تجربه ای لوکس از   تور استانبول  همراه با ایوار
اروپا

آشنایی با جاذبه های دیدنی کشور ایرلند 

اجاره ماشین در دبی
تور ترکیه سلام پرواز تور لحظه آخری

مکان های دیدنی ایرلند

در این مقاله از مجله سفر و گردشگری تاپ تراول شما را با جاهای دیدنی ایرلند که در شمال غربی اروپا قرار دارد. آشنا خواهیم کرد در ادامه با ما همراه باشید

ایرلند یکی مناطق سرسبز و تاریخی اروپاست که دارای تپه‌های سرسبز، صخره‌های دیدنی که با سواحل بی‌نظیر پیوند می‌خورند، دریای فیروزه‌ای، دهکده‌های جذاب و قلعه‌های دیدنی، بخش‌هایی از زیبایی‌های منحصربه‌فرد این جزیره را تشکیل می‌دهند. یکی از پربازدیدترین و مشهورترین جاذبه‌های گردشگری طبیعی ایرلند صخره‌های موهر به ‌معنای صخره‌های ویرانه اگر شما قصد مسافرت به اروپا دارید ایرلند میتواند بهترین مقصد شما باشد پس با ما همراه شوید تا بیشتر با این جزیره سرسبز و شگفت انگیز آشنا شوید.

 


 لیدوما    

             | اجاره ویلا در رامسر | اجاره سوئیت در کیش


اقامتگاه بوم گردی
مکان های دیدنی ایرلند
مکان های دیدنی ایرلند

از نظر سیاسی، جمهوری ایرلند پنج ششم از جزیره را در اختیار دارد. یک ششم بقیه جزیره را ایرلند شمالی تشکیل می‌دهد که جزئی از کشور بریتانیا است.

در ادامه با زیباترین جاذبه‌های گردشگری ایرلند آشنا می‌شویم.

صخره های موهر (Cliffs of Moher)

صخره‌های موهر به ‌معنای صخره‌های ویرانه، یکی از پربازدیدترین و مشهورترین جاذبه‌های گردشگری طبیعی ایرلند است. ارتفاع بخش‌هایی از این صخره‌ها که در کنار اقیانوس اطلس واقعه شده است، به ۲۱۴ متر می‌رسد. زیباترین چشم‌اندازهای طبیعی کشور ایرلند را می‌توانید از بالای همین صخره‌ها تماشا کنید. در روزهای صاف و آفتابی از فراز این صخره‌ها می‌توان خلیج گالوی (Galway Bay)، رشته‌کوه Twelve Pins و جزیره‌های آران (Aran) را تماشا کرد. صخره‌های موهر در سال ۲۰۰۹ به‌ عنوان یکی از ۲۸ فینالیست عجایب هفتگانه طبیعت انتخاب شد. تنوع گونه‌های جانوری این صخره‌ها نیز قابل توجه است.

مکان های دیدنی ایرلند
مکان های دیدنی ایرلند

 

 

صخره‌ اسلیو لیگ (Slieve League)

این صخره‌ها با این که سه برابر بلندتر از صخره‌های موهر است، کمتر مورد توجه گردشگران قرار دارد. این صخره با ارتفاع ۶۰۱ متر، بلندترین صخره‌ ساحلی در اروپا است. در روزهای صاف و آفتابی، از فراز این صخره می‌توانید رشته‌کوه بن بولبن (Ben Bulben) و خلیج Donegal را تماشا کنید. گونه‌های مختلفی از پرندگان دریایی بر فراز این صخره‌ها پرواز می‌کنند. این صخره‌ها از طریق جاده‌ای باریک که از تالین (Teelin) شروع می‌شود، قابل دسترسی است.

