تجربه ای لوکس از   تور استانبول  همراه با ایوار
آسیا, مالزی

سفر به مالزی و سنگاپور در ۸ روز 

اجاره ماشین در دبی
تور ترکیه سلام پرواز تور لحظه آخری

سفر به مالزی و سنگاپور در 8 روز

با خواندن این مقاله می توانید به راحتی برای سفر به مالزی و سنگاپور در 8 روز برنامه ریزی کنید . پس برای بدست آوردن اطلاعات بیشتر تا آخر این مقاله با ما همراه باشید .

مختصیری درباره مالزی بخوانید :

مالزی کشوری در جنوب شرقی آسیا و پایتخت آن کوالالامپور است. سازمان‌های دولتی و وزارت‌خانه‌های این کشور در شهر جدید پوتراجایا(پایتخت اداری) این کشور واقع است. مالزی عضو سازمان ملل متحد و اتحادیه کشورهای همسود است.

این فدراسیون شامل سیزده ایالت در جنوب شرقی آسیا است. نام «مالزی» زمانی انتخاب شد که فدراسیون مالایا؛ سنگاپور، صباح و ساراواک یک اتحادیه متشکل از ۱۴ ایالت را تشکیل دادند. در سال ۱۹۶۵ سنگاپور از مالزی جدا شد و به کشوری مستقل تبدیل گردید.


 لیدوما    

             | اجاره ویلا در رامسر | اجاره سوئیت در کیش


اقامتگاه بوم گردی

مالزی دربردارنده دو ناحیه جغرافیائی است و دریای جنوبی چین آن‌ها را از هم جدا می‌کند . ساکنین کشور مالزی از سه نژاد مالایی (۶۰٪)، چینی (۲۷٪)، هندی (۱۲٪) و غیره (۱٪) تشکیل شده‌است.

شبه جزیره مالزی به سبب داشتن سواحل بیشمار و گوناگون در بخش‌های مختلفش، یکی از بزرگترین و مهمترین مکانهای غواصی در دنیا شمرده می‌شود. محدوده ساراواک به سبب داشتن آبهای شفاف و گوناگونی ماهی‌ها از زیباترین جاذبه‌های مالزی به شمار می‌رود.

طبیعت زیبا و استوایی مالزی مکانهای متعددی را برای گردشگران علاقه‌مند به طبیعت ارائه می‌کند. تامان نگارا[۹] یا جنگل ملی مالزی از قدیمی‌ترین جنگلهای جهان به شمار می‌رود.

سواحل شرقی شبه جزیره مرکزی مالزی، دارای جزایر بسیار دیدنی و بکر می‌باشند که از آن جمله عبارتند از: جزایر پرهنتیان، جزیره ردانگ، جزیره تیومان. همچنین می‌توان به جزیرهٔ لنکاویLangkawi اشاره کرد که در شمال غربی مالزی واقع شده‌است

یکی از مقاصد گردشگری بسیاری از ایرانی ها و مسافران در تعطیلات کشور مالزی است و بسیاری از گردشگران ممکن است که برای اولین بار به مالزی سفر می کنند و دوست دارند بدانند که برای داشتن سفری راحت و ایمن چه باید بکنند زمان سفر به مالزی کی است و شرایط آب و هوایی در مالزی به چه گونه ای است نوع غذاهای موجود در مالزی و همچنین آداب و رسوم مردم مالزی چگونه است و از همه مهمتر هزینه سفر به مالزی چقدر است آیا این هزینه ارزش رفتن به مالزی را دارند و بسیار از چیزهایی که ممکن برای اولین بار که با مالزی سفر می کنید به ذهن تان خطور کند پس در این مقاله با ما همراه باشید.

اگر برای اولین سفر به مالزی برنامه‌ریزی می‌کنید، این نکات به شما کمک می‌کنند تا سفری لذت‌بخش‌تر داشته باشید و برای شرایط مختلفی که در طول سفر پیش می‌آیند، آمادگی داشته باشید.

درباره سنگاپور بدانید

سنگاپور معروف به (نیویورک آسیا) یکی از تمیزترین و زیباترین پایتخت‌های جهان در جنوب شرق آسیا است که به دلیل برخورداری از امکانات و جاذبه‌های بی‌نظیر موفق شده است تا در عرصه گردشگری جایگاه خود را به عنوان یکی از مقصدهای پرطرفدار تثبیت کند. در این رابطه، فرودگاه چانگی سنگاپور یکی از بزرگ‌ترین پایگاه‌های تردد هوایی در جنوب شرق آسیا است.

