تجربه ای لوکس از   تور استانبول  همراه با ایوار
شیراز, غذاهای ایرانی

بهترین رستوران های شیراز را بیشتر بشناسید 

اجاره ماشین در دبی
تور ترکیه سلام پرواز تور لحظه آخری

رستوران های شیراز

یکی از بهترین و خوشمزه‌ ترین قسمت‌ های سفر، صرف غذاهای مخصوص و محلی آن شهر است. به عنوان مثال زمانی که به اصفهان می‌روید هیچ‌ گاه نمی‌توانید از خوردن بریانی بگذرید. در سفر به گیلان نیز نمی‌ توان از باقلی قاتوق گذشت. در همین راستا هنگام سفر به شیراز، تمام برنامه سفر خود را به گشت‌وگذار در بازار وکیل و بازدید از حافظیه و آرامگاه سعدی و زیارت حرم شاهچراغ محدود نکنید؛ و حتما سری به رستوران‌های معروف و محبوب شیراز بزنید. شیراز یکی از شهرهایی به‌شمار می‌رود که در رستوران‌های آن غذاهای بسیار خوشمزها‌ی طبخ می شوند. غذاهای اصیل شیرازی با عطر و طعم مخصوص در هیچ کجای دنیا یافت نخواهند شد. بهترین رستوران های شیراز غذاهایی مانند دمپخت، کلم پلوی لذیذ شیرازی و… را به بهترین نحو طبخ می‌کنند.

رستوران هفت خوان با لذت پرواز در آسمان

یکی از معروف‌ ترین و محبوب‌ ترین رستوران های شیراز از دید گردشگران در نزدیکی دروازه قرآن واقع شده است. رستوران هفت خوان، همانند نامش 7 مرحله متفاوت دارد. می‌توانید در این رستوران در 7 قسمت مجزا، غذاهای مختلف در سبک‌های متنوعی را میل کنید. در انتخاب نام مراحل مختلف این رستوران از کتاب شاهنامه الهام گرفته شده است.

رستوران های شیراز

  • رستوران فرود، خوان اول رستوران هفت خوان شیراز:

رستوران فرود که خوان اول این رستوران به‌حساب می‌آید در طبقه زیر همکف قرار دارد. این رستوران به نحوی زیبا طراحی شده است. خوان فرود جزء بخش‌های معروف و پرطرفدار رستوران هفت خوان محسوب می‌شود. سقف این قسمت سفید رنگ در کنار ستون‌هایی زیبا و سفید هارمونی زیبایی را ایجاد کرده‌اند. سبک سنتی خوان اول همراه با چینش تخت‌های سفید رنگ است. در منوی رستوران فرود غذاهای اصیل شیرازی مانند انواع کباب، خورشت، دیزی و ته‌چین به چشم می خورند. در این قسمت عرقیجات، دسرها و دیگر پیش غذاهای خوشمزه و اصیل شیرازی را می‌توانید امتحان کنید.


 لیدوما    

             | اجاره ویلا در رامسر | اجاره سوئیت در کیش


اقامتگاه بوم گردی
  • کافی شاپ زریر، خوان دوم رستوران هفت خوان شیراز:

کافه زریر خوان دوم رستوران هفت خوان در طبقه همکف واقع شده و منویی پربار و متنوعی دارد. از قهوه‌های ترک اصل گرفته تا دسر و کیک‌های خوشمزه را در منوی کافه زریر هفت خوان می‌توانید پیدا کنید. کافه زریر از ساعت 10 صبح تا 12 شب پذیرای مشتریان و گردشگران شیرازی است.

