تجربه ای لوکس از   تور استانبول  همراه با ایوار
ترکیه

آشنایی با جاهای دیدنی کوش آداسی ترکیه | Kuşadası 

اجاره ماشین در دبی
تور ترکیه سلام پرواز تور لحظه آخری

جاذبه های گردشگری کوش آداسی

در این مقاله از معرفی جاهای دیدنی ترکیه شما را با جاهای دیدنی کوش آداسی که یکی از شهرهای محبوب نزد گردشگران در کشور ترکیه است آشنا خواهیم کرد.

مختصری درباره شهر زیبای کوش آداسی بدانید :

کوش‌آداسی یکی از پرطرفدارترین بنادر کشتی‌ های کروز در سواحل دریای مدیترانه است و در ۷۱ کیلومتری شهرستان مرکزی استان آیدین و در نوار ساحلی منطقه اژه واقع شده‌ است این شهرستان که از شمال با سلجوق و پاموجاک و از جنوب با شبه جزیره دیلک همسایه‌ است در کانون مراکز مهم گردشگری از جمله ازمیر،افسوس، مریم آنا (خانه مریم)، میلت، دیدیم، پاموک کاله، مارماریس و بودروم قرار دارد. بندر کوش آداسی به علت نزدیکی با جزیره یونانیساموس برای گردشگران که به ترکیه مسافرت می‌کنند، از جذابیت خاصی برخوردار است. از بندر کوش آداسی در ماه‌های بهار و تابستان سفرهای منظم با قایق‌ های موتوری به جزیره یونانی ساموس برگزار می‌شود. قایق‌ های تفریحی مدرن که تورهای آبی را برگزار می‌کنند زیبایی خاصی به این بندر بخشیده‌اند. بندر کوش آداسی یکی از بنادر مهم منطقه می‌باشد


 لیدوما    

             | اجاره ویلا در رامسر | اجاره سوئیت در کیش


اقامتگاه بوم گردی

چرا کوش آداسی ؟


  • کوش آداسی مقصدی که تعطیلات بی نظیری را به گردشگران ارائه می دهد
  • کوش آداسی، یکی از معروف ترین شهر های کشور ترکیه در حوزه دریای اژه می باشد.
  • کوش آداسی جزیره ای برای همه افراد با هر نوع سلیقه ای
  • چه افرادی که به دنبال مکانی برای استراحت می گردند و چه کسانی که به دنبال ساحل آرام و زیبا هستند. تابش آفتاب 300 روز در سال !
  • آب و هوای مدیترانه ای کوش آداسی با تابستان گرم و زمستان های خنک با وزش باد ملایم موجب شده است تا فصل گردشگری طولانی را بخصوص برای علاقه مندان به حمام آفتاب، داشته باشد.
  • ساحل نقره ای و طولانی کوش آداسی که با ارائه انواع فعالیت های تفریحی روز خاطره انگیز برای شما ایجاد می کند.

منطقه بندرگاه

بسیاری از جاذبه های گردشگری در منطقه بندرگاه تاسیس شده است، کاروانسرای معروف این منطقه توسط ازوک محمود پاشا در سال 1618 ساخته شده است. در قسمت جنوب غربی منطقه بندرگاه خانه های نیمه چوبی که مربوط به قرن 19 می باشد را میبینید، دیواره ی دروازه ی جنوبی شهر قدیمی هنوز هست و به خوبی از آن محافظت می شود.

جاهای دیدنی کوش آداسی
جاهای دیدنی کوش آداسی

ساحل بانوان (Kadınlar Denizi)

این ساحل که در دو کیلومتری شهر قرار دارد، پرطرفدارترین خط ساحلی در اطراف کوش‌آداسی است. در این ساحل ورزش‌های آبی مفرح بسیار زیادی وجود دارد؛ به علاوه اگر گرسنه هم شدید، می‌توانید در کافه‌های متعدد این ساحل غذا نوش جان کنید. این ساحل در تابستان‌ها پر از افراد محلی و همچنین گردشگران است. در روزهای غیرتعطیل هفته جمعیت کمتری در این ساحل دیده می‌شود اما انتظار نداشته باشید که با ساحلی خالی و بدون گردشگر مواجه شوید. ماه ژوئیه الی اوت، شلوغ‌ترین موقع سال در این ساحل است.

جاهای دیدنی کوش آداسی
جاهای دیدنی کوش آداسی

جزیره کبوتر

گذرگاهی 350 متری در نزدیکی کوش آداسی گردشگران را به جزیره ی کبوتر می رساند، در این جزیره بقایای یک قلعه ی بیزانسی متعلق به قرن 13 میلادی روی صخره های سنگی وجود دارد.این جاذبه کوش آداسی یکی از جاذبه هایی است که پیاده روی در کنار ساحل آن بسیار دوست داشتنی است.

