تجربه ای لوکس از   تور استانبول  همراه با ایوار
هلند

باغ گل کوکنهوف هلند (Kukenhof Park) 

اجاره ماشین در دبی
تور ترکیه سلام پرواز تور لحظه آخری

آشنایی با باغ گل کوکنهوف

در این مقاله از وب سایت گردشگری تاپ تراول به معرفی و آشنایی با باغ گل کوکنهوف خواهیم پرداخت .با ما همراه باشید.

باغ گل کوکنهوف هلند (Kukenhof Park)

قرن هاست که اسم هلند با لاله گره خورده است و میلیون ها دلار صرف صنعت پرورش گل لاله در این کشور شده است. گفته می شود که اولین بار در قرن شانزدهم بود که ترکیه ای ها گل لاله را به هلند شناساندند اما قطعا در هیچ جای دیگری مثل هلند نمی توان چنین چیز شگفت آوری داشت. کشور هلند با دارا بودن بیش از 10000 هزار هکتار باغ گل بزرگترین صادر کننده گل در سرتاسر جهان محسوب میشود.  در اواسط ماه می اوج زیبایی و رنگ آمیزی طبیعت را در باغات و مزارع لاله های هلند میتوانید تجربه کنید. هم اکنون بیش از 100 نوع گل لاله در سرتاسر جهان طبقه بندی شده است. تمام گونه های لاله ها در سرما مقاوم هستند و می توان آنها را در پاییز، حوالی مهر و آبان کاشت و از گل آنها در بهار استفاده نمود. سالیانه بیش از 3 میلیارد گل لاله در هلند رشد و پرورش میابد که بیش از دو سوم آنها به دیگر کشورها مخصوصا آمریکا و آلمان صادر می شوند.باغ گل کوکنهوف ۳۲ هکتار مساحت دارد و هر سال در زمستان حدود ۷۰۰ هزار پیاز لاله را در آن می کارند تا بهاری رنگارنگ را برای گردشگران به ارمغان آورند. در کل ۸۰۰۰ گونه ی مختلف لاله در این مکان کاشته می شوند.

باغ گل کوکنهوف

یکی از معروف ترین باغ های دنیا است همچنین از زیباترین باغ های گل جهان به شمار می آید. در این باغ تمامی گل های باغ با دست و بدون کمک ماشین آلات کاشته می شوند. کوکنهوف ( Keukenhof ) که با نام باغ اروپا هم شناخته می شود یکی از محبوب ترین باغ های گل کشور هلند می باشد. این باغ اغلب در بهار و به مدت دو ماه بازگشایی می شود تا بازدیدکنندگان بتوانند از زیبایی هایش استفاده کنند، این دو ماه که با نام جشنواره ی لاله هم شناخته می شود بزرگ ترین جشنواره ی گل لاله در جهان است.هزاران هزار، گل های لاله ی رنگی که مختص فصل بهار اند در کوکنهوف کاشته می شوند و مناظری فوق العاده را به وجود می آورند، بازی با رنگ ها اینجا بی داد می کند… لاله که سمبل کشور هلند است به وفور در این باغ وسیع یافت می شود.

آشنایی با باغ گل کوکنهوف 
آشنایی با باغ گل کوکنهوف

از افتخارات باغ گل کوکنهوف هلند می توان به موارد زیر اشاره کرد:


 لیدوما    

             | اجاره ویلا در رامسر | اجاره سوئیت در کیش


اقامتگاه بوم گردی
  • دارا بودن ۲۵۰۰ اصله درخت در ۸۷ گونه ی مختلف
  • برنده ی جاذبه ی پر جاذبه ترین نقطه ی اروپا
  • بازدید ۴۴ میلیون نفر طی ۶۰ سال گذشته از این باغ گل
  • بزرگترین باغ گل لاله ی دنیا
  • طراحی ۱۵ کیلمتر راه برای پیاده روی
  • بزرگترین باغ مجسمه در هلند

قسمت های مختلف باغ کوکنهوف

آبنما و آلاچیق

چشمه و آبنماهایی برای زیبا سازی بیشتر کوکنهوف ساخته شده اند تا فضای دل انگیز تری برای بازدیدکنندگان به وجود آید، در این حوضچه ها و آبنما ها برخی گل ها مانند نیلوفران آبی پرورش داده می شوند که بسیار زیبا هستند. همچنین در این باغ زیبا ۵ آلاچیق یا چیزی شبیه به خانه های تابستانی موقت ساخته شده اند که گیاهانی مانند رز و نرگش در آن ها در معرض دید قرار می گیرند و حتی در برخی مواقع و در روزهای پایانی باغ کوکنهوف این گل ها به فروش می رسند. در این اتاقک ها اغلب گل ها شاخه ای هستند و تنوع زیادی دارند و از این مکان برای زمان هایی که بارش باران زیاد است بیشتر استفاده می کنند.

