تجربه ای لوکس از   تور استانبول  همراه با ایوار
یزد

آبشار دره ‌گاهان ، آبشاری فصلی در شهر تفت ، یزد | Yazd 

اجاره ماشین در دبی
تور ترکیه سلام پرواز تور لحظه آخری

آبشار دره ‌گاهان

در این مطلب از مجله گردشگری تاپ تراول شما را با آبشار دره ‌گاهان تفت در استان زیبای یزد آشنا خواهیم کرد. در ادامه همراه ما باشید.

آبشار درگاهان (دره گاهان) تفت، آبشاری فصلی بوده که در جنوب غربی شهر تفت و در بخش ورودی از سمت استان فارس قرار گرفته‌ است. این آبشار ارتفاعی بیش از ۲۰ متر داشته که از شروع فصل بهار تا اوایل فصل تابستان آب آن از سرچشمه‌های شیرکوه ییلاقات ده بالا و طرزجان به این سمت در حال جریان است و در ارتفاعات بالای بیست متر به آبشار مبدل می‌شود.

آبشار درگاهان (دره گاهان) تفت، در دره‌ای زیبا در دامنه‌ی شیرکوه واقع گردیده و آب آن نتیجه‌ی بارش و ذوب تریجی برف‌های شیرکوه است.

آبشار دره ‌گاهان


 لیدوما    

             | اجاره ویلا در رامسر | اجاره سوئیت در کیش


اقامتگاه بوم گردی

یکی از ویژگی‌های فوق العاده‌ی آبشار درگاهان (دره گاهان) تفت، وجود سنگ‌هایی مساعد برای صخره نوردی در کنار آبشار است. همین امر سبب شهرت این آبشار منحصربه فرد شده‌است. در این منطقه همچنین طرح‌هایی اکوتوریستی و تفرجگاهی به مرحله‌ی اجرا در آمده که موجب جذب افراد بسیاری به این منطقه گردیده است.

طبیعت زیبای منطقه

شیرکوه مناطق طبیعی بسیاری را در برگرفته‌ است. در دل دامنه‌ی شیرکوه درختانی با میوه‌های سردسیری مشاهده می‌گردد. این منطقه جاذبه‌های طبیعی چون غارها و کوه‌هایی زیبا داشته که برخی از آن‌ها شامل برفخانه دایمی طرزجان، غار زیبای نباتی و کوه فوق العاده زیبای عقاب است.

این منطقه همچنین مناطق ییلاقی را چون فراشاه(اسلامیه)، بیداخوید، سانیچ، منشاد، سخوید، نیر، توده، زردین و تنگ چنار با کوچه باغ های قدیمی و زیبای انار را شامل شده که زیبایی‌های منطقه را دو چندان کرده‌اند.

آبشار دره ‌گاهان

مسیر دسترسی به آبشار دره گاهان

برای رسیدن به آبشار درگاهان (دره گاهان) تفت که زیباترین آبشار یزد به شمار می‌رود کافی است این مسیر را پیش رو داشته باشید. در ابتدای ورودی تفت از سمت جاده‌ی ابرکوه، جاده‌ای فرعی مشاهده می‌گردد که به آبشار منتهی می‌گردد. از شروع جاده تا آبشار تنها ۵ کیلومتر فاصله وجود دارد که ۵۰۰ متر انتهایی را با پای پیاده باید طی نمود. از جمله زیبایی‌هایی که در مسیر آن را مشاهده خواهید کرد، آب نماهای زیبایی است که آبی روان در آن‌ها جاری است.


   تبلیغات    

                 تور کیش


مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

بخش های ضروری علامت گذاری شده اند *