تجربه ای لوکس از   تور استانبول  همراه با ایوار
ایران, راهنمای سفر, راهنمای مراکز خرید, کیش

اطلاعات کلی سفر به کیش، این جزیره زیبا و خاطره انگیز 

اجاره ماشین در دبی
تور ترکیه سلام پرواز تور لحظه آخری

صفر تا صد سفر به کیش (تور کیش) 

سفر به کیش یعنی سفر به یکی از 19 جزیره ایران که حقیقتا یکی از زیباترین جزایری است که در خلیج همیشه فارس قرار گرفته است. این جزیره از زمان سلطنت هخامنشیان تاکنون زیر سلطه ایران بوده و یکی از مهم‌ترین مقاصد توریستی نیز محسوب می‌شود.

طبق آمار منتشر شده هر سال بیش از 1.5 میلیون نفر به عنوان بازدید کننده و توریست از داخل و خارج از کشور قصد سفر به کیش را دارند، جالب است بدانید که حدود 80 درصد این جمعیت برای سفر به کیش، مسیر هوایی را انتخاب می‌کنند. شما می‌توانید با خرید بلیط هواپیما از نقاط مختلف ایران در کمتر از 2 ساعت به جزیره زیبای کیش سفر کنید. جزیره ای که با جمعیت حدود 39853 نفر در سال 95 و با جاذبه‌های‌گردشگری و تنوع غذایی بی‌نظیر و اقامتگاه‌های فوق‌العاده، قطعا سفری دلچسب و فراموش نشدنی را برای شما رقم خواهد زد.

موقعیت جغرافیایی :

همانطور که گفتیم این جزیره در خلیج فارس واقع شده‌است، در شهرستان بندر لنگه استان هرمزگان قرار دارد و حدود 17 کیلومتر نیز با خط ساحلی جنوبی فاصله دارد.


 لیدوما    

             | اجاره ویلا در رامسر | اجاره سوئیت در کیش


اقامتگاه بوم گردی

آب و هوای کیش :

در سفر به کیش با توجه به موقعیت جغرافیایی که در نواحی جنوبی است باید انتظار آب و هوای گرم و مرطوب در تابستان و زمستان‌های بسیار خوبی را داشته باشید که دما حدود 27 درجه است؛ اما در تابستان‌ها گرمی هوا به حدود  41 درجه یا بیشتر نیز می‌رسد. لذا اگر به آب و هوای گرم عادت ندارید، تابستان فصل مناسبی برای انتخاب تور کیش نیست هر چند فروشگاه های بزرگ آن در این فصل حراج‌های خوبی دارند.

بهترین زمان سفر به کیش

برای انتخاب بهترین زمان سفر به کیش باید به آب و هوا خیلی دقت کنید چرا که تفاوت دمایی بین فصل‌های تابستان تا زمستان به 20 درجه نیز می‌رسد. البته کیش زمستان‌های سردی ندارد چرا که اکثرا هوا  در زمستان مرطوب است و هیچ وقت دما به صفر یا زیر آن نمی‌رسد و حدود 25 درجه است.

بهار یکی از محبوب ترین فصل‌ها برای سفر، نزد ایرانیان و اکثر توریست‌های خارجی است، زیرا آب و هوا در این فصل بسیار عالی است و همینطور جشن های باستانی نوروزی نیز در این فصل برگزار می‌شود. آب و هوای کیش هم در کل ماه‌های بهار فوق العاده است

تابستان فصل بسیار داغ و مرطوب و بدون باران برای سفر به کیش که گاهی دما به 50 درجه نیز می‌رسد و در اکثر موارد حدود 40 درجه است پس برای اکثر افراد زمان مناسبی نیست اما اگر به دنبال خرید بلیط هواپیما با قیمت مناسب‌تری هستید، تابستان بهترین انتخاب برای شماست. همچنین اکثر توریست های خارجی در این موقع از سال حضور دارند، چون فصل تعطیلات توریست‌های خارجی است و هم‌اینکه بسیاری از فستیوال‌ها‌، مسابقات شرط‌بندی روی اسب‌دوانی و آفتاب گرفتن در ساحل برای کسانی که عاشق این کار هستند در این موقع از سال امکان‌پذیر است. ضمنا برای خرید وسایل نیز مخصوصا پوشاک، حراج های خوبی در این فصل وجود دارد.

