تجربه ای لوکس از   تور استانبول  همراه با ایوار
ایران

تجربیات سفر یک خانم گردشگر اروپایی به ایران را بخوانید 

اجاره ماشین در دبی
تور ترکیه سلام پرواز تور لحظه آخری

تجربیات سفر یک خانم گردشگر اروپایی به ایران : در این مقاله از وب سایت مجله گردشگری تاپ تراول به تجربیات یک خانم گردشگر اروپایی که برای گردش به ایران سفر کرده بود خواهیم پرداخت . حتما برای شماهم باید جالب باشد تا فرهنگ کشور خود را از زبان دیگران بشنوید پس با مت تا آخر این مقاله با ما همراه باشید تا با تجربیاتی که این خانم اروپایی به ایران داشته است را مطالعه کنید

تجربیات سفر یک خانم گردشگر اروپایی به ایران
تجربیات سفر یک خانم گردشگر اروپایی به ایران

خانمی که به تنهایی به ایران سفر کرده است اهل کشور  لهستان و به نام آنا می باشد که از سال ۲۰۰۷ تا کنون به بیش از ۷۸ کشور جهان سفر کرده است. وی در سال ۲۰۱۶ سفری به ایران داشت و پس از آن مطالبی جالب در مورد کشورمان در وبسایتش منتشر کرد؛ یکی از این مطالب دانستنی هایی پیش از سفر به ایران نام داشت که خواندنش خالی از لطف نیست.

نگرانی در مورد عدم توقف اتوبوس ها

در بعضی مقالات و راهنمایی های سفر به ایران که توسط گردشگران خارجی نوشته شده است، می خوانیم که رانندگان اتوبوس های بین شهری حتی در مسیرهای طولانی برای استراحت مسافرین، میل کردن غذا و استفاده از سرویس بهداشتی توقف نمی کنند! این در صورتی است که می دانیم در تمامی سفرهای بین شهری رانندگان اتوبوس موظف به توقف در فواصل معین هستند تا مسافران بتوانند به نماز و دیگر امور خود بپردازند.


 لیدوما    

             | اجاره ویلا در رامسر | اجاره سوئیت در کیش


اقامتگاه بوم گردی

آنا نیز به این مورد اشاره می کند و می گوید که بر اساس تجربه ی شخصی خودش، جای نگرانی نیست و اتوبوس ها در ساعات مشخص توقف خواهند داشت.

بدون تعارف سوال بپرسید

ما ایرانی ها برخلاف مردم برخی کشورها، از اینکه یک خارجی در چگونگی فرهنگ و قوانین کشور و یا شیوه ی زندگی شخصی‌مان کنجکاوی کند، دلگیر نمی شویم و با روی گشاده به وی پاسخ می دهیم؛ زیرا دوست داریم به آن ها ثابت کنیم که هیچ کدام از تبلیغات و اخبار منفی که رسانه ها درباره ی ملت ایران به گوششان رسانده اند، حقیقت ندارند.

پس تمامی گردشگران خارجی می توانند در صورتی که در موردی برای‌شان ابهام یا سوالی پیش آمد می کند، این مسئله را با یک ایرانی در میان بگذارند تا توضیحی دقیق و جامع دریافت کنند.

شب نشینی با خانواده های ایرانی

امکان ندارد که یک فرد خارجی به ایران سفر کند، با بومیان ارتباط برقرار کند و به منزل آن ها دعوت نشود! مردم میهمان نواز کشورمان با آغوشی باز گردشگران کشورهای مختلف را به خانه و کاشانه ی خود راه می دهند و به آن ها اصرار می کنند تا چند شب میهمانشان باشند.

به گفته ی آنا، ماندن در کنار خانواده های ایرانی نه تنها امن است، بلکه یکی از بهترین تجربیات سفرتان به ایران خواهد بود. ایرانی ها از شما پذیرایی می کنند، در مورد فرهنگ و کشورشان با شما سخن می گویند و همچون یک خانواده مراقبتان خواهند بود.

