تجربه ای لوکس از   تور استانبول  همراه با ایوار
ایران, مازندران

معرفی آبشار ورسک مازندران | Veresk Waterfall 

اجاره ماشین در دبی
تور ترکیه سلام پرواز تور لحظه آخری

آبشار ورسک مازندران

در این مقاله از معرفی جاهای دیدنی ایران به معرفی آبشار ورسک مازندران ، جاذبه ای بسیار زیبا در سوادکوه مازندران خواهیم پرداخت.در ادامه با تاپ تراول همراه باشید.

آبشار ورسک پل سفید در قسمت شرق روستای زیبای ورسک و در زیر قله اتابک و تیزکوه در دره ای نسبتاً عمیق بسیار زیبا و نیمه جنگلی قرار گرفته است که چشم هر بیننده ای را جذب خود می کند. این آبشار که به نام چشمه علی یا همان آبشار فصلی ورسک شناخته می شود به ارتفاع تقریبی بیست متر از این دره به سوی روستای ورسک جاری می باشد.

 آب این آبشار از ارتفاعات قدمگاه سرچشمه می گیرد و سالانه تعداد زیادی از مردم مشتاق را به سمت خود جذب می کند. از روستای ورسک تا زیر آبشار حدود 30 دقیقه راه می باشد که نیمی از آن از کنار آب رودخانه می گذرد.

نکته قابل توجه این است که آبشار ورسک به دو قسمت آبشار کوچک و آبشار بزرگ تقسیم خواهد شد. در مسیر رسیدن به این آبشار از تنگه ای در میان دو کوه خواهید گذشت که آب از سطحی شیب دار جاری است به این قسمت از مسیر آبشار کوچک و به پایان مسیر آبشار بزرگ میگویند.


 لیدوما    

             | اجاره ویلا در رامسر | اجاره سوئیت در کیش


اقامتگاه بوم گردی
آبشار ورسک مازندران
آبشار ورسک مازندران

آب و هوا

آب و هوای این منطقه معتدل، مرطوب و کوهستانی می باشد. این رودخانه فصلی است و در فصل های مختلف حجم آب متفاوتی دارد.

تاریخچه

بخش ورسک یک منطقه ی ییلاقی قدیمی است که در زمان رضاشاه به پاس از تلاش و کوشش مهندس ورسک چکسلواکی در ساخت پل عجیب ورسک، به این نام مشهور شد.

آبشار ورسک مازندران
آبشار ورسک مازندران

بهترین فصل سفر به آبشار ورسک

سفر به آبشار معمولا از اواسط اردیبهشت ماه شروع خواهد شد و تا پایان تابستان ادامه می یابد. این به علت عبور از رودخانه برای بازدید از آبشار است.

دسترسی

برای رسیدن آبشار ورسک زیبا کافی است در محور فیروزکوه پس از گردنه گدوک کمی جلوتر به سوی راست وارد روستای ورسک شده و از آنجا تا آبشار حدود 4 کیلومتر و تقریبا نیم ساعت راه است مسیر رسیدن به آبشار ورسک دقیقا از زیر پل ورسک می گذرد و باید در امتداد رودخانه حرکت کرد تا به آبشار زیبای ورسک رسید… در مسیر به یک آبشار کوچک می رسید یه دو راهی است که باید به سوی راست بروید.


   تبلیغات    

                 تور کیش


مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

بخش های ضروری علامت گذاری شده اند *