تجربه ای لوکس از   تور استانبول  همراه با ایوار
خراسان رضوی

آبشار بار نیشابور ، طبیعتی بکر و دیدنی 

اجاره ماشین در دبی
تور ترکیه سلام پرواز تور لحظه آخری

آبشار بار نیشابور

در این مطلب از مجله گردشگری تاپ تراول شما را با آبشار بار نیشابور آشنا خواهیم کرد. در ادامه همراه ما باشید.

بار شهری در بخش مرکزی شهرستان نیشابور استان خراسان رضوی ایران است و در دره های رشته کوه بینالود با فاصله ۲۷ کیلومتری شمال غرب نیشابور و ۸۰ کیلومتری شهر مشهد قرار گرفته است. این روستا یکی از جاذبه‌های گردشگری بسیار دل‌نواز است که دارای باغات میوه فراوان و آبشاری خروشان و زیباست و قدمتی بیش از هزار سال دارد. وجود عتیقه‌ها و اشیاء قدیمی، همچنین منابع  مکتوب گواه این امر است.

شهر بار دارای آبشاری زیباست که در دل کوه و میان باغهای گردو قرار گرفته است. آبشار بار نیشابور در منطقه ای معتدل کوهستانی قرار دارد که زمستان هایی سرد و تابستان هایی معتدل دارد.


 لیدوما    

             | اجاره ویلا در رامسر | اجاره سوئیت در کیش


اقامتگاه بوم گردی

پوشش گیاهی متنوع و منحصر به فرد این آبشار به زیبایی آن افزوده است. همچنین باید بدانید که آبشار بار پلکانی است. دره های باز، باغ های متنوع، پوشش گیاهی متنوع و .. چشم انداز زیبایی را به وجود آورده است که بازدید کنندگان را به خود جذب می نماید. وجود باغات همچنین به سرسبزی بیشتر منطقه و اعتدال آب و هوا نیز کمک کرده است.

آبشار بار دارای ارتفاع 1670 متری از سطح دریا است. ارتفاعات بینالود در این بخش به آهک‌های کارستی تبدیل می‌شود که همچون یک اسفنج آب را به درون خود می کشند و آن را به آرامی برمی گرداند. در این قسمت، آب از میانه کوه بیرون می جهد و آبشاری با طول 300 متر را به بوجود می آورد.

آبشار بار نیشابور

بهترین زمان سفر

بهترین زمان سفر به این منطقه خوش آب‌وهوا، فواصل مساعد سال یعنی فصل بهار، تابستان و اوایل پاییز است. از آنجایی که این روستا به دلیل شرایط اقلیمیش زمستان‌های سرد و تابستان‌های معتدل دارد، پس با خیال راحت و بدون نگرانی از گرما می‌توانید در فصل تابستان هم، به آنجا سفر کنید. به‌طور کلی وضعیت جوی روستای بار معتدل و بسیار مطبوع است و وجود آبشار در دل باغ‌های آن نیز آب‌وهوایی بی‌مثال برای آن به ارمغان آورده است.

آبشار بار نیشابور

 


   تبلیغات    

                 تور کیش


مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

بخش های ضروری علامت گذاری شده اند *