تجربه ای لوکس از   تور استانبول  همراه با ایوار
آسیا, چین

کوهستان تیان‌‌مِن ، قطعه ای از بهشت در چین | Tianmen 

اجاره ماشین در دبی
تور ترکیه سلام پرواز تور لحظه آخری

کوهستان تیان‌‌مِن چین

در این مقاله از مجله گردشگری تاپ تراول شما را با کوهستان تیان‌‌مِن چین آشنا خواهیم کرد. در ادامه با ما همراه باشید.

هون‌آن (نیز هونان) , (به انگلیسی: Hunan) یکی از استان‌های کشور چین است. این استان همچنین به‌استان شیان هم شهرت دارد. این استان در جنوب شرقی این کشور قرار گرفته‌است و مرکز آن شهر چانگشا است. رودخانه یانگ تسه از ارتفاعات شمال این استان سرچشمه می‌گیرد.

کوهستان تیان‌‌مِن چین (Tianmen) را می‌توان یکی از زیباترین مناطق گردشگی کشور چین دانست. در وصف زیبایی و جذابیت این نقطه، همان بس که به عنوان لوکیشن فیلمبرداری اثر محبوب و پرفروش جیمز کامرون یعنی آواتار مورد استفاده قرار گرفت. همچون آن سرزمین دوردست و زیبا، این کوهستان نیز قطعاً با ستون‌های سنگی و مهی شناور در آسمان، شما را اسیر جادوی خود خواهد کرد.

کوهستان تیان‌‌مِن
کوهستان تیان‌‌مِن

یکی از زیباترین جلوه‌های طبیعت این منطقه غار منحصر بفرد آن است که با قوس طبیعی که در کوه ایجاد کرده و شبیه دروازه ای به بهشت است به نام “دروازه بهشت” شهرت زیادی یافته است. این غار “تیان من” نام دارد و یکی از بلندترین غارهای جهان با طول تقریبا ۶۰ متر و ارتفاع بیش از 130 مترمی باشد.


 لیدوما    

             | اجاره ویلا در رامسر | اجاره سوئیت در کیش


اقامتگاه بوم گردی

به اعتقاد مردم چین دروازه بهشت دری است که این دنیا را به بهشت متصل می کند با دیدن آن از نزدیک این جمله را بیشتر درک خواهیم کرد معمولا دور این غار را مه و ابری عجیب می پوشاند که زیبایی و مرموز بودن آن را چند برابر می کند.

کوهستان تیان‌‌مِن
کوهستان تیان‌‌مِن
کوهستان تیان‌‌مِن
کوهستان تیان‌‌مِن

این منطقه به عنوان پارک ملّی کوهستان تیان‌‌مِن چین نیز شناخته شده و در استان هونان قرار گرفته است. کوهستانی به ارتفاع 1519 متر که با شکل و شمایل خاص و زیبای خود، حس ماجراجویی و هیجان را به بیننده منتقل می‌کند. البته این تمام داستان نیست. یک تله کابین بی‌نظیر، جاده‌ای پرپیچ و خم و زیبا و البته مسیرهای راهپیمایی تماشایی نیز به کامل‌تر شدن تصویر ویژه و فراموش نشدنی این منطقه کمک شایانی کرده‌اند.

کوهستان تیان‌‌مِن
کوهستان تیان‌‌مِن

هرچند باید دیدنی‌های دیگری را نیز به عجایب این منطقه افزود. از جمله مسیرهایی خطرناک که گام نهادن در آنها، خون را در عروق منجمد می‌کند. گویی درست در لبه‌ی صخره‌های معلق در حرکت هستید و یک لحظه غفلت شما را به اعماق دنیای زیرین پرتاب خواهد کرد. پلی جالب نیز در این ناحیه واقع شده که دو قلّه را به هم متصل کرده و منظره‌ای دیدنی را در فصل زمستان رقم می‌زند. اما نگران نباشید، تله کابین و جاده‌های مناسب شما را به سلامت به اوج کوهستان منتقل خواهند کرد.

کوهستان تیان‌‌مِن
کوهستان تیان‌‌مِن

به هر حال اگر جزء آن دسته از افراد هستید که بیش از هر چیز دیگر، به طبیعت عشق می‌ورزید، حتما به کوهستان تیان‌‌مِن چین نیز سفر کرده و کوله بار خاطرات شیرین خود را سنگین‌تر کنید.

هر زمان و هر فصلی می‌توان به این ناحیه سفر کرد. نگران نباشید، طبیعت شما را نا امید نخواهد کرد. هر فصلی جذابیت و رنگ و بوی خود را به مناظر اطراف هدیه کرده و نقشی از خاطرات فراموش نشدنی را بر جای خواهد گذاشت. البته از ماه آپریل تا اکتبر، اوج حضور گردشگران در این منطقه است.

کوهستان تیان‌‌مِن
کوهستان تیان‌‌مِن

زمستان را فراموش نکنید، زمانی که لایه‌ی ضخیمی از برف همچون رواندازی رویایی همه چیز را در برگرفته و منظره را همچون تابلویی پر زرق و برق به نمایش می‌گذارد.

کوهستان تیان‌‌مِن
کوهستان تیان‌‌مِن

منبع : placestosee

اگر دوست دارید در مورد ناشناخته های چین بیشتر بدانید، مقاله‌ی زیر را دنبال کنید:

ناشناخته های چین – مکان های حیرت انگیز و دیدنی | China


   تبلیغات    

                 تور کیش


مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

بخش های ضروری علامت گذاری شده اند *