تجربه ای لوکس از   تور استانبول  همراه با ایوار
اروپا, راهنمای سفر

سفر به نیوزیلند ، سرزمین افسانه ای هابیت ها 

اجاره ماشین در دبی
تور ترکیه سلام پرواز تور لحظه آخری

راهنمای سفر به سفر به نیوزلند

در این مقاله از وب سایت مجله گردشگری تاپ تراول درباره سرزمین افسانه ای هابیت سخن خواهیم گفت پس اگر قصد سفر به نیوزلند را دارید تا آخر این مقاله با ما همراه باشید.

از کشورهای جنوب غربی اقیانوس آرام با دو جزیره بزرگ و بسیاری از جزایر کوچک، کشور نیوزیلند نام دارد. این کشورهای با داشتن جزایر زیبا و سواحلی بی نظیر یکی از بهترین مقاصد گردشگری بوده است. رنگ آب این مناطق به رنگ آبی آمیخته با سبز زمردی که در برخورد با سواحل سنگی مناظر بی نظیر با بوجود می آورد. شما می توانید در دریاهای آن به غواصی بپردازید. همچنین دارای سواحلی شنی با ماسه های نرم و آرام بخش در کنار مناطق سرسبز که پای هر گردشگری را به این مناطق باز کرده است. شما می توانید در فروشگاه و مراکز خرید آن به گشت و گذار بپردازید و سفری خوش را تجربه کنید . با ما همراه باشید.

 

گردشگران در شهر ساحلی کوچک «Kaikoura» در سواحل پرسه می‌زنند و در فروشگاه‌ها جستجو می‌کنند. از هر کشوری (بریتانیا، دانمارک، هند، چین) مسافر آمده اما گردشگر آمریکایی کمیاب است.


 لیدوما    

             | اجاره ویلا در رامسر | اجاره سوئیت در کیش


اقامتگاه بوم گردی

نیوزیلند همانند همسایه‌ی بزرگ‌تر و برجسته‌ترش، استرالیا، در رادار سفر آمریکا آنچنان که باید شناخته نشده است. ترکیبی از تاثرات مناطق حاره‌ای و اروپا با چاشنی فرهنگ‌های آسیایی و بومی، نیوزیلند را بسیار شایان توجه می‌نمایند.

سفر به نیوزیلند، سرزمین افسانه ای هابیت ها
سفر به نیوزلند

 

 

جاهای دیدنی نیوزلند

اوکلند (Auckland)

اوکلند ناحیه‌ای شهری است که توسط تپه‌های سبز و گرد و لبنیات‌سازی‌ها محاصره شده است. این شهر که ورودی غالب گردشگران نیوزلند است هم پرهیاهو است و هم همراه است با ظرافت‌های فراوان.

در ساعت ۸ شب تنها کسی هستید که در خیابان قدم می‌زنید و فقط گاهی صدای خودرویی از دور به گوش می‌خورد.

برج تماشای «SkyTower» بلندترین سازه‌ی ساده در نیمکره جنوبی است که با پرداخت ۲۸ دلار نیوزلندی می‌توانید با آسانسور به بالای آن رفته شهر و خلیج هارایکو (Haraiku) را تماشا کنید.

برای نترس‌ها: می‌توانید از بالای برج سقوط آزاد را تجربه کنید. همچنین رستوران گردان در بالای برج امکان نظاره‌ی شهر و مناظر را به هنگام غذا خوردن فراهم می‌آورد.

اما این بهترین دورنمای شهر نیست. یک اتوبوس سواری کوتاه شما را به «Mount Eden» خواهد رساند که بیشتر به تپه‌ای غول‌آسا شباهت دارد تا یک کوه. مسیرهای پیچ‌در‌پیچ مونت ادن پیاده‌نوردها و دوچرخه‌سواران را اغوا می‌کند.

سفر به نیوزلند
سفر به نیوزلند

در قله‌ی آن دهانه‌ای آتشفشانی واقع شده، فرورفتگی به سمت داخل که پوشیده از گیاهان سبز است. از فراز کوه، اوکلند زیر پایتان است.

دورنما تا خلیج هارایکو توسعه دارد، خلیجی که سکونت‌گاه دلفین معمولی و نهنگ «Bryde» است. هر روزه مردمان در جستجوی تماشای نهنگ‌ها در قایق‌های گردشی گرد هم می‌آیند.

آن‌ها جنون هرمان ملویل نویسنده در روز‌هایی که اقیانوس برای یافتن این مخلوق افسانه‌ای متلاطم بوده را درک خواهند کرد و به هنگام عبور دسته‌ای دلفین، ده‌ها عکس خواهند گرفت.

در انتهای سفر کاپیتان دست‌هایش را به یکدیگر خواهید مالید و خواهد گفت که حیوانات وحشی ذاتا غیرقابل پیش‌بینی هستند و به همین دلیل هزینه سفر رایگان خواهد بود.

سفر به نیوزیلند، سرزمین افسانه ای هابیت ها
سفر به نیوزلند

جزیره وایهکه (Waiheke)

اگر بدشانسی خود در ندیدن نهنگ‌ها را نفرین می‌کنید (۷۰٪ شانس دیدن وجود دارد) می‌توانید به جزیره‌ی وایهکه بروید: از آن دست جزایری که در بروشورها وجود دارد و مردم لبخندزنان در ساحل‌هایشان آفتاب می‌گیرند.