به سبک ایرانی چای بنوشید

چای یکی از نوشیدنی های محبوب و سنتی ما ایرانی هاست و هر گردشگر خارجی بارها در طول سفرش این نوشیدنی را امتحان می کند؛ اما شیوه ی نوشیدن چای در ایران با دیگر نقاط جهان کمی متفاوت است. ساکنین دیگر کشورها برای نوشیدن چای، آن را از پیش با شکر یا قند شیرین می کنند، در حالی که ما عادت داریم حبه ای قند در دهانمان قرار دهیم و سپس آرام آرام چایمان را بنوشیم. این سنت برای بسیاری از گردشکران جالب است و سعی می کنند در مدت اقامتشان در ایران از این شیوه پیروی کنند.

سرویس های بهداشتی

استفاده از سرویس های بهداشتیِ ایرانی برای گردشگران خارجی سخت و چالش برانگیز است و وضعیت نابه‌سامان سرویس های بهداشتی بین راهی یا عمومی درون شهری، این چالش را چندین برابر می کند. در اکثر موارد دستمال کاغذی در این اماکن وجود ندارد و گاهی حتی مایع دست شویی به سختی یافت می شود؛ پس بد نیست گردشگران همیشه در طول سفرشان مایع ضدعفونی کننده دست و دستمال کاغذی اضافی همراه داشته باشند.

خریدن سیم کارت برای استفاده از اینترنت

به دلیل نبودن وای فای رایگان در سطح شهرهای ایران، آنا به همراهانش پیشنهاد می کند تا به محض ورودشان به ایران، با پرس و جو از کارمندان هتل یا مسافرخانه ی محل اقامتشان، به نزدیک ترین مرکز فروش سیم کارت مراجعه کنند تا بتوانند با خریداری سیم کارتی کم قیمت، از اینترنت پر سرعت بهره مند شوند.

هتل ها گذرنامه مسافرین را نگهداری می کنند

نگه داشتن گذرنامه یا شناسنامه ی مسافرین تا روز خروج، یکی از قوانین هتل ها و مسافرخانه های ایرانی است که در برخی موارد سبب تعجب گردشگران خارجی می شود. ممکن است آن ها به کارمندان هتل اعتماد نداشته باشند و در برابر تحویل دادن پاسپورتشان مقاومت کنند؛ اما باید بدانند که جای مدارکشان نزد هتل امن است و به بهترین نحو از آن ها نگه داری می شود. البته بهتر است پیش از تحویل مدارک شناسایی خود به هتل یک کپی برای استفاده در طول سفر از آن ها تهیه کنند.

رانندگی عجیب ایرانیان

با وجود فرهنگ سازی ها و تبلیغات مفیدی که در چند سال اخیر در خصوص رعایت قوانین رانندگی صورت می گیرد، هنوز هم شیوه ی رانندگی ما ایرانی ها با استانداردهای جهانی فاصله ی زیادی دارد. گردشگران خارجی در روزهای اول اقامتشان در ایران، ممکن است با دیدن وضعیت خیابان ها وحشت زده شوند و هرگز خیال رانندگی کردن در ایران به سرشان نزند. به علاوه هنگامی که در تاکسی یا آژانس می نشینند، مطمئنا بعد از چند دقیقه از راننده درخواست می کنند تا از سرعت خود بکاهد.

عبور از خیابان، خطر اصلی!

 رعایت قوانین و مقررات راهنمایی و رانندگی از جمله مسائلی است که متاسفانه هنوز به طور کامل درکشور ما همه گیر نشده است. یکی از مهم ترین این قوانین احترام به حقوق عابرین پیاده و کاهش سرعت یا توقف به هنگام عبور از روی خطوط عابر پیاده می باشد.

از دیدگاه آنا، هرگز نمی توان با اطمینان از عدم وجود خطر، عرض خیابان های ایران را پیمود؛ زیرا رانندگان به هیچ وجه پیش از خطوط عابر توقف نمی کنند و عابرین پیاده ناچارند با در نظر گرفتن جوانب احتیاط از میان ماشین هایی که با سرعت به سمتشان می آیند خود را به سوی دیگر خیابان برسانند.

امنیت ایران

وجود یا عدم وجود امنیت در کشوری، از مباحث مهم برای رونق گردشگری در آن سرزمین به حساب می آید. متاسفانه تصویری که از ایران به مردمان جهان نشان داده می شود، چیزی جز یک کشور ناامن نیست. همین سیاه نمایی سبب می شود تا عده ای از سفر به کشورمان منصرف شوند و هیچ گاه شانس لمس این همه زیبایی را در سرزمینمان به دست نیاورند.