آشنایی با باغ گل کوکنهوف 
آشنایی با باغ گل کوکنهوف

باغ های لاله و درختان

قضای بیرونی باغ پر است از گل های زیبا، لاله، ارکیده، میخک، زنبق، سوسن، رز، نرگس و نیلوفر از گل های شاخصی هستند که در باغچه های رنگارنگ کوکنهوف کاشته شده اند، البته این باغ به لاله هایش معروف است و در نگاه گذار هم تنها لاله های رنگین دیده می شوند و دیگر گل ها در فضاهای سقف دار نگهداری می شوند. انواع درختان سر به فلک کشیده و سرسبز…درختان میوه … درختان تزئینی…در جای جای این باغ وسیع و رنگارنگ بوته ها و درختان هم قابل مشاهده هستند که مناظر کوکنهوف را دیدنی تر کرده اند، حدود ۸۷ گونه ی مختلف درخت در این باغ وجود دارند و تعداد درختانش به ۲۵۰۰ اصله می رسند.

آشنایی با باغ گل کوکنهوف 
آشنایی با باغ گل کوکنهوف

رستوران و کافی شاپ

در باغ کوکنهوف چهار نقطه وجود دارد که گردشگران می توانند در آن خوراکی و غذا نوش جان کنند. غرفه جولیا ، غرفه ویلهلمینا ، غرفه پنکیک ، غرفه چای غرفه هایی هستند که می توان از خوردن و آشامیدن در آن ها لذت برد.

آشنایی با باغ گل کوکنهوف 
آشنایی با باغ گل کوکنهوف

قلعه کوکنهوف

قلعه کوکنهوف که باغ گل کوکنهوف تنها قسمتی از آن و تامین کننده ی گیاهان مورد استفاده ی خانواده ی ساکن در قصر کوکنهوف هم بوده است ( در این در بخش تاریخچه توضیح داده می شود. ) هنوز پا بر جاست، و بر خلاف باغ گل که تنها در بهار امکان بازدیدش هست در تمام طول سال میزبان علاقمندان می باشد. این قلعه که دقیقا در رو به روی باغ گل کوکنهوف قرار دارد متعلق به سال ۱۶۴۲ میلادی است و به خودی خود یکی از اماکن دیدنی آمستردام می باشد.

آشنایی با باغ گل کوکنهوف 
آشنایی با باغ گل کوکنهوف

دوچرخه سواری و قایق سواری

دوچرخه سواری در میان زمین های بی کران گل لاله رویایی باور نکردنی است که باغ گل کوکنهوف به آن جامه ی عمل پوشانده است. دوچرخه سواری در میان باغ های گل لاله البته در مناطق مخصوص به این کار از بهترین فعالیت های کوکنهوف به حساب می آید. همچنین امکان قایق سواری در کانال و آب راه های باغ گل کوکنهوف وجود دارد. البته بسیاری از بازدیدکنندگان این باغ گفته اند که با شنیدن امکان قایق سواری در این باغ خود را در میان دشتی پر از لاله با قایق ها ی پارویی تصور می کردند اما زمانی که سوار قایق شدند متوجه شدند که امکان عکاسی آن طور که تصور داشتند وجود ندارد و قایق با باغ اصلی تجمع گل ها فاصله ی زیادی دارد.

آشنایی با باغ گل کوکنهوف 
آشنایی با باغ گل کوکنهوف
آشنایی با باغ گل کوکنهوف 
آشنایی با باغ گل کوکنهوف

رژه گل

همه ساله با شروع این جشنواره ی گل روزی خاص را انتخاب می کنند و در آن رژه ای از گل برپا می کنند. در آن هزاران گل را به صورت های مختلف می آرایند و در معرض دید عموم قرار می دهند، این رژه یا کارناوال های گل نزد گردشگران بسیار محبوب است.

