تجربه ای لوکس از   تور استانبول  همراه با ایوار
افریقا, مراکش

جاذبه های گردشگری طنجه , مراکش 

اجاره ماشین در دبی
تور ترکیه سلام پرواز تور لحظه آخری

مکان های دیدنی طنجه

در این مقاله از وب سایت مجله گردشگری تاپ تراول شما با مکان های دیدنی طنجه یکی از شهر های مهم کشور مراکش آشنا خواهیم کرد پس برای بیشتر آشنا شدن با جاذبه های گردشگری این شهر با ما همراه باشید .

طنجه شهری در نزدیکی جبل‌ الطارق بین دریای مدیترانه و اقیانوس اطلس و سومین شهر مهم مراکش است. این شهر دارای تاریخی قدیمی است این شهر در زمان های قدیم مقصد زمان مقصد بسیاری از دیپلمات‌ها، جاسوسان، نویسندگان، و بازرگانان اروپایی و آمریکایی بود.

این شهر قاره افریقا را به اروپا متصل کرده است. امروزه نیز طنجه یکی از مهم‌ترین شهرهای گردشگرپذیر مراکش محسوب می‌شود و کسانی که عاشق تاریخ، فرهنگ و سنت مردم محلی این خطه هستند، پس اگر شما هم به شهرهای تاریخی و باستانی علاقه دارید می توانید با ما همراه شوید تا بیشتر با این شهر زیبا و شگفت انگیز آشنا شوید.

مکان های دیدنی طنجه
مکان های دیدنی طنجه

جاهای دیدنی طنجه

موزه کسبه فرهنگ مدیترانه

این موزه که به تازگی مرمت شده، کاخ سابق سلطان (دارالمخزن) است. تمرکز این موزه بر تاریخ منطقه است که از ماقبل تاریخ آغاز شده و تا قرن ۱۹ میلادی ادامه دارد. اطلاعات تمامی آثار موجود و غرفه‌ها به زبان عربی و فرانسوی به صورت جامع نوشته شده است. قبل از ورود به موزه، ابتدا از حیاط آن بازدید کنید که یک باغ آندلسی بسیار زیبا و جذاب دارد و هر گردشگری را عاشق خود می‌کند.


 لیدوما    

             | اجاره ویلا در رامسر | اجاره سوئیت در کیش


اقامتگاه بوم گردی

از آثار برجسته‌ی این موزه می‌توان به موزائیک‌های Venus، از Volubilis و مجسمه‌سازی گرفته تا کپی نقشه‌های بسیار بزرگ. اولین نقشه مسیر جاده‌های تجاری فنیقی در تجارت فلزات است و حتی می‌توانید نقشه‌‌ی کالاهای الکترونیکی قرن ۲۱ را پیدا کنید. نقشه‌‌ای پر زرق و برق از جهان هم، در سال ۱۱۵۴ در طنجه تهیه شده است که در این موزه قرار دارد اما برای بازدید عموم به نمایش گذاشته نشده است.

معرفی مکان های دیدنی طنجه - بخش اول

موزه سفارت آمریکا در طنجه

این موزه، عمارت باشکوه ۵ طبقه‌ای است که باید از آن بازدید کنید. مراکش اولین کشوری است که آمریکای نوپا را در سال ۱۷۷۷ میلادی به رسمیت شناخت و این سفارت اولین ملک آمریکا در خارج از کشورش بود. موزه‌ی سفارت آمریکا در طنجه تنها بنای تاریخی ملی آمریکا در خاک کشور بیگانه است.