یکی از کشورهای جنوبی شرقی آسیا که بر روی خط استوا واقع شده است سنگاپور نام دارد که از یک شبه جزیره تشکیل شده است سنگاپور دارای مکانهای تاریخی و جالب بسیاری است که مربوط می شود به خانواده های بزرگان و ثروتمندان که در دوره های قدیم وجود داشته است.

در این کشور جاذبه های مختلف توریستی وجود دارد که می توانید از آن به خوبی استفاده کنید و از همه مهمتر مکانهایی نیز در سنگاپور است که به صورت رایگان به گردشگران و مسافران خدمات می دهند که بسیار جالب و خوب هستند اگر دوست دارید سفری کم هزینه و خاطره انگیز داشته باشید این کشور آسیایی با فرهنگی قدیمی را در سفرهای خود فراموش نکنید و حتما از این کشور دیدن کنید .

اگر دوست دارید به کشورهای آسیای شرقی سفر کنید و به مکانهای تاریخی و دیدنی کشورهای مختلف آسیایی علاقه دارید کشور مالزی و سنگاپورانتخاب مناسبی برای این کار است.

اگر سفر شما 8 روزه است پس بهتر است قبل از سفر به این کشورها ابتدا با مکانهای تفریحی و گردشگری مالزی و سنگاپور در طول مدتی که در این دو کشور اقامت دارید را بشناسید تا در موقع سفر به این کشورهای با سردرگمی و گمراهی مواجه نشوید و خیلی راحت به جاذبه های این کشورها سفر کنید و خاطره ای خوش از سفر به این کشورها به یادگار بگذارید.

سفر به مالزی و سنگاپور
سفر به مالزی و سنگاپور

مقالات بیشتر بخوانید :


مالزی

فرودگاه کوالالامپور خارج از شهر و در فاصله‌ی زیادی با کوالالامپور قرار دارد. سریع‌ترین راه برای رسیدن به شهر استفاده از قطار است که کمتر از ۲۸ دقیقه طول می‌کشد و شما را تا ایستگاه سنترال خواهد برد (با استفاده از اتوبوس، همین مسیر حدود یک ساعت طول می‌کشد). گرفتن یک تاکسی هم می‌تواند انتخابی راحت‌ اما پرهزینه‌تر باشد.

برای تجربه اقامتی دلچسب و فراموش‌نشدنی ما هتل هیلتون پتالینگ جایا را به شما پیشنهاد می‌دهیم.

سفر به مالزی و سنگاپور
سفر به مالزی و سنگاپور

روز اول


بازار مرکزی

سفر به مالزی و سنگاپور
سفر به مالزی و سنگاپور

فاصله از هتل: ۲۵ دقیقه با خودرو

متوسط زمان بازدید: ۲ ساعت

این جاذبه ی توریستی در مقابل ایستگاه LRT Pasar SENI واقع شده است و مکانی عالی برای خرید سوغاتی و صنایع دستی محلی است. اینجا یک فودکورت هم وجود دارد که می‌توانید از خوردن یک ناهار مقرون به صرفه لذت ببرید.

خیابان پتالینگ

سفر به مالزی و سنگاپور
سفر به مالزی و سنگاپور

فاصله از بازار: ۳ دقیقه پیاده‌روی

متوسط زمان بازدید: ۲ ساعت

پس از کلی خرید و گشت در بازار راه خود را به سمت خیابان پتالینگ پیدا کنید. پتالینگ که به محله چینی‌ها هم معروف است بهترین مکان برای خرید سوغاتی، خوش‌گذارنی و چشیدن غذاهای بومی است. شاید اینجا به جذابیت و زیبایی مراکز خرید معروف شهر نباشد اما حس پویایی و نشاط بیشتری را در اینجا حس خواهید کرد.

