تجربه ای لوکس از   تور استانبول  همراه با ایوار
راهنمای سفر

نکاتی که باید پیش از سفر به پولینزی فرانسه بدانیم 

اجاره ماشین در دبی
تور ترکیه سلام پرواز تور لحظه آخری

نکاتی که باید پیش از سفر به پولینزی فرانسه بدانیم

در این مقاله از وب سایت مجله گردشگری تاپ تراول درباره نکاتی که باید پیش از سفر به پولینزی فرانسه بدانیم ،سخن خواهیم گفت.

پُلی‌نِزی فرانسه ،یکی از قلمروهای فرادریایی فرانسه در بخش جنوبی اقیانوس آرام، جنوب جزایر کرولاین و شرق جزایر کوک است.

پلی‌نزی فرانسه یکی از واپسین نواحی کره زمین بود که انسان‌ها در آن سکونت گزیدند. پژوهشگران بر این باورند که مهاجرت بزرگ به پلی‌نزی در حدود ۱۵۰۰ پیش از میلاد رخ داد یعنی زمانی که مردم تایوانی‌تبار و مردمی از جنوب شرق آسیا با استفاده از روش‌های ناوبری با ستارگان به جستجوی جزایر در این آب‌ها رفتند.


 لیدوما    

             | اجاره ویلا در رامسر | اجاره سوئیت در کیش


اقامتگاه بوم گردی

پایتخت پلی‌نزی فرانسه، شهر پاپیته[۹] واقع در جزیرهٔ تاهیتی با ۲۶٬۰۱۷ نفر جمعیت می‌باشد.

مساحت پولینزی فرانسه ۴٬۱۶۷ کیلومتر مربع و جمعیت آن ۲۵۹٬۵۹۶ نفر می‌باشد.

از مهمترین جزایر پولینزی فرانسه می‌توان به مارکوئساس، ماکاتیا، گامبیه، توآموتو، جزایر سوسایتی (تاهیتی، موریا)، اوسترال و جزایر کلیپرتون اشاره کرد. پولینزی فرانسه از حدود ۱۱۸ جزیره و تپهٔ دریایی تشکیل شده‌است.

پولینزیای فرانسه، یکی از قلمروهای فرادریایی فرانسه در بخش جنوبی اقیانوس آرام است. پایتخت این کشور، تاهیتی، مشهور به تکه‌ای از بهشت برای گردشگران است. برای برنامه‌ریزی سفر و آگاهی از مقصد موردنظر، لازم است نکاتی را بدانید. در ادامه شما را با برخی از نکات اساسی در پولینزیای فرانسه، آشنا می‌کنیم.

در پولینزیای فرانسه چه کنیم

پولینزیای فرانسه، یکی از قلمروهای فرادریایی فرانسه در بخش جنوبی اقیانوس آرام، واقع شده است. پولینزیای فرانسه یکی از واپسین نواحی کره زمین بود که انسان‌ها در آن سکونت گزیدند. پژوهشگران بر این باور هستند که مهاجرت بزرگ به پولینزی در حدود سال ۱۵۰۰ پیش از میلاد رخ داده است.

پولینزیای فرانسه از ۵ مجمع‌الجزایر با جاذبه‌های متفاوت، تشکیل شده است. تمام این جزایر، دست به دست هم داده‌اند تا افسانه بهشتی بودن این کشور را محقق کنند.

تاهیتی

تاهیتی، مشهورترین مکان کشور به همراه مرکز آن، پاپیته، که بر کرانه ساحل، واقع شده است، شما را با بندرگاه شلوغ خود و قایق‌های باری و بادبانی، بازار شهر با تنوعی گسترده از محصولات بومی و مناطق سرزنده پایین شهر، اغوا خواهد کرد.

تاهیتی
نکاتی که باید پیش از سفر به پولینزی فرانسه بدانیم

جزایر مارکیز (Marquesas Islands)

جزایر مارکیز، چشم‌اندازهای رویایی شما را واقعی کرده‌اند. این جزایر از تاهیتی، ناهموارتر هستند. زمین این منطقه از بلوک‌های لاوا (مواد مذاب آتشفشانی) و دره‌هایی باستانی، تشکیل شده است. فرهنگ جزیار مارکیز را می‌توان در صنایع دستی آن منطقه، موسیقی فولکولور، خالکوبی و مجسمه‌ها، دید.

جزایر مارکیز
نکاتی که باید پیش از سفر به پولینزی فرانسه بدانیم

مجمع‌الجزایر توآموت (Tuamotu Archipelago)

مجمع‌الجزایر توآموت از ۷۷ جزیره مرجانی، پوشش گیاهی با درختان نارگیل، سواحل سفید و تالاب‌هایی با آب شفاف، ایده‌آل برای غواصی اسکوبا تشکیل شده است.

مجمع‌الجزایر توآموت
نکاتی که باید پیش از سفر به پولینزی فرانسه بدانیم

جزایر آسترال (Austral Islands)

جزایر آسترال، جنوبی‌ترین بخش کشور پولینزیای فرانسه، آب و هوایی خنک‌تر دارد. غارهایی جالب و مکان‌هایی باستانی در این مجمع‌الجزایر، منتظر شما هستند. جزایر آسترال را با مراسم‌های سنتی آن، می‌شناسند، به خصوص آواز پلی‌فونیک (چند آوایی).

در گذار از جزیره به جزیره‌ای دیگر در این کشور، کشف خواهید کرد که چرا این بخش از جهان را بهشت می‌خوانند.

