تجربه ای لوکس از   تور استانبول  همراه با ایوار
آمریکای جنوبی

معرفی کشور پرو – لیما 

اجاره ماشین در دبی
تور ترکیه سلام پرواز تور لحظه آخری

معرفی کشور پرو – لیما

در این مقاله از وب سایت گردشگری تاپ تراول به معرفی کشور پرو – لیما و آشنایی با کشور پرو می پردازیم .

آشنایی با کشور پرو

کشور پرو در آمریکای جنوبی و پایتخت آن لیما است. این کشور از شمال با اکوادور و کلمبیا، از شرق با برزیل، از جنوب شرقی با بولیوی، از جنوب با شیلی و از غرب با اقیانوس آرام هم‌مرز است. پرو گذشته از این که به عنوان مهد امپراتوری اینکا شناخته می‌شود، وطن شمار زیادی از بومیان قارهٔ آمریکا است. از این رو، پشتوانه غنی تاریخی و فرهنگی. جمعیت پرو در سال ۲۰۱۵ ، ۳۱,۱۵۱,۶۴۳ نفر اعلام شد. پرو کشوری است با جنبه‌های مختلفی از جمله هنر، ادبیات، سنت‌ها و آداب و رسوم، اعتقادات و یکی از بهترین نمونه‌های تنوع و آمیختگی فرهنگ‌ها است. این فرهنگ، ابتدا در تمدن اینکاها و بعد در سنت‌های اسپانیایی ریشه دوانده‌است.

آشنایی با کشور پرو
آشنایی با کشور پرو

جغرافیای کشور پرو

قلمرو پرو با داشتن مساحتی بالغ بر ۱٬۲۸۵٬۲۲۰ کیلومتر مربع، با کشورهای اکوادور و کلمبیا از شمال، برزیل و بولیوی از شرق، و بالاخره شیلی و بولوی از جنوب هم‌مرز است. از سمت غرب در کنار اقیانوس آرام واقع شده‌است. دارای جمعیتی بیش از ۴۱ میلیون نفر می باشد.شرق پرو عمدتاً شامل جنگلهای مرطوب گرمسیری از جنگل بارانی آمازون، که بزرگترین در نوع خود است، تشکیل می‌شود. در جنوب شرق در امتداد مرزش با بولیوی، دریاچه تیتیکاکا؛ مرتفعترین دریاچه قابل کشتیرانی جهان قرار دارد. دریای پرو، وطن مقدار فراوان و متنوعی از حیات آبزیان (ماهی) می‌باشد. صحرای سچورا در ساحل شمال غربی پرو در امتداد نوار ساحلی اقیانوس آرام واقع شده‌است.رودخانه‌های اصلی پرو شامل اوکایالی، رود مارانیون، رود آمازون، (که از جریان مشترک رودهای مارانیون و اوکایالی به وجود آمده)، پوتومایو، پاستازا، رود ناپو، جوروا، و پوروس می‌باشد.

آشنایی با کشور پرو
آشنایی با کشور پرو

شهر های معروف کشور پرو

از شهر های معروف می توان به لیما (پایتخت، مرکز اصلی اقتصادی و فرهنگی)، آرکوئیپا تروجیلو چیکلایو کالائو (بزرگترین بندر پرو)، کوسکو (مرکز جدید امپراطوری باستانی اینکا) پیورا تاکنا، ایکا پونو، چیموبوته، وآنکایو ،وآنچو، کاجامارکا، پوکالپا، ایکوئیتوس، یوریماگواس و تاراپوتو مویوبامبا اشاره کرد.


 لیدوما    

             | اجاره ویلا در رامسر | اجاره سوئیت در کیش


اقامتگاه بوم گردی
آشنایی با کشور پرو
آشنایی با کشور پرو

زبان مردم پرو

مردم پرو به زبان اسپانیایی تکلم می‌کنند و دیگر مردم دوزبانه به زبانهای کوئچوا یا زبان آیمارا و دیگر زبانهای بومی صحبت می‌کنند.. امروزه زبان اسپانیایی زبانی است که از سوی دولت، رسانه‌ها، و نیز در آموزش و بارزگانی رسمی استفاده می‌شود.کوئچوا در کنار آیمارا و دیگر زبانهای فرعی بومی، اصولاً و اساساً به عنوان یک زبان شفاهی باقی مانده است. درصد گویشوران بومی به زبان کوئچوا که بیسواد بوده‌اند اخیراً کاهش یافته‌است، زیرا که ٪۸۷/۸۶ از جمعیت پرو باسواد هستند. جالبتر آنکه، نرخ باسوادی سراسری کشور در بین جوانان بین ۱۵تا۲۴ سال ٪۸–۹۶ است.

