تجربه ای لوکس از   تور استانبول  همراه با ایوار
ادامه تحصیل, اروپا, روسیه, مقالات آموزشی, مهاجرت و اقامت

شرایط مهاجرت و تحصیل به روسیه چگونه است؟ 

اجاره ماشین در دبی
تور ترکیه سلام پرواز تور لحظه آخری

شرایط تحصیل و مهاجرت به روسیه 

در این مقاله از وب سایت مجله گردشگری تاپ تراول شما را با چگونگی تحصیل و مهاجرت به روسیه آشنا خواهیم کرد.

چشم انداز زندگی در روسیه ممکن است به نظر در ابتدا دلهره آور باشد. اما زندگی در این کشور شگفت انگیز و منحصر به فرد است. کشور روسیه ، در جوار کشورهای اوکراین،بلاروس و نروژ و… قرار گرفته و آب و هوایی سردسیر دارد. شرایط آب و هوایی سرد سیبری ، در بعضی از ماههای سال شرایط زندگی را برای مهاجران و اتباع خارجی به شدت سخت و حتی غیرممکن می کند.  مردم این کشور نیز روحیات متفاوت تری نسبت به کشورهای منطقه خاورمیانه دارند و این امر ارتباط شهروندی را برای خارجیان دشوار می کند. روسیه کشوری پهناوری است که بیشتر روزهای سال پوشیده از برف می باشد.این شرایط آب و هوایی افراد خاصی را مجذوب این کشور می کند.

تحصیل و مهاجرت به روسیه
تحصیل و مهاجرت به روسیه

مهاجرت کاری به روسیه می‌تواند بهترین گام برای پیشرفت در زندگی و حرفه شما باشد. روسیه نه تنها نهمین اقتصاد بزرگ دنیا است، بلکه دارای یکی از پرشتاب‌ترین اقتصادهای در حال رشد جهان است ـ همین مسئله منجر به اشتغال‌زایی، رشد و فرصت‌های شغلی خوب هم برای مردم محلی و هم خارجی‌ها شده است.


 لیدوما    

             | اجاره ویلا در رامسر | اجاره سوئیت در کیش


اقامتگاه بوم گردی

هنگامی که در جستجوی کار در روسیه هستید، متوجه خواهید شد که خارجی‌ها در روسیه عمدتا برای شرکت‌های بین‌المللی، سازمان‌های غیر دولتی، شرکت‌های روسی، به ویژه در بخش‌های انرژی، ساخت و ساز و امور مالی، ماموریت‌های دیپلماتیک و مدارس زبان انگلیسی کار می‌کنند. بررسی‌ها نشان می‌دهد که سرمایه گذاری در روسیه در رتبه ۱۳ بالاترین درآمد ناخالص قرار دارند.

شرایط مهاجرت و تحصیل به روسیه چگونه است؟
تحصیل و مهاجرت به روسیه

به طور کلی، خارجی‌هایی که می‌خواهند در روسیه زندگی و کار کنند، ابتدا باید شغلی پیدا کنند و پس از آن کارفرمای مربوط مجوز کار در روسیه را برای آن‌ها تهیه کند. برای اکثر اتباع خارجی، شرایط اخذ ویزای کار دشوار است و این مسئله با توجه به نوع خاص مشاغل، ملیت‌ها و مناطق مختلف روسیه متفاوت است. اگر دارای صلاحیت‌های لازم هستید، یک متخصص، مدیر اجرایی رده بالا یا مدیر هستید و اگر روسی صحبت می‌کنید، شانس بیشتری برای گرفتن شغل در روسیه خواهید داشت.

مسکو، پایتخت روسیه، محبوب‌ترین شهر این کشور از لحاظ وجود فرصت‌های شغلی برای افراد جویای کار خارجی است و این به این دلیل است که شرکت‌های چند ملیتی مختلفی در مسکو وجود دارند.

شرایط مهاجرت و تحصیل به روسیه چگونه است؟
تحصیل و مهاجرت به روسیه

بازار کار در روسیه

مسکو به عنوان یکی از مراکز تجاری پیشرو در جهان شناخته می‌شود، به همین دلیل روسیه به مقصدی محبوب در میان افراد متخصص و فارغ التحصیلان سراسر جهان تبدیل شده است که علاقه‌مند به کسب تجربه‌های مختلف در شهری پیشرفته و با اصالت مانند مسکو هستند.

با وجود رقابت بین متخصصان خارجی و فارغ التحصیلان داخلی، بازار کار در روسیه تا حدی رقابتی است. بسیاری از فارغ التحصیلان روسی چند زبانه و با تحصیلات عالی هستند؛ بنابراین به راحتی از جانب شرکت‌ها پذیرفته می‌شوند.

برای یک خارجی غیرقانونی است کاری انجام دهد که می‌تواند توسط یک شهروند روسی انجام شود؛ بنابراین کارهای مهاجرتی بسیار تخصصی و در سطح مدیریت ارشد هستند. صنایع عمده کشور شامل نفت، گاز، فلزات (به ویژه فولاد) و چوب است. سایر صنایع بزرگ شامل دفاع، تولید، الکترونیک، فن‌آوری تلفن همراه، بانکی و بخش خدمات است. کمبودهای شغلی در ساخت و ساز، حمل و نقل، فناوری اطلاعات، مهندسی و آموزش وجود دارد.

