تجربه ای لوکس از   تور استانبول  همراه با ایوار
اجاره ماشین در دبی
تور ترکیه سلام پرواز تور لحظه آخری

آشنایی با مراکز خرید کوالامپور

در این مقاله از وب سایت مجله گردشگری تاپ تراول درباره  آشنایی با مراکز خرید کوالامپور ، سخن خواهیم گفت.

کوالامپور پایتخت رسمی کشور مالزی و بزرگ‌ترین شهر این کشور است.

این شهر یکی از سه قلمرو فدرال مالزی به حساب می‌آید که مستقیماً زیر نظر دولت اداره می‌شود.

کوالا لامپور و مناطق اطراف آن به عنوان منطقه‌ای مستقل در دل ایالت سلانگور قرار دارند.


 لیدوما    

             | اجاره ویلا در رامسر | اجاره سوئیت در کیش


اقامتگاه بوم گردی

قدمت مالزی به اواسط قرن نوزدهم میلادی می‌رسد که در آن هنگام، حاکم مالای عده‌ای را برای کار در معادن قلع به این منطقه فرستاد.

آشنایی با مراکز خرید کوالامپور

در کوالامپور مراکز خرید لوکس و مجللی وجود دارند که حتی تماشای ویترین‌هایشان نیز لذت‌بخش است. برای آشنایی با برترین مراکز خرید کوالالامپور با ما همراه شوید.

کوالالامپور تنها ترکیبی از چندین فرهنگ مختلف نیست و در آن می‌توانید مراکز خرید بزرگ و خوبی را هم پیدا کنید. علیرغم رقابت در حال رشدی که بین بسیاری از مراکز خرید به وجود آمده، اکثر آن‌ها توانسته‌اند راهی برای منحصر به فرد بودن پیدا کنند. این راه حل‌ها از معماری خاص تا دکوراسیون فستیوال‌های‌ معروف و فروشگاه‌های بزرگ و مهم متغیر هستند. در این مراکز از قیمت‌های اقتصادی تا لوکس‌ترین کالاها را خواهید یافت. در ادامه شما را با فهرستی از مرکز خرید‌های پایتخت مالزی آشنا می‌کنیم که راهی برای بی‌همتا بودن پیدا کرده‌اند.

سونگی وانگ پلازا

«سونگِی وانگ پلازا» (Sungei Wang Plaza) در سال ۱۹۷۷ تأسیس شد و برای خریدارانی که به دنبال تجربه روزهای گذشته «بوکیت بین‌تانگ» (Bukit Bintang) هستند، یک جاذبه ایده‌آل است. بر خلاف همسایه‌های باشکوه و لوکس این مرکز خرید، در آن سادگی و نوعی خارج از رده بودن را خواهید دید، اما سونگی وانگ پلازا به طیف وسیع مغازه‌های خود بالیده و بازدیدکنندگان را برای گشت و گذار در مغازه‌های مختلفش تشویق می‌کند. اینجا در بین مردم محلی شهرت زیادی دارد و برای کسانی که دوست دارند مهارت چانه‌زنی خود را تقویت کنند مناسب است. نبود برندهای مشهور خیلی مانع جذابیت اینجا برای مردم نمی‌شود، زیرا مغازه‌های تخصصی با قیمت‌های مناسب می‌توانند هر کسی را که به دنبال چیز خاصی می‌گردد راضی کنند.

مراکز خرید کوالالامپور
آشنایی با مراکز خرید کوالامپور

 مید ولی مگامال

مراکز خرید کوالالامپور
آشنایی با مراکز خرید کوالامپور

مرکز خرید «مید ولی مگامال» (Mid Valley Megamall) از مرکز شهر تنها ۲۰ دقیقه با ماشین فاصله دارد و آن را در بین «کلانگ ولی» (Klang Valley) در حومه شهر و مرکز شهر پیدا می‌کنید. مید ولی مگامال دارای دو هتل، بلوک‌های اداری و یک مرکز خرید دیگر به نام «گاردنز» (Gardens) است. این مجموعه توانست عنوان بزرگ‌ترین پروژه توسعه شهری را به خود اختصاص دهد. در اینجا تفریحات و مغازه‌های بسیار زیادی را پیدا خواهید کرد که از خواربار تا کالاهایی با برندهای مطرح را به فروش می‌رسانند. در این مرکز خرید بزرگ‌ترین سینمای حاشیه کوالالامپور با ۱۸ پرده نمایش را نیز پیدا خواهید کرد.

اوتاما

مرکز خرید «۱ اوتاما» (1 Utama) توانست عنوان بزرگ‌ترین مرکز خرید مالزی و هفتمین مرکز خرید بزرگ دنیا را با ۷۰۰ مغازه از آن خود کند. اگر خوش شانس باشید، در نیم ساعت با ماشین از ایستگاه «کی اِل سنترال» (KL Sentral) به اینجا می‌رسید. اما اگر به ساعت اوج ترافیک بخورید، مدت زمان بیشتری را در راه خواهید بود. مرکز خرید ۱ اوتاما با فروشگاه «ایکیا» (IKEA)، «ایکانو» (Ikano) و «کِرو» (Curve) احاطه شده و بهترین برندهای مطرح را برای مشتریان ثروتمند کنار هم آورده است. در فصل تعطیلات میزان بازدیدکنندگان چند برابر می‌شود. تمام جناح‌های مجموعه با شکوه خاصی تزئین می‌شوند و مردمی از تمام سنین را برای عکس یادگاری و سرگرمی به سمت خود می‌کشانند.

