تجربه ای لوکس از   تور استانبول  همراه با ایوار


روسیه, مسکو

آرامگاه لنین مسکو روسیه 

اجاره ماشین در دبی
تور ترکیه سلام پرواز تور لحظه آخری

آرامگاه لنین مسکو روسیه

در این مقاله از قسمت جاهای دیدنی روسیه  قصد داریم یکی از جاهای دیدنی بسیار زیبای روسیه یعنی آرامگاه لنین مسکو را به شما معرفی کنیم و آن را مورد بررسی قرار دهیم. در ادامه با تاپ تراول همراه باشید…

مقبره لنین از جاذبه های ترسناکی است سالانه گردشگران بی شماری را به مسکو می کشاند. در این آرامگاه جسد مومیایی شده لنین انتظار شما را می کشد.

 


 لیدوما    

             | اجاره ویلا در رامسر | اجاره سوئیت در کیش


اقامتگاه بوم گردی

مقالات بیشتر بخوانید:

آرامگاه لنین که در میدان سرخ واقع در مرکز شهر مسکو قرار دارد؛ آرامگاه نخستین رهبر اتحاد جماهیر شوروی سوسیالیستی، ولادیمیر لنین، است. جسد او از سال 1924 در این مکان به طور مومیایی شده نگهداری خواهد شد. جسد لنین را بعد از مرگ مومیائی کرده در زیر بقعه موسوم به قبر سرخ در خارج کاخ کرملین گذاشتند و همه روزه زیارتگاه مورد احترام هزاران نفر از معتقدان و پیروان وی می گشت.

آرامگاه لنین مسکو روسیه
آرامگاه لنین مسکو روسیه

نقش صورت وی به ضمیمه نقش صورت مارکس و انگلس نیز بر روی هزاران هزار پرچم (شبیه سه گانه مقدس در مسیح) به عنوان “یک سه گانه غیرقابل اعتراض نوین رستگاری“ درآمده بود. این آرامگاه هنوز هم تحت تدابیر امنیتی قرار دارد، در صورتی که چه گارد حفاظتی به طور نامشخص از این مکان محافظت می نماید. مباحثات زیادی در رابطه با آینده جسد لنین در جریان است

لنین در وصیت نامه اش خواسته بود که او را خاک کنند اما به جای این کار او را مومیایی کردند و درون یک تابوت چوبی موقت که متوسط «الکسی شویوسیف» (Alexei Shchusev) طراحی شده بود، قرار دادند. بدن او پیش از تدفینش برای نمایش عموم در معرض دید قرار گرفت اما مردم روسیه موافق دفن جسد نبودند. دولت روسیه ادعا می کند که بیش از 10,000 تلگراف مبنی بر اینکه بدن این رهبر بزرگ را برای نسل های آینده حفظ کنند، دریافت نموده است.

آرامگاه لنین مسکو روسیه
آرامگاه لنین مسکو روسیه

در جواب به درخواست های مردم، مقبره ای دائمی در سال 1929 برای نگهداری از جسد لنین به مدت طولانی تأسیس شد. مقبره کنونی در سال 1930 مورد بهره برداری قرار گرفت و دوباره به دست الکسی شویوسیف طراحی شد. جسد لنین در این مقبره ماند تا وقتی که به شهر تیومن در سیبری منتقل شد (البته همراه با تیم نگهداری از جسد) چرا که مسکو در خطر هجوم نازی ها قرار داشت. در مارس 1945 در طی عملیاتی به نام «شی شماره 1» جسد لنین از سیبری به مسکو بازگردانده شد.

آرامگاه لنین مسکو روسیه
آرامگاه لنین مسکو روسیه

مومیایی کردن جسد لنین

برای ادامه نگهداری از جسد لنین گروهی از متخصصان (ایلیا بارسکی و پسرش بوریس بارسکی) مسئول نگهداری از حفظ جسد شدند. متاسفانه بدن 85 ساله ی لنین هنوز با وجود اینکه کمی گرم نگه داشته می شد تا ظاهر زنده تری داشته باشد اما هنوز ظاهر خاص مومی و میوه ای دارد. تابوت در دمای ثابت 16 درجه سلسیوس و رطوبت 80 – 90٪ نگهداری خواهد شد. هر هفته مقدار کمی سفید کننده استفاده می شود تا با قارچ های ضدرنگ و کپک های روی پوست لنین مبارزه کنند. هر 18 ماه مقبره را برای انجام حمام گلیسیرین و پتاسیم جسد به مدت یک ماه تعطیل می کنند. در طول این مدت لباس های لنین شسته و به دقت اتو می شوند. هر 3 سال کت لنین را عوض می کنند.

آرامگاه لنین مسکو روسیه
آرامگاه لنین مسکو روسیه

   تبلیغات    

                 تور کیش


مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

بخش های ضروری علامت گذاری شده اند *