تجربه ای لوکس از   تور استانبول  همراه با ایوار
راهنمای سفر, متفرقه

مونیخ را در ۲۴ ساعت به خوبی بگردیم 

اجاره ماشین در دبی
تور ترکیه سلام پرواز تور لحظه آخری

مونیخ را در ۲۴ ساعت به خوبی بگردیم

در این مقاله از وب سایت مجله گردشگری تاپ تراول درباره مونیخ را در ۲۴ ساعت به خوبی بگردیم ، سخن خواهیم گفت.

مونیخ شهری ثروتمند است که دارای جاذبه‌های بسیاری است.

مراکز دیدنی، جشن‌ها (به‌ویژه جشن اکتبر)، امکانات و برنامه‌های فرهنگی باعث شده‌است تا این شهر را در رتبه چهارم بهترین شهرهای دنیا برای زندگی قرار دهد.

شهر زیبای مونیخ که از محبوب‌ترین شهرهای گردشگری آلمان به شمار می‌رود، جاذبه‌های زیادی را در خود جای داده است.


 لیدوما    

             | اجاره ویلا در رامسر | اجاره سوئیت در کیش


اقامتگاه بوم گردی

با توجه به اینکه چیزهای دیدنی زیادی در سومین شهر بزرگ آلمان، مونیخ وجود دارند، شاید پیدا کردن نقطه شروع آن هم در یک توقف یک روزه کار راحتی نباشد. اگر بین این جاذبه‌ها و دیدنی‌ها اولویت بندی داشته باشید کار عاقلانه‌ای کرده‌اید. در ادامه مسیری را برایتان مشخص کرده‌ایم که بتوانید بیشترین بهره را از توقف کوتاه خود در مونیخ ببرید.

آغاز گردش در باغ انگلیسی

اگر این شهر تنها به یک چیز شهرت داشته باشد، آن «باغ انگلیسی» (Englisch Garten) خواهد بود. سفر خود را با گردشی به دور این پارک زیبا آغاز کنید که وسعت زیادی هم دارد. به سمت «آیسباخ‌وله» (Eisbachwelle) در نزدیکی «خانه هنر» (Haus der Kunst) بروید تا شاید بتوانید موج‌سوارانی را ببینید که روی جریان رودخانه مشغول هنرنمایی هستند. روز را در «زِدلینگر تور» (Sendlinger Tor) ادامه دهید. در بین ساختمان‌های خیابان زدلینگر مهم‌ترین ساختمان‌های سبک باروک متأخر جنوب آلمان را خواهید یافت که هرگز فکرش را هم نمی‌کردید. «کلیسای آزام» (Asam church) با تنها ۲۲ متر ارتفاع، تزئینات پر جزئیات مرمری و مجسمه‌های گوناگون است. این بنا بین سال‌های ۱۷۳۳ تا ۱۷۴۶ توسط برادران آزام به عنوان نیایشگاه شخصی‌شان ساخته شد. آن‌ها حتی می‌توانستند محراب کلیسا را از در خانه‌شان ببینند.

باغ انگلیسی مونیخ
مونیخ را در ۲۴ ساعت به خوبی بگردیم

پیاده روی به سوی میدان مارین پلاتز

یک پیاده‌روی کوتاه از کلیسای آزام به سمت «میدان مارین پلاتز» می‌تواند انتخاب خوبی باشد. ساعت کوکوی «گلوکن اشپیل» (Glockenspiel) ساختمان جدید شهرداریتنها سه بار در روز می‌نوازد: ۱۱ صبح، ۱۲ ظهر و ۵ بعد از ظهر. با توجه به شناختی که از آلمانی‌ها دارید، این ساعت دقیقاً رأس زمان مقرر نواخته خواهد شد! قبل از گردش در باقی قسمت‌های میدان، حتماً نمایش کوچک این ساعت را تماشا کنید. اگر احساس گرسنگی کردید از «مارین پلاتز ریشارت» (Marienplatz Rischart) یکی نان شیرینی بگیرید و از عطر و طعم آن لذت ببرید. این مغازه پربازدیدترین شعبه نان‌پزی در آلمان با بیش از ۱.۲ میلیون بازدید در سال است. وقت آن رسیده که اشتهایتان را برای ناهار باز کنید. کمی دورتر از مارین پلاتز روی سربالایی ملایمی می‌توانید «کلیسای سنت پیتر» (St Peter’s Church) را پیدا کنید. از سکوی تماشای ۵۶ متری آن می‌توانید به پایین نگاه کرده و از منظره بامِ خانه‌های محله قدیمی و نمایی عالی از «فرائون کیرشه» (Frauenkirche)، نمادی از مونیخ، لذت ببرید. در یک روز آفتابی می‌توانید تا ۱۰۰ کیلومتر دورتر تا کوهستان آلپ را نیز تماشا کنید. البته چنین پاداشی را تنها با بالا رفتن از ۳۰۶ پله از پلکان مارپیچ کلیسا به دست خواهید آورد.

