تجربه ای لوکس از   تور استانبول  همراه با ایوار
ایران, رامسر

آبشار سیاسرت کجاست ؟☀️ آبشاری در دل جنگل های باستانی هیرکانی 

اجاره ماشین در دبی
تور ترکیه سلام پرواز تور لحظه آخری

آبشار سیاسرت یا سیاسورت

در این مقاله از معرفی جاذبه های گردشگری رامسر تصمیم گرفتیم تا شما را با آبشار سیاسرت که در 35 کیلومتری جنوب شهرستان رامسر و در دل جنگل های باستانی هیرکانی قرار دارد آشنا کنیم. پس اگر برنامه سفر به شمال ایران و شهر دوست داشتنی رامسر را دارید تا انتهای این مقاله با مجله سفر و گردشگری تاپ تراول همراه باشید تا بیشتر با این آبشار و نحوه دسترسی به آن آشنا شوید.

آبشار سیاسرت یکی از جاهای دیدنی رامسر است که در 35 کیلومتری جنوب این شهرستان واقع شده است. این  آبشار در کنار جاده منتهی به منطقه جنت رودبار و 300 متر پائین تر از جاده واقع شده است.


 لیدوما    

             | اجاره ویلا در رامسر | اجاره سوئیت در کیش


اقامتگاه بوم گردی

آبشار سیاسرت در محدوده رودخانه چالک رود واقع شده و طبیعت زیبا و سرسبزی را برای این منطقه به ارمغان آورده است و به علت داشتن آب و هوای بسیار مطبوع، طبیعت بکر و منحصر به فرد به یکی از مهم ترین مناطق گردشگری منطقه جنت رودبار و همچنین شهرستان رامسر تبدیل شده است.

رودخانه چالک رود، که آبشار سیاسرت در نزدیکی آن قرار گرفته است با داشتن طولی حدود چهل کیلومتر از دامنه شرقی کوه سماسوس سرچشمه گرفته و بعد از گذشتن از کوه ها، دره ها و جنگل های بکر منطقه با رودخانه های ارمو، لاک تراشان و جالیسان یکی شده و سپس به دریای خزر می ریزد. گردشگران معمولا زمانی که به این منطقه می آیند از طبیعت اطراف این رودخانه نیز دیدن می کنند.

آبشار سیاسرت کجاست ؟ آبشاری در دل جنگل های باستانی هیرکانی

روستای جنت رودبار که آبشار زیبای سیاسرت در آن واقع شده است نیز بسیار زیبا و دیدنی است. این روستا از توابع بخش مرکزی شهرستان رامسر در استان مازندران است و یکی از مهم ترین مناطق گردشگری رامسر محسوب می شود. این روستا به سبب داشتن مناظر بسیار بکر و دیدنی و قرارگیری در منطقه ای نسبتا مرتفع، چشم اندازهای بی بدیلی را برای گردشگران این منطقه به ارمغان می آورد.

روستای جنت رودبار رامسر

از دیگر عواملی که باعث میشود گردشگران بسیاری به این منطقه بیایند مسیر دسترسی این روستا به دشت لپاسر است که دشتی با چشم اندازهایی بسیار منحصر به فرد است. ایجاد برکه های آبگیر کوچک و گلهای زرد رنگ فراوان که در این دشت زیبا می روید یکی از زیبایی های این دشت است.

معمولا کوهنوردانی که قصد صعود به قله سماموس را دارند، مسیر خود را طوری تنظیم میکنند که حتما از روستای جنت رودبار و دشت لپاسر دیدن کنند.

از دیگر مناطق دیدنی این منطقه، ییلاق های دهستان جنت رودبار هستند که از جمله آن ها می توان به ییلاق های اکراسر، چاک، چرته، نمکدره، ایزکی و جیررود اشاره کرد.

آبشارهای آزارک، آبشار حسینیه، آبشار چاردر، آبشار خشکا، آبشار ریش بزار و آبشار هیسیان نیز از دیگر آبشارهای منطقه جنت رودبار و از جمله عواملی که موجب جذب گردشگر به این منطقه می شوند، می باشند.


   تبلیغات    

                 تور کیش


مطالب مرتبط

یک دیدگاه

  1. ناشناس

    امتیاز بازدید کننده: ستاره ها ۳

دیدگاهتان را بنویسید

بخش های ضروری علامت گذاری شده اند *