پاییز برای سفر به کیش نیز مناسب است،  هوا حالتی بین هوای بهار و تابستان را دارد به طوریکه باران‌های سنگینی نیز در این فصل می‌بارد. ماه مهر شبیه به تابستان تقریباگرم و ماه آذر نیز شبیه به زمستان است و بارندگی بسیار زیادی دارد.

زمستان را می توان یکی از بهترین مواقع مسافرت برای کیش در نظر گرفت که دما از 9 تا 24 درجه متغیر است و بارندگی های خوبی در این فصل وجود دارد. آب و هوای اسفند نیز به بهار بسیار شبیه است و زمان بسیار مناسبی برای سفر به کیش به حساب می‌آید.

بهترین مکان‌های اقامتی جهت سفر به کیش

تا الان با جزیره کیش و بهترین زمان برای سفر به این جزیره زیبا آشنا شدید در این قسمت قصد داریم بهترین هتل‌ها را به شما معرفی کنیم تا مکان اقامتی بسیار خوب و خاطره انگیزی را قبل از عزیمت خود رزرو کنید. در این بخش چند هتل را با نرخ قیمتی متفاوت متناسب با بودجه‌های گوناگون معرفی می‌کنیم که بیشترین میزان رضایت توریست‌های داخلی و خارجی را داشته‌اند:

مکان اقامتی مقرون به صرفه جهت سفر به کیش :

هتل فانوس: هتلی سه ستاره که در سال 95 کاملا بازسازی شد. این هتل اکنون با 40 اتاق در 2 طبقه و امکانات رفاهی بسیار مناسب و دسترسی عالی به مکان‌های مختلف از بهترین گزینه‌هاست. لابی این هتل گنجایش 20 نفر را دارد. اینترنت نامحدود، رستوران با گنجایش 70 نفر، پارکینگ اختصاصی و سایر امکانات از ویژگی های آن است.

  • آدرس: کیش – میرمهنا – پشت بازار خلیج فارس
  • تلفن تماس: 07644430200 – 07644432830

مکان‌های اقامتی با قیمت متوسط جهت سفر به کیش :

هتل بزرگ ارم : از هتل‌های 4 ستاره کیش که در سال 98 بازسازی شده و با امکاناتی بی‌نظیر و چشم اندازی عالی که قطعا رزرو آن را به شما عزیزان توصیه می‌کنیم. جالب است بدانید در‌صورت اقامت 4 روز به بالا در این هتل، صرف ناهار رایگان می‌باشد. دسترسی به جاذبه‌های گردشگری و تفریحی نیز بسیار عالیست. این هتل 9 طبقه با حدود 243 اتاق و ظرفیت لابی 150 نفری گزینه مناسبی محسوب می‌شود.  همچنین دارای رستوران 800 نفری، پارکینگ اختصاصی و اینترنت و استخر رایگان نیز هست.

  • آدرس: کیش – بلوار خیام
  • شماره تماس: 07644446290

 

هتل بین المللی سان رایز کیش : از هتل‌های سه ستاره که آخرین بازسازی آن در سال 97 بوده است. دسترسی عالی به همه جا همراه با 61 اتاق در 4 طبقه برای رزرو و امکانات فوق العاده مثل رستوران و لابی دلنشین و عالی، رزرو آن را بسیار محبوب کرده است. البته این هتل پارکینگ اختصاصی ندارد و رستوران نیز گنجایش 100 نفر را دارد.

