تجربه ای لوکس از   تور استانبول  همراه با ایوار
متفرقه, مقالات آموزشی

چطور بین شهرهای میزبان جام جهانی ۲۰۱۸ رفت و آمد کنیم؟ 

اجاره ماشین در دبی
تور ترکیه سلام پرواز تور لحظه آخری

چطور بین شهرهای میزبان جام جهانی 2018 رفت و آمد کنیم؟

در این مقاله از وب سایت مجله گردشگری تاپ تراول درباره این که چطور بین شهرهای میزبان جام جهانی 2018 رفت و آمد کنیم؟، سخن خواهیم گفت.

جام جهانی فوتبال ۲۰۱۸ بیست و یکمین دورهٔ جام جهانی فوتبال است که از ۱۴ ژوئن ۲۰۱۸ تا ۱۵ ژوئیه ۲۰۱۸ در کشور روسیه برگزار خواهد شد.حق امتیاز این مسابقات در تاریخ ۲ دسامبر ۲۰۱۰ به روسیه اهدا شد. این اولین جام جهانی در تاریخ است که در اروپای شرقی برگزار می‌گردد. مسابقات نهایی شامل ۳۲ تیم است که ۳۱ تیم آن از طریق مسابقات مقدماتی انتخاب می‌شوند و یک تیم نیز به عنوان میزبان به صورت خودکار مشخص می‌شود. مجموع بازی‌های این تورنمنت ۶۴ مسابقه می‌باشد که در ۱۲ ورزشگاه و ۱۱ شهر برگزار خواهد شد. دیدار فینال این تورنمنت نیز در تاریخ ۱۵ ژوئیه ۲۰۱۸ در ورزشگاه لوژنیکی شهر مسکو برگزار خواهد شد.

قهرمان این دوره از جام جهانی به جام کنفدراسیون‌ها ۲۰۲۱ صعود خواهد کرد.

همه ما کم و بیش با مسکو و سن پترزبورگ آشنایی داریم و تصاویر و مطالب زیادی درباره‌ی هر دو شهر دیده‌ایم و خوانده‌ایم. اما چند نفر از ما درباره‌ی کازانیا یکاترینبورگ می‌دانیم؟ نیژنی نووگورود چه؟ از ۱۱ شهر که میزبان هزاران هوادار فوتبال از سراسر جهان هستند، نام‌ هشت و شاید نه مورد از آن‌ها هرگز به گوش‌مان نخورده است. بدون شک، برای بسیاری از کسانی که قصد سفر به جام جهانی 2018 را دارند، راه‌های حمل و نقل بین شهری یکی از مهم‌ترین موضوعاتی است که باید برنامه‌ریزی کنند.


 لیدوما    

             | اجاره ویلا در رامسر | اجاره سوئیت در کیش


اقامتگاه بوم گردی

چطور بین شهرهای میزبان جام جهانی 2018 رفت و آمد کنیم؟

مسکو

هواپیما

چهار فرودگاه در محدوده‌ی ۲۰ کیلومتری مسکو وجود دارد: شرمتیوو (SVO) در شمال غرب، ونوکووا (VKO) در جنوب غربی، دوموده‌دوو (DME) در جنوب، و زوکووسکی (ZIA) در جنوب شرق.

ساده‌ترین راه برای رسیدن به مرکز مسکو از فرودگاه، استفاده از قطار ایرواکسپرس (Aeroexpress) است. قطارهای ایرواکسپرس در برخی از ایستگاه‌های مرکزی مترو توقف دارند. بلیط این قطارها را می‌توان از وب‌سایت رسمی، دفاتر تهیه‌ی بلیط یا پایانه‌های بلیط خصوصی در داخل فرودگاه‌ها و ایستگاه‌های راه‌آهن یا از طریق اپلیکیش‌های تلفن همراه خریداری کرد.

جام جهانی
چطور بین شهرهای میزبان جام جهانی 2018 رفت و آمد کنیم؟

قطار ایرواکسپرس خط مخصوصی برای فرودگاه ژووکسکی ندارد. برای دسترسی به این فرودگاه می‌توانید با استفاده از قطار مسافری اسپوتنیک (Sputnik) از ایستگاه Kazansky Vokzal تا ایستگاه قطار Otdykh را بروید. از آنجا بقیه راه تا فرودگاه را با شاتل رایگان جابه‌جا شوید.

اگر از فرودگاه شرمتیوو تا شهر را رانندگی می‌کنید، بهتر است از جاده عوارضی M11 بروید که کم‌تر شلوغ می‌شود. نرخ عوارض به زمان شبانه‌روز و روز هفته بستگی دارد.