جاهای دیدنی کوش آداسی
جاهای دیدنی کوش آداسی

میلتوس

میلتوس مانند Priene یکی دیگر از شهرهای بندری بزرگ دوران هلنیست است و چون این شهر در لجن و گل و لای فرو نرفت، زندگی و سکونت مردم تا دوران سلجوقی در قرن ۱۴ ادامه یافت. این بدان معنی است که ویرانه‌های این شهر متعلق به دوراه‌های زمانی مختلف است. در بازدید از این منطقه، تئاتر بزرگ با ظرفیت ۱۵ هزار نفر و چشم‌اندازهای فوق‌العاده زیبا ار مناطق مرتفع را از دست ندهید. قدمت این منطقه به دوران یونان باستان می‌رسد اما بعدها توسط رومی‌ها به طور کلی بازسازی شد.

دقیقا بالای تئاتر، چند دیوار قلعه‌ی بیزانسی قرار دارد و در سمت شرقی آن، بقایای معبد آپولو را می‌توان مشاهد کرد. حمام‌های Faustina  که به خوبی حفظ شده و باقی مانده است، در جنوب تئاتر قرار دارد. از دیگر بناهای تاریخی موجوود این شهر می‌توان به کاروانسرای سلجوقی و دیگر ویرانه‌های شهر باستانی یونانی-رومی اشاره کرد. اینجا همچنین موزه‌ی بسیار خوبی از تاریخ میلتوس و Priene  وجود دارد که می‌توانید با بازدید از آن، به طور کامل با تاریخ و هر آنچه بر سر این منطقه آمده، آشنا شوید.

جاهای دیدنی کوش آداسی
جاهای دیدنی کوش آداسی

شبه جزیره دیلک

شبه جزیره دیلک یکی دیگر از جاذبه های کوهستانی با چشم انداز های ساحلی زیبا است، این شبه جزیره یک پارک ملی است که با کوش آداسی 26 کیلومتر فاصله دارد و می توان یک روز پر آرامش را سپری کرد.در این شبه جزیره چندین ساحل برای شنا و گرفتن حمام آفتاب وجود دارد، غار زئوس یکی از پرطرفدارترین جاذبه های این منطقه است

جاهای دیدنی کوش آداسی
جاهای دیدنی کوش آداسی

معبد دیدایما 

اینجا مرکز مذهبی در دوران هلنیست بود و معبد دیدایما که از مهم‌ترین معابد آن دوران بود، در این منطقه قرار داردکه دومین معبد بزرگ جهان باستان است. در اینجا هنوز هم ستون‌های بلند معبد آپولو (که زمانی تعداد آن‌ها ۱۲۲ ستون بود)، قدبرافراشته‌اند و می‌توان آن را یکی از بهترین نمونه‌های معابد یونانی در ترکیه خواند که به خوبی حفظ شده است. معبد دیدایما در دنیای کلاسیک باستان، از اهمیت بسیار بالایی برخوردار بود و می‌توان گفت بعد از معبد دلفی، مهم‌ترین معبد آن زمان به شمار می‌رفت. در دوران حکومت کنستانتین بزرگ و تغییر آیین او به مسیحیت بود که دیدایما اهمیت پیشین خود را از دست داد.

جاهای دیدنی کوش آداسی
جاهای دیدنی کوش آداسی

کیرازلی (Kirazli) کوش آداسی

روستای عجیب و جالب کیرازلی در میان باغ‌های انگور و مزارع سرسبز احاطه شده است. بودن در این مکان احساسی بی انتها را به شما منتقل می‌کند. این روستا مکانی عالی برای یک بعدازظهر گشت و گذار در میان کوچه‌هایی با خانه‌های ردیف شده‌ی سنتی و سرک کشیدن در میان نبض آرام زندگی روستایی ترکیه است. تعدادی رستوران و کافه‌ی دوست داشتنی در اینجا وجود دارد، بنابراین می‌توانید مدتی را به استراحت کردن و تفکر بپردازید.

کیرازلی
سفر به کوش آداسی

اگر یگ گردشگر غذایی هستید بهتر است روز شنبه که بازار کشاورزان در روستا برپا می‌شود به این مکان سفر کنید. در اینجا می‌توانید محصولات تازه و بسیار خوبی را تهیه کنید. کیرازلی ۱۰ کیلومتر از جنوب کوش‌آداسی فاصله دارد.


مقالات بیشتر بخوانید :


   تبلیغات    

                 تور کیش


مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

بخش های ضروری علامت گذاری شده اند *