تجربه ای لوکس از   تور استانبول  همراه با ایوار
هند

راج گات دهلی ، هند | Raj Ghat 

اجاره ماشین در دبی
تور ترکیه سلام پرواز تور لحظه آخری

راج گات دهلی

در این مقاله از قسمت معرفی جاهای دیدنی هند قصد داریم یکی از جاهای دیدنی بسیار زیبای دهلی هند یعنی راج گات را به شما معرفی کنیم و آن را مورد بررسی قرار دهیم. در ادامه با تاپ تراول همراه باشید.

بنای راج گات در دهلی هند یکی از زیباترین ساختمان ها و بناهای یادبود در این شهر است که برای یکی از تاثیرگذارترین و البته معروف ترین شخصیت های هندی که البته دیگر شخصیتی کاملا جهانی است یعنی مهاتما گاندی ساخته گردیده است.

بنای راج گات در دهلی در اصل از جمله مکان های مهم و بسیار محترم هندی ها است که برای خود به عنوان یک جاذبه ی بسیار دیدنی محسوب می شود. در ادامه با ما در الی گشتهمراه باشید تا به اتفاق یکدیگر، بنای راج گات در دهلی را مورد بررسی قرار دهیم.


 لیدوما    

             | اجاره ویلا در رامسر | اجاره سوئیت در کیش


اقامتگاه بوم گردی

بنای یادبود مهاتما گاندی که راج گات (Raj Ghat) نامیده خواهد شد، یکی از زیباترین و تلفیقی ترین بناهای موجود در شهر دهلی است.

نکته ی جالبی که باید درباره ی بنای راج گات در دهلی بدانید این است که در اصل این مکان همان جایی است که خاکستر گاندی که در تاریخ ۳۰ ژانویه ی سال ۱۹۴۸ در آن ترور شد را نگه می دارند. در آن زمان مهاتما گاندی ۷۹ سال سن داشت. در سالروز ترور این شخصیت بزرگ و تاثیرگذار یعنی ۳۰ ژانویه که روز شهید نیز نام گذاری گردیده است، مردم و مقامات مهم در این محل گرد هم می آیند تا این روز را گرامی بدارند و آن را پاس بدارند.

بنای راج گات در دهلی یا همان بنای یادبود مهاتما گاندی است، یک سکوی چهار گوش ساده است که از سنگ مرمر سیاده درست گردیده است و در آن خاکستر پیکر گاندی را نگه می دارند.راج گات دهلی

درباره ی بنای راج گات در دهلی باید نکته ی مهمی را بدانید. این نکته آن است که بنای راج گات تنها بنای یادبود برای گاندی است اما اینطور نیست. از بین جاذبه های زیادی که در هند یادآور رهبر فقید خود ماهاتما گاندی است، خانه ی او نیز در این میان موجود است که هم اکنون تبدیل به موزه گردیده است و همان مکانی است که گاندی در سال ۱۹۴۸ میلادی در آن ترور شد.

قسمت های این موزه شامل نمایشگاه اشیاء و یادبودهایی مرتبط با مرگ و زندگی او، همچنین موزه ی چند رسانه ای گاندی همراه با اسناد تاریخی، دستاوردهای او و خیلی از دیگر متعلقات او را ارائه می دهد. یکی از بهترین قسمت های بازدید از این موزه، امکان قدم زدن در باغی است که گاندی زمان زیادی را در آن سپری می نموده است. در منزل گاندی، مکانی که گاندی مورد اصابت گلوله واقع شده است را با نام ستون شهید مشخص کرده اند.

پس از این که از منزل گاندی خراج شدید تنها با چند قدم پیاده روی به یادبود راج گات گاندی در دهلی خواهید رسید. این مقبره همانطور که در بالاتر اشاره کردیم، جایی است که گاندی در آنجا سوزانده گردیده است و شاید اصلی ترین بخش این مجموعه به شمار می رود. در داخل این سنگ خاکستر جسد گاندی نگهداری خواهد شد.

تنها زینت این اثر شمع های کوچک در اطراف آن هستند و در روز بزرگداشت گاندی نیز، این یاد بود گلباران خواهد شد. درباره ی نام این بنا باید این نکته را بدانید که در واقع این نام به قسمت تاریخی دهلی قدیم که شاه جهان آباد نام دارد و در ساحل رودخانه ی یامونا واقع شده است، نامیده گردیده است. در نزدیکی این بنای یادبود در شرق دریا گنج دروازه ی گات راج در ورودی شهر قرار داشت.راج گات دهلی

به یاد داشته باشید که…

  • بنای راج گات در دهلی سقف ندارد.
  • در این بنا یک مشعل آتش ابدی روشن است.
  • این بنا در ساحل رودخانه ی یامونا در دهلی و در جاده ی کمربندی مهاتما گاندی واقع شده است.
  • یک پیاده روی سنگی از میان چمنزارها به سوی دیوارهایی که بنای یادبود را احاطه کرده اند، می رود.
  • تمام میهمانان و بازدیدکنندگان این بنا باید قبل از ورود به راج گات کفش های خود را در بیاورند.

گاندی که بود و چه کرد؟

مهانداس کارامچاند گاندی که به زبان انگلیسیMohandas Karamchand Gandhi و به خط دوناگری मोहनदास करमचन्द गांधी و به خط گجراتی મોહનદાસ કરમચંદ ગાંધી نوشته خواهد شد در تاریخ ۲ اکتبر سال ۱۸۶۹ میلادی به دنیا آمد و در ۳۰ ژانویه ی ۱۹۴۸ میلادی در اثر ترور چشم از دنیا فرو بست.

گاندی که در اصل رهبر سیاسی و معنوی هندی ها بود که ملت هند را در راه آزادی از استعمار امپراتوری بریتانیا رهبری کرد. او در طول زندگیش استفاده از هر نوع ترور و خشونت برای رسیدن به مقاصد را رد می کرد. فلسفه ی بی خشونتی گاندی که خود نام ساتیاگراها که در زبان سانسکریت به معنای تلاش و کوشش برای رسیدن به حقیقت و تحت اللفظی به معنای محکم گرفتن حقیقت است بر روی خیلی از جنبش های مقاومت بدون خشونت در سراسر جهان و تا امروز تأثیر گذاشته است.

راج گات دهلی هند


   تبلیغات    

                 تور کیش


مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

بخش های ضروری علامت گذاری شده اند *