تجربه ای لوکس از   تور استانبول  همراه با ایوار
ایران, تهرانگردی

پل طبیعت تهران |گذرگاه رویایی پایتخت Tabiat Bridge 

اجاره ماشین در دبی
تور ترکیه سلام پرواز تور لحظه آخری

پل طبیعت تهران

در این مقاله از معرفی مکان های دیدنی تهران شما را با پل طبیعت این شهر که یک گذرگاه رویایی و از نمادهای شهر تهران به حساب می آید آشنا خواهیم کرد پس تا آخر این مقاله با مجله تاپ تراول همراه باشید

پل طبیعت تهران یک پل دو طبقه پیاده‌رو و غیرخودرویی می باشد که در عباس‌آباد تهران واقع شده است . این پل که از نمادهای شهر تهران به حساب می آید که از عرض بزرگراه مدرس می‌گذرد و بوستان‌های طالقانی در شرق و آب و آتش در غرب را به هم متصل می‌کند. معمار و طراح این پل لیلا عراقیان است.

پل طبیعت تهران

پل طبیعت تهران


 لیدوما    

             | اجاره ویلا در رامسر | اجاره سوئیت در کیش


اقامتگاه بوم گردی

پل طبیعت یکی از جاذبه‌های گردشگری پرطرفدار در تهران است که با امکانات مناسبی که برای گردشگران در آن تدارک دیده شده، هر روز شاهد حضور گردشگران زیادی است. از جمله این امکانات می‌توان به رستوران و کافی‌شاپ، فضای سبز زیبای کار شده در دو طرف پیاده راه و کافه گالری اشاره کرد. این پل با توجه به پس‌زمینه‌های زیبایی که در اطراف آن دیده می‌شود، به محلی زیبا برای عکاسی و گرفتن عکس‌های یادگاری هم تبدیل شده است.

پل طبیعت از نظر معماری و گردشگری دارای ارزش بسیار زیادی است و هر روز مردم زیادی از آن دیدن می‌کنند. بازدید از این پل هر روز از ساعت ۸ صبح تا ۱۱ شب امکان‌پذیر است.

چرا پل طبیعت ؟


  • این پل، تماشای چشم اندازی کم نظیر از پایتخت همیشه بیدار ایران را برای شما ممکن می کند.
  • این پل تنها جایی برای گذر نیست و به گونه ای طراحی شده است که فضا و امکاناتی را برای گذراندن ساعاتی خوش و متفاوت در قلب کلان شهر تهران فراهم می کند.
  • پل طبیعت به عنوان یکی از نمادهای شهر تهران شناخته می شود.
  • نام این پل به عنوان سازه ای منحصر به فرد، بارها در سطح جهانی مطرح شده و جایزه هایی را نیز به خود اختصاص داده است.
پل طبیعت تهران
پل طبیعت تهران

جاهای دیدنی پل طبیعت

پل طبیعت، صرفا پلی برای عبور و مرور افراد ساخته نشده و فرصت های خوبی را برای خلق اوقاتی خوش در اختیارتان قرار می دهد. با عبور از این پل می توانید از دیدنی ها و تفریحات زیر لذت ببرید:

۱- تماشای چشم اندازی متفاوت از تهران

با قرار گرفتن بر روی پل طبیعت می توانید شاهد چشم اندازی زیبا از تهران باشید. این پل در نقطه‌ای قرار دارد که قسمت های زیر را می توان از بالای آن مشاهده کرد:

تمامی شاهراه‌های تهران همچون بزرگراه مدرس، همت، حقانی و رسالت

منظره جنگلی بوستان طالقانی، برج های آتش بوستان حضرت ابراهیم (ع)، فانوس دریایی بوستان بنادر و گنبد مینا

دامنه جنوبی رشته کوه البرز و کوه دماوند

سومین پرچم بزرگ جهان که در بوستان طالقانی به اهتزاز درآمده است.

پل طبیعت تهران
پل طبیعت تهران

۲- پیاده روی رویایی

پایتان که به پل طبیعت برسد متوجه می شوید که این پل به گونه ای ساخته شده است که نمی توانید انتهای آن را ببینید. پس باید روی پل قدم بزنید و جای جای آن را کشف کنید. علاوه بر کشف گوشه های متفاوت این پل، پیاده روی در ارتفاع ۴۰ متری از سطح زمین و بر روی کفپوش های چوبی لحظاتی رویایی و فرح بخش را برای شما رقم خواهد زد.

هر چه پیش می روید جلوه های متفاوت تری را می بینید و وسوسه می شوید که این مسیر را تا انتها ادامه دهید. بر روی این پل خستگی مفهومی بی معنا به نظر می رسد. اگر از پیاده روی خسته شدید و خواستید نفسی تازه کنید، بر روی سکوهایی که بر روی پل تعبیه شده اند، بنشینید و غرق در تماشای مناظر در قسمت شمالی و جنوبی پل طبیعت شوید.

پل طبیعت تهران
پل طبیعت تهران

۳- کافه ها و رستوران های پل طبیعت

همه ی خوشگذرانی های این پل به قدم زدن و عبور از آن و دیدن چشم انداز پایتخت ختم نمی شود؛ رستوران ها، کافی شاپ ها، کافه گالری ها و فضاهایی این چنینی با خدماتی متفاوت آماده هستند تا تجربه ای متفاوت را بر روی این سازه ی زیبا به شما هدیه دهند. کافی است به طبقه ی اول پل بروید تا تعداد زیادی از انتخاب های خوشمزه پیش رویتان قرار بگیرد. می توانید با دوستان یا اعضای خانواده تان قهوه یا چای بنوشید یا غذایی خوشمزه را میل کنید و در کنار لذت بردن از لحظات با هم بودن به جلوه های پایتخت نیز نگاهی بیاندازید.