قطار

۹ ایستگاه راه‌آهن (vokzal) در مسکو وجود دارد:

  • بلاروسسکی (Belorussky Vokzal): قطارهای راه دور در مسیر شمال یا غرب
  • کازانسکی (Kazansky Vokzal): مسیرهای شرق و جنوب شرقی
  • کیفسکی (Kievsky Vokzal): قطارهای غربی
  • کیرسکی (Kursky Vokzal): مسیرهای جنوب غربی
  • لنینگرادسی (Leningradsky Vokzal): مسیرهای شمال غربی
  • پائولتسکی (Paveletsky Vokzal): مسیرهای جنوب و جنوب شرقی
  • ریسکی (Rizhsky Vokzal): مسیرهای غرب و شمال غرب
  • سویولوفسکی (Savelovsky Vokzal): تنها قطار شهری
  • یاروسلاوکی (Yaroslavsky Vokzal): مسیرهای شرقی و شمال شرقی
  • جام جهانی
    چطور بین شهرهای میزبان جام جهانی 2018 رفت و آمد کنیم؟

تمام ایستگاه‌های راه‌آهن در نزدیکی مرکز شهر و ایستگاه‌های مترو قرار دارند. اکثر ایستگاه‌های راه‌آهن مسیرهای داخلی منتهی به ایستگاه مترو دارند. ایستگاه‌های لنینگرادسی، یاروسلاوکی و کازانسکی در یک میدان قرار دارند، بنابراین تغییر مسیر از یک ایستگاه به دیگری بسیار آسان است.

سفر از مسکو به سن پترزبورگ با قطارهای معمولی تقریبا ۹ ساعت طول می‌کشد، اما اگر قطار سریع‌السیر باشد، تنها در چهار ساعت فاصله‌ی بین این دو شهر را طی خواهید کرد. سفر به کازان ۱۱٫۵ تا ۱۲٫۵ ساعت است. قطارهای پیشرفته‌ای در مسیر مسکو به آدلر (سوچی) وجود دارد. نکته‌ی جالب در مورد این قطارها این است که می‌توانید اتومبیل خود را با آن‌ها جابه‌جا کنید. برای استفاده از این سرویس باید از قبل در وب‌سایت راه‌آهن روسیه درخواست دهید. این سفر فقط ۲۴ ساعت طول می‌کشد. همچنین چند قطار معمولی برای مقصد سوچی، آدلر و سوخوم وجود دارد.

اگر از یکی از قطارهای لوکس ولگوگراد استفاده می‌کنید، ۱۸ ساعت سفر به ولگوگراد طول می‌کشد. با یک قطار معمولی، سفری ۲۴ ساعته به ولگوگراد خواهید داشت. سفر به یکاترینبورگ ۲۵ تا ۳۰ ساعت طول می‌کشد. قطارهای زیادی در مسیر مسکو – یکاترینبورگ فعال هستند؛ از جمله قطار لوکس اورال. قطار لوکس یانتار شما را ظرف ۲۰ ساعت از مسکو به کالینینگراد می‌برد؛ اما یک قطار معمولی تنها کمی بیشتر، حدود ۲۱ ساعت، طول می‌کشد.

از مسکو تا نیژنی نووگورود ۴ تا ۶ ساعت سفر با قطارهای لوکس است. برای سفر به روستوف-نا-دونو تفاوت بین قطارهای لوکس و معمولی واقعا مهم است. قطار لوکس Zhiguli در عرض ۱۳ ساعت شما را از مسکو به سامارا می‌برد؛ درحالی‌که سایر قطارها همین مسیر را در ۱۵ تا ۲۴ ساعت طی می‌کنند. تنها دو قطار برای سارانسک وجود دارد: قطار لوکس مردوویا و یک قطار معمولی. این سفر ۹ تا ۱۰ ساعت طول می کشد.

برنامه حرکت قطارها را در سایت‌های زیر ببینید:

اتوبوس

مرکز اصلی اتوبوس‌رانی یوژنی واروتا (دروازه جنوبی) در جنوب مسکو است و اتوبوس‌هایی برای مسیرهای داخلی و بین‌المللی دارد. تاکسی‌های شاتل رایگان در مسیر یوژنی واروتا به نزدیک‌ترین ایستگاه‌های مترو (ایستگاه‌های Maryino، Bratislavskaya، Domodedovskaya و چند مورد دیگر) وجود دارند. تاکسی شاتل یک‌بار در هر ۱۵ تا ۳۰ دقیقه در این مسیر حرکت می‌کنند.

برخی از اتوبوس‌های شهری در مسیر ایستگاه‌های اصلی راه‌آهن، کازانسکی و پائولتیکی و چند ایستگاه مترو (Tyoply Stan، Vykhino و Tushinskaya) کار می‌کنند. ایستگاه اتوبوس مرکزی (در شهکوو) در شمال شرق مسکو در حال بازسازی است و تا سال ۲۰۱۹ باز نخواهد شد.

