تجربه ای لوکس از   تور استانبول  همراه با ایوار
ایران

پل معلق مشگین شهر | طولانی ترین پل معلق خاورمیانه 

اجاره ماشین در دبی
تور ترکیه سلام پرواز تور لحظه آخری

پل معلق مشگین شهر

پل معلق مشگین شهر به عنوان طویل ترین پل معلق خاورمیانه در ارتفاع ۸۰ متری رودخانه خیاوچایی و بر روی پارک جنگلی مشگین‌ شهر احداث شده، ۲ متر عرض و ۳۶۵ متر طول دارد. سازه این پل توسط کارشناسان داخلی و مهندسان منطقه اجرا شده و دانش ساخت آن بومی است

در این مقاله از وب سایت مجله گردشگری تاپ تراول می خواهیم سفری متفاوت را آغاز کنیم و به سوی شمال غربی ایران بریم ؛ جایی که طولانی ترین پل معلق خاورمیانه را در خود دارد و قرار است لحظات هیجان انگیزی را برایمان خلق کند. به عبور از روی دره ای سر سبز فکر کنید که با جلوه اش شگفت زده تان می کند و به پلی شیشه ای که به شما اجازه می دهد تمام آنچه را در زیر پایتان می گذرد ببینید. اینها تنها گوشه ای از آن چیزی است که انتظارتان را می کشد.

پل معلق مشگین شهر
پل معلق مشگین شهر

آشنایی با پل معلق مشگین شهر 

آنچه که در گوشه ای از طبیعت زیبای مشگین شهر اردبیل انتظارمان را می کشد پلی معلق است که بر روی رودخانه خیاوچایی و بر روی پارک جنگلی مشگین شهر قرار گرفته و عبور از روی آن می تواند به فراموش نشدنی ترین هیجان زندگیتان تبدیل شود. این پل ۲ متر عرض و با توجه به تعداد روزهای سال، ۳۶۵ متر طول دارد و به عنوان طولانی ترین پل معلق خاورمیانه شناخته می شود. احداث آن در ارتفاع ۸۰ متری باعث شده تا به گذرگاهی سرشار از هیجان بدل گردد و طرفداران بسیاری از سنین مختلف پیدا کند.


 لیدوما    

             | اجاره ویلا در رامسر | اجاره سوئیت در کیش


اقامتگاه بوم گردی

پل معلق مشگین شهر نخستین پل معلق ایران می باشد و ایده ی ساخت آن توسط مهندس گنجعلی بیگ مطرح شده است. او با توجه به زیبایی چشم نواز دره ی سرسبز این منطقه و با الهام از پل کاپیلانوی ونکوور کانادا اقدام به طراحی این پل نمود و چنین شاهکاری را خلق کرد.

این پل در تاریخ بیست و ششم اردیبهشت سال ۱۳۹۴ با حضور آقای مسعود سلطانی فر رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری ایران رونمایی شده و توانسته به یکی از جاذبه های پرطرفدار اردبیل تبدیل شود.

پل معلق مشگین شهر

 

دیدنی ها و تفریحات

لحظاتی متفاوت و سرشار از هیجان در این پل و حوالی آن چیزی است که در سفر به پل معلق مشگین شهر نصیب شما خواهد شد چرا که دیدنی ها و تفریحاتی متنوع در اینجا وجود دارد:

۱- عبور از روی پل | اوج هیجان در عبور از روی شیشه

شنیدن ارتفاع ۸۰ متر ی این پل کافیست تا بسیاری از قدم گذاشتن بر روی آن منصرف شوند اما اگر دل به دریا بزنید و به این سازه اعتماد کنید می توانید در میان دره ای سرسبز قرار گیرید که رودخانه ای در میان آن جریان دارد. در اینجا می توانید از تماشای مناظر اطراف در کنار قامت شکوهمند سبلان لذت ببرید و تصاویری به یاد ماندنی را در گوشه ذهنتان ثبت کنید.