آشنایی با باغ گل کوکنهوف 
آشنایی با باغ گل کوکنهوف

بازدید از آسیاب بادی

در قرن نوزده میلادی در این باغ گل، آسیابی بادی ساخته شد که امروزه قسمت های بتنی و چوبی آن پا بر جاست. در قدیم دانه ی گیاهانی را که در این باغ کشت می کردند با استفاده از این آسیاب بادی آسیاب می کردند و مورد استفاده قرار می دادند. بازدید از این آسیاب بادی قدیمی از برترین دیدنی های باغ می باشد.

آشنایی با باغ گل کوکنهوف 
آشنایی با باغ گل کوکنهوف

درباره ی باغ کوکنهوف

  • اولین نمایشگاه گل که این باغ را به پارک اروپا معروف کرد در سال ۱۹۴۹ میلادی برپا شد.
  •  این باغ مقابل قصر خانوادگی Teylingen است که در سال  ۱۶۴۲ میلادی در هلند ساخته شده بود.
  • این باغ توسط جان دیوید زوچر ( Jan David Zocher ) فرزند دو بارون مالک کوکنهوف برای اولین بار طراحی شد.
  • هر ساله مسابقاتی در این باغ برپا می شود که فروشندگان گل به بازدیدکنندگان جوایز خوبی می دهند.
  • برخی گونه های لاله را می توانید در این باغ پیدا کنید که در هیچ جای دیگر هلند یافت نمی شوند.
  • تا به حال حدود ۵۰ میلیون نفر از این باغ ۸ هفته ای دیدن کرده اند که ۷۵ درصد آن توریستانی بودند که از ۱۰۰ کشور مختلف آمده بودند.
  •  بسیاری از پیاز های گل های لاله از آسیا به این منطقه آورده شده اند و سپس در سرار هلند پخش شدند.
  •  سی نفر تمام وقت در این باغ به عنوان باغبان کار می کنند.
  •  حدودا ۴ ساعت طول می کشد که پیاده همه ی باغ کوکنهوف را طی کنید.
  • باغ کوکنهوف به عنوان یکی از زیباترین مکان های ساخت بشر توسط سازمان جهانی توریسم معرفی شده است.
  • آشنایی با باغ گل کوکنهوف 
    آشنایی با باغ گل کوکنهوف

دسترسی

شما هم با اتومبیل شخصی و هم با استفاده از وسایل نقلیه عمومی می توانید به باغ کوکنهوف هلند برسید.

با اتومبیل:

اگر از آمستردام حرکت می کنید:

راه زیادی از آمستردام در پیش ندارید و اگر ترافیک نباشد حدودا ۳۰ دقیقه طول می کشد تا به باغ برسید، باید ۳۰ کیلومتر به سمت لیسه ( Lisse ) حرکت کنید که راه خوبی هم دارد و رانندگی لذت بخشی در انتظارتان است. شما باید آن قدر مسیر را ادامه دهید تا به فرودگاه شیپول ( Schiphol ) برسید، از آن پس تنها ۱۰ دقیقه طول می کشد تا به کوکنهوف برسید.

اگر از روتردام حرکت می کنید:

این مسیر نسبت به مسیر قبل کمی دشوارتر است و حدودا دوبرابر هم زمان می برد، ابتدا باید به (Leiden ) یا ( Haarlem ) بروید که حدودا ۲۰ کیلومتر راه در پیش دارید و از آن جا دیگر پیدا کردن باغ آسان است زیرا همه جا تابلو های راهنما وجود دارد.

هنگامی که به باغ کوکنهوف هم رسیدید می توانید اتومبیلتان را در پارکینگ با صرف هزینه ی حدود ۲۰ هزار تومان پارک کنید.

با وسایل نقلیه عمومی:

قطار:

از فرودگاه شیپول ( Schiphol ) آمستردام بهترین راه برای رسیدن به باغ استفاده از قطار است، باید یکی از ایستگاه های  Amsterdam Centraal یا Zuid یا Rai را انتخاب نمایید.

اتوبوس:

شما باید در محله ی Leidseplein یا Museumplein سوار اتوبوس های شماره ی ۱۹۷ شوید و یا از اتوبوس های فرودگاه با شماره ی۸۵۸ استفاده نمایید.

از Leiden:

از پایگاه مرکزی اتوبوس رانی لیدن باید سوار بر اتوبوس های شماره ی  ۸۵۴ شوید.

ساعت بازید:

از ساعت ۸ صبح تا ۷ و ۳۰ دقیقه ی عصر می توانید به این باغ مراجعه نمایید.

آدرس:

هلند، لیسه، استشوگ، باغ کوکنهوف.


   تبلیغات    

                 تور کیش


مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

بخش های ضروری علامت گذاری شده اند *