در این موزه نمایشگاه‌های غیرمعمول مانند ستاره‌های مراکشی و فرش راه‌راه وجود دارد. همچنین می‌توانید نامه‌ای از کنسول نگون‌بخت آمریکایی ببینید که به او ۲ شیر به عنوان هدیه‌ی دیپلماتیک اعطا شده بود؛ این نامه در سال ۱۸۳۹ نوشته شده است. به علاوه در این موزه نمایشگاه جذابی از نقاشی‌هایی وجود دارد که تصویری از تاریخ و گذشته‌ی طنجه را در چشم هنرمندان این شهر نشان می‌دهد؛ از مشهورترین هنرمندانی که نقاشی‌های آن‌ها در این موزه به نمایش گذاشته شده است، می‌توان به اسکاتمن جیمز مکبی اشاره کرد که نقاشی که او از یک دختر خدمتکار به نام زهره کشیده است، با عنوان مونالیزای مراکشی شناخته می‌شود. یک کتابفروشی کوچک هم اینجا قرار دارد و غرفه‌ای را هم می‌توانید بیابید که به Paul Bowles، نویسنده و مترجم آمریکایی اختصاص داده شده است.

مکان های دیدنی طنجه
مکان های دیدنی طنجه

مدینه

مدینه مهم ‌ترین جاذبه‌ی گردشگری طنجه محسوب می‌شود که کوچه‌های پرپیچ‌وخم با ساختمان‌های مسکونی و تجاری دارد. در این منطقه دیوارهایی متعلق به دژ پرتغالی در قرن ۱۵ وجود دارد، با این حال بسیاری از ساختمان‌هایی که در مدینه قرار دارند، نسبتا بناهایی جوان هستند. مدینه جایی پر از گنجینه‌های مسافران است، از زندگی سنتی مردم محلی گرفته تا به هدایا و جایزه‌های مادی سوق‌های این منطقه.

مکان های دیدنی طنجه
مکان های دیدنی طنجه

Petit Socco (پتی سوکو)

Petit Socco رسما با نام سوق الدخیل شناخته می‌شود و زمانی بدنام‌ترین تقاطع طنجه بود که در آن مواد مخدر به فروش می‌رسید. امروزه اینجا پر از ساختمان‌هایی با نمای تازه رنگ شده و گردشگر است و اغلب مردم محلی برای نوشیدن چای نعناع به کافه‌های آن می‌آیند.

مکان های دیدنی طنجه
مکان های دیدنی طنجه

Grand Socco (گرند سوکو)

گرند سوکو (میدان بزرگ) ورودی رمانتیک مدینه است. اینجا میدانی بزرگ، سراشیب و احاطه شده با درختان نخل بزرگ است که در مرکز آن فواره‌ای وجود دارد که قبل از Bab Fass‌ قرار دارد. زمانی اینجا بازار بزرگی بود و اکنون سنگ‌فرش آن آخر خط تاکسی‌ها است و جایی است که خیابان‌های مدرن به گذشته می رسند.

برای داشتن نمایی بهتر از این بنا، به بلندترین نقطه در میدان، روبروی ایستگاه پلیس بروید که افراد محلی به آن La Terrasse (تراس) می‌گویند. چشم‌انداز اینجا بسیار جذاب است و گویی به لوکیشن یک فیلم آمده‌اید. در اطراف گرند سوکو دیدنی‌های دیگر طنجه را می‌بینید؛ سینما ریف (Cinema Rif) اولین جایی است که در گرند سوکو به چشم می‌خورد که درخشان‌ترین پرتوی صحنه‌ی فرهنگی طنجه است. اینجا ترکیبی از خانه‌ی هنر و سینما است که کافه‌ هم دارد و نقطه‌ی کانونی هر چیزی است که با فیلم و سینما ارتباط دارد. جوانان برای گشت‌وگذار و استفاده از وای‌فای رایگان به سینما ریف و کافه‌ی آن می‌آیند.

مکان های دیدنی طنجه
مکان های دیدنی طنجه

کلیسای سنت اندرو

کلیسای سنت اندرو یکی از عجایب جذاب طنجه است. ساخت این کلیسا در سال ۱۸۹۰ میلادی و زمین اعطا شده‌ی سلطان حسن به اتمام رسید. داخل این کلیسای انگلیکان با سبک فاسی آراسته شده و محراب هم دارد. پشت محراب شکافی وجود دارد که جهت مکه را نشان می‌دهد و آیه‌ای از قرآن حک شده است.