  • رستوران فست فود بلیان، خوان سوم رستوران هفت خوان شیراز:

فست فود بلیان در طبقه اول رستوران هفت خوان واقع گردیده که به عبارتی تکمیل‌کننده منوی پربار و خوشمزه رستوران هفت خوان است. بلیان به‌گونه‌ای طراحی شده که از دو قسمت که شامل سالن و بالکن می‌شود تشکیل شده است. فست فود بلیان به‌صورت کاملا مدرن بوده و غذاهای مدرنی مانند انواع پیتزا و پاستا و حتی دسر و… در آن طبخ می‌شوند. شما می‌توانید از ساعت 12 ظهر تا 12 شب برای تجربه خوردن غذاهایی خوشمزه به این رستوران مراجعه کنید.

  • کافی شاپ بین‌المللی گیسیا، چهارمین خوان رستوران هفت خوان شیراز:

زمانی که وارد طبقه دوم رستوران هفت خوان شیراز می‌شوید با فضای زیبا و دلنشین کافی شاپ بین‌المللی گیسیا مواجه خواهید شد. در این کافه دسرها، نوشیدنی‌های گرم و سرد، پیتزا و دیگر غذاها و نوشیدنی‌های کشورهای دیگر سرو می‌شوند. کافه بین‌المللی گیسیا از ساعت 12 ظهر الی 12 شب پذیرای مهمانان و گردشگران خواهد بود.

  • باربیکیو گریسوز، پنجمین خوان رستوران هفت خوان:

باربیکیو گریسوز در طبقه سوم مجموعه هفت خوان ساخته شده و منویی کامل از کباب‌ها، مرغ، برگر و شاورماهای خوشمزه را در بر دارد. فضای این باربیکیو بسیار زیبا و دلنواز است.

  • خوان ششم مجموعه هفت خوان شیراز، رستوران نوفل:

در طبقه چهارم رستوران هفت خوان، رستورانی بین‌المللی بنام نوفل واقع شده است. این رستوران یک منوی کامل از انواع غذاهای خارجی و ایرانی را در بر دارد. مهمانان این رستوران غذای خود را در فضایی آرام به همراه صدای گوش‌نواز پیانو میل می‌کنند.

  • آخرین خوان رستوران هفت خوان شیراز، رستوران سیندخت:

در آخرین طبقه مجموعه هفت خوان به رستوران محبوب سیندخت می‌رسید. در این رستوران می‌توانید طعم خوش یک صبحانه کامل را بچشید. سیندخت در منوی خود 30 نوع غذای لذیذ ایرانی را جای داده که یکی از آن‌ها کله‌پاچه مخصوص وعده صبحانه است.

رستوران پرهام، رستورانی برای چشیدن طعم دوباره غذاهای مادربزرگ

یکی از بهترین رستوران های شیراز که در کوچه‌ های قدیمی این شهر واقع شده، رستوران خانه سنتی پرهام نام دارد. بعد از خرید از بازار وکیل و زیارت حرم شاهچراغ، بدون شک خسته و گرسنه خواهید شد. برای صرف یک غذای خوشمزه و سنتی با طعمی خاطره‌انگیز، بهتر است به نزدیک‌ترین رستوران یعنی خانه سنتی پرهام بروید. این رستوران دکوراسیونی کاملا قدیمی و نوستالژیک داشته که حال‌وهوای گذشته را در شما زنده می‌کند. بدون شک خوردن یک غذای اصیل شیرازی با طعمی فوق‌العاده روی تخت‌های سنتی و در کنار حوض ماهی‌های گلی، حسی متفاوت خواهد داشت. معروف‌ترین غذای رستوران پرهام کلم پلوی شیرازی است.

برای رفتن به خانه سنتی پرهام باید ابتدا به خیابان لطفعلی خان زند بروید و بعد از پشت سر گذاشتن سه راه احمدی و گود عربان وارد منطقه مسجد نصیرالملک شوید. رستوران خانه سنتی پرهام درست در ضلع روبه‌روی مسجد نصیرالملک واقع شده است.