شرایط مهاجرت و تحصیل به روسیه چگونه است؟
تحصیل و مهاجرت به روسیه

کارشناسان همچنین می‌توانند در دفاتر شرکت‌های بین‌المللی مشغول به کار شوند. این‌ها معمولا مقامات ارشد هستند و اغلب به آگاهی کافی درباره شرایط روسیه و مهارت‌های زبان روسی نیاز دارند.

در حال حاضر، بسیاری از مهاجران در سازمان‌های غیر دولتی خارجی و بین‌المللی مشغول به کار هستند، اما قانون جدیدی که در می ۲۰۱۵ به امضای رسید به دولت این اجازه را می‌داد تا گروه‌های «نامطلوب» را تعطیل کنند. این قانون آینده ۶۰ سازمان را در معرض خطر قرار می‌دهد.

فرصت‌های دیگر کاری برای مهاجرانی که در روسیه کار می‌کنند شامل آموزش زبان انگلیسی و کار کردن به عنوان پرستار بچه است.

نیاز زبانی

روسی زبان رسمی کشور روسیه است؛ بنابراین باید دانش خوبی از زبان روسی داشته باشید، مخصوصا اگر بخواهید خارج از مسکو کار کنید. خارج از شرکت‌ها و سازمان‌های بین‌المللی اکثر مردم فقط روسی صحبت می‌کنند. پس بسیار مهم است که درک خوبی از زبان روسی داشته باشید تا بتوانید در محیط کار و جامعه موفق شوید.

شرایط مهاجرت و تحصیل به روسیه چگونه است؟
تحصیل و مهاجرت به روسیه

مجوز کار در روسیه

افرادی که از کشورهای مستقل مشترک المنافع (CIS) جویای کار در این کشور هستند باید مجوز کار دریافت کنند، اما قبل از اینکه به روسیه وارد شوند نیازی به داشتن پیشنهاد کار ندارند. کشورهای مستقل مشترک المنافع عبارت‌اند از ارمنستان، آذربایجان، بلاروس، قزاقستان، قرقیزستان، مولداوی، روسیه، تاجیکستان، ترکمنستان، اوکراین و ازبکستان. کشورهای مستقل مشترک المنافع می‌توانند در مدت ۳ ماه در روسیه به دنبال کار باشند. این در حالی است که اتباع کشورهای خارج از کشورهای مستقل مشترک المنافع قبل از اینکه مجوز کار را برای اخذ ویزا دریافت کنند، باید نسبت به تهیه‌ی پیشنهاد کار از یک شرکت در روسیه اقدام کنند.

حوزه‌های کاری که به طور معمول نیاز به مهارت در زبان روسی و انگلیسی دارند:

هتلداری و گردشگری
کسب و کار
قانون
امور مالی
حقوق کارکنان در روسیه

متوسط یک ​​هفته کاری در روسیه ۴۰ ساعت است و روزهای کاری معمولا دوشنبه تا جمعه است. بر اساس یک هفته کاری ۷ روزه با اضافه کاری، یک کارمند نمی‌تواند بیش از ۴۸ ساعت در هفته کار کند، هر چند در مورد کارهایی چون مهمان‌داری و خرده فروشی معمولا کارکنان در تعطیلات آخر هفته کار می‌کنند.

حقوق بازنشستگی سالانه به ۲۸ روز در سال به اضافه ۷ روز تعطیلات رسمی اختصاص می‌یابد و تمام کارکنان واجد شرایط از حقوق والدین و بیمه‌های بازنشستگی بهره‌مند شوند. مرخصی زایمان از هفته ۵۲ داده می‌شود، با میزان مشخص پرداختی برای هفته‌های قبل از تولد و پس از تولد. همچنین، به کارکنان تعداد روزهای مشخص مرخصی برای مراقبت از فرزندان زیر ۱۴ سال داده می‌شود.

شرایط مهاجرت و تحصیل به روسیه چگونه است؟
تحصیل و مهاجرت به روسیه

زندگی در روسیه

روسیه به عنوان کشوری ثروتمند از نظر فرهنگی و با گذشته‌ای باشکوه در زمینه هنر، ادبیات، موسیقی، معماری و فلسفه شناخته می‌شود. علاوه بر این، نقش پر رنگ این کشور در اپرا، موسیقی کلاسیک و باله در سراسر جهان مشهود است.

موقعیت جغرافیایی کشور هم عامل مهمی است که باعث شده بسیاری در فکر مهاجرت به این کشور باشند.
پیدا کردن شغل در روسیه
وب‌سایت‌های کاری روسیه

این وب‌سایت‌ها شامل شغل‌هایی هستند که نیازمند دانش زبان انگلیسی‌اند:

AntalRussia
CEE-Legal
ExpatRu
Learn4Good
Morgan Hunt
XpatJobs

درخواست کار در روسیه

اگر چه برخی از شرکت‌های بین‌المللی درخواست‌های آنلاین را قبول می‌کنند، اکثر شرکت‌های روسی از شما درخواست ارسال CV و یک نامه ضمیمه دارند. در روسیه این نامه اهمیت بالایی دارد. باید به خوبی، کاملا رسمی و به زبان روسی نوشته شده باشد و به برنامه‌های موجود و آینده اشاره داشته باشد و شامل اطلاعاتی درباره مهارت‌های زبانی شما باشد.


   تبلیغات    

                 تور کیش


مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

بخش های ضروری علامت گذاری شده اند *