برج‌های دوقلو پتروناس

سفر به مالزی و سنگاپور
سفر به مالزی و سنگاپور

فاصله از پتالینگ: ۳۰ دقیقه پیاده‌روی

متوسط زمان بازدید: ۳ ساعت

ساعت کاری: ۹ صبح تا ۹ شب

گشت روز اول را می‌توانید با تماشای برج‌های دوقلوی پتروناس به پایان برسانید. شب‌ها همه جا به زیبایی نورپردازی شده و برج‌ها زیبا تر از روشنایی روز می‌شوند. طبقات پایین این دو برج به مرکز خرید و فودکورت اختصاص داده شده است. پس از کمی خرید و صرف شام می‌توانید به پشت برج‌های دوقلو بروید و از دیدن نمایش رقص فواره‌ها با نورپردازی زیبا لذت ببرید یا اینکه به تماشای طبقه مشترک این دو برج بروید. برای بازدید از این طبقه نیاز به تهیه بلیط از داخل برج دارید.

روز دوم


مجموعه معابد هندو باتو کیو

سفر به مالزی و سنگاپور
سفر به مالزی و سنگاپور

فاصله از هتل: ۳۶ دقیقه با خودرو

متوسط زمان بازدید: ۲ ساعت

ساعات کاری: ۶  صبح تا ۹ شب

یکی از جاذبه‌هایی که در سفر به کوالالامپور نباید از آن غافل شوید، مجموعه معابد باتوکیو است. این مجموعه بزرگترین معبد هندو خارج از هندوستان است و مشهورترین جاذبه آن مجسمه طلایی رنگ بودای موروگان است. باتوکیو بسیار بزرگ و دیدنی است و از بازارها، معابد، فضای سبز زیبا و غارهای جالب تشکیل شده است.  پس از بازدید از این مجموعه در راه بازگشت به هتل بک توقف ۲ ساعته در یک پارک زیبا و آرامش‌بخش خواهید داشت.

پارک پرندگان کوالالامپور

سفر به مالزی و سنگاپور
سفر به مالزی و سنگاپور

فاصله از باتو کیو: ۴۹ دقیقه با خودرو

متوسط زمان بازدید: ۲ ساعت

ساعت کاری: ۹ صبح تا ۶ عصر

این پارک در بهشتی استوایی در پارک پردا بوتانیک گاردنز (Perdana Botanic Gardens) قرار دارد.  این پارک دارای زیستگاه‌های مختلف بازسازی شده طبیعی برای پرندگان مختلف است. در این پارک رستوران‌ها و اغذیه‌فروشی‌های زیادی وجود دارد؛ بنابراین می‌توانید ناهار را همین‌جا صرف کنید.

روز سوم


پارک آبی سانوی لاگون

هشت روز سفری خوش به مالزی و سنگاپور
سفر به مالزی و سنگاپور

فاصله از هتل: ۲۹ دقیقه با خودرو

متوسط زمان بازدید: ۴ ساعت

صبح اولین روز خود در مالزی را می‌توانید با حضور در یک پارک آبی دیدنی آغاز کنید. این پارک از چند بخش تشکیل شده: پارک آبی، شهربازی، باغ وحش، پارک وحشت و اکستریم پارک. همان‌طور که می‌بینید سانوی لاگون تنها یک پارک آبی معمولی نیست؛ چه عاشق حیوانات باشید و چه به دنبال هیجان یا اصلا به دنبال آرامش این پارک قطعا مناسب شما است.

مسجد ملی

سفر به مالزی و سنگاپور
سفر به مالزی و سنگاپور

فاصله از پارک: ۲۶ دقیقه با خودرو

متوسط زمان بازدید: ۱ ساعت

مسجد اصلی شهر کوالالامپور از باغ‌های زیبا، چندین استخر، چشمه‌ها و معماری ویژه‌ای برخوردار است که واقعا ارزش دیدن دارند. یکی از دلایل  ساخت مسجد نشان دادن استقلال، دموکراسی و فرهنگی رو به شکوفایی بود.

عمارت سلطان عبدالصمد

سفر به مالزی و سنگاپور
سفر به مالزی و سنگاپور

فاصله از مسجد: ۱۷ دقیقه پیاده‌روی

متوسط زمان بازدید: ۴۵ دقیقه

ساعات کاری: ۸ صبح تا ۴:۴۵ عصر

این بنا تا به امروز یکی از خیره‌کننده‌ترین گوهرهای معماری کوالالامپور بوده است. این عمارت زیبا در ابتدا سفارت بریتانیا بعدها دادگاه عالی مالزی و اکنون میزبان یکی از وزارتخانه‌های مالزی است. یکی از ویژگی های اصلی این ساختمان برج ساعت ۴۱ متری آن است.