رستوران های شیراز

رستوران باغ راز در دل طبیعت شیراز

همان‌ طور که از نام رستوران باغ راز مشخص است این باغ به دور از هیاهوی شهر و شلوغی آن در قصردشت شیراز جای گرفت. مجموعه باغ راز دو منوی کامل به نام‌های منوی باغ و منوی بام دارد. منوی باغ در خود باغ و در دل طبیعت، امکان صرف غذاهای سنتی و اصیل شیرازی و ایرانی را برای مهمانان خود فراهم کرده است. در مقابل منوی بام، یک منوی کاملا مدرن دارد. در این منو فست فودهای خوشمزه، انواع دمنوش و دسر، عرقیجات اصل شیراز، آش رشته لذیذ و موسیقی گوش‌نواز سنتی به چشم می‌خورند. یکی از مهم‌ترین دلایلی که باعث شده رستوران باغ راز در بین مردم محبوب باشد، رفتار مناسب و خوب کادر این مجموعه است.

رستوران های شیراز

رستوران خوشا شیراز، رستورانی به مانند در شهر شیراز

رستوران خوشا شیراز در گلدشت حافظ واقع شده است. خوشا شیراز با محیطی دنج و زیبا به همراه موسیقی سنتی و غذاهای خوشمزه توانسته به یکی از بهترین رستوران‌های شیراز تبدیل شود. رستوران خوشا شیراز نیز دارای دو بخش سرپوشیده و فضای باز است. در این رستوران غذاهای اصیل شیرازی و ایرانی با بهترین کیفیت طبخ می‌شوند. خوشا شیراز از بهترین و حرفه‌ای‌ترین سرآشپزان شیراز برای طبخ غذاها کمک می‌گیرد. طعم خوش غذاهای خوشا شیراز را هیچ‌گاه فراموش نخواهید کرد.

رستوران های شیراز

رستوران عمارت فیل در دل بازماندگان زندیه

عمارت فیل در دوران زندیه یکی از اقامتگاه‌های سنتی شاهان زند بوده است. این مکان به علت زیبایی و فضای منحصربه‌فردی که دارد به عنوان یکی از خاص‌ ترین رستوران های شیراز شناخته شده است. این رستوران یک فضای کاملا سنتی و با طراحی خانه‌های قدیمی دارد. غذاهای طبخ شده در رستوران عمارت فیل همگی از غذاهای اصیل شیرازی هستند که مانند آن‌ها را در کمتر جایی می‌توان یافت. اگر در بازار فیل بوده‌اید پیشنهاد می شود تا پس از خرید به کوچه 11 سری بزنید.

رستوران های شیراز

رستوران شرزه، قدیمی ترین رستوران شیراز

رستوران شرزه واقع در زیرگذر زند، از رستوران‌ های قدیمی شیراز به‌ حساب می‌آید. رستوران شرزه تقریبا در مرکز شهر و در نزدیکی هتل بزرگ زند و بازار وکیل ساخته شده است. در سفر به شیراز رفتن به رستوران شرزه را فراموش نکنید. نان داغ در کنار کباب‌های خوش‌طعم و عطر و موسیقی زنده، بدون شک خاطره‌ای فراموش‌نشدنی را برای شما رقم خواهد زد. رستوران شرزه در بین مردم محلی شیراز و حتی گردشگران از محبوبیت خاصی برخوردار است.

رستوران های شیراز

رستوران کته ماس

رستوران کته ماس از رستوران‌ های سنتی شیراز به‌شمار می‌رود که در طبقه زیرین هتل سعید واقع در سه‌راه نمازی قرار گرفته است. راه پله باریک در کنار دیوارهایی آجری و گلدان‌های زیبا در این مکان فضایی دل‌انگیز را ایجاد کرده‌اند. در هر طرف که چشم بچرخانید با گلدان و لوسترهای سنتی مواجه می‌شوید. یکی از نکات برجسته و قابل توجه در رستوران کته ماس البسه سنتی کارکنان این رستوران است. تمامی لباس‌ها با سلیقه و ترکیب رنگی زیبا و خاصی طراحی شده‌اند. نکته‌ای که سبب گردیده تا این رستوران در میان افراد از محبوب خاصی برخوردار باشد،، همین کنده‌کاری‌های و نقش و نگارهای سنتی در کنار میز و صندلی‌های چوبی هستند.