مکان های دیدنی ایرلند
مکان های دیدنی ایرلند

 

 

مسیر رینگ آو کری ( Ring of Kerry)

رینگ آو کری یک مسیر توریستی محبوب و زیباترین مسیر توریستی در ایرلند است. این مسیر که ۱۷۹ کیلومتر طول دارد و دایره‌ای شکل است، چشم‌اندازهای زیبایی از انواع جاذبه‌های طبیعی و تاریخی از جمله کوهستان، مراتع سرسبز، دریاچه‌های یخی، آبشار، بقایایی از ساختمان‌های قرون وسطا، سواحل دیدنی و قلعه‌های باشکوه دارد. این مسیر در جنوب غربی ایرلند واقع شده است.

مکان های دیدنی ایرلند
مکان های دیدنی ایرلند

 

 

اسکلیگ میشل (Skellig Michael)

هنگام گشت‌وگذار در مسیر رینگ آو کری، یکی از مناطقی که حتما باید از آن بازدید کنید، جزیره‌ی اسکلیگ میشل است. این جزیره در ۱۳ کیلومتری ساحل شهرستان کری (County Kerry) قرار دارد و رسیدن به آن، نیازمند سفری سخت با قایق است اما ارزشش را دارد. یک صومعه‌ی مسیحی بین قرن‌های ششم و هشتم در این جزیره ساخته شده که پیوسته تا اواخر قرن دوازدهم میلادی مشغول فعالیت بوده است. بقایای این صومعه و بیشتر مساحت جزیره در سال ۱۹۹۶ به عنوان میراث جهانی یونسکو برگزیده شده است.

مکان های دیدنی ایرلند
مکان های دیدنی ایرلند

 

 

جزیره‌ی والنتینا (Valentia Island)

یکی دیگر از مقصدهای جذابی که در مسیر رینگ آو کری وجود دارد، جزیره‌ی والنتینا است که از طریق یک پل به زمین اصلی متصل شده است. جاذبه‌های طبیعی بی‌نظیری در این جزیره وجود دارد که از میان آن‌ها می‌توان به صخره‌های ساحلی و دامنه‌های سرسبز و رنگارنگ اشاره کرد.

مکان های دیدنی ایرلند
مکان های دیدنی ایرلند

 

 

شبه جزیره‌ی Beara

این شبه جزیره بین خلیج Kenmare از شمال و خلیج Bantry از جنوب، واقع شده است. مناظر و چشم‌اندازهای طبیعی این جزیره بسیار زیبا و نفس‌گیر است. اگر دنبال یک مقصد گردشگری خلوت‌تر با مناظر زیبای طبیعی، مغازه‌های رنگارنگ ساحلی، سواحل زیبا و غذای دریایی لذیذ هستید، به جزیره‌ی گارینیش (Garinish) سربزنید. آب‌وهوای نیمه گرمسیری این منطقه، شرایط مناسبی را برای رشد تنوع بی‌نظیری از گیاهان از جمله گیاهان زینتی فراهم کرده است.

مکان های دیدنی ایرلند
مکان های دیدنی ایرلند

 

 

شبه جزیره دینگل (Dingle)

این شبه جزیره، غربی‌ترین نقطه‌ی اروپا و یکی از بزرگ‌ترین شبه‌جزیره‌های ایرلند است. در این شبه جزیره، زیباترین چشم‌اندازهای طبیعی را تماشا خواهید کرد؛ آبی لاجوردی اقیانوس که تپه‌های زمردین و سواحل طلایی را دربر گرفته‌اند و در پس‌زمینه‌ی تصویر، چشم‌اندازی از رشته‌کوه‌های سر به فلک کشیده دیده می‌شود. علاوه بر این جذابیت‌های طبیعی بقایایی از بناهای تاریخی بر زیبایی این شبه جزیره افزوده است.