روز چهارم


روز آخر را باید برای سفر به سنگاپور، هتل خود را ترک کنید و از طریق مترو به سمت ایستگاه KL Sentral راهی شوید. از آنجا می‌توانید بلیط اتوبوس تهیه کنید و با اتوبوس‌هایی که هر ۲۰ دقیقه به سمت فرودگاه حرکت می‌کنند به فرودگاه فرودگاه بروید.

سفر به مالزی و سنگاپور
سفر به مالزی و سنگاپور

سنگاپور

اکنون که وارد فرودگاه سنگاپور شدید می‌توانید با استفاده از متروی رایگان داخل فرودگاه، خود را به ایستگاه مترو شهر برسانید و از آنجا بعد از تهیه نقشه‌ی متروی شهر مسیر خود را به سمت هتل را بیابید.

برای اقامتی عالی در شهر سنگاپور ما هتل ۴ ستاره جن تنگیل (Hotel Jen Tanglin) را پیشنهاد می‌دهیم.

روز اول


موزه تمدن آسیایی

سفر به مالزی و سنگاپور
سفر به مالزی و سنگاپور

فاصله از هتل: ۱۸ دقیقه با خودرو

متوسط زمان بازدید: ۲ ساعت

ساعت کاری: ۱۰ صبح تا ۷ شب

مجموعه‌هایی که در این موزه به نمایش گذاشته شده‌اند، تاریخ باستان کشور و فرهنگ‌های دیگر آسیایی را نشان می‌دهد که از ۲۰۰ سال گذشته در اینجا حضور پررنگی داشته‌اند.

پارک مرلین

سفر به مالزی و سنگاپور
سفر به مالزی و سنگاپور

فاصله از موزه: ۷ دقیقه پیاده‌روی

متوسط زمان بازدید: ۱ ساعت

این پارک نام خود را از مجسمه معروفش گرفته است که ترکیبی از ماهی و شیر و در واقع نماد ملی سنگاپور است.

لا پا سات فستیوال

سفر به مالزی و سنگاپور
سفر به مالزی و سنگاپور

فاصله از پارک: ۱۱ دقیقه پیاده‌روی

متوسط زمان بازدید: ۱ ساعت

لاپاسات فستیوال، تاریخی‌ترین بازار سنگاپور، بهترین مکان برای خرید و آشنایی با فرهنگ این کشور است.

مارینا بی سندز

سفر به مالزی و سنگاپور
سفر به مالزی و سنگاپور

فاصله از بازار: ۲۰ دقیقه پیاده‌روی

متوسط زمان بازدید: ۱ ساعت

بدون شک این ساختمان زیبا را نه یک‌بار بلکه بارها و بارها از رسانه‌های مختلف دیده‌اید و از زیبایی آن لذت بردید، اما مطمئنا تماشای این شاهکار معماری از نزدیک و به خصوص در تاریکی شب و روشنایی چراغ‌های این ساختمان چیز دیگری است. برای رسیدن به جاذبه‌ی بعد باید کمی به سمت شمال ساختمان بروید.

پرنده سنگاپوری

سفر به مالزی و سنگاپور
سفر به مالزی و سنگاپور

فاصله از بازار: ۱۳ دقیقه پیاده‌روی

متوسط زمان بازدید: ۱ ساعت

ساعت کاری: ۸ صبح تا ۱۰ شب

اگر به سنگاپور سفر کنید و سوار بر پرنده سنگاپوری نشوید، شک نکنید که پشیمان خواهید شد. چراکه این پرنده بلندترین چرخ و فلک سنگاپور و در واقع یکی از جالب‌ترین جاذبه‌های این کشور است که البته، دومین چرخ و فلک بزرگ جهان نیز به شمار می‌آید.

روز دوم

مرکز فرهنگی محله چینی‌ها

سفر به مالزی و سنگاپور
سفر به مالزی و سنگاپور

فاصله از هتل: ۱۸ دقیقه با خودرو

متوسط زمان بازدید: ۱ ساعت

ساعت کاری: ۹ صبح تا ۸ شب

با بازدید از این مرکز نه تنها یکی از جاذبه‌های سنگاپور را خواهید دید بلکه حس حضور در کشور چین برایتان تداعی خواهد شد. میراث منحصربه فرد محله چینی‌ها، خاطرات، سنت‌ها و تاریخ جامعه چینی‌های سنگاپور در اینجا به خوبی حفظ شده است.