پل طبیعت تهران
پل طبیعت تهران

 4- تفریحاتی در همین نزدیکی

 پارک جنگلی طالقانی به عنوان بزرگترین پارک جنگلی منطقه و بوستان آب و آتش در دوسوی این پل قرار دارند و با امکانات خاص خود می توانند ساعاتی سرشار از شادی و هیجان و پیک نیک های خانوادگی و دوستانه برای شما به ارمغان بیاورند. پس لوازم و وسایل خود را بردارید و در کنار بازدید از پل طبیعت و خلق تجربه ای خاص، روزی خاطره انگیز را در این دو پارک برای خود و همراهانتان رقم بزنید

مشخصات فنی پل طبیعت

پل طبیعت ۳۰۰ متر طول دارد و عرض آن در قسمت های مختلف از ۶ تا ۱۳ متر تغییر می کند. مساحت آن ۷۰۰۰ متر مربع می باشد که از این مقدار  ۷۳۰ متر آن به فضای سبز و ۴۸۰ متر آن به رستوران ها، کافی شاپ و سایر فضاهای فرهنگی و تفریحی اختصاص یافته است. کفپوش های چوبی ۵۱۰۰ متر مربع از مساحت این پل را پوشانده و فضایی متناسبِ پیاده روی ایجاد کرده اند. نکته ی جالب این است که کفپوش های چوبی و کامپوزیت ها صد در صد قابل بازیافت هستند و مشکلی را متوجه محیط زیست نمی سازند. طول بلندترین دهنه ی پل حدود ۹۰ متر و کوتاه‌ترین دهنه ی آن نیز ۲۰ متر می باشد.

بدنه ی اصلی پل بر روی سه پایه قرار دارد و برای ساخت سازه ی ۲۰۰۰ تُنی ِ آن، از ۱۴۰۰۰ قطعه ی فولادی در ابعاد مختلف استفاده شده است. در زمان ساخت، کلیه ی فرآیند برشکاری، مونتاژ قطعات، نصب و جوشکاری قطعات در ارتفاع ۴۰ متری پل انجام گرفته و بیش از ۱۰۲ کیلومتر جوشکاری و ۶۲۰۰ متر مکعب بتن‌ریزی برای احداث آن به کار رفته است.

 مصالح مخصوص و لوله‌های ویژه ای در پل به کار رفته اند که در احداث اسکله ها، سازه های دریایی و بنادر استفاده می شوند. بالاترین استانداردها و ضریب ایمنی در برابر حوادث و بلایای طبیعی حتی زلزله بالای ۷ ریشتری نیز برای پل طبیعت پیش بینی شده است. بر اساس اعلام پیمانکار اجرایی طرح، پل طبیعت از زمان بهره‌برداری تا ۱۰۰ سال عمر کرده و قابل استفاده خواهد بود.

پل طبیعت تهران
پل طبیعت تهران

چگون به پل طبیعت برویم ؟

آدرس: استان تهران، شهر تهران، بر فراز بزرگراه مدرس

راه دسترسیاگر مشکل پیدا کردن جای پارک را به ویژه در آخر هفته ها در نظر نگیریم، می توانید به راحتی با خودروی خودتان به یکی از دو بوستانی که در دوسوی پل طبیعت قرار دارند برسانید. به این منظور دو راه وجود دارد:

۱- از خیابان میرداماد وارد خیابان آفریقا (نلسون ماندلا) شوید و به سمت شمال حرکت کنید. قبل از رسیدن به بزرگراه در خیابان ماشین را پارک کنید و به سوی پل بروید.

۲- مسیر غرب به شرق بزرگراه حقانی را در پیش بگیرید و وارد خیابانی که میان بوستان طالقانی و باغ موزه دفاع مقدس قرار دارد، بشوید. ماشین را پارک کنید و پس از گذر از میان پارک طالقانی وارد پل طبیعت شوید.

اگر قصد استفاده از وسایل حمل و نقل عمومی را دارید می توانید از راه های زیر استفاده نمایید:

 مترو

ایستگاه مترو حقانی نزدیکترین ایستگاه مترو به این پل می باشد. با پیاده شدن در این ایستگاه به پارک طالقانی بروید و راه پل را در پیش بگیرید.

اتوبوس

خودتان را به پل سید خندان یا میدان ونک یا میدان رسالت برسانید و سوار اتوبوس های خط ونک – رسالت شوید. اگر به سمت ونک راهی شدید باید در آخرین ایستگاه پیاده شوید و اگر هم به سمت رسالت می روید اولین ایستگاه را برای پیاده شدن انتخاب کنید. سپس پیاده به بوستان آب و آتش بروید و وارد پل شوید.

تاکسی

انتخاب های زیادی در پیش روی شماست. می توانید از تاکسی های خط میدان ونک – مترو حقانی استفاده کنید و پیش از رسیدن به مترو در کنار بوستان آب و آتش پیاده شوید. می توانید از رسالت یا سید خندان نیز سوار تاکسی های ونک شوید و پس از پیاده شدن در کنار پل هوایی مترو حقانی به سمت دیگر بزرگراه بروید و قدم به بوستان آب و آتش بگذارید.

پل طبیعت تهران
پل طبیعت تهران


   تبلیغات    

                 تور کیش


مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

بخش های ضروری علامت گذاری شده اند *