قبرستان این کلیسا نیز ارزش بازدید دارد. روزنامه‌نگار، جهانگرد و یکی از مهم‌ترین شخصیت‌های اجتماعی طنجه و مارکش، «والتر هریس» در این گورستان و کنار رهبر اسکادران، «توماس کیربی گرین» (که یکی از زندانیان جنگ در دوران «فرار بزرگ» بود) دفن شده است. همچنین قسمتی از این گورستان به خدمه‌ی هواپیماها اختصاص داده شده که در جنگ کشته شده‌اند و سنگ مزار آن‌ها شانه به شانه‌ی یکدیگر قرار دارد.

معرفی مکان های دیدنی طنجه - بخش اول
مکان های دیدنی طنجه

آرامگاه ابن بطوطه

گفته می‌شود این آرامگاه ساده، آخرین استراحتگاه ابن بطوطه بودکه در سال ۱۳۰۴ در طنجه به دنیا آمد و بزرگ‌ترین جهانگرد زمان خود شد (که از مارکوپولو هم پیشی گرفت). ابن بطوطه که یک محقق و قاضی بود، سفر خود را از شمال آفریقا آغاز کرد و به خاورمیانه رفت و سپس پا به روسیه گذاشت و از آن سمت به آسیای مرکزی و چین سفر کرد و در مسیر بازگشت به سریلانکا و شرق آفریقا رفت. او پس از بازگشت به خانه، سفر خود را به سراسر صحرا و غرب آفریقا ادامه داد و در نهایت تمامی خاطرات سفرش را در سال ۱۳۵۵ به رشته‌ی تحریر درآورد. ذکر این نکته نیز الزامی است که اغلب اوقات، این آرامگاه قفل است.

معرفی مکان های دیدنی طنجه - بخش اول
مکان های دیدنی طنجه

مقالات بیشتر درباره مراکش بخوانید :

معرفی چند کافه و رستورانهای جذاب در مراکش

۵ دلیلی که مقصد سفرتان را مراکش قرار می دهد

آشنایی با مراکز خرید مراکش

موزه la Fondation Lorin

این موزه که در آن اشیای مختلف به نمایش گذاشته شده است، قبلا یک کنیسه بود. در این ساختمان ۲ طبقه، مجموعه‌ای از عکس‌های سیاه و سفید قرن ۱۹ و ۲۰ از طنجه، روی دیوارها نصب شده است. همچنین احتمال دارد در وسط این موزه، تئاتر کودک اجرا شود که اغلب به عنوان کارگاهی است برای کودکان محروم؛ این اجراها زندگی را به نمایش می‌گذارد.

باغ‌های مندوبیا (Mendoubia Gardens)

این پارک بزرگ پر از زوج‌ها و کودکانی است که برای قدم زدن و فوتبال بازی کردن به اینجا می‌آیند. در باغ‌های مندوبیا ساختمان‌های استعماری باشکوهی قرار دارد که شاید در این شهر، جذاب‌ترین در نوع خود باشد. در بالای تپه‌ی مرکزی، یک بنای تاریخی وجود دارد که در اطراف آن چندین توپ جنگی قرار گرفته است. توپی که محمد پنجم در سخنرانی‌اش، به وسیله‌ی آن خواستار استقلال شده بود هم بین این توپ‌ها قرار دارد.

پارک M’Nar

این پارک در جنوب Cap Malabata قرار دارد و از اینجام می‌توانید چشم‌انداز بسیار بزرگ و زیبایی از سراسر خلیج طنجه داشته باشید. این تفرجگاه پارک آبی، پارک بازی‌های الکترونیکی، کارتینگ، یک قطار کوچک، زمین فوتبال کوچک، چندین رستوران و کافه دارد.

ساحل طنجه

وضعیت ساحل گسترده‌ی شهر بهبود یافته است و در تابستان‌های گرم و شلوغ، یکی از تمیزترین جاها است. این ساحل مکان مناسبی برای قدم زدن کنار دریا و راه پرپیچ و خم است. در نزدیکی خطوط ساحلی اقیانوس اطلس، چندین ساحل بسیار جذاب وجود دارد که می‌توانید از تمامی آن‌ها استفاده کنید.