معبد سری‌ماریامان | معبد بودا توث رلیک | معبد تیان هاک کنگ

هشت روز سفری خوش به مالزی و سنگاپور

فاصله از محله چینی‌ها: ۲ دقیقه پیاده‌روی

متوسط زمان بازدید: ۱ ساعت

ساعت کاری: ۷ تا ۱۲ صبح | ۶ تا ۹ عصر

دسری‌ماریامان قدیمی‌ترین معبد هندو سنگاپور است که در سال ۱۸۲۷ توسط مهاجران هندی بنا شده است. معبد بودا نیز که تنها در فاصله ۲ دقیقه‌ای از این معبد قرار دارد معبدی تازه تاسیس و ساخت سال ۲۰۰۷ است. پس از بازدید، اگر تنها ۷ دقیقه‌ای از این معبد به سمت جنوب شرقی قدم بردارید به معبد تیان هاک خواهید رسید. این معبد برخلاف معبد قبلی جزو اولین معبدهایی است که توسط چینی‌های مهاجر ساخته شده است و قدمت زیادی دارد.

 معبد بودا توث رلیک

 

معبد تیان هاک کنگ

سفر به مالزی و سنگاپور
سفر به مالزی و سنگاپور

مجسمه رافلز

فاصله از معبد: ۱۶ دقیقه پیاده‌روی

متوسط زمان بازدید: ۱ ساعت

پس از بازدید از معابد مسیر خود را به سمت شمال شرقی پیش بگیرید. در کنار تفرجگاه رود سنگاپور که قدم بزنید به دو مجسمه ارزشمند خواهید رسید که یکی از آن‌ها مجسمه پدر و بنیان‌گذار سنگاپور، سر استمفورد رافلز، است.

روز سوم


تفرجگاه سنتوسا

سفر به مالزی و سنگاپور
سفر به مالزی و سنگاپور

فاصله از هتل: ۲۰ دقیقه با خودرو

متوسط زمان بازدید: ۸ ساعت

ساعت کاری: ۱۰ صبح تا ۸ شب

روز سوم در سنگاپور را می‌توانید به خارج از شهر سفر کنید و به تفرجگاهی دیدنی در جزیره سنتوسا بروید. این تفرجگاه بزرگ شامل ۹ هتل، بیش از ۶ رستوران، مراکز خرید، چندین اوت‌لت و سرگرمی‌ها و تفریحات متنوع است.

روز چهارم

معبد سری تندایوتاپانا

سفر به مالزی و سنگاپور
سفر به مالزی و سنگاپور

فاصله از هتل: ۱۷ دقیقه با خودرو

متوسط زمان بازدید: ۱ ساعت

ساعت کاری: ۸ تا ۱۲ صبح | ۵:۳۰ تا ۸ عصر

اگر از دیدن معابد مختلف خسته نشدید، پس آماده باشید که صبح آخرین روز سفر را هم قرار است با بازدید از یک معبد آغاز کنید؛ یعنی  معبدسری تندایوتاپانا (Sri Thendayuthapani Temple) که حدود ۲۰۰ سال قبل توسط یک قوم هندی ساخته شده است.

کلیسای ارمنی‌ها

سفر به مالزی و سنگاپور

فاصله از معبد: ۱۵ دقیقه پیاده‌روی

متوسط زمان بازدید: ۴۰ دقیقه

ساعت کاری: ۹ صبح تا ۶ عصر

سپس، به سمت کلیسایی ارمنی در جنوب شرقی معبد راه بیافتید که در سال ۱۸۳۵ توسط یک ایرلندی به نام جورج کلمن طراحی شده است. پس از کلیسا اگر چند دقیقه‌ای یک سربالایی را به سمت شمال شرقی قدم بزنید به موزه‌‌‌ای دیدنی می‌رسید.

موزه پراناکان

سفر به مالزی و سنگاپور
سفر به مالزی و سنگاپور

فاصله از معبد: ۲ دقیقه پیاده‌روی

متوسط زمان بازدید: ۲ ساعت

ساعت کاری: ۱۰ صبح تا ۷ شب

این موزه بخشی از موزه‌ی تمدن‌های آسیایی است که بر فرهنگ Peranakan و جوامع ساکن جنوب شرقی آسیا تمرکز دارد.


   تبلیغات    

                 تور کیش


مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

بخش های ضروری علامت گذاری شده اند *