تجربه ای لوکس از   تور استانبول  همراه با ایوار
انگلستان

تاور بریج ، مشهور ترین پل شهر لندن | Tower Bridge 

اجاره ماشین در دبی
تور ترکیه سلام پرواز تور لحظه آخری

تاور بریج لندن

تاور بریج که به معنای پل برج است نام یکی از مشهورترین سازه ها و پل های شهر لندن پایتخت کشور انگلستان است که برروی رودخانه مشهور این شهر بنام رود تیمز بنا شده است. در ادامه با مجله گردشگری تاپ تراول همراه شوید تا بیشتر با این پل برج آشنا شوید

تاور بریج با معماری گوتیک در سال 1886 شروع و در 1894 کار ساخت آن به پایان رسید که در کنار یکی از مشهورترین جاذبه شهر لندن بنام برج لندن قرار گرفته است  از دیگر جذابیت های تاور برج مسیر جاده ای که برروی آن قرار گرفته است که در مواقع عبور کشتی از زیر این پل مسیر جاده ای به بالا کشیده می شود تا کشتی ها از زیر آن عبور کنند

تاور بریج
تاور بریج

علت ساخت این پل افزایش جعمیت لندن در قرن نوزدهم بود که مسئولان شهر لندن را به فکر احداث پل جدیدی برروی رودخانه تیمز انداخت .طرح انتخابی تاور برج کاری از هوراس جونز با همکاری جان ولف بری بود. پنج پیمانکار و تقریباً ۴۵۰ کارگر برای ساخت این پل ۲۵۶ متری به خدمت گرفته شد و ۱۱ هزار تن استیل در چهارچوب آن به کار رفت است.

سرانجام کار ساخت پل که تاور بریج نام گرفت (تاور= بُرج، بریج= پل) در ۱۸۹۴ به پایان رسید. پل تاور بریج دارای برج‌ هایی با معماری گوتیک ویکتوریایی بود که در آن زمان مورد پسند مردم قرار نگرفت، اما با گذر زمان این پل به یکی از معروفترین نماد های شهر لندن تبدیل شد.


 لیدوما    

             | اجاره ویلا در رامسر | اجاره سوئیت در کیش


اقامتگاه بوم گردی
تاور بریج لندن
تاور بریج لندن

گرفتن عکس و فیلم از پل تاور بریج یکی از کارهای مورد علاقهٔ توریست‌ هایی است که به لندن می‌آیند، اما در عین حال این امکان نیز برای بازدیدکنندگان وجود دارد که وارد برج‌ ها شوند. دو برج توسط گردشگاهی در قسمت بالا به یکدیگر متصلند و نمایی زیبا از لندن را می‌توان از آنجا مشاهده نمود.

همچنین در داخل پل، نمایشگاه تاور بریج قرار دارد که مساحت گردشگاه و دو برج را شامل می‌شود و بازدیدکنندگان می‌توانند از موتورخانهٔ ویکتوریایی که درون برج‌ها قرار دارند دیدن کنند.


مقالات بیشتر بخوانید :


 


   تبلیغات    

                 تور کیش


مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

بخش های ضروری علامت گذاری شده اند *