‌شود، بهترین غذاهای سنتی گوا را با عطر و طعم خانگی به مهمانان عرضه می‌کند. این رستوران منوی ثابتی ندارد و غذاهای آن مطابق با فصل تغییر می‌کند. آثار هنری و اشیای عتیقه، این رستوران را به زیبایی تزیین کرده است.

آشپزخانه‌ی مامان

همان‌طور که از اسم این رستوران مشخص است، بهترین غذاهای محلی با عطر و طعم خانگی را می‌توانید اینجا نوش جان کنید. غذاهای خاص از گوشه و کنار گوا در این رستوران برای مهمانان سرو می‌شود. بعد از سال‌ها تحقیق و بررسی، صاحبان این رستوران یک منوی خاص و غیرمعمول برای غذاخوری خود ارائه کرده‌اند. این منو ترکیبی از غذاهای هندی و غذاهای تاثیرگرفته از آشپزی پرتغالی است. غذای خاص این منو، غذایی به نام bimbli udamehti است؛ یک غذا گیاهی که با نارگیل کبابی و ادویه‌جات فراوان تهیه می‌شود و یکی از غذاهای محبوب خانواده‌های هندو است.

 


   تبلیغات    

                 تور کیش


مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

بخش های ضروری علامت گذاری شده اند *