مکان های دیدنی ایرلند
مکان های دیدنی ایرلند

پارک ملی کیلارنی (Killarney)

گشت‌وگذار در این پارک ملی جذاب و دیدنی، بیش از چند ساعت زمان نیاز دارد. این پارک میزبان یکی از زیباترین آبشارهای ایرلند یعنی آبشار Torc است که از کوهی به همین نام فرو می‌ریزد. علاوه بر این، این پارک میزبان گوزن‌های قرمز بومی است که از آخرین عصر یخبندان در ایرلند زندگی می‌کنند. این پارک بیشتر به خاطر دریاچه‌های زیبایی که دارد مشهور است که این دریاچه‌ها یک چهارم وسعت پارک را دربر می‌گیرند. قلعه‌ی راس‌ (Ross) یکی دیگر از جاذبه‌های این پارک است که در قرن پانزدهم ساخته شده است.

معرفی مکان های دیدنی ایرلند - بخش اول
مکان های دیدنی ایرلند

دره دو دریاچه (Glendalough)

دره‌ی دو دریاچه که به زبان محلی Glendalough نامیده می‌شود، در دره‌ای یخچالی در مرکز کوهستان ویکلو (Wicklow) واقع شده است. در این منطقه گردشگران از تماشای بقایای کلیساهای قدیمی و ساختمان‌های قرون وسطایی لذت می‌برند. منظره‌های شگفت‌انگیز طبیعی، زیبایی این منطقه را دوچندان می‌کنند. مسیرهای زیادی برای پیاده‌گردی و تپه‌نوردی در این قسمت وجود دارد که بسیار محبوب و زیبا هستند.

معرفی مکان های دیدنی ایرلند - بخش اول
مکان های دیدنی ایرلند

خلیج بریتاس (Brittas Bay)

خلیج بریتاس یکی از زیباترین سواحل بخش شرقی ایرلند است. ساحل شنی و آب‌های آرام این منطقه، فرصتی عالی را برای شنا کردن فراهم کرده است. علاوه بر این، این سواحل شنی میزبان گونه‌های متنوع جانوری و گیاهی از جمله روباه‌های سرخ، گورکن و خرگوش است. ساحل این خلیج که ۴ کیلومتر طول دارد، به خاطر نزدیک بودن به دوبلین، شتاخته شده و محبوب است و در فصل تابستان، بسیاری از اهالی پایتخت برای گذراندن تعطیلات، این منطقه را انتخاب می‌کنند.

معرفی مکان های دیدنی ایرلند - بخش اول
مکان های دیدنی ایرلند

جزایر آران (Aran)

جزایر آران مجموعه‌ای از ۳ جزیره است که در غرب ایرلند قرار دارند. برای تجربه‌ی اقامت در دهکده‌های اصیل ایرلندی که دست‌نخورده و سنتی باقی مانده‌اند، این جزایر بهترین انتخاب هستند. بیشتر اهالی این منطقه به زبان محلی خودشان صحبت می‌کنند و به جای وسایل نقلیه‌ی موتوری از کالسکه استفاده می‌کنند. علاوه بر زندگی سنتی و روستایی، جاذبه‌های گردشگری متنوعی از جمله چشم‌اندازهای زیبای طبیعی و بناهای تاریخی متعدد در این جزایر وجود دارند و جمعیت زیادی از گردشگران را به سوی خود می‌کشانند.

معرفی مکان های دیدنی ایرلند - بخش اول
مکان های دیدنی ایرلند

دره‌ی بوین (Boyne Valley)

دره‌ی بوین در شمال دوبلین واقع شده است و فقط یک ساعت با آن فاصله دارد. چشم‌اندازهای سرسبز و بی‌پایان و بقایای آثار تاریخی، بر زیبایی این دره افزوده‌اند. علاوه بر این، دره‌ی بوین، میزبان قلعه‌ی تریم (Trim Castle) است؛ قلعه‌ای که لوکیشن فیلم مشهور شجاع‌ دل اثر مل کیبسون بوده است. در همین دره می‌توانید بقایایی از آثار تاریخی متعددی را مشاهده کنید که قدمت آن‌ها به ۳۰۰۰ سال قبل از میلاد می‌رسد یعنی قدیمی‌تر از استون‌هنج (Stonehenge) و هرم بزرگ جیزه در مصر.

