تجربه ای لوکس از   تور استانبول  همراه با ایوار
بوشهر

جزیره خارک خلیج فارس 

اجاره ماشین در دبی
تور ترکیه سلام پرواز تور لحظه آخری

جزیره خارک خلیج فارس

در این مقاله از معرفی جاهای دیدنی ایران یکی از جاذبه های بسیار زیبای خلیج فارس یعنی جزیره خارک را به شما معرفی خواهیم کرد که یکی از کشتی های بسیار زیبا، دیدنی و محبوب میان گردشگران است. در ادامه با تاپ تراول همراه باشید…

جزیره خارک که بعضی مواقع خارگ نیز نوشته خواهد شد یکی از جزیره های مسکونی ایران است که دارای اهمیت اقتصادی بسیار زیادی است. این جزیره در 38 کیلومتری ساحل بندر گناوه در خلیج فارس قرار دارد و از توابع استان بوشهر محسوب می شود.

خارک، در حدود ۵۷ کیلومتری شمال غربی بوشهر و ۳۰ کیلومتری بندر ریگ و ۳۵ کیلومتری بندر گناوه واقع گردیده و از نظر تقسیمات کشوری جزو استان بوشهر و از توابع شهرستان بوشهر است. دارای ۸ کیلومتر طول (شمال- جنوب) و ۴ کیلومتر عرض می باشد. ارتفاع متوسط آن از سطح دریا حدود ۳ متر و از نظر موقعیت جغرافیایی در ۲۹ درجه و ۱۵ دقیقه عرض شمالی و ۵۰ درجه و ۲۰ دقیقه طول شرقی قرار دارد.


 لیدوما    

             | اجاره ویلا در رامسر | اجاره سوئیت در کیش


اقامتگاه بوم گردی

آب و هوا

از مشخصه این آب و هوا، تابستان های گرم همراه با شرجی و رطوبت محلی بدون بارندگی است. گرمی هوا معمولاً از اسفندماه آغاز خواهد شد به طوری که طول دوره گرما حدود ۸ ماه می باشد. درجه حرارت در فصول سال از ۴ تا ۴۶ درجه سانتی گراد متغیر است.

میانگین روزانه حرارت در زمستان ۱۷ درجه سانتی گراد و در تابستان ۶/۳۲ درجه می باشد. در اواخر پاییز مخصوصاً آذر ماه باران های پاییزی آغاز خواهد شد که کیفیت هوا را بهبود می قسمتد. زمستان جزیره کوتاه است.

جزیره خارگ خلیج فارس
جزیره خارگ خلیج فارس

نحوه ورود به جزیره

با استناد به ساکن یا غیر ساکن بودن افراد دسترسی به جزیره محدود یا بلامانع می باشد ، ارگان های گوناگونی بر ورود افراد به جزیره نظارت دارند ، افراد غیر بومی ملزوم به اخذ مجوز ورود می باشند.

چگونه به خارک سفر کنیم ؟

دسترسی به جزیره خارک از طریق شناور های دریایی و همچنین هواپیما ممکن است


   تبلیغات    

                 تور کیش


مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

بخش های ضروری علامت گذاری شده اند *