تجربه ای لوکس از   تور استانبول  همراه با ایوار
ایران, تهرانگردی

عمارت بادگیر کاخ گلستان | به جا مانده از دوره قاجار 

اجاره ماشین در دبی
تور ترکیه سلام پرواز تور لحظه آخری

عمارت بادگیر کاخ گلستان

در این مقاله از معرفی جاهای دیدنی تهران درباره عمارت بادگیر کاخ گلستان که بجا مانده از دوره قاجار و در میدان ارک شهر تهران واقع شده است سخن خواهیم گفت.

عمارت بادگیر کاخ گلستان

مختصری درباره عمارت بادگیر کاخ گلستان بدانید :

عمارت بادگیر در کاخ گلستان میدان ارک تهران واقع شده‌است و بین سال‌های ۱۲۲۰ و ۱۲۶۰ به دستور فتحعلی شاه قاجار ساخته شده که مظفرالدین‌شاه قاجار در «عمارت بادگیر» کاخ گلستان تاج‌گذاری کرده است .نام این بنا برگرفته از بادگیر بلند این ساختمان است. این عمارت به‌طور کامل به دستور ناصر الدین شاه بازسازی شد. پلان تالار اصلی این عمارت به صورت صلیبی بوده و این تالار با ارسی بسیار وسیع و زیبا به همراه تزئینات آیینه کاری و گچ بری آراسته شده‌است. برج‌های بادگیر تنها بادگیرهای تزئین شده با معرق در ایران می‌باشند


 لیدوما    

             | اجاره ویلا در رامسر | اجاره سوئیت در کیش


اقامتگاه بوم گردی

 

در زیر عمارت بادگیر یک اتاق تابستانی بزرگ قرار داشته که با جریان باد چهار برج بادگیر و با کمک حوضخانهٔ میانی که آب قناتشاهی در آن جاری بود، خنک می‌شد. در حال حاضر جریان آب به علت احداث مترو قطع گردیده‌است و از بادگیرها به صورت قبلی استفاده نمی‌شود.

جلسات هیئت وزرا غالباً در عمارت بادگیر تشکیل می‌شد که اعضای آن نیز از در شمس العماره که در به نسبه بزرگی بود رفت و آمد می‌کردند و به در هیئت وزرا مشهور شده بود و اتومبیل رئیس الوزرا که تنها اتومبیل آن هیئت و ماشین کالسکه‌ای هفت نفره سیاهی بود جلو در توقف می‌نمود

عمارت بادگیر کاخ گلستان

امکانات رفاهی و گردشگری کاخ گلستان

برای بازدید از عمارت بادگیر کاخ گلستان ، باید به مجموعه گلستان بروید. در مراجعه به کاخ گلستان می توانید از امکاناتی که در آن برای شما در نظر گرفته شده است نیز استفاده کنید:

بازارچه صنایع دستی: چند غرفه صنایع دستی در مجموعه وجود دارند که می توانید خریدی دلچسب از آنها داشته باشید. حتا اگر چیزی هم از این غرفه ها نخرید، تماشای دنیای رنگین و پر از عشق آنها شما را برای دقایقی از خستگی های تان دور می کند.

چایخانه کاخ گلستان: اگر به هنگام بازدید از بناها، احساس خستگی کردید و خواستید کمی استراحت کنید سری به چایخانه بزنید؛ دمنوش های خوش عطر این قسمت، لحظات شیرینی را برای تان رقم می زند. در این بخش می توانید غذا هم سفارش دهید.

عکاسی به سبک قاجاری: اگر می خواهید تجربه بازدیدتان از کاخ گلستان را به شیوه ای متفاوت ماندگار کنید به سراغ غرفه عکاسی بروید، لباس های قاجاری بر تن کنید و چیلیک! یادگاری منحصر به فرد شما آماده است.

دیگر امکانات: در این مجموعه سرویس بهداشتی و نمازخانه هم برای استفاده بازدیدکنندگان وجود دارد.

عمارت بادگیر کاخ گلستان


مقالات بیشتر بخوانید : 


   تبلیغات    

                 تور کیش


مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

بخش های ضروری علامت گذاری شده اند *