گذرگاه ساحلی جاینت (Giant’s Causeway)

این گذرگاه ساحلی در ایرلند شمالی و در نزدیکی شهر بوشمیلز (Bushmills) قرار دارد. این ناحیه‌ی ساحلی از حدود ۴۰ هزار ستون بازالتی تشکیل شده است. این ستون‌های دیدنی بر اثر یک فوران آتشفشانی ایجاد شده‌اند که ۶۰ میلیون سال پیش رخ داده است. این منطقه‌ی دیدنی و عجیب، الهام‌بخش هنرمندان زیادی بوده و قرن‌ها است که افسانه‌های زیادی در مورد آن نقل می‌شود. در یک نظرسنجی این منطقه به عنوان چهارمین شگفتی بزرگ بریتانیا انتخاب شد. بسیاری از ستون‌ها به شکل منشورهای شش ضلعی هستند ولی ستون‌های چهار، پنج، هفت و هشت ضلعی نیز در میان آن‌ها به چشم می‌خورد. ارتفاع این ستون‌ها گاه به ۱۲ متر نیز می‌رسد.

جزیره‌ی آکیل (Achill)

این جزیره در شهرستان مایو (Mayo) در نزدیکی ساحل شمال غربی قرار دارد و بزرگ‌ترین جزیره در این شهر است که از طریق پلی به زمین اصلی متصل شده و قابل دسترسی است. سواحل بکر، رشته‌کوه‌های سر به فلک کشیده و چشم‌اندازهای رنگارنگ طبیعی این جزیره، الهام‌بخش هنرمندان و نویسندگان بسیاری بوده‌ است. این جزیره بهشتی برای علاقه‌مندان به انجام ورزش‌های آبی از جمله شنا، موج‌سواری، قایق‌سواری و بادسواری است. علاوه بر چشم‌اندازهای نفس‌گیر طبیعی، بقایای تاریخی یکی از برج‌های قرن شانزدهمی ایرلندی، در این جزیره وجود دارد که گردشگران از دیدن آن استقبال می‌کنند.

منطقه‌ی Connemara

این منطقه یکی از زیباترین و بکرترین مقاصد گردشگری در اروپا است که از شهر گالوی (Galway) تا ساحل غربی ایرلند ادامه دارد. این منطقه جاذبه‌های طبیعی بی‌نظیر و متنوعی دارد؛ از گیلاب‌ها و دریاچه‌ها در جنوب گرفته تا سواحل طلایی و چشم‌اندازهای کوهستانی در شمال و غرب. از میان مشهورترین جاذبه‌های گردشگری این منطقه می‌توان به رشته‌کوه Twelve Bens ، صومعه‌ی دیدنی Kylemore، پارک ملی Connemara، شهر زیبای کلیفدن (Clifden) و قلعه‌ی تاریخی و باشکوه کلیفدن اشاره کرد.

ساحل مرجانی ، گالوی

این ساحل مرجانی که در شهر گالوی واقع شده است و به زبان محلی با نام Tra an Doilín شناخته می‌شود، یکی از بهترین مناطق ایرلند برای لذت بردن از زیبایی‌های طبیعی است. این ساحل همانطور که از نامش پیداست، شنی نیست بلکه ساحلی سنگ‌آهکی است که ظاهری شبیه به مرجان دارد و بر اثر فرسایش و گذر زمان به شکل امروزه در آمده است. این ساحل به خاطر آب‌های شفافی که دارد بهترین مکان برای شنا و غواصی است.

وست‌پورت (Westport) و کوه Croagh Patrick

وست‌پورت یکی از مشهورترین و دیدنی‌ترین شهرهای کانتی مایو (Mayo) است که جذابیت‌ زیادی برای گردشگران دارد. مغازه‌های متعدد با ویترین‌های رنگارنگ، کافه‌ها و رستوران‌های بی‌نظیری در این شهر وجود دارد. این منطقه که در ساحل جنوب شرقی خلیج Crew واقع شده است، چشم‌انداز زیبایی از کوه Croagh Patrick و بولواری دیدنی دارد که در فصل بهار در گوشه‌وکنار آن گل‌های وحشی می‌رویند و پل‌های سنگی رود Carrowberg به زیبایی آن می‌افزایند. اگر به کوه‌نوردی علاقه دارید، حتما به قله‌ی این کوه ۷۶۴ متری صعود کنید و از مناظر شگفت‌انگیز آن لذت ببرید.

