تجربه ای لوکس از   تور استانبول  همراه با ایوار
آمل, مازندران

آب بندان یا دریاچه فولادکلا ، چمستان | Mazandaran 

اجاره ماشین در دبی
تور ترکیه سلام پرواز تور لحظه آخری

آب بندان فولادکلا

در این مطلب از مجله گردشگری تاپ تراول شما را با آب بندان فولادکلا چمستان در آمل آشنا خواهیم کرد. در ادامه همراه ما باشید.

دریاچه یا آب بندان فولادکلا (Fulad Kola)  در مسیر جاده آمل به چمستان قرار دارد این ذخیر آب در تابستان برای مصارف کشاورزی و دامی استفاده می شود ولی با توجه به هم مرز بودن با جنگل و درختان زیبا در اطراف آن زیبایی بسیار چشم نوازی را ترکیب رنگ آب انعکاس آسمان و درختان در آب می بینید.

این منطقه زیبا حدود ۱۷ کیلومتر از مرکز شهر آمل در استان مازندران فاصله دارد و برای رسیدن به این دریاچه زیبا باید از روستاهای گیلانده و علی آباد عبور کرده تا به روستای پولاکلا یا فولادکلا برسید و آنجا این دریاچه در بخش بالایی روستا هم مرز با جنگل قابل مشاهده می باشد.


 لیدوما    

             | اجاره ویلا در رامسر | اجاره سوئیت در کیش


اقامتگاه بوم گردی

 

می توان این روستا را بر اساس میراث فرهنگی همچون امامزاده عبدالله، بی بی رقیه، و همچنین سد زیبایی که از زیر جنگل ها عبور کرده، و وجود کوهپایه های مرتفع و … به عنوان یک روستای گردشگری ثبت کرد.

روستای فولاد کلا بین جاده آمل و چمستان، قرار گرفته و یکی از شرقی ترین روستاهای بخش چمستان است. فولادکلا در همسایگی روستاهایی همچون گیلانده، ولیرکان، علی آباد و انبارده قرار دارد و برای رسیدن به منطقه باید از روستای گیلانده و علی آباد عبور کرد تا به روستای پولادکلا یا فولادکلا رسید.

آب بندان فولادکلا

در این روستا مردمانی خون گرم زندگی می کنند،که همچنان پیشه نیاکان و پدران خود را دنبال می کنند و به کار کشاورزی و شالی کاری مشغول هستند. زمین های حاصل خیز این خطه سبب گشته محصولاتی مانند گندم، جو و سیب زمینی را در این خطه کشت کنند. همچنین بخش عمده دیگر اقتصاد شهر و روستاهای چمستان شهرک صنعتی، پرورش ماهی، آبزیان و شرکت دام دارو می باشد.

آب بندان فولادکلا


   تبلیغات    

                 تور کیش


مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

بخش های ضروری علامت گذاری شده اند *