کلیسای قدیمی اسپانیایی

مبلغان مذهبی خیریه‌ی مادر ترزا، تعداد انگشت‌شماری از راهبه‌های هندی‌، فرانسوی‌ و اسپانیایی در مدینه ی طنجه برای کلیسای قدیمی اسپانیایی کار می‌کنند. آن‌ها به مسائلی و شرایطی مانند کودکان خیابانی، کودکان بی‌سرپرست، خشونت‌ علیه زنان و آسیب‌های مواد مخدر و الکل می‌پردازند.

مسجد بزرگ

از پتی سوکو در مدینه‌ی طنجه، خیابان Jemaa el-Kebir شما را به این مسجد می‌رساند. این مسجد در قرن پنجم میلادی یک معبد رومی بود. پس از آن که پرتغالی‌ها این منطقه را تحت تسلط خود درآوردند، آن را به کلیسای جامع تبدیل کردند. در قرن هشتم نیز چون دیدند موقعیت مرکزی این بنا برای برگزاری نماز مسلمانان مناسب است، آن را به مسجد تبدیل کردند. پس از آن دوباره این بنا به کلیسا و سپس به مسجد تبدیل شد. این تبدیل شدن‌ها در گذر زمان، همگی نشان از تاریخ غنی و متنوع مراکش و معماری زیبای آن دارد.

Librairie Des Colonnes

این کتابخانه گنجینه‌ای ارزشمند برای هر دوستدار کتاب است. Librairie Des Colonnes از سال ۱۹۴۹ به عنوان نهادی در طنجه مشغول به کار است. این کتابخانه زمانی یکی از محبوب‌ترین مکان‌ها برای نویسندگان بزرگ قرن ۲۰ بود که از آن جمله می‌توان به ساموئل بکت، ترومن کاپوتی، ژان ژنه و تنسی ویلیامز اشاره کرد. فضای بیرونی ساختمان جذاب و قدیمی است و داخل آن پر است از قفسه‌های کتاب. تعداد کمی از این کتاب‌ها به زبان انگلیسی است اما می‌توان گفت تمامی آن‌ها بسیار جذاب هستند.

کپ اسپارتل (Cap Spartel)

در ۱۴ کیلومتری غرب طنجه، کپ اسپارتل قرار داردکه در انتهای شمال غربی سواحل اقیانوس اطلس در آفریقا واقع شده است. شما می‌توانید هم به همراه گردشگران دیگر و هم با مردم محلی، روز خوبی را در این منطقه سپری کنید. در مسیر به La Montagne می‌رسید که منطقه‌ای مختص کاخ‌ها و ویلاهای سلطنتی است. پس از گذر از این منطقه به برج فانوس دریایی کپ اسپارتل می‌رسید. سواحل جنوب در فصلی غیر از تابستان بسیار آرام و تمیز است که می‌توانید از آرامش و زیبایی آن لذت ببرید.

کیپ مالاباتا (Cape Malabata)

کیپ مالاباتا (دپنتا مالاباتا) دماغه‌ای در ۶ مایلی شرق طنجه است که در این نقطه، مراکش به تنگه‌ی جبل‌الطارق می‌رسد. در این دماغه یک برج فانوس دریایی وجود دارد. در این اطراف قلعه‌ای قرار دارد که به اوایل قرن بیستم، به سبک قرون وسطایی ساخته شده است.

گالری کونیل (Galerie Conil)

این گالری کوچک در نزدیکی پوتی سوکو قرار دارد. گالری کونیل نقاشی‌های آمیخته‌ی هنرمندان، مجموعه‌ای از کتاب‌ها و لباس‌ها به نمایش گذاشته شده است.

مرکز فرهنگی ابن خلدون : فضای این نمایشگاه به هنر معاصر طنجه و مناطق اطراف آن اختصاص داده شده است.
طنجه دیدنی‌های دیگری مانند گالری‌های Delacroix و Les Insolites و Mohamed Drissi Gallery of Contemporary Art و … دارد.


   تبلیغات    

                 تور کیش


مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

بخش های ضروری علامت گذاری شده اند *