تجربه ای لوکس از   تور استانبول  همراه با ایوار
راهنمای سفر, متفرقه

آشنایی با محله های رنگارنگ دنیا 

اجاره ماشین در دبی
تور ترکیه سلام پرواز تور لحظه آخری

محله های رنگارنگ دنیا

در این مقاله از وب سایت مجله گردشگری تاپ تراول درباره  آشنایی با محله های رنگارنگ دنیا ، سخن خواهیم گفت.

بسیاری از محله‌ها به خودی خود جذاب و توریستی هستند؛ اما اگر ویژگی خاصی داشته باشند، مسلماً باید در صدر لیست دیدنی‌های هر شهری قرار بگیرند.در این مقاله هشت محله که با رنگ‌های خیره‌کننده خود می‌درخشند، آشنا خواهید شد. در بازدید از این محله‌ها به جایی فراسوی رنگین‌کمان سفر خواهید کرد و قلب حقیقی شهرهای مذکور را در این نقاط خواهید یافت. یادتان نرود حتماً دوربین‌های عکاسی خود را به همراه داشته باشید.

بوکاپ، کیپ تاون

کیپ تاون یکی از شهرهای آفریقای جنوبی با تنوع نژادی بالا در جنوب خط استوا بوده که از گوناگونی فرهنگ‌ها، سبک‌های معماری در ترکیب با رنگ‌های مختلف میزبانی می‌کند. این تنوع فوق‌العاده را در هیچ جایی بهتر از محله مسلمان‌نشین «بوکاپ» (Bookap) نمی‌توان دید. ساکنین این محله برای گرامیداشت پایان آپارتاید، آغاز به رنگ‌آمیزی خانه‌هایشان و خلق فضایی ساده و روستایی کردند. این روزها تقاضای خرید خانه در بوکاپ بسیار بالا است.

محله های رنگارنگ دنیا
محله های رنگارنگ دنیا

سانتا مارتا ، ریو دوژانیرو

این محله معروف رنگارنگ و بامزه، یک محله یهودی‌نشین در ریو دوژانیرو است. کمک‌های مالی دولت برزیل ، گالن‌های رنگ و کمک اهالی بااستعداد محل به این منطقه که زمانی هیچ جذابیتی نداشت، حیاتی تازه بخشید. هنرمندان نیز در پروژه‌ای ده‌ ساله بخش‌هایی از «سانتا مارتا» (Santa Marta) را با رنگ‌های شاد رنگ‌آمیزی کرده‌اند تا روحیه و غرور اهالی منطقه را بالا ببرند.


 لیدوما    

             | اجاره ویلا در رامسر | اجاره سوئیت در کیش


اقامتگاه بوم گردی
محله های رنگارنگ دنیا
محله های رنگارنگ دنیا

محله ی رنگی بالات ، استانبول 

«بالات» (Balat) به عنوان محله یهودی‌نشین قدیم استانبول شناخته می‌شود و شهرفرنگی از رنگ‌ها است که در سواحل «گلدن هورن» (Golden Horn) قرار دارد. یهودی‌ها بعد از رانده شدن از اسپانیا در قرن 15 در این منطقه ساکن شدند. رنگ‌آمیزی این خانه‌های قدیمی شکوه و جلال آن‌ها را زنده کرده و تغییر چهره‌ی آن باعث شده که یکی از بهترین مقاصد گردشگری برای سفرهای تابستانی باشد. همچنین چندین کافه، بوتیک و گالری هنری نیز در گوشه و کنار خیابان‌های پیچ‌ در پیچ این محله وجود دارد.

محله های رنگارنگ دنیا
محله های رنگارنگ دنیا

شفشاون ، مراکش

بر دامنه کوه‌های ریف در کشور مراکش ، شهر ساحلی «شفشاون» (Chefchaouen) با عنوان «مروارید آبی» و به خاطر داشتن یک محله‌ای قدیمی به رنگ آبی معروف است. همانند محله بالات ترکیه، شفشاون نیز پناهگاهی برای یهودیان بوده که از تفتیش عقاید اسپانیا گریختند. این مردم برای اینکه خانه‌هایشان را خنک و مصون از حشرات موذی نگه دارند، خانه‌هایشان را آبی رنگ آمیزی کردند.

محله های رنگارنگ دنیا
محله های رنگارنگ دنیا

 لابوکا ، بوینس آیرس

«لابوکا» (La Boca) یکی از محله‌های قدیمیِ کارگرنشین بوئنوس آیرس است که در دهانه رودخانه «ریاچوئلو» (Riachuelo) قرار گرفته و از همین رو چندین کارگاه کشتی‌سازی در این منطقه وجود دارد. همین مسئله باعث فراهم آمدن الوار، قطعات فلزی و رنگ بوده که در ساختمان‌سازی‌ استفاده کردند. هنوز هم علیرغم حضور انبوه توریست‌ها، لابوکا محله‌ای ساده و کارگرنشین باقی مانده است.

محله های رنگارنگ دنیا
محله های رنگارنگ دنیا

 منارولا، چینکوا ترره

محله «منارولا» (Manarola) برای توریست‌ها جذابیت ویژه‌ای دارد و یکی از قدیمی‌ترین روستاهای قرون‌ وسطی در چینکوا ترره در ایتالیا است. خانه‌های این روستا با رنگ‌های درخشانِ خود بر شیب صخره‌ها ساخته شده و به دریای نیلی‌رنگ مدیترانه مشرف هستند.

محله های رنگارنگ دنیا


   تبلیغات    

                 تور کیش


مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

بخش های ضروری علامت گذاری شده اند *