جام جهانی
چطور بین شهرهای میزبان جام جهانی 2018 رفت و آمد کنیم؟

سفر با اتوبوس از مسکو به سن پترزبورگ بسته به نوع اتوبوس ۱۰ تا ۱۵ ساعت طول می‌کشد. ۱۲ تا ۱۵ ساعت سفر اتوبوسی به کازان و بین ۲۴ تا ۳۶ ساعت به سوچی طول می‌کشد. سریع‌ترین اتوبوس‌ها مسیر مسکو تا ولگوگراد را در ۱۳ ساعت طی می کنند؛ برای کندترین اتوبوس‌ها، این مسیر حدود ۲۰ ساعت طول می‌کشد. ۶ تا ۹ ساعت با اتوبوس تا نیژنی نووگورود و ۱۳ تا ۲۰ ساعت تا روستوف نا دونو. یک سفر اتوبوسی بهسامرا ۱۵ یا ۱۶ ساعت طول می‌کشد؛ به سارنسک، ۱۴ تا ۱۴ ساعت.

برنامه اتوبوس‌‌ها:

سن پترزبورگ

هواپیما

فرودگاه پالکوو (LED) سن پترزبورگ در فاصله‌ی ۲۵ کیلومتری از مرکز شهر است. پالکوو بر اساس تعداد مسافری که از آن استفاده می‌کنند، چهارمین فرودگاه روسیه پس از فرودگاه‌های مسکو است.

برای رسیدن به شهر سن پترزبورگ از فرودگاه، می‌توانید یک ماشین اجاره کنید، تاکسی بگیرید یا از حمل و نقل عمومی استفاده کنید.

جام جهانی
چطور بین شهرهای میزبان جام جهانی 2018 رفت و آمد کنیم؟

قطار

پنج ایستگاه راه‌آهن در سن پترزبورگ وجود دارد. ایستگاه مرکزی شهر، موسکووسکی (Moskovsky Vokzal)، جایی است که قطارهای مسکو می‌آیند.

امکان سفر به سنت پترزبورگ به وسیله‌ی قطار از فنلاند، استونی، لتونی و چند کشور اروپای شرقی وجود دارد. این قطارها در ایستگاه‌های Ladozhsk ،Finlandsky یا Baltiysky توقف دارند. قطارهایی که از لیتوانی، مولداوی، بلاروس و اوکراین می‌آیند در ایستگاه ویتبسکی توقف می‌کنند.

برای راحتی مسافران، تمام ایستگاه‌های راه‌آهن در کنار ایستگاه‌های مترو قرار دارند.

جام جهانی
چطور بین شهرهای میزبان جام جهانی 2018 رفت و آمد کنیم؟

قطارهای عادی از سنت پترزبورگ تا مسکو را در هشت ساعت طی می‌کنند. درحالی‌که همین مسیر برای قطارهای سریع‌السیر چهار ساعت به طول می‌انجامد.

سفر با قطار از سن پترزبورگ به کازان نزدیک به ۲۴ ساعت است. تنها تعدادی قطار در خط سن پترزبورگ-سوچی وجود دارد، بعضی‌ها به آدلر می‌روند و بعضی در مسیر خود به سوی سوخوم در سن پترزبورگ توقف دارند. این سفر نزدیک به ۴۸ ساعت طول می‌کشد.

سفر با قطار از سن پترزبورگ به کالینینگراد تقریبا ۲۴ ساعت طول می کشد. البته اگر با قطار لوکس ولگا سفر می‌کنید، این سفر ۱۴ ساعت خواهد بود. یک قطار عادی مسیر سن پترزبورگ تا نیژنی نووگورود را بین ۱۵ تا ۲۲ ساعت طی خواهد کرد. برای سفر به سامارا، با قطار کمل ۳۱ ساعت و با قطار عادی ۳۹ ساعت طول می‌کشد. مسیر سن پترزبورگ تا ولگاگراد، رستوو ان دان، سارانسک یا یکاترینبورگ ۳۶ ساعت با قطار طول می‌کشد.

برنامه حرکت قطار:

اتوبوس

ترمینال مرکزی اتوبوس در حاشیه‌ی کانال اوبوودنی، چندین مسیر اتوبوس به مقاصد مختلف در روسیه و اروپا دارد. نزدیک‌ترین ایستگاه مترو به ترمینال اتوبوس کانال اوبوودنی است. تعدادی اتوبوس‌های بین‌المللی در ایستگاه راه‌آهن ویتبسکی (نزدیک ایستگاه مترو پوشکینسکا) وجود دارد.

یک ترمینال اتوبوس جدید به نام سورنی (شمال) به تازگی در مروینو در شمال سن پترزبورگ افتتاح شده است. نزدیک‌ترین ایستگاه مترو به این ترمینال دیویتکینو (Devyatkino) است.

بسته به مسیر، سفر با اتوبوس از سن پترزبورگ به مسکو ممکن است چیزی بین ۹ تا ۱۵ ساعت طول بکشد. حدود ۲۴ ساعت تا کازان، ولگوگراد یا روستوف ان دان و بین ۱۹ تا ۲۱ ساعت تا نیژنی نووگورود طول می‌کشد.

جام جهانی
چطور بین شهرهای میزبان جام جهانی 2018 رفت و آمد کنیم؟


   تبلیغات    

                 تور کیش


مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

بخش های ضروری علامت گذاری شده اند *