تجربه ای لوکس از   تور استانبول  همراه با ایوار
ازمیر, ترکیه

آسانسور تاریخی ازمیر | ترکیه 

اجاره ماشین در دبی
تور ترکیه سلام پرواز تور لحظه آخری

آسانسور تاریخی ازمیر

در این مطلب از مجله گردشگری تاپ تراول شما را با بنای  آسانسور تاریخی ازمیر آشنا خواهیم کرد. در ادامه همراه ما باشید.

شهر ازمیر، یکی از مراکز مهم تجاری و گردشگری در کشور ترکیه است که بناهای گردشگری زیادی را برای گشت و گذار دارد. این شهر تاریخی لقب مروارید دریای اژه را از آن خود کرده است.

آسانسور تاریخی ازمیر (İzmir Historical Elevator Building)، یکی از بناهای تاریخی و گردشگری ازمیر ، بر توانایی معماری و برنامه ریزی شهری روم باستان در ازمیر تأکید دارد. آسانسور ازمیر در سال 1907 بعنوان یک بنای عمومی ، برای اتصال دو جاده ساحلی و منطقه تحلیل رفعت پاشا که دارای اختلاف ارتفاع بودند توسط تاجر و بانکدار ثروتمند یهودی Nesim Levi Bayraklioğlu ساخته شد.

آسانسور تاریخی ازمیر


 لیدوما    

             | اجاره ویلا در رامسر | اجاره سوئیت در کیش


اقامتگاه بوم گردی

مردم ازمیر پله هایی که برای حمل و نقل بین این دو خیابان ساخته شده بود را « پله های کاراتاس » نامگذاری کردند. در آنجا یک راه پله ۱۵۵ پله ای ساخته شد تا با کمک آن به بالا یا پایین بروند.اسم آسانسور ازمیر برگرفته از کلمه ی فرانسوی (ascenseur) است و در بین سال های ۱۹۸۵ و ۱۹۹۳ دوبار بازسازی شده و شکل امروزی خود را میدیون آن بازسازی هاست.

با سوار شدن در این آسانسور ۱۰۱ ساله می‌ توانید منظره پانورامایی از شهر دیدنی ازمیر را تماشا کنید.لازم به ذکر است که آسانسور ازمیر در سال ۱۹۴۲ فروخته شد و پس از آن توسط اپراتورهای خصوصی اداره می شود. این بنای بسیار بلند برای جابجایی مردم از ساحل کاراتاش به بالای تپه ، بوسیله ی فشار آب ساخته شد. البته بعد ها بدلیل پیشرفت تکنولوژی این جابجایی بوسیله ی نیروی الکتریکی صورت گرفت.

آسانسور تاریخی ازمیر

تاریخچه ساختمان آسانسور ازمیر

تا سال ۱۹۰۷ میلادی، شهروندان ازمیر برای رفتن به خیابان رفعت پاشا در این شهر، مجبور بودند ۱۱۵ پله را زیر پا بگذارند و از این مسیر سخت عبور کنند. اما این موضوع هر قدر که برای شهروندان عادی یک مساله سخت و غیر قابل تحمل بود، برای یک تاجر یهودی به انگیزه‌ای برای نوآوری تبدیل شد.

وی در آن سال‌ها با ابتکار عمل خود، آسانسوری ساخت که با فشار آب بالا می‌رفت. این آسانسور به قدری کار مردم شهر را راحت کرد که کم کم متعلقات دیگر به آن نیز اضافه شد و امروزه آسانسور ازمیر در ساختمانی همراه با رستوران‌ها و کافی شاپ‌های زیبا به محلی توریستی و تفریحی تبدیل شده است. لازم به ذکر است که این آسانسور امروزه به تکنولوژی‌های الکترونیکی مجهز شده و دیگر مثل گذشته با استفاده از فشار آب کار نمی‌کند.

آسانسور تاریخی ازمیر

رستوران آسانسور ازمیر

رستوران آسانسور ازمیر بالای بنای تاریخی آسانسور ۱۰۱ ساله این شهر قرار دارد. فضای این رستوران بی نظیر است و چشم انداز زیبایی از تمام شهر ازمیر را دارا می باشد.

منوی غذایی رستوران آسانسور ازمیر شامل غذاهای ترکی، ایتالیایی و فرانسوی می باشد که از معروف ترین غذای این رستوران می توان به کباب سنتی ترکی اشاره کرد که از سس گوجه فرنگی تفت داده شده همراه گوشت قرمز و سس مخصوص تهیه می شود. ساعات کاری رستوران از ۱۰ صبح تا ۲۳ شب می باشد. توصیه می کنیم هنگام بازدید از آسانسور ازمیر حتما به رستوران آن هم سری بزنید.

آسانسور تاریخی ازمیر

دسترسی

بنای آسانسوردر خیابان (Dario Moreno) واقع شده است که این خیابان از سوی مردم به بن بست آسانسور معروف است. شما به راحتی با پیاده روی می توانید از برج ساعت (Izmir Clock Tower) در میدان (Konak) به آسانسور برسید.

آدرس: ازمیر، منطقه کوناک، خیابان نیهات بی محله تورگوت رئیس


   تبلیغات    

                 تور کیش


مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

بخش های ضروری علامت گذاری شده اند *