تجربه ای لوکس از   تور استانبول  همراه با ایوار
رپورتاژ آگهی

غذا در ایتالیا – آشنایی با غذاهای لذیذ کشور ایتالیا 

اجاره ماشین در دبی
تور ترکیه سلام پرواز تور لحظه آخری

آشنایی با غذاهای لذیذ کشور ایتالیا

غذا در ایتالیا : به جرات می‌توان گفت که همه به نوعی غذاهای ایتالیایی را دوست دارند و از خوردن غذاهای ایتالیایی لذت زیادی می‌برند. ایتالیا، کشوری است با یکصد شهر و یک هزار برج زنگ دار، به همراه صدها غذا با هزاران دستور العمل. افراد با شنیدن نام کشور ایتالیا ، به یاد غذاهای خوشمزه و معروف آن می افتند.

ایتالیایی ها  300 سال قبل از دیگر اروپاییان، از چنگال استفاده می کردند، احتمالا به این دلیل که برای خوردن پاستا، که لغزنده و بسیار گرم است نیاز به استفاده از چنگال بوده است.

وقت سفارت یونان


 لیدوما    

             | اجاره ویلا در رامسر | اجاره سوئیت در کیش


اقامتگاه بوم گردی

مواد زیادی در تهیه غذاهای ایتالیایی بکار برده می شود (مانند آرتیچوک یا کنگرفرنگی، انچووی یا ماهی کولی، آسپاراگوس، پنیرهای مختلف، …) اما جالب است بدانید رایج ترین و کاربردی ترین آنها، به رنگ های پرچم کشور ایتالیا هستند. پیتزا مارگاریتا برای اولین بار در سال ۱۸۸۹ در ناپل توسط فردی به نام اسپوزیتو به افتخار بازدید ملکه ایتالیا، از ناپل تهیه شد. وی به همین خاطر سعی کرد تا غذایی تهیه کند به رنگ های پرچم ایتالیا تا میهن پرستی خود را به ملکه نشان دهد. قرمز گوجه فرنگی، سفید  سیر و پنیر موتزارلا و سبز اورگانو، ریحان و جعفری. دقیقا به همین سادگی. حال به منظور آشنایی بیشتر شما با حال و هوای غذاهای ایتالیایی بر آن شدیم تا اطلاعاتی در مورد فرهنگ غذایی، سبک های مختلف و انوع سس استفاده شده در ایتالیا را در اختیار شما قرار دهیم.

غذا در ایتالیا

سبک‌های غذایی مناطق مختلف ایتالیا

  • سبک غذایی مناطق مختلف شمال ایتالیا، جسورانه و بسیار خوشمزه است و نشان از وفور نعمت در منطقه داشته و  بازتاب کننده کیفیت مواد اولیه موجود در آنجاست. به دلیل وفور گوشت گوسفند، گوساله و حتی شکار در هر وعده غذایی تکه های بزرگ گوشت را در غذاها می توان مشاهده نمود.
  • غذاهای مناطق مرکزی سبک تر از مناطق شمالی است. گوشت کمتر، سبزیجات بیشتر و پنیرهای تازه (مانند ریکاتا) در غذاهای این منطقه دیده می شود.
  • جنوب‌ایتالیا سبک مخصوص به خود را دارد و برخلاف باورهای رایج، آنها از رب گوجه، سیر و اورگانو تا سر حد مرگ استفاده  نمی کنند. واقعیت این است که آنها از ترکیب دقیقی از طعم دهنده ها و ادویه‌جات بهره می برند و  غذاهایی سبک و خوش آب و رنگ می آفریند.

وقت سفارت ایتالیا

غذاهای مجارستان

رژیم غذایی این کشور، ترکیبی از ویژگی‌های آشپزی مجارستان و گروه‌های قومی آن است. غذاهای سنتی مجارستان، بر پایه‌ی گوشت، سبزیجات فصلی، میوه‌ها، نان تازه و محصولات لبنی و انواع پنیر است. مجارستانی‌ها عاشق انواع خوراک، نان و شیرینی، گوشت‌های بریان شده، گوشت شکار و البته پاپریکا هستند. آنها از این ادویه‌ی معطر و عالی برای طعم‌دار کردن اکثر غذاهای خود استفاده می‌کنند. ترکیب کردن انواع گوشت، یکی از تکنینک‌های رایج در آشپزی مجارستان است.

