تجربه ای لوکس از   تور استانبول  همراه با ایوار
ایران, خوزستان

آبشار پل هفتم اهواز 

اجاره ماشین در دبی
تور ترکیه سلام پرواز تور لحظه آخری

آبشار پل هفتم اهواز

در این مقاله از معرفی جاهای دیدنی اهواز قصد داریم تا شما را با یکی از جاذبه های بسیار زیبای اهواز یعنی آبشار پل هفتم آشنا کنیم پس در ادامه با مجله گردشگری تاپ تراول همراه باشید…

آبشار هفتم در شهر اهواز طولانی ترین آبشار مصنوعی در کشور است که دارای طول 150 متر از یک سو و از سویی دیگر 200 متر می باشد. این آبشار در کناره های پل هفتم اهواز ایجاد شده است. این آبشار طولانی ترین و زیباترین آبشار مصنوعی خاورمیانه است که در اهواز احداث شده است.

اخیرا مسئولین و شهرداری اهواز با استفاده از آب رودخانه کارون و ساختارهای  پل‌ های معروف و متعدد اهواز ترکیبی از نور و آب ایجاد کرده و آبنماهای زیبایی را در شهر خلق کرده اند؛ نورپردازی پل “سفید” و اخیرا نیز آب نما و آبشار زیبای پل هفتم از جمله این آثار میباشند.


 لیدوما    

             | اجاره ویلا در رامسر | اجاره سوئیت در کیش


اقامتگاه بوم گردی
آبشار پل هفتم اهواز
آبشار پل هفتم اهواز

در این پروژه 6 الکتروپمپ 90 کیلواتی، آب را به بالای پل انتقال می ‌دهند و پس از فیلتر کردن، آب از ارتفاع 35 متری به صورت آبشار در 2 ردیف به رودخانه سرازیر میشود. 2720 نازل تمام‌ استیل در این آبشار  مورد استفاده قرار گرفته و روشنایی و نورپردازی این آبشار هم از طریق 750 لامپ LED و 80 پروژکتور رنگی اجرا شده است. لوله‌ های استفاده شده برای مکش آب از جنس فولاد با قطر 12 اینچ میباشند. یک هدر مکش به قطر20 اینچ نیز استفاده شده و لوله‌ های رانش از جنس پلی ‌اتیلن با قطرهای 10 و 14 اینچ هستند که قابلیت شست ‌و شو با اسید را دارند و در زمانیکه رسوبات و املاح موجود در آب به دیواره‌ های لوله بچسبد میتوان آنها را جرم‌ گیری کرد.. سیستم الکتریکال این آبنما بسیار دقیق‌ نصب شده و از تابلوهای برق “سافت ‌درایو” در آن استفاده شده و پست برق 700 کیلو واتی هم برای این آبشار به‌ کار رفته است.  در این پروژه از کابل‌ هایی استفاده شده که مانع ایجاد حرارت بالا در پمپ‌ ها می ‌شوند و به این ترتیب عوامل تخریب پمپ ‌ها حذف شده‌ است. قابل ذکر است که با آموزش تعدادی از پرسنل مناطق، کار حفاظت و نگهداری از این تجهیزات انجام می گیرد.

آبشار پل هفتم اهواز
آبشار پل هفتم اهواز

به دلیل مصرف بالای انرژی آبشار مصنوعی اهواز در تمام روزهای هفته فعال نیست و فقط در روزهای آخر هفته،‌ دهه فجر، جشن ‌ها و نوروز روشن می ‌شود.


مقالات بیشتر بخوانید :


 


   تبلیغات    

                 تور کیش


مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

بخش های ضروری علامت گذاری شده اند *