از همان قدم اول از میان درزهای باریکی که زیر پایتان قرار دارد می توانید سرسبزی دره را ببینید اما اوج هیجان عبور از روی این پل زمانی است که به قسمت شیشه ای آن می رسید. حالا می توانید قدم بزنید و از منظره ی حیرت انگیزی که در زیر پاهایتان می بینید شگفت زده شوید. اینجا نقطه ی اوج هیجان این پل است پس تا می توانید از آن لذت ببرید.

پل معلق مشگین شهر
پل معلق مشگین شهر

۲- مجموعه گردشگری خیاو تا گیردولی 

پل معلق مشگین شهر در بخشی از یک مجموعه ی گردشگری به نام منطقه نمونه گردشگری خیاو تا گیردولی که با نام نور سبلان نیز شناخه می شود،  قرار دارد که به عنوان بزرگ‌ترین پروژه گردشگری استان اردبیل شناخته می شود. این مجموعه امکانات مختلفی را در بر دارد که هر یک می توانند رنگی متفاوت به سفر شما ببخشند و گشت و گذارتان را کامل کنند. این امکانات عبارتند از: تالارهای پذیرایی، سوئیت‌های اقامتی، سایت بالن سواری و ورزش‌های هوایی، اسب و دوچرخه سواری، رستوران گردان و بازارچه‌های صنایع‌دستی، شهربازی و دیگر امکانات مختلف تفریحی.

پل معلق مشگین شهر
پل معلق مشگین شهر

۳- پارک جنگلی مشگین شهر

این پل معلق هیجان انگیز بر روی پارک جنگلی مشگین‌ شهر واقع شده و بخشی از این پارک نیز محسوب می شود. این پارک با وسعت ۳۰۰ هکتار در کناره غربی رود خیاوچایی و به موازات آن در بالا دست رودخانه قرار گرفته و شکلی تقریبا بیضوی به طول ۵ کیلومتر دارد. وجود تفرجگاه، شهربازی، زمین اسکیت و آبشار مصنوعی در ورودی پارک زیبایی و جذابیت آن را دوچندان کرده و گردشگران در اکثر فصول سال در آن مشاهده می شوند. یکی از تفریحات این پارک، سوار شدن بر ماشین های قدیم و گشت و گذار است که توجه برخی گردشگرا را به خود جلب می کند.

پل معلق مشگین شهر
پل معلق مشگین شهر

۴- رودخانه خیاوچای

خیاوچای نام رودخانه ای در شهرستان مشگین شهر و از سرشاخه های مهم رودخانه قره سو است. پل معلق مشگین شهر بر فراز این رودخانه قرار گرفته و از روی دره ای می گذرد که این رودخانه در میان آن جریان دارد. رودخانه خیاوچای یا خیوچای از ارتفاعات هزار میخ، آیی قاری، دلی آلی، جنوار داغی سرچشمه می گیرد و و پس از طی کردن دره موئیل به قره سو می پیوندد. این رودخانه مهم ترین زیستگاه ماهی قزل آلای خال قرمز در استان اردبیل می باشد و از اهمیت بسزایی برخوردار است.

پل معلق مشگین شهر
پل معلق مشگین شهر

راه دسترسی

آدرس: اردبیل، مشگین شهر، جاده موئیل، خیابان سعدی، پشت بیمارستان ولیعصر(عج)، منطقه نمونه گردشگری نور سبلان

برای استفاده از پارکینگ مجموعه پرداخت ۳۰۰۰ تومان الزامی است.

اطلاعات بازدید

 زمان بازدید: همه روزه از ساعت ۹:۰۰ تا ۲۳:۰۰

بهای بلیط: ؟ تومان برای هر نفر

هزینه زیپ لاین: ؟ تومان برای هر نفر


   تبلیغات    

                 تور کیش


مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

بخش های ضروری علامت گذاری شده اند *