مراکز خرید کوالالامپور
آشنایی با مراکز خرید کوالامپور

 سوریا کی ال سی سی

مراکز خرید کوالالامپور
آشنایی با مراکز خرید کوالامپور

وقتی پای معماری حیرت‌انگیز وسط باشد، هیچ مرکز خریدی نمی‌تواند با «سوریا کی ال سی سی» (Suria KLCC) در پایین برج‌ های دوقلو برابری کند. این مرکز خرید با برندهای لوکسی مانند «لویی ویتون» (Louis Vuitton) و «الکساندر مکوئین» (Alexander McQueen) به مشتریانی از طبقه بالا خدمات می‌دهد. می‌توانید این مجموعه را در وسط یکی از پربازدیدترین محوطه‌های مالزی پیدا کنید. سوریا کی ال سی سی به مراکز تفریحی بزرگی مانند «آکواریوم آکواریا» (Aquarium Aquaria)، «مرکز اکتشافات علمی کودکان پطروسیانز» (kid-based science discovery center Petrosains) و یک کتاب‌فروشی عظیم به نام «کینوکونیا» (Kinokuniya) نیز پیوند می‌خورد و مراکز خرید دیگری هم در اطرافش قرار دارند.

 پاویلیون کوالالامپور

تنها مرکز خریدی که می‌تواند از نظر کامیابی با سوریا کی ال سی سی و از نظر دکوراسیون پر تزئین با ۱ اوتاما رقابت کند، «پاویلیون کوالالامپور» (Pavilion KL) است. اینجا سنگ بنای منطقه خرید بوکیت بینتانگ به شمار رفته و فروشگاه‌های برندهای مطرح مد و رستوران‌های خوبی در آن وجود دارند. راهرو‌های پرنور و طراحی داخلی شیک پاویلیون کوالالامپور جمعیت زیادی از مردم را حتی در حد تماشای ویترین مغازه‌ها به سمت خود می‌کشاند. قیمت کالاهای به نمایش درآمده بسیار فراتر از قیمت‌های معمول هستند. به ویژه در دوران کریسمس جمعیت زیادی به اینجا سر می‌زنند که بیشتر برای تماشای دکوراسیون مجللی که سالن اصلی را پر کرده به بازدیدش می‌روند. البته علیرغم قیمت‌های اکثر محصولات، فروشگاه‌های پوشاکی با قیمت‌های مناسب‌تر هم در نظر گرفته شده‌اند تا هرکسی بتواند در این تجربه خرید سهیم باشد.

مراکز خرید کوالالامپور

استارهیل گالری

«استارهیل گالری» (Starhill Gallery) یکی از آن مرکز خریدهای بسیار شیک است که تقریباً می‌ترسید به چیزی دست بزنید! نورپردازی دلچسب، موسیقی جاز ملایم در پس زمینه و زمین فرش شده‌ای که صدای پای شما را می‌پوشاند، تجربه خریدی مانند یک مراسم فرش قرمز را برایتان رقم می‌زند. آرامش محیط با دربان‌های لبخند بر لب و شیک‌پوشی که منتظر راهنمایی شما به داخل فروشگاه هستند، چند برابر می‌شود. شاید با توجه به اینکه در اینجا هم اکثر فروشگاه‌های لباس مجلل را در زیر یک سقف ببینید، برایتان سؤال شود که چه فرقی بین این مرکز خرید با پاویلیون کوالالامپور وجود دارد؟ جواب این سؤال بسیار ساده است، استارهیل گالری یک تجربه باشکوه و بسیار مجلل را برای شما رقم می‌زند. این مرکز خرید که در سال ۱۹۹۶ میلادی افتتاح شد، بیش از ۱۰۰ فروشگاه لوکس و برندهای جواهرآلات را در کنار هم گرد آورده است.

مراکز خرید کوالالامپور

 برجایا تایمز اسکوئر

مرکز خرید «برجایا تایمز اسکوئر» (Berjaya Times Square) از ۱۰ طبقه با بیش از ۷۰۰ فروشگاه تشکیل شده است. اینجا یک مقصد تفریحی کامل به شمار می‌رود که تمام نیازهای شما را پوشش می‌دهد. برجایا به یک هتل پنج ستاره با همین نام پیوند خورده و فودکورت‌های متعددی هم دارد. می‌توانید در تم پارک داخلی با یک سینما و تئاتر IMAX، یک مرکز آبدرمانی، سوپرمارکت و بازی‌های رایانه‌ای مختلفش سرگرم شوید. در اینجا هرچیزی از غذا تا پوشاک به بازدیدکنندگان ارائه می‌شود.

مراکز خرید کوالالامپور
آشنایی با مراکز خرید کوالامپور

سان وی پیرامید

«سان وِی پیرامید» (Sunway Pyramid) یک مرکز خرید بزرگ با حال و هوای مصری است و از «تم پارک سان وی لاگون» (Sunway Lagoon) نیز فاصله زیادی ندارد. اینجا یکی از نقاط برجسته شهر به حساب آمده و یکی از بزرگ‌ترین مراکز خرید کشور نیز به شمار می‌رود. داخل سان وی پیرامید یک پیست پاتیناژ هم وجود دارد. در اینجا برندهایی با قیمت‌های مختلف را پیدا خواهید کرد.

مراکز خرید کوالالامپور
آشنایی با مراکز خرید کوالامپور


   تبلیغات    

                 تور کیش


مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

بخش های ضروری علامت گذاری شده اند *