ابرهای بارانی به هنگام ورود به فضای هوایی جزیره تکه تکه می‌شوند. از یک جنتلمن انگلیسی برای یک تور کامل جزیره درخواست کنید، او با شما از تاریخچه‌ی تپه‌ها و خانه‌هایی به ارزش چندین میلیون دلار برای فروش خواهد گفت.

سفر به نیوزیلند، سرزمین افسانه ای هابیت ها
سفر به نیوزلند

هابیتون (Hobbiton)

یک سفر دو ساعته به جنوب از میان تپه‌های مواج و سرسبز، به شهر کوچک ماتاماتا می‌انجامد. سالیانه هزاران گردشگر به این شهر سفر می‌کنند.

ماتاماتا میزبان هابیتون است که فیلم‌های فانتزی محبوب ارباب حلقه‌ها و هابیت در این محل فیلم‌برداری شده‌اند. توریست‌ها در مقابل خانه‌ی هابیت‌ها ژست‌هایی مشابه فیلم می‌گیرند و در همان حال راهنمای تور از نحوه‌ی ساختن این ست فیلم‌برداری پرده بر می‌دارد.

اگر جمعیت امروزی گردهم آمده در راه‌های باریک را برای لحظه‌ای در نظر نگیریم، به این می‌ماند که به دنیایی دیگر سفر کرده‌ایم. در این محل برای لحظاتی می‌توان به افسانه‌ها و جادوگرها ایمان پیدا کرد.

سفر به نیوزیلند، سرزمین افسانه ای هابیت ها
سفر به نیوزلند

کریست‌ چرچ (Christchurch)

کریست‌ چرچ که بزرگ‌ ترین شهر در «South Island» است دارایی وجهی بسیار متمایز است: جادوگری منصوب دولت! جادوگر در خیابان «New Regent» در میان کافه‌ها و جواهری‌ها نشسته و به همراه شاگرد و زنی با لباس پریان به نوشیدن چای مشغول است.

این جادوگر ۸۴ ساله نماد کریست‌چرچ است و غالبا در تلاش برای تغییر، با حکومت مخالفت می‌کند. حلقه‌ی «The Faere» گروهی از زنان همراه با جادوگران است که به منظور شاد کردن کودکان به بیمارستان‌های محلی می‌روند.

کریست‌چرچ کاراکترهای متنوعی را در خود جای داده است. جامعه‌ی «The Steampunk» فروشگاهی در خیابان کولومبو دارد که لباس‌های دوره‌ی ویکتوریایی را به فروش می‌رساند.

گوشه و کنار دیوارهای ساختمان با هنر خیابانی خلق شده توسط هنرمندان محلی پوشیده شده است.

در آخر هفته‌ها برخی کافه‌ها اجرای دی‌جی دارند و زمانی که در کارائوکی آهنگ‌های پاپ دهه ۸۰ انتخاب می‌شوند، نورها به رنگ قرمز و سبز در می‌آیند.

سفر به نیوزیلند، سرزمین افسانه ای هابیت ها
سفر به نیوزلند

کویینزتاون (Queenstown)

از میان کوه‌ها اگر کمی بیشتر به جنوب برانید خود را در کویینزتاون خواهید یافت. کویینزتاون که توسط یک رشته کوه افسانه‌ای محاصره شده، حسی آرامش‌بخش به مسافران القا می‌کند. البته این مسئله با شهرت این شهر یعنی «پایتخت ماجراجویی جهان» در تضاد است.

در کویینزتاون بزرگ‌ترین تاب دنیا را خواهید یافت، شهری که بانجی جامپینگ در آن اختراع شد و افراد سوار بر قایق‌های جت روی آب در رفت و آمدند.

اگر اندکی در مرکز شهر کویینزتاون قدم بزنید و به بالای سرتان نگاه کنید پاراگلایدرها و پروازهای چارتر را که به نرمی روی دریاچه فرود می‌آیند مشاهده خواهید کرد.

اگر گرسنه‌تان است به «Fergburger» بروید. صف آن کمی طولانی است اما اگر کمی صبر کنید طعم لذیذ برگرهای گورمت نیوزیلند را خواهید چشید.

سفر به نیوزیلند، سرزمین افسانه ای هابیت ها
سفر به نیوزلند

میلفورد ساند (Milford Sound)

این محل که از تکنولوژی و مدرنیته به دور بوده با دورنماهای کوه‌هایی که گویی آسمان‌ها را می‌بلعند، انگار از ازل وجود داشته است. خیره شدن به کوه‌ها حس کوچک بودن را القا می‌کند.

قسمتی از شما می‌خواهد که این لحظه را در قالب عکسی ثبت کند اما قسمتی دیگر تمایل دارد لحظه را با تمام وجود زندگی کند.

خواهید اندیشید که آیا تا به حال چیزی به این زیبایی دیده بودید یا از این به بعد خواهید دید و به همین دلیل و بسیاری دلایل دیگر اعتقاد داریم که نیوزیلند دنیایی است که هرکس در زمانی خاص از زندگی‌ش باید تجربه کند.

سفر به نیوزیلند، سرزمین افسانه ای هابیت ها
سفر به نیوزلند


   تبلیغات    

                 تور کیش


مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

بخش های ضروری علامت گذاری شده اند *