تجربه ای لوکس از   تور استانبول  همراه با ایوار
ایران, لرستان

آبشار وارک خرم آباد 

اجاره ماشین در دبی
تور ترکیه سلام پرواز تور لحظه آخری

آبشار وارک خرم آباد

در این مقاله از مجموعه مقالات قسمت جاهای دیدنی ایران سفری به خرم آباد خواهیم داشت و در آن یکی از جاذبه های بسیار زیبا به نام آبشار وارک را مورد بررسی قرار خواهیم داد و آن را به شما معرفی خواهیم کرد. در ادامه با تاپ تراول همراه باشید…

آبشار وارک در غرب گردنه نوژیان، بخش پاپی در جنوب شرقی خرم آباد قرار دارد و تا شهر خرم آباد حدود 48 کیلومتر فاصله دارد.

سرچشمه این آبشار یک صخره سنگی است و پس از طی حدود 15 متر از صخره دوم فرو ریخته و آبشار دوم را به وجود می آورد. آبشار وارک در نزدیکی آبشار نوژیان قرار دارد.


 لیدوما    

             | اجاره ویلا در رامسر | اجاره سوئیت در کیش


اقامتگاه بوم گردی

مقالات بیشتر بخوانید:


آبشار وارک خرم آباد
آبشار وارک خرم آباد

این آبشار از نوع دو قلو است و همانطور که گفتیم آبشار در یک صخره سنگی سرچشمه می گیرد و بعد از اینکه 15 کیلومتر را طی کرد از صخره ی دومی به پایین می ریزد و آبشار دوم را پدید می آورد. دو آبشار وارک و نوژیان در نزدیکی همدیگر هستند و در بازدید از یکی می توانید از دیگری هم دیدن کنید، هر کدام از این آبشارها قابلیت های منحصربفرد خود را دارند و حیف است که از هردوی آن ها دیدن نکنید.

آبشار وارک از دو بخش تشکیل شده در فصل هایی که بارش کم است بخش اول آبشار حدود 7 متر ارتفاع و 12 متر عرض دارد اما در همین زمان بخش دوم با 15٫5 متر ارتفاع و 5٫56 متر عرض چشم اندازی خیره کننده را خلق می کند. بیشترین ارتفاع آبشار 57 متر و عرض آن 50 متر است.

آبشار وارک در مسیر رودخانه ای کوچک جای گرفته، رودخانه ای که سرچشمه اش ارتفاعات بالادستی رودخانه بزنوید است و بعد از طی مسیرهای پرشیب به داخل رودخانه می ریزد. کافیست یکبار به دیدن دریاچه وارک بروید تا برای همیشه شیفته ی این آبشار دیدنی و تماشایی شوید. از قابلیت ها منحصربفرد آبشار وارک این است که آبشار اصلی آبشارهای کوچکی را به وجود می آورد که تماشایی و زیبایند. منطقه اطراف آبشار آب و هوای خوبی دارد و پوشش جنگلی آن اغلب بلوط است و مطمئنا بودن در این طبیعت جذاب حال و هوایتان را عوض می کند. بهترین زمان برای بازدید از این آبشار فصل بهار است چون به علت حجم زیاد آب، آبشار شکوه و جلوه ای تماشایی دارد.  پیشنهاد می کنیم از صبح به کنار این آبشار بروید تا بتوانید چند ساعتی را در کنار آن بمانید و از بودن در طبیعت لذت ببرید. همانطور که گفتیم نزدیک ترین جاذبه به این مکان آبشار نوژیان است که بازدید از آن را هم نباید از دست دهید. استان لرستان بیش از 50 آبشار بزرگ و کوچک دارد و بیشتر آن ها در مسیر رودخانه ها شکل گرفته اند و در میان آن ها هفت آبشار یکی از معروف ترین هاست.

آبشار وارک خرم آباد
آبشار وارک خرم آباد

مسیر دسترسی

این آبشار در جنوب شرقی خرم آباد و در غرب گردنه نوژیان و نزدیک آبشار نوژیان در روستایی با همین نام قرار گرفته است.
فاصله آبشار از سه راهی پلیس راه خرم آباد –بروجرد 40 کیلومتر است. در صورتی که از پلیس راه حدود 14 کیلومتر در جاده کمربندی خرم آباد به سوی جنوب بروید، به یک سه راهی خواهید رسید که تابلوی راهنمای آبشار نوژیان در سمت مقابل جاده نصب گردیده است. برای رسیدن به آبشار وارک از همین جاده استفاده میشود، بعد از طی مسافتی به یک سه راهی دیگر میرسید که در صورتی که به سوی مشرق (دست چپ) بپیچید به آبشار نوژیان میرسید  و در صورتی که بسمت مغرب (دست راست) بپیچید به آبشار زیبای وارک خواهید رسید، جاده بعد از طی چند کیلومتر کوهستانی خواهد شد. این مسیر طبیعتِ جنگلی دارد و مملو از درختان بلوط است. یازده کیلومترمانده به آبشار جاده شوسه میباشد که 5 کیلومتر پایان مسیر را نمی توان از ماشین استفاده کرد و برای رسیدن به آبشار و دیدن گوشه ای از خلقت زیبای خداوند رنج پیاده روی را باید به جان خرید.


   تبلیغات    

                 تور کیش


مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

بخش های ضروری علامت گذاری شده اند *