تجربه ای لوکس از   تور استانبول  همراه با ایوار
تایلند

آبشار تی لا سو تایلند ، آبشاری زیبا و دیدنی 

اجاره ماشین در دبی
تور ترکیه سلام پرواز تور لحظه آخری

آبشار تی لا سو تایلند

در این مطلب از مجله گردشگری تاپ تراول شما را با آبشار تی لا سو تایلند ، آبشاری زیبا و دیدنی آشنا خواهیم کرد. در ادامه همراه ما باشید.

در تایلند، کشوری که گردشگران زیادی را سالانه به خود جذب می کند آبشار بسیار زیبایی قرار دارد. آبشار اومفانگ تی لا سو (Thi Lo Su Waterfall) جزو حیات وحش می باشد. آبشار تی لا سو در منطقه امن حیات وحش آمپانگ قرار دارد، اینجا مکان میراث جهانی یونسکو است که مناطق حفاظت شده تانگ یایی نارسوان و هوآی کا کائنگ و همچنین پارک های ملی کلانگ نان و مائه ونگ را به هم وصل می کند. روی هم رفته، اینجا بزرگ ترین بهشت حیات وحش تایلند و بهترین جنگل دست نخورده و بکر جنوب شرقی آسیا است.

آبشار تی لا سو تایلندآبشار تی لاسو حدودا به طول 400 متر و ارتفاعی بیش از 300 متر در میان صخره‌های آهکی شیب‌دار و ناهموار کشیده شده است. اگر شما در فصل سرد و بارانی به تایلند بروید و از این جاذبه بکر طبیعی دیدن کنید می‌توانید صدای خروش و شدت آب را از فاصله یک کیلومتری به‌صورت کاملا واضح بشنوید.

یکی از دلایلی که باعث شده است آبشار تی لا سو تایلند به عنوان یکی از جاذبه‌های طبیعی معروف در کشور تایلند شناخته شود، این بوده که مسیر پیاده‌روی در این ناحیه، بسیار زیبا و لذت‌بخش است. با اینکه امروزه بسیاری از بومیان با وسایلی مانند دوچرخه و یا موتور به شما برای رسیدن به نوک قله این آبشار کمک می‌کنند اما تعداد زیادی از گردشگران، علاقه‌مند به پیاده‌ طی کردن این مسیر دارند. شما برای رسیدن به نوک قله آبشار باید از چند رودخانه، تپه‌های سبز و آبشار‌های کوچک عبور کنید و پس از حدود دو ساعت به مقصد خود می‌رسید.


 لیدوما    

             | اجاره ویلا در رامسر | اجاره سوئیت در کیش


اقامتگاه بوم گردی

اگر در راه رسیدن به این آبشار زیبا خسته شدید اصلا نگران نباشید زیرا در 28 کیلومتری آبشار، شهر Umphang قرار دارد. در این شهر اقامتگاه‌های کوچک محلی بسیاری وجود دارد که شما می‌توانید جهت استفاده از آن‌ها به این شهر زیبا بروید و علاوه بر استراحتگاه از غذاهای محلی تایلند نیز میل کنید.

آبشار تی لا سو تایلندتاریخچه آبشار

واژه تی لا در تایلند به معنی آبشار است و واژه سو (Su) به معنی صدای بسیار بلند است. این نام به این دلیل بر روی آبشار گذاشته شده است که صدایی بسیار بلندی را از خود تولید می‌کند. علاوه بر این، بعضی از بومیان از این آبشار با نام آبشار سیاه نیز یاد می‌کنند و دلیل آن وجود سنگ‌های آهکی تیره است. در سطح کف دریاچه نزدیک این آبشار، سنگ‌های آهکی بسیاری با رنگ‌های مختلفی وجود دارند که وقتی نور خورشید بازتاب پیدا می‌کند تصویری زیبا خلق می‌شود.

آبشار تی لا سو تایلند به عنوان ششمین آبشار بزرگ دنیا شناخته شده است و از Huai Klotho سرچشمه می‌گیرد. برای بسیاری از بومیان و ساکنان محلی منطقه تاک، وجود این آبشار بسیار مهم است و نماد قدرت تلقی می‌شود. در بعضی مواقع بودایی‌ها کنار این آبشار مراسم‌های مذهبی و مراسم دعای باران را برگزار می‌کنند و اگر شبی را در اطراف این آبشار کمپ کردید می‌توانید صدای خواندن سرودهای همگانی و یا موسیقی‌های محلی را بشنوید.

آبشار تی لا سو تایلندامکانات آبشار

به منظور فراهم کردن امکانات مناسب اولیه برای راحتی گردشگران در حدود 1 کیلومتری آبشار تی لا سو چند مکان برای امکانات اولیه وجود دارد. یک اردوگاه کمپ، سرویس بهداشتی، اتاق حمام و یک مغازه کوچک که غذا و نوشیدنی ساده می فروشند وجود دارد. در اردوگاه‌های کمپ شما می‌توانید با پرداخت چند دلار شب را در دل طبیعت سپری کنید. بهتر است حتما توجه داشته باشید که اطراف این آبشار هتل و یا استراحتگاه لوکس وجود ندارد به همین دلیل اگر قبل از حرکت، قصد ماندن در این منطقه را دارید وسایل کمپ که شامل پتو، کیسه‌خواب، قطب‌نما، کرم‌های پوستی و لباس‌های گرم خود را همراه داشته باشید.

محل کمپ از طریق یک مسیر به آبشار Thi Lor Su متصل می‌شود و حدودا 15 دقیقه طول می‌کشد تا از منطقه کمپینگ به آبشار برسید.

آبشار تی لا سو تایلند


   تبلیغات    

                 تور کیش


مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

بخش های ضروری علامت گذاری شده اند *