جاده‌ی Copper Coast

این جاده‌ی دیدنی در کنار سواحل جنوبی ایرلند واقع شده است و از شش دهکده‌ی کوچک و زیبا می‌گذرد که به خاطر چشم‌اندازهای زیبای طبیعی، صخره‌های بلند، پناهگاه‌های ساحلی و کوه‌های دیدنی شهرت دارند. رانندگی در این جاده، فرصتی عالی برای لذت‌ بردن از زیباترین مناظر طبیعی ایرلند است.

آردمور (Ardmore)

این شهر ساحلی جوایز بی‌شماری در بخش‌های مختلف گردشگری را از آن خود کرده است. بناهای تاریخی متعدد از جمله برجی متعلق به قرن دوازدهم میلادی در این شهر وجود دارد. این برج ارتفاعی ۳۰ متری دارد و مشرف به مناظر زیبای طبیعی و سواحل دیدنی ساخته شده است.

دهکده‌ی Rosses Point ، کانتی اسلیگو (Sligo)

این دهکده در شهرستان اسلیگو قرار دارد. بندرگاه اسلیگو و فانوس دریایی Metal Man در این دهکده واقع شده است. این فانوس توسط دریانوردان محلی، در حدود دو قرن پیش، ساخته شده است. با قدم زدن در ساحل این دهکده، از زیباترین چشم‌اندازهای طبیعی ایرلند لذت خواهید برد. یک بنای یادبود به نام بانوی منتظر (Lady Waiting) در ساحل ساخته شده و به زنان محلی تقدیم شده است.

پارک جنگلی Lough Key و جزیره‌ی کستل (Castle Island)

در این پارک جنگلی دیدنی که تونل‌های زیرزمینی، برج‌های بازدید و آلاچیق‌های متعددی دارد، یک دریاچه به همین نام واقع شده است که یکی از زیباترین دریاچه‌های ایرلند است. در این منطقه، مسیرهای پیاده‌روی متعددی با چشم‌اندازهایی از دریاچه، کانال‌ها و درختان انبوه وجود دارد. داخل دریاچه هم تعدادی جزیره‌ی کوچک‌تر واقع شده است که از میان آن‌ها می‌توان جزیره‌ی کستل را نام برد. این جزیره میزبان بقایایی از قلعه‌های قرون وسطایی است.

راک آو کشل ( Rock of Cashel)

راک آو کشل، چندین قرن، مقر سنتی پادشاهان مونستر بوده است. این قلعه‌ی تاریخی یکی از قدیمی‌ترین قلعه‌های ایرلند است که درشهر کشل واقع شده است. علاوه بر این قلعه، تعداد زیادی بناهای قرون وسطایی، کلیساهای رومانسک، کلیساهای گوتیک و قلعه‌های قرن پانزدهمی در این منطقه وجود دارد. این مجموعه‌ی تاریخی یکی از بهترین نمونه‌های معماری قرون وسطایی در اروپا است.

شهر کیلکنی (Kilkenny)

این شهر اغلب با عنوان زیباترین شهر تاریخی ایرلند شناخته می‌شود. تعداد زیادی بنای تاریخی در مرکز این شهر در کنار هم قرار گرفته‌اند. شهری که ترکیب زیبایی از معماری مدرن و قرون وسطایی را در دل خود جای داده است. کوچه‌های باریک و پر پیچ‌وخم و ساختمان‌های قدیمی این شهر آن را به قطب هنری و فرهنگی ایرلند تبدیل کرده‌اند.


   تبلیغات    

                 تور کیش


مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

بخش های ضروری علامت گذاری شده اند *