رستوران های شیراز

مجموعه رستوران صوفی

همان‌طور که از نام مجموعه صوفی مشخص است، این مکان یکی از اماکن گردشگری و تفریحی در شیراز به‌حساب می‌آید. در بازارچه غذای صوفی می‌توانید خوشمزه‌ترین غذاهای اصیل شیرازی را میل نمایید. در تمام شیراز مجموعه‌ای شبیه به صوفی نخواهید یافت. اولین بار در سال 1351 این رستوران شروع به کار کرده و بعد از 10 سال و در سال 1361 رستورانی با سبک و چیدمان قاجاری تاسیس شد.

بعدها رستوران صوفی به سبک معماری زند تغییر شکل یافت. مجموعه صوفی از رستوران‌های مدرن و سنتی شهر شیراز به‌شمار می‌رود. منوی این رستوران به قدری کامل است که حتی غذاهای فرنگی و فست فود را نیز در خود جای داده است. در نظر داشته باشید که غذاهای این رستوران کمی گران هستند. در مجموعه صوفی می‌توانید طعمی متفاوت از غذاهای ایرانی، فرنگی و شیرازی را تجربه کنید. برای رفتن به این رستوران ابتدا به بلوار ستارخان رفته و سپس سری به کوچه 18 بزنید.

رستوران های شیراز

رستوران ایتالیایی بل پاسی شیراز

بل پاسی یک رستوران ایتالیایی در شهر شیراز است. برای تجربه صرف غذاهای خوشمزه ایتالیایی مانند پاستا و پیتزا، رستوران بل پاسی بهترین گزینه خواهد بود. در منوی بل پاسی انواع پیتزا و پاستا یافت می‌شوند. کافه بل پاسی نیز گزینه مناسبی برای قرارهای عاشقانه یا جمع‌های دوستانه است. رستوران بل پاسی با نمایی آجری و دیوارها و ستون‌هایی چوبی، یک نمای مدرن به رستوران بخشید. همچنین این رستوران دارای بالکن زیبایی بوده که در آن میزها و صندلی‌هایی برای پذیرایی از مهمانان چیده شده‌اند.

رستوران های شیراز

دیگر رستوران های شیراز

به غیر از موارد ذکر شده در شهر شیراز رستوران‌ های دیگری نیز وجود دارند که عبارتند از:

  • رستوران شاندیز
  • باغ رستوران نخلستان
  • عمارت شاپوری
  • مجموعه رستوران باکویه
  • رستوران برنتین
  • رستوران شاطر عباس
  • کافه و رستوران گرتا
  • رستوران حاجی بابا
  • رستوران سرای مهر
  • رستوران هندی تاج محل شیراز

سخن پایانی

سفر به شیراز و دیدن زیبایی‌ های بی‌نظیر آن از یک طرف، خوردن غذاهای خوشمزه و اصیل شیرازی نیز از طرف دیگر، گردشگران را به سوی این شهر تاریخی رهسپار می‌سازد. شیراز به علت محبوبیت خاص خود در میان گردشگران و حج بالای بازدیدکننده، رستوران‌ های سنتی و مدرن زیادی را نیز در خود جای داده است. رستوران‌ های بین‌المللی و سنتی شیراز از جمله بهترین رستوران‌ های ایران به‌شمار می‌روند. از رستوران هفت خوان و باغ راز گرفته تا رستوران صوفی و خانه سنتی پرهام، همگی با طبخ و سرو بهترین و خوشمزه‌ ترین غذاهای شیرازی آماده پذیرایی از گردشگران و مهمانان خود هستند.


   تبلیغات    

                 تور کیش


مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

بخش های ضروری علامت گذاری شده اند *