تجربه ای لوکس از   تور استانبول  همراه با ایوار
تهرانگردی

آخر هفته در کرج کجا بریم 

اجاره ماشین در دبی
تور ترکیه سلام پرواز تور لحظه آخری

کرج در فاصله کمی از پایتخت قرار دارد و با وجود پارک‌ ها، روستاهای ییلاقی و جاذبه‌ های طبیعی، مکانی مناسب برای گشت‌و‌گذار در تابستان است.

کرج تا قبل از تشکیل استان البرز در سال ۱۳۸۹ بخشی از استان تهران بود؛ منطقه‌ای که قدمت سکونت در آن به هزاران سال پیش بازمی‌گردد و جاهای دیدنی بسیاری از جاذبه‌های تاریخی گرفته تا طبیعی را در خود جای داده است. مرکز شهر کرج در فاصله حدود ۴۰ کیلومتری مرکز تهران قرار دارد. این شهر در کرانه غربی رود کرج و در دامنه جنوبی رشته کوه البرز واقع شده است و آب و هوای خنک‌تر و مطبوع‌تری به نسبت پایتخت دارد؛ به همین دلیل، بسیاری از پایتخت‌نشینان در فصل تابستان برای فرار از گرما به جاهای خنک کرج سفر می‌کنند. در ادامه با کجارو همراه شوید تا شما را با جاهای دیدنی کرج در تابستان آشنا کنیم.

آخر هفته در کرج

شهرستانک

  • آدرس: استان البرز، شهر کرج، بخش آسارا، دهستان آسارا
  • فاصله تا تهران (میدان آزادی): ۶۰ کیلومتر (آزادراه تهران شمال)، ۸۴ کیلومتر (جاده چالوس)

روستای شهرستانک با ارتفاع ۲,۱۹۰ متری از سطح دریا در دهستان «آسارا» قرار دارد. این روستا با وجود جاده‌ کوهستانی، دره سرسبز، باغ‌های میوه و کوچه‌باغ‌های زیبا، هرسال، گردشگران و طبیعت‌گردان بسیاری را به‌سمت خود می‌کشاند و فصل بهار و تابستان با آب و هوایی معتدل و دلپذیر، بهترین زمان سفر به آن به شمار می‌روند. قدمت شهرستانک با توجه به یافته‌های تاریخی به قرن ششم هجری قمری بازمی‌گردد. از جمله دیدنی‌های این روستا می‌توان به کاخ ناصری (کاخ شهرستانک)، رودخانه و آبشار، کتیبه شهرستانک، قلعه دزدبند شهرستانک، تپه شنستون، درخت سرو اورس و چشمه گل کیله اشاره کرد.


 لیدوما    

             | اجاره ویلا در رامسر | اجاره سوئیت در کیش


اقامتگاه بوم گردی

با سفر به شهرستانک، علاوه بر لذت بردن از طبیعت و گشت‌وگذار در میان جاذبه‌های تاریخی می‌توانید از تفریحاتی چون دوچرخه‌سواری، تماشای موتورسواران، پیک‌نیک، آب بازی و عکاسی نیز لذت ببرید. چندین مسجد، مرکز بهداشت، آلاچیق‌هایی برای برپایی کمپ، چندین سرویس بهداشتی و یک بوفه کوچک از امکانات این روستا هستند. توجه داشته باشید که در شهرستانک امکانات اقامتی وجود ندارد؛ بنابرای،ن بهتر است برای سفری یک‌روزه روی آن حساب باز کنید.

روستای برغان

  • آدرس: استان البرز، بخش چندار شهرستان ساوجبلاغ، دهستان برغان
  • فاصله تا تهران (میدان آزادی): ۶۲ کیلومتر

روستای برغان از محبوب‌ترین جاهای دیدنی کرج به‌خصوص در روزهای گرم سال است؛ روستایی سرسبز که که مقصدی فوق‌العاده برای گردش یک‌روزه و پیک‌نیک ساکنان پایتخت و کرج به شمار می‌آید. این روستا در ارتفاع ۱,۶۵۰ متری از سطح دریا، در میان کرج و هشتگرد واقع شده و قدمت آن از شهر کرج بیشتر است. روستای برغان امکانات رفاهی مناسبی از جمله سرویس بهداشتی عمومی، مسجد، کافه و رستوران، سفره‌خانه، باغ‌های خانوادگی برای پیک‌نیک، خودپرداز و فروشگاه سوغات و مواد غذایی دارد؛ به همین دلیل گردشگران بسیاری این روستا را برای سفر انتخاب می‌کنند.

