تجربه ای لوکس از   تور استانبول  همراه با ایوار
ازمیر, ترکیه

ازمیر آگورا (سمیرنا) ☀️ ترکیه 

اجاره ماشین در دبی
تور ترکیه سلام پرواز تور لحظه آخری

ازمیر آگورا (سمیرنا)

در این مطلب از مجله گردشگری تاپ تراول شما را با ازمیر آگورا (سمیرنا) در کشور ترکیه آشنا خواهیم کرد. در ادامه همراه ما باشید.

ازمیر یکی از شهرهای مهم ترکیه می باشد که  مقصد گردشگرانی است که دوست دارند به کنار دریای اژه در نزدیکی این شهر که سومین شهر بزرگ ترکیه است بروند. ازمیر به دلیل قدمتی که دارد دارای آثار تاریخی فوق العاده ای می باشد که نام یکی از آنها آگورا است.

ازمیر آگورا (Izmir Agora) یکی از آثار تاریخی و جاهای دیدنی ازمیر به شمار می آید. این آثار از بازاری به‌ جای مانده‌ که زمانی در مسیر جاده ابریشم قرار داشته است. قدمت خرابه‌های این بازار به دو هزار سال پیش باز می‌گردد. کانال آبی که در آن زمان در این منطقه جاری بود، همچنان وجود دارد و از وسط این بازار عبور می‌کند.

ازمیر آگورا (سمیرنا)


 لیدوما    

             | اجاره ویلا در رامسر | اجاره سوئیت در کیش


اقامتگاه بوم گردی

این مکان تصویر جالب و تاریخی از یک بازار در زمان رومی های باستان را به نمایش گذاشته است، زمانی که در این نقطه از زمین رومی ها زندگی میکردند و معیشت خود را می گذراندند و تصور کنید شما در جایی قدم می گذارید که رومی ها در گذشته برای خرید به آن جا می آمدند و با دست پر به کاشانه شان روانه می شدند، هرچند شاید اگر در سال 178 میلادی دچار زلزله نمی شد بناهایش سالم تر می ماند و بعد از زلزله در زمان مارکوس اریلیوس، امپراتور روم  مورد بازسازی قرار گرفت. 

آگورا در لغت به معنی بازار ترجمه می‌شود. موزه فضای باز آگورا از  3 طبقه تشکیل شده است که بر روی ستون‌های رومی و سنگ مرمر ساخته شده بود. این موزه یک بار در اثر زلزله‌ای به شدت تخریب شد سپس توسط یکی از پادشاهان یونانی به نام مارکوس اورلیس مورد بازسازی قرار گرفت.

ازمیر آگورا (سمیرنا)

در حال حاضر بقایای آگورا در شهر تاریخی ازمیر در معرض بازدید عموم قرار گرفته است. طاق‌های سنگی و آب انبارهای موجود در کنار موزه فضای باز آگورا قدمت زیادی دارند به گفته باستان شناسان قدمت آگورا به اواخر قرن چهارم قبل از میلاد مسیح برمی‌گردد.

نقاشی پرتره فاوستینا، همسر امپراتوری یونانی که علاقه زیادی به شهر تاریخی ازمیر داشت در قوس دروازه غربی موزه فضای باز آگورا قرار دارد. در این موزه می‌توانید لایه‌های هلنیستیک، بیزانس، روم و امپراتوری عثمانی را در تراشه‌های کاوشی باستان‌شناسان مشاهده کنید. به ویژه حمام رومی که در سال‌های اخیر کشف شد و توجه بینندگان را به خود جلب کرد.

برای دیدن آثار مکشوفه شهر تاریخی آگورا باید به موزه باستان شناسی ازمیر و یا موزه تاریخ ازمیر بروید زیرا تمام آثار آگورا در این موزه‌ها نگهداری می‌شود. شما می توانید برای بازدید از این جاذبه ی توریستی ازمیر از ساعت 8 صبح تا 5 بعد از ظهر اقدام کنید و تاریخی با ارزش از شهر ازمیر را ببینید.

ازمیر آگورا (سمیرنا)


   تبلیغات    

                 تور کیش


مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

بخش های ضروری علامت گذاری شده اند *