آشنایی با کشور پرو
آشنایی با کشور پرو

نژادهای مردم پرو

پرو یکی از سه کشور آمریکای لاتین دارندهٔ بزرگترین جمعیت سرخ‌پوست است؛ حدود ٪۴۵ از کل مردم پرو را سرخ‌پوستان تشکیل می‌دهند.دو گروه اصلی بومی و نژادی عبارتند از کوئچواس (متعلق به زیرگروه‌های گوناگون فرهنگی)، به همراه آیمارایی‌ها، که بیشتر در محدوده جنوبی کوه‌های آند یافت می‌شوند.در سطح ملی، دورگه‌ها دومین بخش بزرگ جمعیت را با حدود ٪۳۷ کل آن، تشکیل می‌دهند. این اصطلاح اصولاً بیانگر مردمی مرکب از نوادگان اروپایی و سرخ‌پوست است، و بیشتر دورگه‌های پروئی از این ترکیب می‌باشند.حدود ٪۱۵ جمعیت به عنوان سفیدپوستان طبقه‌بندی می‌شوند، و بیشتر آنها را کسانی که کریولوس خوانده می‌شوند، تشکیل می‌دهند.3% باقی‌مانده جمعیت از اعقاب سیاه‌پوستان آفریقایی و نیز آسیایی‌تبارها هستند.

آشنایی با کشور پرو
آشنایی با کشور پرو

پرو سرزمین کاکائو

پرو، جنگل های کاکائو بسیار دارد به همین دلیل پرو را می توان پایتخت کاکائو جهان دانست. چرا که حدود بیست طعم مختلف کاکائو در مزارع این کشور وجود دارد. یکی از کمیاب ترین قهوه های جهان را می توان در رشته کوه های آند در جنوب پرو یافت که طعم خاصی دارد و در پرو با قیمت گزافی به فروش می رسد. پرو، سومین کشور تولید کاکائو در آمریکای لاتین بوده و شمار زیادی از کشاورزان این کشور، روزانه برای چیدن دانه های قهوه که تجارت منصفانه ای برای آنها محسوب می شود، به مزارعی در دامنه کوه های آند می روند. بهبود کیفیت قهوه هم باعث شده که درهای بازارهای بیشتری به روی محصولات تعاونی گشوده شود. یپیکا یکی از قدیمی ترین انواع قهوه است که در پرو یافت می شود. این نوع قهوه در همه جا پیدا نمی شود زیرا نسبت به آفت هایی که بر قهوه تاثیر می گذارد، مقاوم نیست. از مزارع قهوه در کنار رودخانه اوروبامبا به کوههای آند می توان اشاره کرد که در نزدیکی  شهر کوییابامبا قرار دارد.

آشنایی با کشور پرو
آشنایی با کشور پرو

هنر در پرو

پرو کشور است که با امپراتوری اینکا شناخته می‌شود . هنر کشور پرو به فرهنگ‌های پیش از اینکا باز می‌گردد.

آشنایی با کشور پرو
آشنایی با کشور پرو

موسیقی و رقص در پرو

رقص سنتی و ملی پرو، Marinera می باشد. انواع رقص‌های محلی نیز در پرو وجود دارند.Kashua و Huayno دو نمونه از رقص‌های سرخ‌پوستی هستند. رقص Kashua معمولا گروهی و رقص Huayno، دو نفری انجام می‌شوند.پرو چندین نمونه رقص جنگی از جمله Chiriguano و رقص کارناوالی نیز دارد.

آشنایی با کشور پرو
آشنایی با کشور پرو

آشپزی در پرو

آشپزی رنگارنگ، هیجانی و جذاب پرویی ها، می تواند سبک غذایی خاطره انگیزی را برای سخت پسندها به ارمغان آورد . آشپزی و غذاها نیز در این کشور از تنوع قابل‌توجهی برخوردار هستند. مواد اصلی تشکیل‌دهنده‌ی غذاهای پرویی معمولا شامل ذرت، گوجه‌فرنگی و سیب‌زمینی می‌شوند. همچنین ماهیگیری از اقیانوس در پرو یکی از پر رونق ترین ها در این صنعت است. در بازار «شوریلوس» ماهیگیران خرچنگ، صدف و ساردین می فروشند.

آشنایی با کشور پرو
آشنایی با کشور پرو

 

 

 

 

 

 

 

 


   تبلیغات    

                 تور کیش


مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

بخش های ضروری علامت گذاری شده اند *