برغان به «مهد چنارهای هزارساله» مشهور است. تماشای درختان کهنسال و طبیعت بی‌نظیر روستا، بازدید از سه اثر تاریخی ثبت‌ شده ملموس (حسینیه اعظم برغان، پل‌ صفویه و درخت چنار داخل محوطه مسجد جامع)، تپه کش کلا، زیارتگاه چهل دختر برغان یا پیر سپیدارک (درخت پیر سپیدارک)، قبرستان قدیمی برغان و حمام، شکم‌گردی در کافه‌ها و رستوران‌ها و مزه کردن بستنی گله برغان، خرید سوغات (آلوی برغان، انواع آلوچه، عسل، توت، گردوی پوست کاغذی، سبزی کوهی، سماق و لبنیات محلی)، کوهنوردی، پیاده‌روی و دوچرخه‌سواری از جمله تفریحاتی هستند که می‌توانید در این روستا تجربه کنید.

آخر هفته در کرج

روستای کردان

  • آدرس: البرز، شهرستان ساوجبلاغ
  • فاصله تا تهران (میدان آزادی): ۶۱ کیلومتر

روستای کردان در ارتفاع ۱,۳۵۰ متری از سطح دریا از دیگر روستاهای ییلاقی استان البرز است که پایتخت‌نشینان بسیاری را در طول فصل تابستان به‌سمت خود جذب می‌کند. طبق شواهد کشف شده و نقشه‌های قدیمی، قدمت این روستا به پیش از قرن ششم هجری قمری بازمی‌گردد؛ روستایی که در گذشته یکی از مراکز سیاسی و نظامی کرج بوده و در حال حاضر خانه ویلاهای لوکس و مجلل است.

رودخانه کردان، امامزاده شاهزاده حسین با پلانی مدور و ۳۴ کنگره به ارتفاع ۶ متر روی بدنه و گنبد دوپوش از نوع عرقچین (اثر ملی) و بی‌بی سکینه از مهم‌ترین جاذبه‌های گردشگری روستای کردان هستند. از جمله تفریحات این روستا نیز می‌توان پیاده‌روی در روستا، تماشای باغ‌های میوه، پیک‌نیک، شنا، والیبال، فوتبال، بسکتبال، سوارکاری، پرواز با پاراگلایدر در سایت پروازی کردان و کوهنوردی در ارتفاعات کردان را نام برد.

آبشار هفت چشمه

  • آدرس: البرز، جاده کرج-چالوس، در نزدیکی روستای ارنگه، بالادست رودخانه ارنگه
  • فاصله تا تهران (میدان آزادی): ۵۹ کیلومتر

آبشار هفت چشمه، یکی از زیباتری آبشارهای استان البرز است که در واقع به هفت چشمه و آبشار کوچک با ارتفاع تقریبی پنج تا هفت متر گفته می‌شود که در نهایت شما را به آبشار اصلی با حدود ۹۰ متر ارتفاع می‌رسانند؛ این آبشار با نام «آبشار پیچه آدران» یکی از آبشارهای بزرگ صخره‌ای کشور است که در زیر آن، گودالی عمیق و پر از آب وجود دارد؛ حوضچه‌‌ای که مکانی فوق‌العاده برای شنا و آب‌تنی در روزهای گرم به شمار می‌رود.

مسیر دسترسی به آبشار هفت چشمه، از کنار رودخانه ارنگه چالوس (رودخانه هفت چشمه)، سرشاخه‌های مهم رودخانه اصلی کرج، می‌گذرد. برای بازدید از این آبشار بهتر است با تورهای طبیعت‌گردی همراه شوید؛ زیرا در میانه راه، بخشی از مسیر بسیار تنگ و باریک می‌شود و باید از بین شکاف صخره و سنگ عبور کنید. لذت بردن از پوشش گیاهی فوق‌العاده و غارهای طبیعی زیبا در مسیر رسیدن به آبشار در حین پیاده ‌وی یک ساعته، پیک‌نیک در اطراف آبشار و عکاسی از جمله فعالیت‌های محبوب گردشگران در این منطقه هستند.

آخر هفته در کرج


   تبلیغات    

                 تور کیش


مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

بخش های ضروری علامت گذاری شده اند *