غذا در ایتالیا

سوپ‌ها، کاسرول‌ها، دسرها و انواع کرپ‌ها، بخش مهم دیگری از آشپزی این کشور را تشکیل می‌دهند. در آشپزی این منطقه، از پنیرهای متنوعی استفاده می‌شود. غذاهای مجارستانی، غالبا پرادویه هستند و پاپریکای تند یکی از اجزای جدانشدنی ادویه‌های مجارستانی است. البته از پاپریکای شیرین هم به وفور استفاده می‌کنند.

آشپزی این منطقه بسیار تحت تاثیر گروه‌های قومی Magyar است. سبک زندگی کوچ‌نشینی این قوم و پرورش دام توسط آنها، باعث شده که مصرف گوشت به خصوص پخته شده روی آتش در آشپزی این کشور به وفور مشاهده شود.

در ادامه با تعدادی از غذاهای ملی مجارستان آشنا می‌شویم که می‌توانید آنها را در سفر به بوداپست امتحان کنید.

گولاش (gulyás)

سوپ ماهیگیر (Halászlé)

لانگوش (Lángos)

فوزلیک (Főzelék)

کیک Somlói Galuska

Pörkölt و Paprikás

Dobos Torte

دلمه‌ی کلم (Töltött Káposzta)

Kürtös Kalács

Túrós Csusza

وقت سفارت مجارستان

غذاهای هلند

آمستردام  شاید به خاطر آشپزی‌اش شهرت چندانی نداشته باشد اما غذاهای محلی بسیار خوشمزه‌ای دارد که حتما باید امتحان کنید.

آمستردام برای تمام مسافران گرسنه از پنکیک‌های کوچک گرفته تا کراکت‌های دست‌فروشان، تجربه‌ای از غذاهای خوشمزه را ایجاد می‌کند. غذاهایی چون نیو هرینگ (که از ماهی تهیه می‌شود)، میان وعده‌هایی چون بیتربالن، شیرینی هایی چون پوفرجیس و بسیاری موارد دیگر را، تا حداقل برای یک بار امتحان نکرده‌اید به خانه بازنگردید.

غذا در ایتالیا

داچ نیو هرینگ (Dutch New Herring)

کراکت (Kroket)

پاتات (Patat)

پوفرجیس

بیتربالن (Bitterballen)

استروپوافل (Stroopwafel)

دراپ (drop)

کاس (Kaas)

هیجلزلگ (Hagelslag)

اولیبالن (Oliebollen)

وقت سفارت هلند

مشهورترین غذاهای فرانسوی

در فرانسه منطقه به منطقه، آداب و تنوع غذایی مختلفی را شاهدیم. اگر در پایتخت فرانسه یعنی پاریس باشید، می‌بینید که غذاهای دریایی مانند صدف و حلزون طرفداران زیادی دارند اما در جنوب فرانسه به دلیل رواج کشاورزی، علاقه به سبزی‌ها، میوه‌ها و به خصوص سیب‌زمینی بیشتر است و اهالی بخش بزرگی از این کشور نیز به غذاهای گوشتی گرایش دارند. فرهنگ غذایی در فرانسه بسیار جالب است.

غذا در ایتالیا

استیک فریت (بیفنک فریت)

جگر چرب

فاریناتا

اِسکارگو

سوپ پیاز فرانسوی

کرپ قارچ و اسفناج

سوفله

تارت‌ فرانسوی

راتاتویی ratatouille

گراتین دوفینوس

وقت سفارت فرانسه

 

 


این مطلب تبلیغاتی بوده و وب سایت تاپ تراول هیچگونه مسئولیتی در قبال لینک های آن ندارد


 


   تبلیغات    

                 تور کیش


مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

بخش های ضروری علامت گذاری شده اند *