جزایر آسترال
نکاتی که باید پیش از سفر به پولینزی فرانسه بدانیم

در  پاپیته (تاهیتی) چه کنیم؟

بازار پاپیته

پایتخت رسمی پولینزیای فرانسه، پاپیته حدودا  ۲۵ هزار نفر جمعیت دارد. پاپیته پایگاه موسسات و زیرساخت‌های پولینزی است. پاپیته، در شمال تاهیتی در اقیانوس آرام، اقلیم گرمسیری دارد.

تاهیتی
نکاتی که باید پیش از سفر به پولینزی فرانسه بدانیم

یک فرودگاه بین‌المللی در شهر وجود دارد و جاذبه‌های توریستی پاپیته به سواحل مسحورکننده و محیط بهشتی آن برمی‌گردد؛ اما مکان‌های بسیاری در اینجا، ارزش بازدید را دارند.

پاپیته
نکاتی که باید پیش از سفر به پولینزی فرانسه بدانیم

هتل افسانه‌ای استوارت

بازار پاپیته یکی از این مکان‌ها است؛ در این بازار پر از زندگی، رنگ و مکالمات دوستانه، شما غذاهای متنوع محلی و صنایع دستی را در جوی فراموش‌نشدنی، خواهید یافت.

شما همچنین می‌توانید به تحسین معماری تالار شهر، کلیسای نتردام در مرکز، خانه باشکوه ملکه مارا (Queen Marau)، باغ‌های زیبا و پر از درختان میوه و هتل افسانه‌ای استوارت (محل زندگی هنری ماتیسه، هنرمند فرانسوی)، بپردازید. بازدید از درخت انجیر قدیمی  ۳۰۰ ساله در قصر تاراهوی (Tarahoi) را فراموش نکنید.

تاهیتی
نکاتی که باید پیش از سفر به پولینزی فرانسه بدانیم

قصر تاراهوی

برای تردد در شهر، از سرویس شاتل تاکسی استفاده کنید. هتل‌ها و رستوران‌ها را در شهر، به سادگی می‌توان پیدا کرد. غذاهای مخصوص محلی که شبیه غذاهای فرانسوی هستند، غذاهای چینی و ژاپنی جزو انتخاب‌های شما به‌شمار می‌آیند.

نکات اساسی در پولینزیای فرانسه

شرکت‌های هواپیمایی از فرانسه و بریتانیا به پاپیته (پایتخت پولینزیای فرانسه)، پرواز دارند.

برای شهروندان اروپایی برای اقامت کمتر از سه ماه، نیاز به ویزا نیست.

واحد پول رایج در کشور، فرانک اقیانوسیه معادل با یورو است.

 پولینزی فرانسه
نکاتی که باید پیش از سفر به پولینزی فرانسه بدانیم

بودجه لازم برای سفر تقریبا زیاد است؛ مگر برای اقامت خودتان از کمپ‌ها استفاده کنید که برای هر شب به ازای یک نفر، ۵۰ هزار تومان بیشتر هزینه نخواهید کرد. در غیر این صورت، برای اتاق دونفره در خانه باید به‌صورت میانگین، ۳۵۰ هزار تومان، هزینه کنید. هتل‌های رده متوسط، بسیار کم و گران هستند و خدمات‌رسانی ضعیفی دارند (برای اتاق دونفره باید شبی ۶۵۰ هزار تومان هزینه کنید).

در رستوران‌های توریستی، هر وعده غذا حدودا ۱۰۰ هزار تومان هزینه خواهد داشت. تنها راه صرفه‌جویی در هزینه غذا، فروشگاه‌ها و غرفه‌های اسنک به نام رولت‌ها، هستند.

هیچ مشکل سلامتی خاصی در کشور وجود ندارد، فقط از پوستتان در مقابل آفتاب‌سوختگی محافظت کنید.

برای جابجایی میان جزایر، بهترین گزینه، پروازها هستند. واگن‌های روباز، با قیمتی بسیار مناسب، حمل و نقل عمومی را در خشکی فراهم می‌کنند. از تاکسی‌ها اجتناب کنید، زیرا بسیار گران هستند.

زبان این جزیره گرمسیری، فرانسوی و تاهیتی است؛ البته نگران نباشید، صحبت‌کردن به زبان انگلیسی هم در اینجا بسیار رایج است.

نکاتی که باید پیش از سفر به پولینزی فرانسه بدانیم
نکاتی که باید پیش از سفر به پولینزی فرانسه بدانیم

پاپیته

همراه‌ داشتن صندل یا کفش مناسب برای قدم زدن در سواحل، الزامی است؛ زیرا ممکن است صدف‌های شکسته‌شده و مرجان‌های خاردار، پاهای شما را اذیت کنند.

چگونه در تاهیتی صرفه‌جویی کنیم؟

رستوران‌ها بسیار گران هستند، پس برای صبحانه و نهار سعی کنید از سوپرمارکت خرید کنید و  برای شام، خودتان را حسابی مهمان کنید.

اگر سیدنی و آکلند، مقصدهای نهایی سفر شما هستند، در تاهیتی توقف کنید. هواپیمایی تاهیتی نوئی، در تاهیتی توقف دارند و به شما اجازه می‌دهند این بهشت گرمسیر را تجربه کنید.

استفاده از کشتی کروز و سفر با آن‌ها به تاهیتی، مقرون به صرفه‌تر از پرواز به آنجا و رزرو هتل در جزیره است. کشتی‎های کروزی چون پرنسس کروز و اقیانوسیه، به سمت این جزیره بهشتی، سفر می‌کنند.


   تبلیغات    

                 تور کیش


مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

بخش های ضروری علامت گذاری شده اند *