  • آدرس: کیش – بین بلوار خیام و خلیج
  • شماره تماس: 07644467501

مکان‌های اقامتی لاکچری جهت سفر به کیش :

هتل بزرگ داریوش : از هتل‌های 5 ستاره، سه طبقه با 190 اتاق خواب و معماری به سبک تخت جمشید در شمال شرق جزیره کیش قرار دارد. همچنین از مدرن‌ترین، مجهزترین و لاکچری‌ترین هتل‌های کیش است و از نظردسترسی پذیری به همه جا عالیست به مزایای این هتل می توان رستوران با ظرفیت 280 نفر، پارکینگ اختصاصی و همچنین اینترنت رایگان هم اضافه کنیم.

  • آدرس: کیش – بلوار داریوش
  • تلفن تماس: 07644444900

صفر تا صد سفر به کیش (تور کیش) 

 

هتل ترنج: هتلی فوق العاده عالی، 5 ستاره که دارای 100 سوئیت است، و بر روی دریای خلیج فارس بنا نهاده شده است، طراحی آن برگرفته از معماری اصیل ایرانیست و در قسمت غربی جزیره کیش قرار دارد. امکانات این هتل کاملا لوکس و لاکچری است، فقط کافیست یک‌بار این هتل بی‌نظیر را امتحان کنید.

  • آدرس: کیش – اول جاده جهان در مسیر کلبه هور
  • تلفن تماس: 07644474114

صفر تا صد سفر به کیش (تور کیش) 

بهترین رستوران‌ها برای سفر به کیش

رستوران ارزان‌قیمت و خوب کیش :

رستوران اسپادانا : این رستوران در هتل 2 ستاره اسپادانا قرار‌‌گرفته که رستورانی مجلل و مدرن با کیفیت غذای عالیست و دسترسی بسیار خوبی به جاذبه‌های گردشگری و مکان‌های تفریحی دارد که می‌توانید برای تجدید انرژی و لذت از منو غذای متنوع آن را امتحان کنید.

  • شماره تماس: 07644423631

رستوران‌های سطح متوسط کیش :

رستوران میرمهنا : این رستوران به داشتن غذاهای دریایی لذیذ معروف است ولی همه نوع غذایی در آن سرو می‌شود. نزدیکی این رستوران به دریا چشم‌انداز بسیار زیبایی را ایجاد کرده ‌است. ضمنا دارای پارکینگ اختصاصی و ویلچر نیز هست. برای استفاده از این رستوران باید از قبل میز رزرو کنید.

  • آدرس: کیش – خیابان پروین اعتصامی
  • تلفن تماس: 07644422855

رستوران رویال استار : بعد از سفر به کیش اگر به دنبال رستورانی رمانتیک می‌گردید و مخصوصا زوج جوان هستید، پیشنهاد می‌کنیم رویال استار را از دست ندهید چرا که به رمانتیک‌ترین رستوران جزیره زیبای کیش معروف است. منوی غذایی این رستوران، بسیار متنوع و شامل غذاهای محلی کیش، ایرانی و بین المللی است. پارکینگ اختصاصی و اینترنت رایگان نیز از جمله ویژگی‌های آن است.

  • آدرس: بلوار صدف – فاز یک – ساختمان بساک – طبقه سوم
  • تلفن تماس: 07644454071

رستوران‌های لاکچری کیش :

رستوران کوه نور: رستوران لاکچری کیش از جنس سنگ و صخره که طراحی داخلی بی‌نظیری دارد. تمام غذاهای ایرانی، بین المللی و دریایی در این رستوران موجود است. ضمنا اجرای موسیقی زنده و وجود کافی‌شاپ در طبقه بالا از ویژگی های دیگر رستوران کوه نور است.