خوب است بدانیم که با توجه به تجربیات عده ی کثیری از بازدیدکنندگان کشورمان، هیچ گونه مشکلی به لحاظ امنیت مالی یا جانی برایشان رخ نداده است و آن ها ایران را یکی از امن ترین کشورهای جهان حتی برای مسافران تنها یا بانوان گردشگر قلمداد می کنند.

دغدغه همیشگی ریال و تومان

تفکیک ریال از تومان یکی از اصلی ترین مشکلاتی است که گردشگران خارجی در طول سفرشان با آن مواجه می شوند. ارز رسمی کشور ما ریال است اما تقریبا در تمامی مغازه ها با واحد تومان در مورد قیمت اجناس صحبت می شود که این اتفاق بسیاری از گردشگران را گیج می کند.

ایران مقصدی رویایی برای بک پکرها

خیلی از گردشگرهای بک پکر (کوله گرد)، ایران را مقصدی مناسب برای سفرهای این چنینی نمی دانند؛ در صورتی که وجود هتل های ارزان قیمت و مسافرخانه ها، امکان برپایی چادر و کمپینگ در بسیاری از پارک ها و جاذبه های طبیعی، ارزان بودن خوراک و رفت و آمد به دلیل نرخ پایین ریال و همچنین میهمان نوازی بیش از حد مردم، ایران را به بهشتی برای گردشگران کوله پشتی به دوش بدل کرده است.

در بیشتر کشورهای دنیا کسی از مردم محلی را نمی یابید که داوطلبانه شما را به گردش درون شهری ببرد یا برای بازدید از موزه ای همراهی تان کند؛ اما در ایران بسیاری از مردم به صورت خود خواسته به یاری گردشگران می آیند.

ایرانیان از آمریکایی ها متنفر نیستند

یکی از بیشترین تبلیغات منفی علیه مردم ایران، در رسانه های عمومی آمریکایی صورت می گیرد؛ به همین واسطه بسیاری از مردم این کشور گمان می کنند که ایرانی ها از آنان متنفرند! در صورتی که مردم خوش قلب کشور عزیزمان نه تنها خصومتی با آمریکایی ها ندارند، بلکه از هر گردشگری که به کشورشان وارد شود، با رویی گشاده استقبال می کنند.

آنا در طول اقامتش در ایران با بومیان چند شهر در این باره صحبت کرده و از مهربانی آنان تعجب نموده است؛ وی در همین راستا می گوید که در خلال گفت و گویش با ایرانی ها، هیچ کس از آمریکا ابراز نفرت نکرده است.

بهترین فصل سفر به ایران

همانطور که همه ی ما می دانیم، ایران کشوری است چهار فصل و نقاط مختلف کشور می توانند در زمان های یکسان، دمایی بسیار متفاوت داشته باشند. به طور مثال آنا در اواخر اسفند-اوایل بهار به ایران سفر کرده است؛ به گفته ی وی تهران و تبریز در این فصل از سال بسیار سرد، اما شهرهای جنوبی گرم و سوزان بودند. پس در هر فصلی می توان با انتخاب درست مقصد سفری دل انگیز به ایران داشت.

البته وی فصل بهار را به کاربران وبسایتش پیشنهاد کرده و معتقد است که تعطیلات نوروز به دلیل شلوغی شهرهای توریستی و تعطیلی برخی مراکز، بدترین زمان سفر به کشورمان می باشد.

ایرانی ها عرب نیستند

مهم ترین نکته ای که این گردشگر لهستانی به مسافرانِ ایران گوشزد می کند، تفاوت ایرانی ها و عرب هاست. هر گردشگر خارجی باید بداند که زبان و ریشه ی ما پارسی است؛ و حتی خط الرسم ما با برخی حروف به کار رفته در زبان عربی تفاوت دارد. با وجود مشترک بودن بسیاری از لغات زبان عربی و فارسی، اکثر مردم ایران تسلطی به زبان عربی ندارند.

در بسیاری از موارد نیاز است که به گردشگران خارجی که به کشورمان می آیند، در مورد این تفاوت توضیح دهیم؛ حتی در بعضی مواقع آن ها از لغات و جملات عربی برای ارتباط برقرار کردن با ما استفاده می کنند که گاهی اوقات واکنش تند هموطنانمان را در پی دارد.

 


   تبلیغات    

                 تور کیش


مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

بخش های ضروری علامت گذاری شده اند *