تجربه ای لوکس از   تور استانبول  همراه با ایوار
مشهد

آرامگاه نادرشاه افشار کجاست ☀️ عکس + آدرس 

اجاره ماشین در دبی
تور ترکیه سلام پرواز تور لحظه آخری

مجموعه باغ موزه نادری

در این بخش از معرفی جاهای دیدنی مشهد تصمیم گرفتیم تا شما را با یکی از مکانهای تاریخی این شهر مقدس بنام  آرامگاه نادرشاه افشار آشنا کنیم. پس اگر تور مشهد رزرو کرده اید بد نیست سری به این مجموعه بزنید تا با تاریخ دوران افشار بیشتر آشنا شوید. نا گفته نامند که این مجموعه در نزدیکی حرم امام رضا (ع) و در خیابان شیرازی نبش چهارراه شهدا قرار دارد.

آرامگاه نادرشاه بنایی است در مجموعه باغ موزه نادری در شهر مشهد که به یادبود نادرشاه افشار در سال ۱۳۴۲ خورشیدی توسط هوشنگ سیحون طراحی و ساخته شده‌است. ساختمان آرامگاه نادر شاه از قسمت مرکزی که محل تدفیننادرشاه می‌باشد و دو تالار موزه تشکیل شده‌است که یکی از آن‌ها موزه اسلحه دوره‌های مختلف تاریخ ایران و دیگری موزه اسلحه و آثار مربوط به دوران نادرشاه را نمایش می‌دهد


 لیدوما    

             | اجاره ویلا در رامسر | اجاره سوئیت در کیش


اقامتگاه بوم گردی

باغ موزه نادری یا همان آرامگاه نادر شاه افشار ، بنایی است که به یادبود نادر شاه افشار در ضلع شمال غربی چهار راه شهدا شهر مشهد قرار دارد. آرامگاه نادرشاه پس از حرم مطهر امام رضا (ع)، جزء مهم ترین اماکن گردشگری و تاریخی داخل مشهد مقدس می باشد. این بنا در میان باغی به مساحت ۱۴۴۰۰ مترمربع ساخته شده و ساختمان این آرامگاه نیز به شکل خیمه و چادر عشایری احداث گردیده است. علاوه بر این ، مقبره نادرشاه افشار دارای سکویی دوازده پله ای و محل گور نیز سکویی در کنار قبر می باشد که مجسمه نادرشاه افشار را در حالی که بر اسبی سوار است به همراه سه تن دیگر نمایش می دهد.

آرامگاه نادرشاه
آرامگاه نادرشاه

نادرشاه و سرگذشت او

در اوایل قرن یازدهم هجری در شهر گز ، نادر قلی به دنیا آمد ، وی پیش از ۱۸ سالگی در یکی از یورش های ازبک خوارزم به همراه مادرش اسیر شد . بعد از فرار از اسارت به خدمت حکمران ابیورد در خراسان رفت و با تمهیداتی چند ناحیه خراسان را کنترل کرده و خود را “نادر قلی بیک ” نامید .

اصفهان بعد از قتل شاه سلطان حسین توسط افغان ها ، سقوط کرد و پسر سلطان حسین در قزوین به پادشاهی رسید و نادر با توجه به نفوذ خاندان صفوی به شاه تهماسب دوم پیوسته و سردار سپاهش شد ؛ ملک محمود را شکست داده و خراسان را تصرف کرد . سپس به جنگ با افغانها پرداخت و آنها را شکست داده و وارد جنگ با دشمنان خارجی شد ؛ روس ها را ازشمال ایران راند .

بعد از معاهده صلح تهماسب شاه با عثمانی، به این بهانه وی را از سلطنت خلع و پسرش را منصوب کرد و خود نایب السلطنه شد و با عثمانی ها وارد جنگ شد و در نهایت به پادشاهی ایران رسید .

وی فرمان داد که شیعهٔ اثنی عشری را به افتخار امام جعفر صادق، به عنوان مذهب جعفری در ایران شناخته شود . در جنگ کرنال نادر هندی ها را شکست داد و دهلی را به تصرف خود درآورد .

نادر با غنائم فراوانی از هند به ایران بازگشت ؛ غنائمی که ده برابر بیشتر از بیشترین درآمد سالانه دوران صفوی بوده . این پادشاه بزرگ در اواخر عمر بسیار تندخو شده تا جایی که پسر خود را کور کرد .

در نهایت وی در یکی از جنگ های خراسان به دست سردارانش به قتل رسید .

آرامگاه نادرشاه
آرامگاه نادرشاه

دسترسی

آدرس: ایران. مشهد. چهارراه شهدا.

در هر منطقه مشهد ، تابلوی حرم مطهر وجود دارد ، به سمت حرم رفته و یک چهارراه بالاتر از حرم ، آرمگاه نادر و موزه نادری قرار دارد .

می توانید اتوبوس های درون شهری مشهد به سمت حرم را سوار شده و ایستگاه حرم پیاده شوید و تا مقصد ۵ دقیقه پیاده روی کنید .

زمان بازدید و هزینه

زمان بازدید هر روز از ساعت ۸ صبح الی ۱۶ عصر است و بهای بلیط وروردی ۱۰۰۰ تومان می باشد .

 

 


   تبلیغات    

                 تور کیش


مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

بخش های ضروری علامت گذاری شده اند *