  • آدرس: میدان امیرکبیر – بلوار دانش – کنار هتل صدف
  • شماره تماس: 07644424808

رستوران شاندیز صفدری : از معروف‌ترین رستوران‌هایی که پس از سفر به کیش توصیه می کنیم سری به آن بزنید، ظرفیت 500 نفری با اجرای موسیقی زنده و منوی غذایی کاملا متنوع و گسترده همراه با امکان برگزاری تولد و مهمانی‌ها، تجربه بی‌نظیری از سفر به کیش برای شما خواهد ساخت.

آدرس: جاده جهان – بعد از پارک مرجان – روبروی برج های دوقلو

شماره تماس: 07647692900

جاذبه‌های گردشگری و اماکن تاریخی در سفر به کیش

از اهداف هر گردشگر، توریست و مسافر داخلی و خارجی بازدید از اماکن و جاذبه‌های گردشگری و تاریخی نیز هست که در این قسمت به مهم‌ترین آنها اشاره می‌کنیم:

کشتی یونانی: کشتی یونانی که در یکی از سواحل جزیره کیش قرار گرفته از مکان‌های گردشگری اصلی جزیره است که صحنه بسیار زیبایی را در دل دریا ایجاد کرده است. بیش از 50 سال است که این کشتی در بخش جنوب غربی ساحل، ساکن مانده و تلاش‌های زیادی انجام شد تا آن را جابه‌جا کنند اما نتیجه ای نداشت چرا که از لحاظ مالی هزینه سنگینی دارد.

صفر تا صد سفر به کیش (تور کیش) 

شهر تاریخی حریره: ساختمان‌هایی با قدمت 800 ساله که دارای قنات شخصی بوده‌اند و حمام عمومی و مسجد جامعی که در آن قرار دارد ارزش دیدن را خواهند داشت. جنس خانه‌ها، ماسه سنگ با مقداری گچ است که بخاطر زلزله‌ای قوی تخریب شده است. ورودی به این شهر رایگان است.

صفر تا صد سفر به کیش (تور کیش) 

 شهر زیرزمینی کاریز: این شهر قدمت بالای 2500 سال دارد که 16 متر زیر زمین است و مساحت آن به بیش از 10 هزار متر مربع می‌رسد. در واقع یک سیستم قنات قدیمی است که شباهتی به شهر زیر زمینی پیدا کرده است و داخل آن پر از گالری‌های هنری، چایخانه و دکه‌های صنایع دستی است. هزینه ورود نیز 20 هزار تومان است.

مجموعه درخت سبز: واقع در منطقه‌ای بسیار سبز به نام دره پرتغالی‌هاست که در شمال جزیره کیش است محققان تخمین می‌زنند عمر این درخت به 600 سال پیش بازگردد بسیاری از مردم محلی و توریست‌ها هنگام بازدید  از این درخت آرزو می‌کنند و نخی را به آن می‌بندند.

اماکن تفریحی در سفر به کیش

برخی از گردشگران داخلی و خارجی اهداف مختلفی از سفر به کیش دارند که در برخی مواقع صرفا برای خوشگذرانی و تفریح است یا حداقل بخشی از اوقات خود را به آن اختصاص می‌دهند. از جمله تفریحات و اماکن تفریحی معروف جزیره کیش شامل موارد زیر هستند:

  • دوچرخه سواری: حدود 75 کیلومتر خط مخصوص دوچرخه سواری که حتی مکانی مخصوص عکاسی با چشم انداز بسیار زیبا نیز دارد. انواع دوچرخه، سه چرخه و اسکوتر برای اجاره ساعتی یا روزانه موجود هستند.
  • ورزش های آبی: کلیه ورزش‌های آبی مهیج از قبیل پاراسل، جت اسکی و غیره با سفر به کیش امکان پذیر است.
  • پارک دلفین کیش: حدود 100 هکتار در جنوب شرق کیش را به خود اختصاص داده که در آن به غیر از موجودات آبی، موجودات گیاهی نیز نگه‌داری می‌شود مثل ارکیده، کاکتوس و غیره. ضمنا بزرگترین استخر جزیره نیز در این پارک قرار دارد که در آن دلفین‌ها، شیرهای‌دریایی و وال نگه‌داری می‌شوند. همچنین باغ پرندگان با بیش از 47 گونه پرنده نیز داخل این پارک است که توصیه می‌کنیم در سفر به کیش حتما از آن دیدن کنید. بازدید از کل مجموعه چند ساعت زمان می‌برد و ورودی آن 28 هزار تومان است.