 میدان مارین پلاتز مونیخ
مونیخ را در ۲۴ ساعت به خوبی بگردیم

صرف ناهار در بازار ویکتولین 

بعد از بالا رفتن از آن پله‌ها حتماً برای ناهار آماده هستید. «بازار ویکتولین» (Viktualienmarkt) یکی از بهترین بازارهای نوع خود و به نوعی پدرخوانده بازارهای غذایی مونیخ به شمار می‌رود. بعد از نقل مکان از خانه اصلی خود، یعنی میدان مارین پلاتز، این بازار به چند خیابان آن‌طرف‌تر بین «خیابان فرائون» (Frauenstraße) و «کلیسای هایلیگ گایست» (Heiliggeist-Kirche) انتقال یافت. امروزه می‌توانید هر چیزی از سبزیجات تازه و ادویه‌های غیربومی تا قصابی‌های سنتی را در این بازار پیدا کنید. اکنون بازار ویکتولین از غرفه‌های غذایی صرف فراتر رفته و می‌توانید در آن طیف وسیع‌تری از کالاها شامل گل تازه یا لوازم آرایشی خانگی را پیدا کنید. ساعت کاری رسمی بازار از ساعت ۸ صبح تا ۸ شب دوشنبه تا شنبه است، اما در واقع این زمان به خود غرفه‌ها بستگی دارد.

بازار ویکتولین مونیخ
مونیخ را در ۲۴ ساعت به خوبی بگردیم

تحسین معماری مونیخ

زمان پیاده‌روی دوباره فرا رسیده است! به سمت «میدان ادئونس پلاتز» (Odeonsplatz) رفته با تماشای معماری زیبای مونیخ حیرت زده شوید. اولین چیزی که می‌بینید یادمان «فلد‌هِرن‌هاله» (Feldherrnhalle) با شیرهای بزرگش خواهد بود. مجسمه مرکزی در سال ۱۸۸۲ برای گرامیداشت پیروزی در جنگ فرانکو پروسی نصب شد، اما حزب نازی آن را به عنوان یادمانی از اعضای حزب شکست خورده زمان رایش سوم نامگذاری کرد. در امتداد این مجسمه برج‌های زرد و متمایز ۶۶ متری «کلیسای تئاتینر» (Theatinerkirche) را خواهید دید. این کلیسای کاتولیک قرن هفدهمی توسط یک نجیب‌زاده اهل بایرن برای سپاسگزاری از تولد یک وارث تاج ‌و تخت که مدت‌ها منتظرش بودند ساخته شد. داخل کلیسا گچبری‌ها و مجسمه‌های باورنکردنی‌ای وجود دارند. وقتی از کلیسا بیرون می‌آیید، «رزیدنتس» (Residenz) دقیقاً روبه‌رویتان قرار دارد. البته زمانی برای بازدید از داخل آن را نخواهید داشت. تنها از بیرون این کاخ مرکز شهری لذت برده و باغ‌های چشم‌نوازش را تحسین کنید.

کلیسای تئاتینر مونیخ
مونیخ را در ۲۴ ساعت به خوبی بگردیم

موزه گردی عصرانه

با یک پیاده‌روی کوتاه به «ماکسفور اشتات» (Maxvorstadt)، منطقه موزه شهر می‌رسید. اینجا بیش از ۸۰ موزه و گالری مختلف را در خود جای داده و هر کسی می‌تواند چیزی متناسب با سلیقه‌اش پیدا کند. «کونیس‌پلاتز» (Königsplatz) در قلب این منطقه زیبا واقع شده است و می‌توانید در آن «گلیپوتیک» (Glypothek) را بیابید. این ساختمان زیبا تنها موزه جهان محسوب می‌شود که فقط به مجسمه‌های تاریخی اختصاص دارد. در اینجا خبری از شیشه‌های محافظ نیست و می‌توانید آزادانه در بین مجسمه‌ها گردش کرده و به آن‌ها نزدیک شوید. وقتی زمان آن رسیده باشد که با مونیخ خداحافظی کنید، با ایستگاه مرکزی تنها اندکی فاصله خواهید داشت.

کونیس‌پلاتز مونیخ


   تبلیغات    

                 تور کیش


مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

بخش های ضروری علامت گذاری شده اند *