مراکز خرید مهم و معروف در سفر به کیش

وقتی قصد سفر به کیش دارید، هدفتان فقط بازدید از اماکن گردشگری، تاریخی و تفریحی نیست بلکه بخشی از تجدید روحیه شما نیز در مراکز خرید رفع می‌شود، مخصوصا خانم‌ها که امکان ندارد در سفرهای خود بدون خرید از جایی به شهر خود برگردند. اما در این بین اگر آشنا و دوست خاصی در کیش نداشته باشید، پیدا کردن بهترین و معروف ترین مراکز خرید در سفر به کیش کار سختی است ما در اینجا تعدادی از بهترین مراکز خرید کیش را به شما معرفی می‌کنیم

مرکز خرید دامون: شامل 98 باب مغازه فروش لباس، کیف، کفش، محصولات آرایشی – بهداشتی، طلا و جواهرات، قهوه و شکلات، مواد غذایی و کالاهای دیجیتال است. پخش موسیقی و آهنگ از پیانو نیز فضا را بسیار دلپذیر ساخته است.

  • آدرس: کیش – خیابان وصال

مرکز خرید سارینا 1: در نزدیکی فروشگاه های بزرگ پردیس و کیش قرار دارد که هتل 5 ستاره داریوش نیز نزدیک آن است. این مرکز خرید 10 طبقه است و دارای پارکینگ اختصاصی هم هست.

  • آدرس: کیش – بلوار خیام

مجتمع تجاری سیاحتی مرجان کیش: این مجتمع تجاری-سیاحتی هم دارای فروشگاه است و هم مکانی برای اقامت دارد. آکواریوم بزرگ داخلی آن بیش از 800 گونه را در خود جای داده و 30 فواره و 420 پروژکتور به زیبایی فضای داخلی این مجتمع افزوده‌اند در اینجا همه چیز برای خرید پیدا می‌شود.

  • آدرس: کیش – اطراف پارک مرجان

صفر تا صد سفر به کیش (تور کیش) 

بازار خرید مروارید: 8 بخش مختلف فروش در این بازار خرید وجود دارند که در سفر به کیش می‌توانید از وسایل آشپزخانه تا لباس و پوشاک را در اینجا تهیه کنید. ضمنا دارای اینترنت، رستوران و کافه نیز هست.

  • آدرس: کیش – بلوار مروارید

بازار خرید زیتون: مرکز خرید دو طبقه که دارای رستوران و کافه نیز هست. ضمنا همه نوع کالایی را می‌توان در این بازار پیدا کرد.

  • آدرس: کیش – بلوار ساحلی

بازار پارس خلیج: یکی از بزرگترین و متنوع ترین مراکز خرید در سفر به کیش که به معنای واقعی کلمه هر چیزی که نیاز داشته باشید برای فروش هست. ضمنا آژانس های مسافرتی نیز در این بازار بزرگ حضور دارند.

  • آدرس: کیش – خیابان میرمهنا – مابین میدان سعدی و بلوار نیایش

جمع بندی مطالب

در این مطلب تلاش کردیم تا به کلیه اطلاعات ضروری که در هنگام سفر به کیش به آن ها نیازدارید اشاره کنیم تا در نهایت سفر لذت بخشی را برای شما رقم بزنیم.


مقالات بیشتر بخوانید :


   تبلیغات    

                 تور کیش


مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

بخش های ضروری علامت گذاری شده اند *